DISKUZE K ČLÁNKU GP LAS VEGAS: Drama do samotného konce s vavříny pro Verstappena
Naposledy se v Las Vegas formule 1 proháněla v roce 1982 a vítězně cílem projel Michele Alboreto na Tyrrellu. Jak se časy mění dokazuje fakt, že z tehdejšího startovního pole do dnešních časů "přežily" pouze týmy Williams, McLaren, Alfa Romeo a samozřejmě Ferrari.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP LAS VEGAS: Drama do samotného konce s vavříny pro Verstappena
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
RoBertino
12:12 19.11.2023 185.63.97.XXXGrahame a Tome - že to jde, dokládá jeden zajímavý příklad z Grand Prix Brazílie 1983. Rosbergovi se po natankování vzňalo auto, Keke z něj vyskočil a když po uhašení opět nasedl, mechanici ho v rozporu s pravidly roztlačili. To bylo samozřejmě proti pravidlům a druhý Fin byl po závodě diskvalifikován. ALE! FIA tehdy s odvoláním na jednu část regulí prohlásila, že pokud pilot nebo tým svým jednáním vědomě nejednali proti pravidlům a ani se snahou získat nedovolenou výhodu (Rosberg byl po tomhle extempore osmnáctý), tak jeho pozici nezaujmou soupeři. A kolik jich požadovalo svůj nárok? Ani jeden. Takže ono by to šlo, musela by být jenom vůle a snaha, předvídavost a ne se jen holedbat, že provozujeme nejlepší produkt motoristického sportu na světě. Stačilo by mít podobnou klauzuli i dnes - pokud dojde k výměně komponentů, v jiných případech znamenajících penalizaci, zaviněných mimo kompetenci pilota, techniky vozu či týmu, penalizace bude individuálně posouzena a nemusí dojít k jejímu uplatnění.
Narážky, že tím Sainz jr. dostal výhodu v podobě nového motoru jsou irelevantní, protože nový agregát nemusí být vždy výhodou. A stejně tak můžeme diskutovat o výše zmíněných "výhodách", když někdo odstřelí soupeře v závodě... Jenže tohle FIA řešit nebude, protože musí chystat veselohry a la Las Vegas... -
jumpman
13:50 19.11.2023 95.80.230.XXXjenže to bys chtěl, aby někdo z FIA použil hlavu na něco víc, než aby mu nepršelo do krku... Hned by měli protiargument, že by toho mohl v budoucnu někdo imaginárně zneužít, přestože jak ferrari tak alpinu vznikla nezaviněná škoda v poměrně velkém rozsahu těsně před koncem sezony a ferrari bylo trestáno i sportovně, přestože tady se měla FIA jednoznačně chytit za ryj a říct, že za baterku trestat nebude...
-
-
-
RoBertino
11:41 19.11.2023 185.63.97.XXXO komentátorech a jejich tradičně "skvělém" výkonu, plném hysterického řvaní, samochechtání a zcela zbytečných informací bych už se ani nepozastavoval - ti jsou schopni udělat strhující drama i ze závodu, kde budou mezi piloty rozdíly 10 - 50 vteřin. Naštěstí dost fanoušků má vlastní rozum a vidí i to, co oni poměrně často a rádi přehlížejí. Jak jsem psal níže - konfigurace trati s dlouhými rovinkami je předpokladem, že tu budou zajímavé souboje, jen mi vadí to rozptylování - příliš je vidět, že autíčka v ulicích jsou až na druhém až třetím místě. Nu což, nová košťata mívají obvykle úspěch, uvidíme v roce 2024. Třeba už do té doby místní kasíňáci přijdou na to, jak ty poklopy správně utěsnit.-
-
RoBertino
12:00 19.11.2023 185.63.97.XXXTome, když bude FIA chtít a oslík se pořádně otřese, tak se pojede Grand Prix i v Plzni kolem nádraží současně s trolejbusy. Principy bezpečnosti jsou pseudopravidlem, protože jsou měněny tak, jak se to hodí. Znovu opakuju, zavedené a dobré okruhy mizí a místo nich tu máme komedii podle těch, kteří to zkrátka potřebují. Že to je jen krátkodobý efekt, to jim dojde, jen aby už nebylo pozdě.-
tom11
12:08 19.11.2023 194.212.104.XXXJo, v Plzni by to šlo. Nádraží bude za chvilku krásně opravené, kousek od něj máme firmu, rak bych koukal z okna kanclu... To by bylo OK. Oživením by určitě byly přejezdy tramvajových kolejí,
to asi ještě v minulosti ještě na okruhu F1 nebylo.
Jen se bojím těch kanálů, těch tu máme požehnaně-
-
-
RoBertino
12:29 19.11.2023 185.63.97.XXXTome, samozřejmě bylo - přes koleje se jezdilo v Detroitu, prostě je zalili asfaltem a hurááááá. Bernie si to obhájil. Ale byla by to pecka - now the cars running down byl the Nádražní boulevard na turning into Plzeň pivovar. Čekan s Charouzem by se mohli jít klouzat.-
tom11
15:06 19.11.2023 93.99.211.XXX...a to by byla právě ta novinka, tady bychom je nechali bez zalití .
jinak trať už mám vymyšlenou, a LM by se určitě líbila. start a cíl na Americké třídě ( co na tom, že byla v minulosti i Moskevská, Karlova, či Franty-Pepy Jedničky že ano ), přes Klatovskou na most gen. Pattona, zpátky kolem Viktorky a pivovaru na most přes nádraží, karuselem se zatáčkou o 270° dolů a podél nádraží zpět na Americkou. Pěkných cca 5,5km s rovinkami a 12 zatáčkami...
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek