DISKUZE K ČLÁNKU GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton
Každé dvojité vítězství je pro tým opravdu zajímavé, stejně jako může být kontroverzní. To, co v Maďarsku předvedl McLaren se nedá srovnávat s legendárními větami typu "Fernando is faster than you". Lze si položit otázku, kdo upřímně bude chtít tohle vítězství oslavit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
10:41 22.07.2024 109.81.172.XXXTak jsem (trochu "omylem") shlédl po dlouhé době zase závod F1. (Po Abu Dhabí 2021 jsem se zařekl, že na ty podvody už jsem starý a nemám zapotřebí se jimi stresovat - tudíž to sledovat odmítám. Jenže včera nás navštívili mladí s vnoučátky a zeťák se jal ukázat svým dětem, že tady v Maďarsku na F1, byl před pár lety také. Tak to pustil...)
A musím konstatovat, že nic nového pod Sluncem. Jen mě udivilo, že jak komentátorům, tak i autorovi tohoto článku Robertovi, po shlédnutí té komedie v podání McLarenu vytanulo na mysli hlášení z boxů Ferrari " Fernando is faster than you", které obdržel Massa, ale nikdo si nevzpomněl na A1 Ring 2002, kdy bylo Barrichellovi vyhrožováno, "že se mu vedení týmu podívá na smlouivu, jestli nepustí Schumiho před sebe". A to celý závod vedl a vítězství by si zasloužil mnohem víc, než Piastri se svými jezdeckými chybami včera.
Jak je vidět, příznivci Ferrari a jejich ikony Schumachera, se rádi baví a lamentují nad ferraristickými patenty týmových režií, (ale zřejmě jen některými), zvláště, když je používají jiné týmy.
A k závodu? Za ty téměř tři roky "nesledování" jsem nepřišel o nic. Max je stále ublížený, když mu někdo neuhne v jeho unfair počínání, stále jezdí, jako by na trati byl jen on sám. McLareny mě mile překvapily svojí výkonností, zatím co u ostatních zůstalo vše při starém. Jen Russela jsem očekával trochu blíže Hamiltonovi a Peréze (díky kvalitě auta) blíže Maxovi.-
-
odin
13:18 22.07.2024 109.81.172.XXXJasně že oba příklady jsou z dílny Ferrari. V prvním případě to vedlo k zákazu týmové režie a v druhém k ukončení zákazu týmové režie. Proto taky píšu o patentu na TR v podání Ferrari. A ejhle, v podání McLarenů se píše o komedii, zatím co v podání Ferrari to byl logický krok a Barrichello mohl být rád, že měl tu čest pomáhat Schumimu k ještě větší slávě.
A o legendárnosti jednoho příkladu oproti druhému lze s úspěchem pochybovat. je to spíše o rozdílných sympatiích k oběma pilotům.-
Mike17
13:38 22.07.2024 185.149.130.XXXNo já si celkem dobře pamatuju, že se o komedii mluvilo i tenkrát. A mluvilo se o tom všude a moc. Dnes už se nad tím nikdo moc nepozastavoval, jen to stálo za zmínku.
Ale pokud jde o logiku, zdá se mi, že je logičtější udělat TR pro toho, kdo má větší šanci na titul a je rychlejší, než pro toho, kdo zaostává. Ale je to volba Mclarenu. Jestli jim šance na titul připadá tak malá, že to nemá smysl zkoušet.... Osobně doufám, že Landovi nebude chybět 7b k dostažení titulu. To by byl hustej trapas.
A ta hláška prostě zlidověla. Žádnou podobně vtipnou Barichellovi neřekli.-
odin
14:21 22.07.2024 109.81.172.XXXJo tací, jako Odin mluvili o komedii tehdá i dnes. A vidí tu komedii v podání Ferrari Red Bullů i McLarenů. To jen Mikové se snaží být za každou cenu v opozici a komedie v podání svých oblíbenců dávat punc váženosti a charakteru a prasárny oblíbenců obracet v jejich prospěch. Teprve po létech si i Mike vzpomene, že nějaké zmínky o komediích tehdá slyšel, ale už nepíše, že mu dávalo dost zabrat oponovaní nactiutrhačům, kteří si dovolili o komedii v případě Mikových oblíbenců mluvit.
Jo jo Miku, občas méně fanatismu a více nadhledu by dodalo více vážhnosti tvým názorům.-
Mike17
15:05 22.07.2024 185.149.130.XXXJá mám na to konstantní názor už od té doby. Je to komedie, ale dává to smysl, když chce stáj titul mezi jezdci. Za Schumiho, za Alonsa a dávalo by mi to smysl teď u Mclarenu, kdyby bylo pořadí opačné.
Ale jsi nějaký zmatený. O pár řádků níž mne obviňuješ, že jsem fanatický fanoušek Maxe a tady v tom vlákně, že jsem fanatický fanoušek Landa. Já vím, že F1 nesleduješ. Ale když začneš vyvíjet takové toerie, mohl by ses letmo podívat na tabulku. Uvidíš v ní, že prakticky jediným konkurentem v boji o titul je pro Maxe Lando. Nějak nedává smysl, že jsem fanatický fanoušek obou.
Pravda je tu ještě možnost, že nejsem fanatický fanoušek ani jednoho a že pouze jako fanouškovi F1 by se mi celkem líbilo, kdyby byl boj o titul napínavý až do konce. Ale to bude pro tebe tak absurdní představa, že si asi budeš muset vybrat, jestli jsem tedy fanatický fanda do Maxe, nebo Landa.-
odin
15:55 22.07.2024 109.81.172.XXXÁáá Mike v plné formě. Nikde jsem nepsal o tvém fanatickém fandovství pro Maxe a už vůbec ne pro Norrise. Kde jsi to zase vyčetl???
Psal jsem o tvém fanatickém způsobu hájení prasáren tvých oblíbenců. Ať už jde o případy hájení podvodů RedBullů, Ferrari, prasáren Schumiho, Vettela, či Maxe,. A to není totéž. Fanantické fanouškovství jsem schopen nějak pochopit, pokud jsi fanoušek v dobách dobrých i zlých. Ale obhajovat lumpárny v době, kdy se daří a v době kdy se nedaří hodit své vyvolené přes palubu, to pro mne moc atraktivity nevzbuzuje.
A pro pó, pamatuješ na naší obsáhlou diskuzi když v Monaku tuším, že 2017 vyměnilo Ferrari zastávkou v boxech vedoucí pozici Kimiho za Vettela? Kdo z nás dvou v tom tenkrát viděl týmovou režii a kdo tvrdošíjně TR odmítal? McLaren včera také přes boxy vyměnil pozice pilotů. Jenom se to pak hloupě snažil vrátit nazpět. Pro mne dvě stejné řešení. V obou případech to šlo udělat tak, aby si vedoucí pilot své vedení udržel i po boxech. V případě Ferrari a výměny Vettela za Kimiho to dávalo smysl, stejně, jako by to dávalo smysl včera v případě výměny Oscara za Landa.
Náš problém je v tom, že oba víme, co smysl dává a co ne a proč to tým tak udělal, respektive nevíme z jakého důvodu to včera u McLarenů měnili. Ale ty máš potřebu své miláčky pasovat do rolí neporazitrelných za všech okolností lepších a hádat se do morku kosti, že v případě Monaka o TR nešlo, zatím co včera šlo.-
Mike17
16:16 22.07.2024 185.149.130.XXXCituji:
"Jo jo Miku, občas méně fanatismu a více nadhledu by dodalo více vážhnosti tvým názorům. 03"
Nebyla řeč o prasárnách, byla řeč o TR. U Maxe jsi zmínil že jsem vyznavač jeho prasáren. Což je v podstatě to samé. Můžeš si to teď zkoušet žehlit jak chceš.
A máš v tom jeden detail. V Monaku 2017 vyhrál ten, který byl rychlejší na trati i přes horší staré gumy. Dnes ten rychlejší na trati musel přepustit pozici. Být tebou, vezmu si nějaký lepší příklad. Třeba ten se Schumim byl mnohem lepší. Kdyby tehdy poslali prvního do boxů Vettela, dopadlo by to stejně a Odin by čpěl síru za "nefér" undercutt. Tak jak tak by to dopadlo stejně.
Nevím, proč to Mclaren udělal. Ale znovu: Je tedy můj miláček Lando, nebo Max? Protože mít za miláčky oba fakt nedává smysl.-
odin
16:54 22.07.2024 109.81.172.XXXAno, jsi obhějce Maxových prasáren, stejně jako Schumacherových a stejně jako obhájce podvodů RedBullů ať už šlo o průtokoměry, nebo díry v podlaze v rozporu s pravidly, či překročení rozpočtu z nedávné doby.
Žádný detail ve srovnání Monaka 2017 a včerejšího Maďarska nemám. To jen ty se zase snažíš podsouvat mi cosi...
V Monaku i v Maďarsku se těžko předjíždí, čili výměna vedoucích pilotů přes boxy je logická TR. A i kdyby byl Vettel rychlejší, tak v Monaku by Kimiho nepředjel, čili to musel udělat přes boxy. Jasná TR, kterou jsi ty odmítal vidět. Bohužel pro tebe si vzpomínám na tvůj názor před Monakem, že Kimi není rychlejší ani v kvalifikacích a tak ho logicky Ferrari posílá za Vettela, když se náhodou během závodu dostane před něj. No a právě v Monaku Kimi vyhrál kvaldu a i po startu si udržel vedení. V našem sporu tehdá šlo jen o to uznat počínání Ferrari jako týmovou režii ve prospěch Seba. Což byl a je, jak vidím dosud nepředstavitelný problém.
V případě včerejšku také McLaren dostal přes boxy do čela Norrise, který byl rychlejší, než Piastri. Navíc Oscar udělal dvě jezdecké chyby, které ho stály dost času ztráty.
Rozdíl byl jediný v tom, že svoji TR u McLarenu "napravovali" a napravili další TR.
Ne né Miku, já tyhle dva závody vidím hodně podobně. Nebýt netradičních boxů, tak Piastri i Kimi vyhrají závod. A to mám více pochybností o vítězství Piastriho (vzhledem k jeho chybám), než u Kimiho. A díky TR se v obou případech pořadí po zastávkách v boxech změnilo. Rozdíl byl jediný, McLaren vrátil pořadí na původní status quo.-
Mike17
17:54 22.07.2024 185.149.130.XXXMyslíš tu obhajobu, že Schumacher zavinil kolizi v roce 1997? Nebo tu obhajobu, že Max zasloužil trest za Brazílii nebo Monzu 2021?
Myslíš tu obhajobu podvodů, že pokud RB překročil rozpočet, nebo měl nelegální průtokoměr, zaslouží si trest?
No já zapoměl, že pokud mám jiný názor na jednu z jejich kolizí, obhajuju všechny jejich kolize. Tak nějak?
V Monaku nikdo Kimimu nenařídil, aby přepustil pozici. Zajel dřív do boxu, dostal nové rychlejší gumy a jel tak pomalu, že Seb na něj najel náskok dostačující k vyjetí před ním. Ale nějak si vzpomínám, že jsi trval na tom, že se zásadně ten první neposílám do boxů první. A teď tu chceš tvrdit, že Mclaen poškodil Pistriho, když ho poslal do boxů jako druhého? Zajímavý obrat v názorech. Já ti tady dám naopak za pravdu. Kdyby poslali Piastriho dřív, vyjel by před Landem. Ale vůbec si nejsem jistý, že by před Landem zůstal. Ale nijak Mclarenu nevyčítám, že to považovali za kompenzaci. Já se jen divím, že odpískali boj o titul v PJ.
A ano, Vettel byl tehdy rychlejší jak v kvalifikacích, tak závodech. I TR by byla logická, kdyby k ní sáhli. A na tom nemění nic fakt, že zrovna v Monaku se Kimimu povedlo kvaldu vyhrát. Ono se totiž stává zcela vyjímečně, že jeden ze dvojice porazí druhé ve všech kvalifikacích i všech závodech. No vlastně si to nepamatuju vůbec. Stalo se to někdy?
Jejich vzájemné statistky jsou víc než výmluvné.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
12:36 22.07.2024 185.149.130.XXXMimochodem dost se divím, že u Hamiltona nežádáš diskvalifikaci, odebrání bodů a zákaz startů ideálně i v příští sezoně. To jsi chtěl pokaždé, když někdo úmyslně do jiného narazí. Tedy pokaždé. Pokaždé u Schumachera a Vettela, abych byl přesnější.
On se sice Max nacpal kam neměl, ale po chvilkové souběžné jízdě zatočil Mercedes do RB, který měl jasně před sebou. Tak nevím, jak je to s tvou bájnou nestranností.-
odin
13:46 22.07.2024 109.81.172.XXXA zjišťuji, že ani zde v diskuzi se nic nezměnilo. Mike opět koukal na jiný závod.
Max měl od Hamiltona necháno dost místa na vnitřku, aby ho mohl předjet. Bohužel, když tam Maxík vletí jak smyslů zbavený a pak prudce šlápne na brzdy, kola se mu logicky zablokují a se zablokovanými koly se jen těžko zatzáčí. To auto jednoduše jede jako sáně rovně. To je fyzika, kterou evidentně neovládáš, proto ti přijde, že pilot, který zatáčí do zatáčky je vinen nárazem do neovladatelného auta, které tam vlétlo. Kdyby Max nebrzdil mohl mít nad svým vozem jakous takous kontrolu, ale zase by tu zatáčku neprojel a skončil mimo trať. Jen ke srážce by nedošlo. On totiž Hamilton se snaží dodržovat limity tratě a když trať zatáčí tak, Miku div se, pilot (v tomto případě Hamilton) také zatáčí. Ale chápu, že pro vyznavače prasáckých manévrů a-la Max je nepochopitelné a také nepřípustné, když se závodníci Maxovým excesům neuhýbají, případně se jimi nenechají vyvézt mimo dráhu. Ano to je opravdu neodpustitelné. A zasloužili by si diskvalifikaci minimáně z další sezóny.. Alespoň by si Maxík nemusel pořád stěžovat a brečet do rádia.-
Mike17
14:19 22.07.2024 185.149.130.XXXNo, nezměnilo. Koukám, že si to vždycky dokážeš okecat tak, aby všechna vina padla na tvého neoblíbence a ten druhý se z toho dostal bez nejmenší skvrnky.
Nikdy jsem ani neobhajoval Maxovy prasárny, třeba v Brazílii nebo Monze 2021. Takže znovu: Ano, Max to tam poslal prasácky a nijak nevinním Hamiltona za vznik toho incidentu. Kdyby to tam Max neposlal, nestal by se. Byť bych našel příklad, kde někdo hájil Hamiltona v Silverstone 2021, že měl právo nejet závodní stopu a vzít zatáčku vnějškem. najednou je to naopak.
Jak jsi správně řekl, fyzika nám říká, že se zablokovanými koly jede auto jako saně. Rovně. Ne doleva. Rovně. A kupodivu nějakou dobu oba rovně jeli. Max proto, že měl zablokovaná kola a Hamilton proto, že zatočit neměl kam.
Ale z ničeho nic zatočil. Kola se otočila doprava a zatočil doprava. Proč, když viděl, že Maxovo auto má před sebou? Nemůže to okecávat tím, že ho neviděl. Měl ho přímo před nosem. Nebylo to o tom, že neodhadl v zrcátkách cenťák, jako Vettel v Brazílii. No prostě je tam jasný úmysl. Vina bude na Maxovi, protože to nedobrzdil, tak proč nekolidovat že? Bylo jasné, že do vzduchu půjde Maxovo auto a ne jeho.
No jo, ale nejde ani o Schumachera, ani o Vettela, ani o Maxe, tak jak jen okecat, že najednou nepožaduješ exemplární trest pro někoho, kdo úmyslně zatočí do soupeře? Najednou žádná diskvalifikace, žádné odečítání bodů, žádný distanc... Snad jen, kdyby Hamilton naboural do některého s oblíbených...-
odin
14:41 22.07.2024 109.81.172.XXXAle já požaduji diskvaluifikaci Hamiltona minimálně z další sezóny. Však jsem to napsal jasně. Alespoň Maxíkovi ubyde jeden potenciální pilot. který mu už uhýbat nemíní.
Jistě že oba chvíli jeli rovně, ale pak tam byla zatáčka, tak je logické, že do ní pilot zatočí. Samozřejmě, že se mohl Hamilton nechat vyvézt mimo trať a tam beztrestně přredjet Verstappenem. Jenže proč by to dělal? Má plno svých zkušeností, kdy se to tak stalo a kdy na to doplatil. A Mikové pak obhajují prasárny Maxe, jako legitimní. Takhle tu Maxovu prasárnu uzná i Mike, když na ní sám Max doplatí. Tudíž jsem rád, že se spolu tentokrát shodneme, že to Max vzal "na prasáka".
Pochybuju, že by kdokoliv z pilotů v takové rychlosti byl schopen uvažovat tak, jak jsi předeslal o Hamiltonovi. Podle mne tady nešlo o žádnou promyšlenou akci ze strany Lewise. Jen tam Maxovi neuhnul. On o titul nebojuje a tak si může nějakou tu kolizi lajznout. Jel zkrátka tak, jak jezdil Max ve svých začátcích a když neměl ještě auto na titul... To je celé.
-
Mike17
15:17 22.07.2024 185.149.130.XXXTa zatáčka tam byla už od začátku probrždění. Jo kdyby zatočil hned, ještě bych to chápal. Jet chvíli rovně a pak zatočit do vozu, který před sebou vidím.... No prostě věděl, co dělá a proč to dělá. Stejně, jako to věděl Schumi v roce 1997. Proč uhýbat, když můžu zatočit.
není v tom velký rozdíl. Ten je jen v tom probrždění.-
odin
17:59 22.07.2024 109.81.172.XXXMiku rozdíl v tom je a velký. Kdysi jsi obhajoval Schumiho v Jaramě 1997, argumentací o malé rychlosti ve které do Villeneuvea narazil. Čili tam se o záměru mluvit dá. Ale v případě Hamiltona si tak jistý nejsem. Vždyť to byl mžik. Max tam přilétl, jak smyslů zbavený. A myslet si, že Hamilton měl dost času si rozmyslet jak narazit do Maxe, aby ho poslal mimo trať a jemu samotnému se nic nestalo a pak to ještě s naprostou přesností provést??? Tak to už hraničí s fantasmagorií. Opět dokazuješ svoje fanatické smýšlení. Ty zkrátka vymyslíš situaci, vůbec nebereš v potaz okolnosti a neústupně srovnáváš. Já ten včerejší karambol vnímám tak, že Lewis Maxovi jednoduše neuhnul a riskoval kolizi, nikoliv, že do Maxe naboural. To prostě v té rychlosti nebyl schopen udělat. Že to nakonec tak dopadlo je shoda okolností.-
Mike17
18:42 22.07.2024 185.149.130.XXXJá tehdy obhajoval to, že nešlo o život, jak jsi tvrdil. Ano, tam záměr jistě byl.
Tady narazil ve stejné rychlosti do Maxe pod téměř totožným úhlem.
A je hezké, že najednou v té pomalé rychlosti neměl dost času na přemýšlení.
Ale dostatek času ti nevadil k obviňování z úmyslu Vettela v Baku nebo Brazílii, Schumachera v Adelaide, Maxe v Monze nebo Džiddě.
A to s vyjímkou Baku byly příklady, kdy ten viník neměl před sebou auto soupeře jako na talíři.
Že to tak dopadlo náhoda není. Že půjde do vzduchu Max je opět fyzika.
-
-
-
-
-
Mike17
15:20 22.07.2024 185.149.130.XXXA co jako nevěděl? Že je před ním auto, které nějak nezmizí, když zatočí doprava?
Za mne nemám problém se závodním incidentem. Jen si rýpu do tehdejších Odinových keců, že za každou úmyslnou kolizi by měl pilot být diskvalifikován a přijít o všechny body nejen dosažené v aktuální sezoně.
-
-
-
Kaša
14:21 22.07.2024 109.81.117.XXXZdar Odine, vítám tě po dlouhé době v diskuzi a rád od tebe čtu .... souhlasím s názorem na Maxe - zase zbrklý útok od něj a on obviňuje Hama! Pořád břečí že ho ostatní vytlačují ikdyž mu nechají dost místa a on si stěžuje že se tak nezávodí ikdyž on dělá ty největší prasárny. Je to fakt RB rozmazlený fracek. A už ani je inženýr už se s ním nemazlí .... Každopádně jsem z výkonu monopostů nadšen, ale méně už z taktických rozhodnutí. Oscar je fakt super ale jde vidět že na Landa nemá, ale není se čemu divit když jee v F1 teprve druhý rok. Výsledek 1-2 je fantastický ale měli to udělat lépe .... a je škoda že to vypadá že si u McL nevěří na jezdecký titul tento rok - já taky nevěřil ale poslední závody ukazují že by to mohlo nakonec vyjít!
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek