DISKUZE K ČLÁNKU GP Španělska: Leclercova smůla vynesla do čela Verstappena

Horké Španelsko slibovalo závod dramatický, ověnčený velkým množstvím pit-stopů. Predikce se naplnila, byli jsme svědky mnoha chyb a smůly hned v několika podobách. Ze všech těží Max Verstappen a po vítězství se posouvá i do čela průběžné klasifikace.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP Španělska: Leclercova smůla vynesla do čela Verstappena

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 64, poslední 24.05.2022 12:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovali 4 lidé) 22.05.2022 17:23
Super závod, skvělé výkony od obou jezdců… »
» Mansell_fan (Hlasovali 4 lidé) 22.05.2022 17:25
Ham jel jako ďábel, vo tom žádná »
» Mansell_fan (Hlasovali 4 lidé) 22.05.2022 18:38
Kevin při té kolizi trochu Hamovi očesal podlahu.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Čím to je, že vždycky když někdo zmíní slovo demagogie, tak se vůbec neobtěžuje přečíst pořádně co jsem napsal. 20 17
                  Znovu. O 1-2s pomalejší časy, NEŽ JEZDIL PO VÝMĚNĚ. Tedy polopatě: S novými gumami byl minimálně o 1-2s rychlejší, než s těmi starými. Řekl bych o víc, ale nechci se hodiny hádat.
                  Než vyměnil Perez, jel Russell 2 kola s novými gumami. Za ty 2 kola najel 3-4s. Nevyměnit gumy, až do cíle by měl Pérez pořád o 2 kola novější gumy a tyto 3-4s by neztratil. V cíli mu chybělo 19s, na výměnu stačilo tuším 22s. Kromě toho na to mohl klidně trochu přitlačit. Já si myslím, že by těch pár sekund bez problémů najel.

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Hwrychlik H.

                    Hwrychlik H.

                    90.183.80.XXX
                    Takže opět nic jiného než DEMAGOGIE. To jsou tvé doměnky ty hausnumera kterými zde házíš a nebo nějaké dohledatelné údaje?
                    A zde jsou fakta:
                    - Russel měnil v 36 kole a Perez v 37 kole. Takže kde jsou jaká 2 kola kdyby nestavěli?
                    - Perez předjel Russella v nájezdu do 31 kola, na konci 51 kola kdy zajížděl do boxů měl Russell ztrátu 9.5 sekundy. Za odjetých 20 kol po předjetí. Bez zajetí do boxů by na něj musel Perez za zbývajících 13 kol najet 13 sekund aby vyjel před ním a ještě stačil zajet rychlé letmé kolo. Při rozdílu reálných rychlostí včera velmi nepravděpodobné.
                    - V cíli byl Perez o 19 sekund dříve jen kvůli tomu že Russell zajel poslední 3 kola pomalu na jistotu, +2.2, +2.9 a +4.5 sekundy. Na konci 63 kola přitom ztrácel jen 10 sekund.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Prvně. Vygoogli si prosím pojem demagogie. Dospělý člověk by měl znát význam českých slov.
                      Ano, dohledatelná numera mám. V cíli ztrácel Russell na Pereze 19,855s. Kolik stála výměna přesně nevím, ale bylo to něco přes 20s. Klidně můžeš doplnit.
                      A teď přejdu k tvým hausnumerům.
                      -Russell měnil v 35 kole. Podle livetimingu oficiálních stránek F1.
                      [odkaz na stránku]
                      37-35=2. Aspoň tedy u mne. Jak to spočítáš ty nevím.
                      -Nebudu ověřovat jestli těch 9,5s sedí. Budu předpokládat, že jo. Pak si dovolím upozornit, že došlo během těch 20kol k obou výměnám a hlavně došlo k těm dvoum kolům, kdy měl Russell nové měkké gumy, zatímco Perez jel na starých středních. O kolik sekund byly nové červené rychlejší nevím, ale když máš ty přesné údaje, mohl by jsi sem dát časy Russella před výměnou a po výměnách. Když ten rozdíl pak vynásobíme 2x, dostaneme čas, o kolik se rozdíl zmenšil na těch 9,5s. Pak si teprve můžeš hrát s dělením a zjistit průměrnou ztrátu na 1 kolo. Do té doby je to buď chyba, nebo demagogie. Záleží na tom, jestli jsi to zkreslil záměrně, nebo tě to nenapadlo.
                      -A nakonec o tom šetření na konci závodu. Ano, Russell šetřil poslední 3 kola. Perez minimálně od puštění Maxe ve 48 kole, nejspíš i o něco dřív. Důkaz? Založím ho na tvých číslech. Zatímco během tebou zmíněných 20-ti kol ztratil Russell 9,5s (reálně víc jak 12s), tak za následujících 12 tebou uvedených kol ztratil dle tebe pouze 0,5s. Bez výměn, jen tak. Opět měl Péro o 2 kola novější gumy, stejně jako předtím. Takže jeden šetřil 3 kola, druhý minimálně 18 kol. Opět u tebe chyba nebo demagogie podle toho, jestli jsi to vynechal záměrně nebo ne.

                      Tak nebo tak, nikdo nemá jistotu, jestli by si to Péro najel, nebo ne. A stejně tak by nebylo jisté, jestli by mu tato strategie nezpůsobila pád pořadím, jako Bottasovi. Na konci závodu totiž přezouval každý, kdo mohl. Někteří dokonce jeli na předchozí střední sadě jen 14kol a nejeli na nejrychlejší kolo. Řekl bych, že k tomu měli nějaký důvod. Ztratit 3-5bodů kvůli tomu, aby kolega získal bod 1, mi moc rozumné nepřipadá. Pokud není 1b Hamiltona důležitější, než jeho 3-5b.
                      I kdybych použil to, že za 20 kol si Péro najel přes 12s, tak mi při stejném tempu obou vychází, že by najel za dalších 15 kol dalších 9s. A to se dostváváme zase zhruba k času, který byl potřeba na výměnu. Prostě vychází to těsně z jakékoliv strany.
                      03

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Hwrychlik H.

                        Hwrychlik H.

                        90.183.80.XXX
                        Takže demagog a ještě k tomu lhář. Russel zajel do boxů na konci 36 kola, Perez na konci 37 kola. Ostatní je jen snůška spekulací oproti ověřitelným číslům.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Koukl jsem se na záznam a máš pravdu. Zajel na konci 36 kola, Péro o kolo později. Omlouvám se, ikdyž na livetimingu oficiálních stránek je pořád mezi nimi rozdíl dvou kol. Viz odkaz.
                          Ovšem to na věci nic moc nemění. Pořád při posledních výměnách jel Russell 2 kola na nových. Do té doby ztrácel zhruba 0,5s na kolo a hádej co se stalo za ty 2 kola? Neztrácel 0,5s na kolo, ale stáhl ztrátu z 32,073s na 27,327s. Tedy 4,746s. Když k tomu přičteš, těch 0,5s na kolo, které by jinak dostal, je to 5,7s, které získal dřívějším přezutím. Přičti si to k rozdílu v cíli. Konkrétně Perez na posledním pitstopu ztratil 21,697s.
                          Pak už se můžeme bavit jen o tom, kdo jak šetřil na konci auto. Což je z obou stran spekulace. Šetřili oba a nezjistíme kdo víc. Taky nemáš nic jiného než spekulaci. 13
                          I kdyby Russell k pitu nezajel, Perez by stejně pro to nejrychlejší kolo zajel. Kdyby vyjel za ním, s novými gumami proti starým, by si ho namazal na chleba. Ale nebylo by třeba, soudě podle Bottase by na konci Russell výkonnostně odpadl a sotva by dojel před Sainzem.
                          Já nevím, jak tobě, mně to vychází celkem nejistě. Chápu, že se ti nelíbí, když ti někdo rozbije tvou jistotu, ale dej si panáka a neber to tak vážně. 03

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Hwrychlik H.

                            Hwrychlik H.

                            90.183.80.XXX
                            TVL, pořád tady vykládáš jak jen spekuluji a pak napíšeš naprosto brilantní "jistou" informaci: "I kdyby Russell k pitu nezajel, Perez by stejně pro to nejrychlejší kolo zajel."
                            S tebou nemá cenu vůbec diskutovat, protože to není diskuze, ale demagogie. A zkus si najít co to znamená. Tečka.

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.130.XXX
                              Napsal jsem "jistou informaci"? Nepovídej? Kde přesně?
                              Tam, kde jsem napsal, že je to na obou stranách jen spekulace? 12
                              Ano, myslím si, že Perez by stejně zajel. Jako ty si myslíš, že ne. V obou případech je to jen spekulace. Zkus si vygooglit co to slovo znamená.
                              A demagogii jsi názorně předvedl. Třeba když jsi napsal, jak šetřil vůz Russell, ale zcela jsi vynechal, že ho šetřil i Perez a to mnohem delší dobu. To je přímo učebnicová demagogie. Na rozdíl od tebe, já poukázal na tento fakt u obou a neměl jsem potřebu to na jedné straně "zapomnět". 13

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      A byl nějaký důvod, aby ho měl LH a ne GR? Když už pomineme to, že každé zlepšení zmenšuje šanci na to, že ho přetáhně někdo jiný. 03

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Hwrychlik H.

        Hwrychlik H.

        90.183.80.XXX
        Asi ti uniklo, že LH měl i tak rychlejší kolo.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Neuniklo. Otázka byla, proč by GR neměl mít šanci to kolo překonat a získat bod navíc on?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Hwrychlik H.

            Hwrychlik H.

            90.183.80.XXX
            Bože, Bože.
            Varianta a) Russell by jel až do konce bez přezutí. Velice pravděpodobně podle všech dostupných údajů z průběhu závodu by Perez nenajel takový náskok, aby mohl zajet do boxů. Nejrychlejší kolo by zůstalo Mercedesu.
            Varianta b) Russell zajede do boxů pro nové pneu aby zajel on nejrychlejší kolo. Nakonec se mu ani nepovedlo překonat Hamiltonův čas a zároveň tím umožnil pitstop pro Pereze. A světe div se, RB jako o neco rychlejší auto jim to nejrychlejší kolo sebral.

            Co by asi bylo výhodnější pro Mercedes?

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Bože, Bože
              A) Podle všech dostupných údajů by Perez ten náskok najel a hodil by nejrychlejší kolo v předposledním nebo posledním kole s nejlehčím možným vozem. Téměř jistota, že bod bude tak jako tak v čudu.
              A přidám ještě BONUS: Podle toho, jak velká degradace byla v posledním stintu (třeba Bottas), by mohl Russell propadnout jak za Sainze, tak za Hamiltona.
              B) To, že se mu nepodařilo překonat Hamiltonův čas asi nebylo možné očekávat. Měl o 3 kola lehčí vůz, měl tedy na to mít. RB by ho získal tak jako tak.

              Co bylo výhodnější pro Mercedes? V obou případech bod ztratit a přitom riskovat ztrátu pozic? Nevím, jestli ti to dochází, ale za pozici se ztrácí víc bodů, než jeden. V jeho případě možná 3+2. Odpověď je jasná. Možná proto jsem ani nečetl, že by tu strategii někdo od Mercedesu zpochybnil. A že se v posledních závodech u Mercedesu zpochybňuje furt. Třeba na začátku tohoto závodu, jestli má smysl vůbec dojet. 03

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Hwrychlik H.

                Hwrychlik H.

                90.183.80.XXX
                DEMAGOGU, můžu vědět ty dostupné údaje podle kterých by Perez najel na Russell do konce závodu takový náskok aby mohl udělat extra zastávku v boxech?
                A Bottas ztratil na Sainze za posledn9ch 15 kol kdy jel Sainz na nových gumách 26 sekund. Náskok Russella na Sainze byl 29 sekund a Russell jezdil rychlejší časy než Bottas. Tak kde jsou ta všechna dostupná data? Jen demagogické výmysly.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Máš je nahoře.
                  A napsal sis to sám. Bottas ztratil na Sainze za 15 kol 26 sekund. Přestože celý závod nebyl daleko za ním.
                  Kde by skočil Russell, kdyby ztratil 26s a nezastavil k výměně? Bylo by to celkem těsný, co? A kdyby neměl Hamilton problémy, skončil by před Russellem, nebo za ním? A teď to ještě všechno vědět dopředu a být si jistý, že se o pár sekund ve výpočtech nesekneš. Jistota žádná. 03

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • Loqenc

      Loqenc

      85.71.3.XXX
      To je otázka, jak moc v pohodě by dojel. Bottasovi a Schumacherovi se taková strategie moc nevyplatila.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Takže chceš říct, že u Mercedesu mají taky jedničku a dvojku jako ostatní týmy? 13

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Jinak jeden postřeh. Díky problémům Maxe bylo krásně vidět, jak by se závodilo bez DRS a za co můžeme DRS děkovat.
    Bez DRS předjel snad jen Max Bottase s o 3s rychlejším autem. K Russellovi se bez něj nedostal, celý závod by jen koukal na jeho zadní křídlo. Jakmile DRS měl, byl z toho krásný souboj v prvních 3 zatáčkách.
    Stejně tak u ostatních. Krásných soubojů a předjetí pár bylo. Bez DRS by to byl nudný vláček pilotů, jedoucích za sebou bez šance na změnu.
    Nějak jsem si vzpomněl na "souboj" Schumiho s Alonsem (2005 nebo 06?), který vlastně nebyl žádným soubojem o vítězství, ale jen trapnou a marnou snahou se jen přiblížit k vozu před sebou.
    Ale bez nových vozů by ani DRS nepomohlo. Minulou sezonu se předjet nedalo.
    Po dlouhé době nebyl ve Španělsku nejnudnější závod roku (možná po Monaku).
    Nevím, kolik předjetí bylo letos, osobně bych řekl, že nepočítaně. Dnes to byl krásný důkaz toho, že FIA se krok s novými monoposty rozhodně povedl.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      ten tvůj vzpomínaný závod byla imola 2005. K tomu DRS, za mě je to nefér výhoda pro útočícího pilota a hlavně si piloti zvykli na to, že tuto výhodu dostanou. Zajímavé by bylo, kdyby to DRS mohl použít na jednoho pilota třeba jen 3x...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Tož možný to jé. Je celkem jedno, který závod to byl.
        DRS je stejně nefér, jako vzdušné víry za vozem. Taky z nich těží jen pilot vzadu vzdálený jen nějaké desetiny sekundy. Jenže ty víry se díky aerodynamice zmenšily natolik, že nikomu předjet už nedovolí, pokud nemá jinou výhodu. Bez nich by se prostě téměř nepředjíždělo a na vláčky můžu chodit se synkem na nádraží. 03
        K tomu použití omezeně byl dřív KERS. Ale natažením času použití se teď používá ERS téměř pořád. Kdyby ERS zkrátili a adekvátně navýšili výkon, mohl to být zajímavý prvek k využití. Ale byl by vlastně stejně "nefér", jako DRS.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Tak dobrá haluz. Po té chybě Maxe si jel Leclerc pro celkem pohodlné vítězství.
    Po čtvrtině závodu jsem měl pocit, že Max bude rád za bednu. To fungování DRS jsem nějak nepochopil. Pokaždé, když vyjel poslední zatáčku dobře, nefungovalo.
    Když blbě, fungovalo. To byl nějaký skrytý senzor konkurence? 12
    A zatímco Charles si jel pro vítězství, Sainz může děkovat jeho a Hamiltonovým problémům za aspoň 12 bodů. Začíná být mezi nimi velký rozdíl.
    Hamík super výkon. Nebýt té kolize....
    Bottasovi podělali strategii, bodů mohl mít víc.
    U Alpiny vyrovnané výkony. Auto asi slušně nastaveno na závod. Co ztratil Alonso na startu, ztrácel na Ocona i v cíli. Škoda té kvalifikace.
    Lando opět skvěle.
    Cunoda zase před Gaslym.
    Vettel těsně za body a přes půl minuty před Strollem. Pěkný, škoda toho vraku. Asi to tak zdařilá kopie RB fakt nebude.
    A dobrý Mick. Když už nadělí kolegovi skoro minutu, body žádné. Bodový náskok už asi nedožene.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama