DISKUZE K ČLÁNKU GP BELGIE: Maďarská nákaza se šíila dál - Mercedes ji ale nemohl oslavit, vítězný Russell byl diskvalifikován

Kdo si ještě vzpomene na rok 1983, kdy se na okruh téměř této konfigurace opět vrátily vozy F1? Byla to velká sláva a také kontroverze, protože se tehdy na poslední chvíli předělávala struktura startovního roštu - pilotům se nelíbilo umístění do klesání před Eau Rouge a proto se posunul do varianty, jakou známe dnes.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP BELGIE: Maďarská nákaza se šíila dál - Mercedes ji ale nemohl oslavit, vítězný Russell byl diskvalifikován

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 70, poslední 29.07.2024 20:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Bukvice (Hlasovali 4 lidé) 28.07.2024 19:05
Vám na tom někomu přišlo něco ostudného? Russel… »
» Qasen (Hlasovali 4 lidé) 28.07.2024 17:24
Pro mne byl závod zklamáním po všech stránkách -… »
» RoBertino (Hlasovali 3 lidé) 28.07.2024 20:30
Podle telemetrie vždy v La Source výrazně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Hwrychlik H.

              Hwrychlik H.

              109.81.126.XXX
              Ale takto to rozpočítávat na km nejde. Když ho sjížděl, tak bylo jasně vidět že na něj najíždí jen v prostředním sektoru a pak možná šikana před cílem. Navíc bych řekl, že RUS měl nastavení na méně přítlaku.
              Dále HAM vůbec neriskoval aby se přitáhl co nejblíže před nájezdem na dlouhou rovinku, což je tam hodně důležité.
              Ale RUS to zvládl velice dobře, bez jediné chybičky. Škoda té diskvalifikace, hlavně kvůli těm bodům jako tým.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        195.39.63.XXX
        Lewis je jeden z posledních jezdců, co je ochoten dávat někomu dárečky. On chce naopak vyhrát vždy a všude. A vzhledem k tomu, že v Mercedesu na konci sezony končí, tak tým na něj nemá páku, jak mu v předjetí George zabránit. Proto mě teorie že Lewis úmyslně nepředjel George příjde postavená na vodě.
        Představme si teoretickou situaci, že Mercedes předjíždění zakáže, a Lewis to udělá. Čím by ho mohl Mercedes potrestat? Mercedes na Lewise nemá žádnou páku, kterou by mu mohl nařídit nepředjet George.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Nemyslím, že by páky nebyly. Stačí mu zpackat pár pitstopů nebo něco podobného. Dovolím si opět připomenout rok 1981 a Carlose Reutemanna. Jel na titul, ale protože neposlouchal, Williams mu jeho velký sen de facto zničil. Viděl bych to na velmi křehké příměří, ale může přijít jedna jediná maličkost a bude zle. Jen znovu opakuju, historie nám naznačuje, že pilot na odchodu je respektován, ale nikoli preferován - vše se soustředí na novou hvězdu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Hwrychlik H.

          Hwrychlik H.

          109.81.126.XXX
          Tomu opravdu věříš? TW by ho postavil tak do pozoru, že by na to do smrti nezapomněl. Stejně jako to udělal po Barceloně kde s Rosbergem vzájemně kolidovali.
          Navíc pokud se nepletu, tak má platnou smlouvu do konce sezóny.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Petr.Hloušek

    Petr.Hloušek

    194.79.55.XXX
    jak se tohle může stát, upadl mu někde při závodě kousek auta, nebo jsou u Mercedesu takoví amatéři?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Budou muset vysvětlovat, ale nevšiml jsem si, že by měl George někde nějaký kontakt či lehkou kolizi, případně by vyjel z trati (i když to by spíš něco nabral...). Každopádně vysvětlení je na našich stránkách a čekáme, co bude dál.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Poky

      Poky

      37.48.45.XXX
      Možná sjel moc pneumatiky jak jel na jednu zastávku.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        George se někdy v 27. kole poprvé zeptal (a ve 32. kole opakoval) na rozhodnutí jet na jednu zastávku. Domnívám se, že tým má tolik znalostí o pneumatikách a takové množství simulací, že by to měl být schopen vypočítat. Ano, chodí se na limit, ale také máme supertechnologie, které by měly podobné eventuality odhalit. Je ale pravda, že Russell nikde neprobrzdil nebo nijak extrémně gumy neopotřeboval a v mnoha předchozích závodech jelo dost pilotů alternativní strategii a problémy neměli.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Hwrychlik H.

        Hwrychlik H.

        109.81.126.XXX
        Ano, věřím tomu, že to opotřebení udělalo ještě více jak ta chybějící váha. Ale příčina byla jinde, prostě chyba týmu, kde přesně to se nedozvíme. Možná už je dotyčný na pracáku.
        Další otázkou tak je, kolik času tímto rozdílem váhy získal. Ono se to nezdá, ale za celý závod to může dělat pár sekund.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      78.80.98.XXX
      Russel jel do boxu v 11 kole, a pak už nestavěl. Nemusí být člověk genius, aby si domyslel, že ojel gumy víc než původně počítali, a proto bylo auto lehčí. Akorát na to v cili zapomněli, a nabral málo nečistot.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Alonso stavěl jen o tři kola později (14. kolo) a jel také na jednu zastávku, Stroll dokonce o kolo dřív. Lze říci, že by za pouhá dvě resp. tři kola ubyly pneumatiky o 1,5 kg? Navíc oba piloti Aston Martinu jeli v balíku jiných pilotů, což je pro pneumatiky podstatně větší záběr. A opakuji - vážně si myslíte, že by u Mercedesu neudělali řádné propočty po polovině závodu, kdy Russell navrhl tuto variantu, neřekli "Ne, George, byl bys ve velkém riziku?" Navíc ve Spa se jezdí už nějaký ten pátek a piloti dobře vědí, že tady se kompletní dojezdové kolo nekoná. Kdyby se tu závodilo poprvé, prosím, ale nepočítám-li zmaštěný rok 2021, tak tu Russell jel pětkrát a čtyřikrát dojel do cíle.
        Tahle teorie opravdu kulhá.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          195.39.63.XXX
          hledám logické vysvětlení, váha vozu si tým pravidelně během víkendu kontroluje, a na začátku závodu ji museli mít Lewis a Georg stejnou. Pak ji musel tedy snížit během závodu, a logickým vysvětlením je větší ojetí pneumatik. Jasně Alonso a Strol je měli podobně ojeté, ale na rozdíl od Mercedesu a George nebyly v euforii z double.
          1,5 kg pod váhu je ojetí jedné pneu o 400 gramů víc, to mě rozhodně nepříjde za cca. 17 kol navíc nemožné, a pokud člověk podcení zbírání nečistot je to logické vysvětlení.
          Já obecně vždy hledám logické řešení, a tohle je podle mě to nejpravděpodobnější co přichází v úvahu. Pokud by během závodu z vozu něco ztratil, mohl by to Mercedes reklamovat, ale to neudělal.
          Ale pochopitelně si rád vyslechnu jiné logické vysvětlení.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Právě že i když - jak tu bylo řečeno - se s piloty za chvíli bude pomalu chodit na závod (když vidím ty předzávodní rádobyodborné kváky, tak je mi těch kluků na roštu líto, místo aby se soustředili, musí odpovídat na opravdu výživné otázky), spousta věcí je pořád částečně skryta. My skutečně nevíme, jaké byly záměry Mercedesu a jestli se u George ten jeden pit-stop neplánoval, jak si lze přečíst v prohlášení, nebyl jediný, kdo jel nebo zamýšlel podobnou strategii. O sedmnácti kolech navíc bych nemluvil, proto se v trénincích jezdí závodní strategie a z nich se dá takové opotřebení vypočítat. Navíc Russell nikde neprobrzdil, takže žádné "ohoblování" navíc tu nebylo. O sbírání nečistot jsme mluvili - Spa se jezdí na téhle trati 40 let a že by Mercedes podcenil takovou triviální věc? Mercedes navíc ani náznakem neprotestoval, možná tedy věděl, která bije. Nebyli jsme v minulosti svědky bouřlivých debat, odvolání, osočování? A tady - přijímáme, naše chyba. Takže to chvílemi vypadá, jako by jenom zkoušeli, zda jim to projde.
            A ještě poznámka ke Strollovi - ten měl pneumatiky o tři kola "mladší" Russella, a přesto v závěru ztratil tři pozice. Nebyl sice v euforii z double vítězství, ale mohli s Alonsem udělat double body, což by pro AM bylo skoro, píšu skoro něco podobného.
            Bohužel F1 je natolik sofistikovaná a tolik věcí se úzkostlivě tají. Takže možná někdy zjistíme, co se stalo, ale spíš ne.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              195.39.63.XXX
              Podle tohoto článku :https://f1sport.auto.cz/clanek/pneumatika-f1-shodi-behem-sveho-zivota-jeden-a-pul-kilogramu-vahy shodí jedna pneu během běžného stintu 1,5 kg, celkově tedy 6 kg na auto. Georgův stint byl včera delší, takže se pneu pravděpodobně sjeli ještě více.
              A jak správně říkáš Mercedes neprotestoval, logicky asi tedy tuší kde udělali chybu.
              Pochopitelně my se můžeme jen domnívat. Ten jeden pitstop klidně mohli dopředu plánovat, ale ani to nevylučuje možnost že poslali George do závodu lehčího, než bylo třeba. Nikoli ovšem z důvodu pokusu o podvod, ale z hlediska chybného výpočtu opotřebení pneu.

              Po pravdě byla to první možnost co mě v momentu kdy jsem se o diskvalifikaci dozvěděl napadla, a zatím jsem lepší logické vysvětlení nenašel.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • RoBertino

                RoBertino

                185.63.97.XXX
                Já takové vysvětlení rozporovat nebudu, jen si znovu říkám, že tým musel mít data a při té spoustě podkladů mohl bez potíží vypočítat, že Russell možná dojede, ale také dost možná pod limitem. George se - jak jsem uvedl - dvakrát ptal, jestli jede na jeden pitstop a tým to potvrdil. To byla jedna z chyb. Je tedy otázka - věděli, co se dost možná stane a vědomě riskovali diskvalifikaci, aniž by to pilot věděl? Pak to je dost velká nezodpovědnost. Nebo o tom Russell věděl a přijal možnost, že po závodě bude mít oči pro pláč? Chybný výpočet tu asi mohl být, přecijenom údaje zadávají také lidé, ale zrovna Mercedes tyhle věci určitě nepočítá na kalkulačce za 149,- Kč. A podobný výpočet neudělá jen jednou - pořád to jsou i body do PK a tady jich Mercedes ztratil dost, proto je to celé poněkud podivné.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • airwar1939

                  airwar1939

                  212.65.229.XXX
                  Že by vědomě riskovali diskvalifikaci si nemyslím. Spíš podcenili některé faktory, četl jsem před chvílí na to jeden názor na zahraničním webu, a tam tu nižší váhu vysvětlují možnou kombinací faktorů, jako vetší opotřebení pneu díky delšímu stintu (přes 200 km), dále na některých úsecích novému drsnějšímu asfaltu, pak také v neděli byla na Spa snad o něco větší teplota než je obvyklé, plus ve Spa se nejzdí klasické kolo na dojetí, ale hned za první zatáčkou se zajíždí do boxů - takže není moc kde sebrat nečistoty. Každopádně pro Russela a Mercedes dobře že podobnou botu udělali letos, když nejedou o titul.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Poky

          Poky

          37.48.45.XXX
          Tvrdé gumy Mercedes nezkoušel, tak nevěděli jak moc se sjíždí. Navíc byl na části okruhu novej povrch. To, že Aston Martin neměl problém s dolní hmotností může být i v tom, že to auto mají těžší jak Mercedea.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Qasen

    Qasen

    109.81.114.XXX
    No a teď to ještě Russellovi vezmou za nízkou hmotnost 07

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

"Poskakování nelze simulovat, dosáhli jsme obrovského pokroku," tvrdí šéf Ferrari

Jonathan Wheatley je další důležitou osobou opouštějící Red Bull

Red Bull chce další odchod v manažerské oblasti řešit z vlastních zdrojů

Lewis Hamilton a George Russell mohou nerušeně odpočívat, běh Mercedesu se ale nezastaví

Je letní přestávka v F1 opravdu "okurkovou sezónou"?

Esteban Ocon opustí Alpine na konci tohoto roku - nahradí ho Jack Doohan?

Mozaika startovního pole na rok 2025 se plní - Alpine s novým šéfem cílí na nováčka

Sergio Pérez nakonec svou sedačku v týmu uhájil

O dalším působení Sergia Péreze v F1 je rozhodnuto!

Bude se Carlos Sainz jr. v novém angažmá také těšit z trofejí?

Carlos Sainz jr. má jistou sedačku pro rok 2025

Russellovi hrozí, že mu jeho třetí vítězství v kariéře nebude uznáno

Russellův vůz měl "pod váhu" - britský pilot byl oficiálně diskvalifikován, podáno vyčerpávající vysvětlení

Prozatím poslední vítězství Péreze v F1 - před více než rokem v Baku

Pérez "totálně zkolaboval". Dr. Marko tvrdě odsoudil Mexičanův výkon v Belgii

Guanyu Zhou byl jediným, kdo v Belgii neviděl cíl

Prohlášení po závodě - Všichni se těší na letní přestávku a druhou polovinu sezóny

Sergio Pérez se po delší době opět ocitl v první řadě (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci - Všichni se shodují: máme za sebou jen první krok

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama