DISKUZE K ČLÁNKU GP LAS VEGAS: Drama do samotného konce s vavříny pro Verstappena

Naposledy se v Las Vegas formule 1 proháněla v roce 1982 a vítězně cílem projel Michele Alboreto na Tyrrellu. Jak se časy mění dokazuje fakt, že z tehdejšího startovního pole do dnešních časů "přežily" pouze týmy Williams, McLaren, Alfa Romeo a samozřejmě Ferrari.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP LAS VEGAS: Drama do samotného konce s vavříny pro Verstappena

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 73, poslední 22.11.2023 21:03 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Lubomír O. (Hlasovalo 7 lidí) 19.11.2023 11:04
Jednoznačně druhý nejlepší pilot RedBullu 01»
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 19.11.2023 12:10
jak řikáš, já jen konstatuji, že se emil nezměnil… »
» RoBertino (Hlasovali 5 lidé) 19.11.2023 12:27
Asi tak. On je k tomu přístupu a chování veden… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Grahame a Tome - že to jde, dokládá jeden zajímavý příklad z Grand Prix Brazílie 1983. Rosbergovi se po natankování vzňalo auto, Keke z něj vyskočil a když po uhašení opět nasedl, mechanici ho v rozporu s pravidly roztlačili. To bylo samozřejmě proti pravidlům a druhý Fin byl po závodě diskvalifikován. ALE! FIA tehdy s odvoláním na jednu část regulí prohlásila, že pokud pilot nebo tým svým jednáním vědomě nejednali proti pravidlům a ani se snahou získat nedovolenou výhodu (Rosberg byl po tomhle extempore osmnáctý), tak jeho pozici nezaujmou soupeři. A kolik jich požadovalo svůj nárok? Ani jeden. Takže ono by to šlo, musela by být jenom vůle a snaha, předvídavost a ne se jen holedbat, že provozujeme nejlepší produkt motoristického sportu na světě. Stačilo by mít podobnou klauzuli i dnes - pokud dojde k výměně komponentů, v jiných případech znamenajících penalizaci, zaviněných mimo kompetenci pilota, techniky vozu či týmu, penalizace bude individuálně posouzena a nemusí dojít k jejímu uplatnění.
          Narážky, že tím Sainz jr. dostal výhodu v podobě nového motoru jsou irelevantní, protože nový agregát nemusí být vždy výhodou. A stejně tak můžeme diskutovat o výše zmíněných "výhodách", když někdo odstřelí soupeře v závodě... Jenže tohle FIA řešit nebude, protože musí chystat veselohry a la Las Vegas...

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          jenže to bys chtěl, aby někdo z FIA použil hlavu na něco víc, než aby mu nepršelo do krku... Hned by měli protiargument, že by toho mohl v budoucnu někdo imaginárně zneužít, přestože jak ferrari tak alpinu vznikla nezaviněná škoda v poměrně velkém rozsahu těsně před koncem sezony a ferrari bylo trestáno i sportovně, přestože tady se měla FIA jednoznačně chytit za ryj a říct, že za baterku trestat nebude...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        109.81.117.XXX
        Jj, nakonec se ukázalo že McL nebyl tak špatný jak to vypadalo, ale ani tak dobrý jak jsme poslední závody zvyklý .... 07
        Škoda taky Landa který by určitě taky dovezl nějaké body! 01

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      O komentátorech a jejich tradičně "skvělém" výkonu, plném hysterického řvaní, samochechtání a zcela zbytečných informací bych už se ani nepozastavoval - ti jsou schopni udělat strhující drama i ze závodu, kde budou mezi piloty rozdíly 10 - 50 vteřin. Naštěstí dost fanoušků má vlastní rozum a vidí i to, co oni poměrně často a rádi přehlížejí. Jak jsem psal níže - konfigurace trati s dlouhými rovinkami je předpokladem, že tu budou zajímavé souboje, jen mi vadí to rozptylování - příliš je vidět, že autíčka v ulicích jsou až na druhém až třetím místě. Nu což, nová košťata mívají obvykle úspěch, uvidíme v roce 2024. Třeba už do té doby místní kasíňáci přijdou na to, jak ty poklopy správně utěsnit.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        ...a když tady ty kanály příští rok pořádně utěsní, tak jindy a jinde se stane něco podobného. Tedy pokud se z chyb nepoučíme, ale zapomeneme na ně.
        A to se bohužel netýká jen F1, ale společnosti obecně.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Tome, když bude FIA chtít a oslík se pořádně otřese, tak se pojede Grand Prix i v Plzni kolem nádraží současně s trolejbusy. Principy bezpečnosti jsou pseudopravidlem, protože jsou měněny tak, jak se to hodí. Znovu opakuju, zavedené a dobré okruhy mizí a místo nich tu máme komedii podle těch, kteří to zkrátka potřebují. Že to je jen krátkodobý efekt, to jim dojde, jen aby už nebylo pozdě.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            194.212.104.XXX
            Jo, v Plzni by to šlo. Nádraží bude za chvilku krásně opravené, kousek od něj máme firmu, rak bych koukal z okna kanclu... To by bylo OK. Oživením by určitě byly přejezdy tramvajových kolejí,
            to asi ještě v minulosti ještě na okruhu F1 nebylo.
            Jen se bojím těch kanálů, těch tu máme požehnaně 18

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              95.80.230.XXX
              myslím, že by ti to okno zatloukli umakartem, abys nekoukal bez vstupného 18

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Tome, samozřejmě bylo - přes koleje se jezdilo v Detroitu, prostě je zalili asfaltem a hurááááá. Bernie si to obhájil. Ale byla by to pecka - now the cars running down byl the Nádražní boulevard na turning into Plzeň pivovar. Čekan s Charouzem by se mohli jít klouzat.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                93.99.211.XXX
                ...a to by byla právě ta novinka, tady bychom je nechali bez zalití 18.
                jinak trať už mám vymyšlenou, a LM by se určitě líbila. start a cíl na Americké třídě ( co na tom, že byla v minulosti i Moskevská, Karlova, či Franty-Pepy Jedničky že ano ), přes Klatovskou na most gen. Pattona, zpátky kolem Viktorky a pivovaru na most přes nádraží, karuselem se zatáčkou o 270° dolů a podél nádraží zpět na Americkou. Pěkných cca 5,5km s rovinkami a 12 zatáčkami... 11

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama