DISKUZE K ČLÁNKU GP LAS VEGAS: Drama do samotného konce s vavříny pro Verstappena

Naposledy se v Las Vegas formule 1 proháněla v roce 1982 a vítězně cílem projel Michele Alboreto na Tyrrellu. Jak se časy mění dokazuje fakt, že z tehdejšího startovního pole do dnešních časů "přežily" pouze týmy Williams, McLaren, Alfa Romeo a samozřejmě Ferrari.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP LAS VEGAS: Drama do samotného konce s vavříny pro Verstappena

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 73, poslední 22.11.2023 21:03 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Lubomír O. (Hlasovalo 7 lidí) 19.11.2023 11:04
Jednoznačně druhý nejlepší pilot RedBullu 01»
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 19.11.2023 12:10
jak řikáš, já jen konstatuji, že se emil nezměnil… »
» RoBertino (Hlasovali 5 lidé) 19.11.2023 12:27
Asi tak. On je k tomu přístupu a chování veden… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Grahame a Tome - že to jde, dokládá jeden zajímavý příklad z Grand Prix Brazílie 1983. Rosbergovi se po natankování vzňalo auto, Keke z něj vyskočil a když po uhašení opět nasedl, mechanici ho v rozporu s pravidly roztlačili. To bylo samozřejmě proti pravidlům a druhý Fin byl po závodě diskvalifikován. ALE! FIA tehdy s odvoláním na jednu část regulí prohlásila, že pokud pilot nebo tým svým jednáním vědomě nejednali proti pravidlům a ani se snahou získat nedovolenou výhodu (Rosberg byl po tomhle extempore osmnáctý), tak jeho pozici nezaujmou soupeři. A kolik jich požadovalo svůj nárok? Ani jeden. Takže ono by to šlo, musela by být jenom vůle a snaha, předvídavost a ne se jen holedbat, že provozujeme nejlepší produkt motoristického sportu na světě. Stačilo by mít podobnou klauzuli i dnes - pokud dojde k výměně komponentů, v jiných případech znamenajících penalizaci, zaviněných mimo kompetenci pilota, techniky vozu či týmu, penalizace bude individuálně posouzena a nemusí dojít k jejímu uplatnění.
          Narážky, že tím Sainz jr. dostal výhodu v podobě nového motoru jsou irelevantní, protože nový agregát nemusí být vždy výhodou. A stejně tak můžeme diskutovat o výše zmíněných "výhodách", když někdo odstřelí soupeře v závodě... Jenže tohle FIA řešit nebude, protože musí chystat veselohry a la Las Vegas...

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          jenže to bys chtěl, aby někdo z FIA použil hlavu na něco víc, než aby mu nepršelo do krku... Hned by měli protiargument, že by toho mohl v budoucnu někdo imaginárně zneužít, přestože jak ferrari tak alpinu vznikla nezaviněná škoda v poměrně velkém rozsahu těsně před koncem sezony a ferrari bylo trestáno i sportovně, přestože tady se měla FIA jednoznačně chytit za ryj a říct, že za baterku trestat nebude...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        109.81.117.XXX
        Jj, nakonec se ukázalo že McL nebyl tak špatný jak to vypadalo, ale ani tak dobrý jak jsme poslední závody zvyklý .... 07
        Škoda taky Landa který by určitě taky dovezl nějaké body! 01

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      O komentátorech a jejich tradičně "skvělém" výkonu, plném hysterického řvaní, samochechtání a zcela zbytečných informací bych už se ani nepozastavoval - ti jsou schopni udělat strhující drama i ze závodu, kde budou mezi piloty rozdíly 10 - 50 vteřin. Naštěstí dost fanoušků má vlastní rozum a vidí i to, co oni poměrně často a rádi přehlížejí. Jak jsem psal níže - konfigurace trati s dlouhými rovinkami je předpokladem, že tu budou zajímavé souboje, jen mi vadí to rozptylování - příliš je vidět, že autíčka v ulicích jsou až na druhém až třetím místě. Nu což, nová košťata mívají obvykle úspěch, uvidíme v roce 2024. Třeba už do té doby místní kasíňáci přijdou na to, jak ty poklopy správně utěsnit.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        ...a když tady ty kanály příští rok pořádně utěsní, tak jindy a jinde se stane něco podobného. Tedy pokud se z chyb nepoučíme, ale zapomeneme na ně.
        A to se bohužel netýká jen F1, ale společnosti obecně.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Tome, když bude FIA chtít a oslík se pořádně otřese, tak se pojede Grand Prix i v Plzni kolem nádraží současně s trolejbusy. Principy bezpečnosti jsou pseudopravidlem, protože jsou měněny tak, jak se to hodí. Znovu opakuju, zavedené a dobré okruhy mizí a místo nich tu máme komedii podle těch, kteří to zkrátka potřebují. Že to je jen krátkodobý efekt, to jim dojde, jen aby už nebylo pozdě.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            194.212.104.XXX
            Jo, v Plzni by to šlo. Nádraží bude za chvilku krásně opravené, kousek od něj máme firmu, rak bych koukal z okna kanclu... To by bylo OK. Oživením by určitě byly přejezdy tramvajových kolejí,
            to asi ještě v minulosti ještě na okruhu F1 nebylo.
            Jen se bojím těch kanálů, těch tu máme požehnaně 18

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              95.80.230.XXX
              myslím, že by ti to okno zatloukli umakartem, abys nekoukal bez vstupného 18

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Tome, samozřejmě bylo - přes koleje se jezdilo v Detroitu, prostě je zalili asfaltem a hurááááá. Bernie si to obhájil. Ale byla by to pecka - now the cars running down byl the Nádražní boulevard na turning into Plzeň pivovar. Čekan s Charouzem by se mohli jít klouzat.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                93.99.211.XXX
                ...a to by byla právě ta novinka, tady bychom je nechali bez zalití 18.
                jinak trať už mám vymyšlenou, a LM by se určitě líbila. start a cíl na Americké třídě ( co na tom, že byla v minulosti i Moskevská, Karlova, či Franty-Pepy Jedničky že ano ), přes Klatovskou na most gen. Pattona, zpátky kolem Viktorky a pivovaru na most přes nádraží, karuselem se zatáčkou o 270° dolů a podél nádraží zpět na Americkou. Pěkných cca 5,5km s rovinkami a 12 zatáčkami... 11

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Charles Leclerc tak trochu jako chytrá Horákyně - nevyhrál, ale přesto odstartuje první (ilustrační foto)

GP BELGIE: Kvalifikaci ovládl Verstappen, ale jako první do závodu vyrazí Leclerc

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama