DISKUZE K ČLÁNKU GP BELGIE: Maďarská nákaza se šíila dál - Mercedes ji ale nemohl oslavit, vítězný Russell byl diskvalifikován

Kdo si ještě vzpomene na rok 1983, kdy se na okruh téměř této konfigurace opět vrátily vozy F1? Byla to velká sláva a také kontroverze, protože se tehdy na poslední chvíli předělávala struktura startovního roštu - pilotům se nelíbilo umístění do klesání před Eau Rouge a proto se posunul do varianty, jakou známe dnes.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP BELGIE: Maďarská nákaza se šíila dál - Mercedes ji ale nemohl oslavit, vítězný Russell byl diskvalifikován

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 70, poslední 29.07.2024 20:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Bukvice (Hlasovali 4 lidé) 28.07.2024 19:05
Vám na tom někomu přišlo něco ostudného? Russel… »
» Qasen (Hlasovali 4 lidé) 28.07.2024 17:24
Pro mne byl závod zklamáním po všech stránkách -… »
» RoBertino (Hlasovali 3 lidé) 28.07.2024 20:30
Podle telemetrie vždy v La Source výrazně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Loqenc

              Loqenc

              85.71.3.XXX
              Kdyby Ham přistoupil na týmovou režii, tak by jistě chtěl, aby o tom svět věděl. Ale tady nebyl žádný důvod režírovat. Předjetí na začátku stintu se nedá srovnávat. I Max před pár závody říkal, že pokud chtějí předjíždět, tak to musí udělat hned, protože pak se začnou přehřívat gumy a nemá šanci.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      195.39.63.XXX
      to je bohužel problém osobního nastavení lidí, když primárně hledají podvod, nikoli kvalitu. já hodně sleduji cyklistiku, a tam to funguje stejně, jsou dva dominantní cyklisti, a stále se řeší možnost dopingu, přesto že to nedává smysl, protože jsou z rozdílných stájí a jejich týmový kolegové mají normální výkonnost.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Ačkoliv cyklistiku nesleduji nijak pečlivě, mám kamaráda fanatika, který ví snad i to, v kolik hodin, minut a vteřin vyrobili který drát do kola. Debatovali jsme o dopingu mockrát, zejména po filmu o Lance Armstrongovi. Člověk by se rád oprostil od konspiračních teorií, ale je jich kolem nás bohužel moc. Když si pak člověk přečte, jak se dostala Argentina k titulu v roce 1978, přečte si knížku smutně proslulého fotbalového šíbra Jaroslava Houšky dozví se, že se švindlovalo na OH s upraveným kordem či si přečte, jak šachisté podváděli pomocí mobilních telefonů, pak se může jednat o osobní nastavení lidí, kteří za některými událostmi něco vidí, ale brát svět jako průzračně spravedlivou společnost, kde pravda a láska neustále dává lžím a nenávistem na frak je skutečně důkaz, že optimismus je pouhý nedostatek informací.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Loqenc

        Loqenc

        85.71.3.XXX
        Cyklistikou bych zrovna neargumentoval. Tam si taky myslím, že kdo nesype, tak nejede. Dva dominantní jezdci byli i v minulosti, např. Armstron a Ullrich. Dopovali oba :) Je třeba se na to dívat jako na týmový sport závodníků, doktorů a pomocného personálu, co to pomáhá zakrývat 03

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          212.65.229.XXX
          takové názory jsou právě o značné neznalosti sportovního prostředí a způsobu boje s dopingem, který se zásadně změnil. V době Lance a Jana byl doping brutálně organizovaný, a možnost zjištění dopingu v plenkách. Dnes se doping kromě z moči zjišťuje i z krve, ale především je sportovec pod skriningem pomocí tzv. biologického pasu. A biologický pas nesleduji přímo konkrétní doping, ale jakoukoli drobnou odchylku od normativního stavu daného sportovce. Paradoxně množství odhalených případů současných dopingu v posledních 10 letech je ve srovnání s dobou Armstronga extrémní. Pravděpodobnost odhalení dopingu dnes je údajně oproti době před deseti lety až 130x vyšší (přiznávám ale že netuším jak k tomu číslu došli).

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    To, že Hamilton nepředjel Russella, dejme tomu, že nechtěl/nesměl. Ale oni dost podobně dopadli i Lando vůči Maxovi a Max vůči Charlesovi. To mě dost zaráží. Tam to určitě nebylo na příkaz týmu.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Jenže Leclerc, Verstappen a Norris měli pneumatiky v téměř stejné kvalitě - Leclerc 26. kolo, Verstappen 28. kolo a Norris 30. kolo. Navíc Max jel na středně tvrdých. To pořád není rozdíl sedmnácti kol jako v případě Russella a Hamiltona, což je podstatně jiný příběh. Osobně jsem čekal, že Emil Charlese udolá, ale taky je otázka, jak moc Maxík ze svého vozu vyždímal.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Bukvice

    Bukvice

    89.24.46.XXX
    Vám na tom někomu přišlo něco ostudného? Russel vyváděl neadekvátně? Kdo to píše a proč?

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Píšu to já a stojím si za tím, protože Russell dojel do cíle na prvním místě jen s obrovským přispěním Hamiltona, který ho mohl v naprostém klidu předjet, to bylo zcela jasné
      Upřímně, vadilo mi, že vyváděl jako kdyby to byla jen a jeho zásluha a ostudu vidím v tom, pokud jste ten přenos opravdu pečlivě sledoval, že vzájemné "poděkování" mezi piloty prakticky neproběhlo, ačkoliv si Russell musel být sakra vědom, kdo mu de facto závod vyhrál. Ale ano, oproti Maďarsku to bylo aspoň opačné v tom, že se nikdo nepouštěl dopředu.
      Ačkoliv mi to přijde jako velmi omšelé rčení, tady by se mohlo hovořit o jisté karmě.

      + 2 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        94.241.92.XXX
        Hamilton mohl v naprostem klidu predjet Russela? Kde jsi na to prosim prisel. Hamilton se ani jednou nedostal dostatecne blízko, aby vubec zkusil riskantni manevr, natoz, aby ho predjel kompletne na rovince s DRS.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Podle telemetrie vždy v La Source výrazně zpomalil a nechal si Russella poodjet, zrovna tak v Eau Rouge nešel na "full throttle". Navíc mi chcete tvrdit, že pilot s pneumatikami starými 31 kol bez problémů za sebou udrží pilota, který je má o 17 kol "mladší"? To si mohl dovolit jen proto, že Hamilton předjíždět nechtěl - nebo nesměl.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jan.

            Jan.

            85.162.24.XXX
            A máme k dispozici vysílačku, kde mu to tým řekl?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Je to pouze můj osobní názor, ale domnívám se, že po Maďarsku nikdo neměl zájem komunikaci sdělovat - stačí si všimnout, že zhruba od 35. kola se do éteru nedostalo vůbec nic. Tedy s výjimkou pobídky pro Piastriho, aby se pokusil Mercedesy dohnat.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jan.

                Jan.

                85.162.24.XXX
                Na druhou stranu trocha tajemství a hry za oponou, kdy můžeme jen hádat a dohadovat se co a jak, je vlastně docela osvěžující, když jinak jdou s jezdci kamery ''moderně'' prakticky až na záchod 12

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Hwrychlik H.

            Hwrychlik H.

            109.81.126.XXX
            Nevím jestli podle telemetrie (žádnou jsem neviděl), ale když se přiblížil na minimum na cílové rovince, tak vždy projel první zatáčku hodně zeširoka a trochu času tam nechal. Možná to celé bylo schováno ve vysílačce kdy jim řekli, že si mají nechávat hodně místa.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Alf

            Alf

            109.105.51.XXX
            No. Něco tam určitě bylo, protože Hamiltonův přístup po závodě vůči Russellovi neoplýval nějakou vřelostí. To u něj nebývá zvykem.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            Duncan66

            37.48.27.XXX
            Pokud Hamilton cilene zpomaloval, aby nemel v DRS zone sanci na predjeti, tak to byl tedy husarsky kousek a dost dobre nerozumim, ze by Hamilton na neco takoveho pristoupil a tymu by na to kyvnul. Vysilacky se moc vcera nedavaly, ale v jedne cca 10 kol pred cilem se Hamilton dotazoval, zda jsou jeho kola dost rychla, aby Russela dojel. Inzenyr mu rekl, ze je to tesne. Potom zacal Hamilton misto cca 0,5s stathovat 0,7-0,8s na kolo.
            Pokud skutecne v telemetrii proti Russelovi Hamilton zpomaloval v klicovych pasazich, potom ok. Treba to jednou Hamilton ve sve knize ohlednuti za svoji karierou F1 rekne jaak to skutecne bylo.
            Kazdopadne Hamilton si vcera zase nesundal prilbu a to u nej vzdy znamena, ze breci a je prestastny, nebo je totalne nasrany. A vcera to slzy stesti rozhodne nebyly 13

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        78.80.98.XXX
        Těch momentu kdy jeden rychlejší jezdec nedokázal předjet druhého, tam bylo celkem dost, takže netuším, proč si zrovna o tomto nepředjetí myslet, že je to týmová režie. Lewis měl o cca 0,6 sekundy rychlejší auto, ale Spa je dlouhý okruh, takže to fela 0,1 sekundy na jeden kilometr. A to neni super rozdil na předjetí.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Hamilton po výměně pneumatik ztrácel na Russela přes osm vteřin. Během dvanácti kol je prakticky smazal a ve 41. kole už byl na dosah DRS. Pneumatiky o 17 kol "mladší". A najednou není schopen být i nadále o 0,9 rychlejší? On se o žádný útok vůbec nepokusil, vždy si na začátku kola nechal George poodjet, aby na Kemmelu opět byl v jeho závěsu a tak to pokračovalo. Bohužel si Piastri pohnojil závod tou chybou, bylo by totiž zajímavé vidět, kdyby Mercedesy dojel ve 42. kole, jak by tu záležitost řešil Wolff & his company.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            195.39.63.XXX
            S opotřebením pneu postupně rychlostní náskok ztrácel, plus náskok 0,6-0,9 sekundy na kolo je na takto dlouhém okruhu rozdíl desetiny na kilometr, což i s DRS může být na předjetí málo. Krom toho oba mají v hlavě i to že jsou týmoví kolegové, nejedou o titul, a nemají důvod tudíž jít do nesmyslného rizika.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama