DISKUZE K ČLÁNKU GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Pětiletá přestávka skončila - Číňané se opět dočkali závodu a lze říci, že nabídl hodně dramatickou podívanou. Nikoli na čele, tam bylo vše při starém, ale na dalších pozicích nebylo dlouho nic jasné. Dva výjezdy SC těsně po sobě a strategické šachy - to byla kulisa na okruhu v Šanghaji.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 24.04.2024 19:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 5 lidé) 21.04.2024 12:27
závod pěkný. hlavně pěkné akce, bohužel převážně… »
» GRAHAM (Hlasovali 3 lidé) 21.04.2024 11:15
Norris super, naložil Ferrari. 11 A to jsme… »
» RoBertino (Hlasovali 3 lidé) 21.04.2024 11:52
No, já nevím - absolutně bez šance jakkoli… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    93.99.211.XXX
    závod pěkný. hlavně pěkné akce, bohužel převážně v zadní části startovního pole. krásný byl souboj o poslední místo trvající několik zatáček. škoda, že vepředu to bylo o poznání nudnější. líbil se mi Ála, který si ten závěr určitě moc užil a moc dobře se bavil.

    jednu poznámku ale mám k pořadatelům - kvůli odstavenému autu ztratit v podstatě deset kol závodu je hrůza. ten Sauber měli odstranit pod žlutými vlajkami, maximálně pod VSC. jejich zoufalost bohužel dospěla až do výjezdu SC, což mělo při restartu za následek další nehody a další SC. takže jsme přišli celkem o deset kol závodění. pokud to byla chyba Bottase, že nevyřadil a nechal v porouchaném autě zařazenou rychlost, takže nešlo odstranit, opálkoval bych ho. to je podstatně větší prohřešek proti závodění, než přejetí nějaké bílé lajny načmárané na asfaltu...

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Naprosto souhlasím - Magnussen se Strollem předvedli obrovskou show, bohužel se v té době rvali o 16. a 17. místo...
      Nemyslím, že by Bottas udělal něco špatně, ze záběrů bylo vidět, že na volantu nejspíš nastavuje neutrál, ale to je jen vnější pohled. Je to dost zkušený matador na to, aby takovou věc neudělal správně, spíš mi to přišlo jako totální bezradnost komisařů a nevylučuji, že tam někdo do něčeho hrábl a bylo vymalováno. U Cunody chápu, že asi museli dostat auto za bariéru, ale v případě Bottase to bylo skutečně na pováženou. No co, pět let se u nich nejelo, tak asi leccos zapomněli. Rozhodně bych to ale prošetřil, a určitě nebudu sám, kdo by rád znal viníka.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        93.99.211.XXX
        tak jsem to i myslel. taky vidím hlavního viníka v těch zmatených mravenečcích rojících se kolem stejku. tou možností s Bottasovou chybou jsem se jen snažil o nějaké přijatelné vysvětlení těch potíží, ale spíš budeš mít pravdu ty, že tam mohli na něco hrábnout a auto zablokovat.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Hwrychlik H.

      Hwrychlik H.

      109.81.126.XXX
      Já to vůbec nechápu. Proč je vůbec VSC na celý okruh? Stačilo by vyhlásit jen minisektor X až Y. A na zbytku okruhu normálně závoďte.
      Dále to s tím odklízením. To jako nemohou standardizovat přední a zadní zvedáky (myšleno jen tvar uchycení) a rozdat na okruhu například 30 sad + pořádnou desku pod auto. Přiběhnou, zvednou auto, hodí desku a odtáhnou auto pryč. Otázka pár sekund na většině okruhů. Pokud je tam štěrk, tak vyjede nakladač. Ale ani kvůli tomu není potřeba SC. Tato připosranost ve jménu bezpečnosti je k blití.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        naprostý souhlas. je to pozůstatek Bianchiho nehody před bezmála deseti lety, která byla ( podle mého ) zapříčiněna jeho vlastní vinou a nerespektováním traťové signalizace. bohužel on tehdy zaplatil cenu nejvyšší a dodnes se všichni bojí i při naprosté banalitě nevyhlásit VSC či dokonce SC. myslím, že bezpečnostní standardy monopostů i technické a technologické možnosti jsou od té doby někde úplně jinde a ta připosranost, jak správně tuto situaci nazýváš, je, podle mého, úplně zbytečná. stačilo by za porušení lokálního VSC nekompromisně a tvrdě trestat ( třeba okamžitým nekompromisním 10s stop a go v boxech ) a neměl by být problém.
        tvůj návrh se standardizovanými sadami na odklizení vozu se mi líbí 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Otázka nákladů. To je asi největší překážka. Vzpomínám si na podobnou záležitost, když zavedli ve fotbale zařízení na kontrolu míče, zda přešel nebo nepřešel brankovou čáru. Na MS pak tahle legrace v hodnotě několika milionu eur byla použita - a poněkud alibisticky - jen jednou. Jde o to, kdo bude tyhle sady platit, zda je pořídí natrvalo (a pak se závod na rok dva vytratí z kalendáře) nebo půjde o pronájem (to pak budou pořadatelé ječet, když se zrovna nic nestane), případně by to měla mít na starosti F1 a na každý závod tuhle sestavu vozit. Myšlenka dobrá, ale je třeba se podívat na věc v širších souvislostech. Ne nadarmo se říká, že o peníze jde až v první řadě.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Hwrychlik H.

          Hwrychlik H.

          109.81.126.XXX
          Samozřejmě buď FIA a nebo F1. Ale spíš FIA. Peněz má že je musí vidlemi obracet. Už jen z těch zamítnutých protestů kdy si ohnou pravidla tak aby to mohli zamítnout. A samozřejmě vozit na závody a půjčovat komisařům. To by se vešlo poskládané do jedné dodávky.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            194.212.104.XXX
            přihodil bych to do jednoho kontejneru se SC od Mercedesu a Astonu. no, maximálně by jeden takový kontejner přibyl. to by snad nikoho finančně nepoložilo 03

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Hwrychlik H.

              Hwrychlik H.

              109.81.126.XXX
              Já bych to přihodil do kontejneru s komisaři. Po tom co předvádějí si jinou třídu než nákladní ani nezaslouží.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          To si myslím, že je nesmysl... Pořádání závodu je drahé samo o sobě, zpravidla je kvůli tomu potřeba vybudovat úplně nový okruh... Pokud se nebuduje nový, tak se zpravidla jedná o extrémní investice do stávajícího atd. atd.

          Pořádání závodu je zkrátka černá díra na peníze a takováhle věc i kdyby stála milion euro / dolarů / liber, tak se v těch nákladech ztratí a to by určitě nestála...

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Mne to napadlo taky, když jsem koukal, jak 20 patlalů není schopbný pohnout s 1 autem. Vždyť to v boxech má každá stáj. Je to něco jako rudl. Náklady můžou být ve stovkách za kus. I kdyby jich bylo víc jak 20, pořád se budeme bavit o +-1000Eurech. To by měla být povinná výbava každého okruhu a nemusí to být jen pro F1.
          Prostě to udělat jako v boxech, Zvednout a během pár vteřin odtáhnout. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Jan.

    Jan.

    188.244.60.XXX
    No, není to špatný okruh 04
    Mi v kalendáři chybí GP Malajsie a Jižní Koreje, to byly také zajímavé tratě 01

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    178.72.195.XXX
    Ok Ok! Leclerc poražen a bedna to jistí 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      No, já nevím - absolutně bez šance jakkoli ohrozit Norrise, jemuž Verstappen naložil před deset vteřin, to moc k jásotu není. Checo potřebuje víc než "jen" bednu.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        93.99.211.XXX
        já se za tu jeho neschopnost dojet a předjet Landa vůbec nezlobím 11

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • SergioPÉREZ

        SergioPÉREZ

        178.72.195.XXX
        Ok Ok! Checo potřebuje víc než "jen" bednu,..potřebuje trochu štěstí, co měl dnes třeba Noriris, když se přes SC dostal právě před Checa. Když jsem viděl, že Verstappena povolali během SC do boxu, radoval jsem se, že Checo může z 1. místa za SC i vyhrát, ale bohužel, Red Bull to nedovolil, zařízli Checa taky do boxu, protože to by nešlo aby Checo nějakým způsobem ovlivňoval a byl před Emilem právě při těch restartech za Safety cary, proto šup s ním co nejdále za Emila....tedy až za Leclerca 02 Na kdyby se nehraje ale nebýt SC, Norrisova štěstí a Checovy smůly měli jsme min. 2 místo. Dnes ale Emilovi jel vůz o sto šest, nešlo ho porazit...Jo na startu nás tvrdě vyšachoval a zařízl, jak jsem předpokládal. Navíc nás špinavá stopa připravila o trakci a po startu vyjetí lepší pozice. Alonso už dokončil co na nás Verstappen upekl....no nevadí, dnes Max - výborně, Checo - dobře 01

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Hwrychlik H.

          Hwrychlik H.

          109.81.126.XXX
          Bože, to jsou ale bláboly. Jako že by na starších pneu za sebou do konce udržel MV??? Tomu snad nevěříš.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • SergioPÉREZ

            SergioPÉREZ

            178.72.195.XXX
            Tomu ne, ale že Red Bull nechtěl riskovat, aby se Verstappen v SC fázi a jeho restartu nedostal do presu mezi vozy a možnost si tak přivodit kolizi. Proto musel Checo na starších pneu uvolnit 1 místo jedničce Týmu. Za SC se může stát cokoli, viz kolize Stroll - Ricciardo., V tomhle kontextu jsem věřil, že by ta výhra mohla "spadnout" a ne jak píšeš, že na starších pneu do konce udrží Maxe 12 12 12
            Jo a ty bílé pneu nebyly až tak úplně staré, myslím cca 10 kol a potom se stejně dlouho jelo za Safety cary 11

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr.Hloušek

              Petr.Hloušek

              194.79.55.XXX
              Ty jsi docela srandista, prej Checa "zařízli" tím že ho povolali do boxů 18. Kdyby ho tam nepovolala, tak by sice restartoval po SC na 1. místě, ale v cíli by byl tak 10,. pneumatiky staré 10 kol už mna nové docela ztrácejí. No aspoň že je tu sranda 11

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • SergioPÉREZ

                SergioPÉREZ

                178.72.195.XXX
                Stopl jsem si záznam závodu v 24 kole a trvám si na svém, že Checo fakt nemusel znovu do boxu. Viz. odstupy a zastávky do té doby v boxech. U Verstappena to bylo jasné, ten už měl takový náskok, že si jel pro další pneu, aniž by propadl polem. Že měl Checo vůči Norrisovi bílé pneu o 8 kol starší vůbec nic neznamenalo, vzhledem k dalšímu průběhu závodu.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama