DISKUZE K ČLÁNKU GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru
Říká se, že formule 1 je tvrdým světem nelítostného soupeření, ale občas se tu najdou příběhy, které mají nádech happyendu. To byl případ letošního australského závodu, o jehož vítězi bychom mohli říci ono legendární: Povstal jako bájný Fénix z popela.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» daaviid23
(Hlasovalo 7 lidí)
24.03.2024 12:47
Zvláštní manévr od Alonsa ale na druhou stranu to… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
juras
18:46 25.03.2024 88.103.92.XXX
V jednou příspěvku jsem to napsal...Russell to nezvládl...i on chyboval (podle mě).
Ale osobně si myslím že takovéhle triky do závodění nepatří.
Zvlášť když jsou monoposty náchylné ke ztrátě přítlaku při jízdě v těsném závěsu.
Bylo by zajímavé vědět jak by Alonso mluvil kdyby byl on tím vzadu...klidně bych se vsadil že by nadával taky...a označil by to za nefér trik.
A v tom je vtip, každej by to měl zkusit vzít z toho druhého pohledu.
Aneb co nechceš aby někdo udělal tobě nedělej druhému.
Osobně mi je to trestání už taky proti srsti (ať přece závodí...), ale hodně povoleny metr by mohl přinést zbytečně kolize a riskování. Přece jen doba je jinde...piloti v 70. tých letech minulého století byli pochopitelně mnohem zodpovědnější...tehdy se na GP pravidelně umíralo. Dnes si občas piloti asi připadají jako v PC simulátoru.
Ale osobně si myslím že takovéhle triky do závodění nepatří.
Zvlášť když jsou monoposty náchylné ke ztrátě přítlaku při jízdě v těsném závěsu.
Bylo by zajímavé vědět jak by Alonso mluvil kdyby byl on tím vzadu...klidně bych se vsadil že by nadával taky...a označil by to za nefér trik.
A v tom je vtip, každej by to měl zkusit vzít z toho druhého pohledu.
Aneb co nechceš aby někdo udělal tobě nedělej druhému.
Osobně mi je to trestání už taky proti srsti (ať přece závodí...), ale hodně povoleny metr by mohl přinést zbytečně kolize a riskování. Přece jen doba je jinde...piloti v 70. tých letech minulého století byli pochopitelně mnohem zodpovědnější...tehdy se na GP pravidelně umíralo. Dnes si občas piloti asi připadají jako v PC simulátoru.
daaviid23
09:44 25.03.2024 90.182.169.XXX
No náhoda to není ale já rozporuju že to bylo až tak nebezpečné. V minulosti se děly různé brikule s úmyslným bržděním, například z poslední doby je to přetahovaná, kdo bude v detekci DRS jako druhý což obnášelo taky nevyzpytatelné brždění. Na druhou stranu tam to bylo na rovince a tady v zatáčce.
Je to prostě složitější než se zdá
Je to prostě složitější než se zdá
Limbi
22:22 24.03.2024 147.228.12.XXX
No spíš je ta myšlenka v tom, že tohle auto může být rychlejší než loňské, ale operační rámec může být užší. Takže mu některé tratě nemusí sedět a tím pádem je méně univerzální. Můžeme v to jenom doufat, aby se pole trochu vyrovnalo aspoň na některých tratích.
Limbi
22:10 24.03.2024 147.228.12.XXX
Moc nechápu tvou výtku. Asi je jasné, že auta se dělají v roce předešlém, jak by taky mohl dělat auto v roce 06, když toho roku přestoupil. Myšlenka je taková, že pro rok 05 měl koncept, který fungoval a o rok později jezdilo auto, které mělo problémy s vyvážením i spolehlivostí.
Pokud vím, tak Newey byl v McLarenu technický ředitel, tudíž neřešil a neschvaloval jen aero, ale rozhodnutí týkající se těžiště, rozvoru... Což jsou všechno věci, které se ovlivňují rozmístěním komponent vozu. On není jen týpek co si kreslí profily křídel na papír.
Celkově jsem tuhle myšlenku nahodil jako zajímavost, že už v minulosti i takhle geniální konstruktér dokázal jít chybou cestou.
Pokud vím, tak Newey byl v McLarenu technický ředitel, tudíž neřešil a neschvaloval jen aero, ale rozhodnutí týkající se těžiště, rozvoru... Což jsou všechno věci, které se ovlivňují rozmístěním komponent vozu. On není jen týpek co si kreslí profily křídel na papír.
Celkově jsem tuhle myšlenku nahodil jako zajímavost, že už v minulosti i takhle geniální konstruktér dokázal jít chybou cestou.
Ferda
19:59 24.03.2024 193.165.97.XXX
Při rychlosti 230 km/h ujede vůz za vteřinu 63 metrů.
Když vezmeme reakční čas pilota, rychlost svalů, reakční dobu brzdného systému a čas než zaberou pneumatiky, tak Russell na umravnění vozu skutečně moc času neměl.
Trest FIA byl v tomto případě oprávněný.
Když vezmeme reakční čas pilota, rychlost svalů, reakční dobu brzdného systému a čas než zaberou pneumatiky, tak Russell na umravnění vozu skutečně moc času neměl.
Trest FIA byl v tomto případě oprávněný.
GRAHAM
16:51 24.03.2024 109.81.115.XXX
Apropo, maticová organizační struktura prozatím funguje velice slušně a hlavně asi dobře fungují lidé co nabrali před rokem do aero-dynamického týmu. cca skoro 20...+-. Někteří začali fungovat až letos v lednu, takže se to projeví cca do půl roku "nějak", nejvíce však na monopostu pro přiští rok. A Sanchéz by měl být znát hodně, další díl skládanky a Marshalla nemusím zmiňovat, tam je to zhola jasné.
SergioPÉREZ
16:20 24.03.2024 178.72.195.XXX
Tak bych zhodnotil Týmy F1 GP Austrálie 2024
FERRARI za 1
Mclaren 1-
.
.
Mercedes.....4
Red Bull ....5
(Che co))
FERRARI za 1
Mclaren 1-
.
.
Mercedes.....4
Red Bull ....5
(Che co))
Mike17
15:56 24.03.2024 185.149.130.XXX
Těžko říct. Russell nejdřív řekl, že to byla jeho chyba, pak řekl, že je těžké říct, jestli to vliv mělo.
Trochu si rýpnu: Když to člověk srovná s Hamiltonem v Silverstone 2021, kde dostal 10s, tak měl Alonso dnes dostat 0,5s.
A klidně i ve srovnání s tím za co dostal Verstappen 5s třeba v Džiddě, nebo Brazílii toho roku.
Na druhou stranu tohle by se fakt dělat nemělo a nějaké "ocenění" si zasloužil.
Trochu si rýpnu: Když to člověk srovná s Hamiltonem v Silverstone 2021, kde dostal 10s, tak měl Alonso dnes dostat 0,5s.
A klidně i ve srovnání s tím za co dostal Verstappen 5s třeba v Džiddě, nebo Brazílii toho roku.
Na druhou stranu tohle by se fakt dělat nemělo a nějaké "ocenění" si zasloužil.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek