DISKUZE K ČLÁNKU GP Španělska: Leclercova smůla vynesla do čela Verstappena

Horké Španelsko slibovalo závod dramatický, ověnčený velkým množstvím pit-stopů. Predikce se naplnila, byli jsme svědky mnoha chyb a smůly hned v několika podobách. Ze všech těží Max Verstappen a po vítězství se posouvá i do čela průběžné klasifikace.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP Španělska: Leclercova smůla vynesla do čela Verstappena

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 64, poslední 24.05.2022 12:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovali 4 lidé) 22.05.2022 17:23
Super závod, skvělé výkony od obou jezdců… »
» Mansell_fan (Hlasovali 4 lidé) 22.05.2022 17:25
Ham jel jako ďábel, vo tom žádná »
» Mansell_fan (Hlasovali 4 lidé) 22.05.2022 18:38
Kevin při té kolizi trochu Hamovi očesal podlahu.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Napsal jsem "jistou informaci"? Nepovídej? Kde přesně?
Tam, kde jsem napsal, že je to na obou stranách jen spekulace? 12
Ano, myslím si, že Perez by stejně zajel. Jako ty si myslíš, že ne. V obou případech je to jen spekulace. Zkus si vygooglit co to slovo znamená.
A demagogii jsi názorně předvedl. Třeba když jsi napsal, jak šetřil vůz Russell, ale zcela jsi vynechal, že ho šetřil i Perez a to mnohem delší dobu. To je přímo učebnicová demagogie. Na rozdíl od tebe, já poukázal na tento fakt u obou a neměl jsem potřebu to na jedné straně "zapomnět". 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
TVL, pořád tady vykládáš jak jen spekuluji a pak napíšeš naprosto brilantní "jistou" informaci: "I kdyby Russell k pitu nezajel, Perez by stejně pro to nejrychlejší kolo zajel."
S tebou nemá cenu vůbec diskutovat, protože to není diskuze, ale demagogie. A zkus si najít co to znamená. Tečka.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Koukl jsem se na záznam a máš pravdu. Zajel na konci 36 kola, Péro o kolo později. Omlouvám se, ikdyž na livetimingu oficiálních stránek je pořád mezi nimi rozdíl dvou kol. Viz odkaz.
Ovšem to na věci nic moc nemění. Pořád při posledních výměnách jel Russell 2 kola na nových. Do té doby ztrácel zhruba 0,5s na kolo a hádej co se stalo za ty 2 kola? Neztrácel 0,5s na kolo, ale stáhl ztrátu z 32,073s na 27,327s. Tedy 4,746s. Když k tomu přičteš, těch 0,5s na kolo, které by jinak dostal, je to 5,7s, které získal dřívějším přezutím. Přičti si to k rozdílu v cíli. Konkrétně Perez na posledním pitstopu ztratil 21,697s.
Pak už se můžeme bavit jen o tom, kdo jak šetřil na konci auto. Což je z obou stran spekulace. Šetřili oba a nezjistíme kdo víc. Taky nemáš nic jiného než spekulaci. 13
I kdyby Russell k pitu nezajel, Perez by stejně pro to nejrychlejší kolo zajel. Kdyby vyjel za ním, s novými gumami proti starým, by si ho namazal na chleba. Ale nebylo by třeba, soudě podle Bottase by na konci Russell výkonnostně odpadl a sotva by dojel před Sainzem.
Já nevím, jak tobě, mně to vychází celkem nejistě. Chápu, že se ti nelíbí, když ti někdo rozbije tvou jistotu, ale dej si panáka a neber to tak vážně. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Takže demagog a ještě k tomu lhář. Russel zajel do boxů na konci 36 kola, Perez na konci 37 kola. Ostatní je jen snůška spekulací oproti ověřitelným číslům.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Máš je nahoře.
A napsal sis to sám. Bottas ztratil na Sainze za 15 kol 26 sekund. Přestože celý závod nebyl daleko za ním.
Kde by skočil Russell, kdyby ztratil 26s a nezastavil k výměně? Bylo by to celkem těsný, co? A kdyby neměl Hamilton problémy, skončil by před Russellem, nebo za ním? A teď to ještě všechno vědět dopředu a být si jistý, že se o pár sekund ve výpočtech nesekneš. Jistota žádná. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Prvně. Vygoogli si prosím pojem demagogie. Dospělý člověk by měl znát význam českých slov.
Ano, dohledatelná numera mám. V cíli ztrácel Russell na Pereze 19,855s. Kolik stála výměna přesně nevím, ale bylo to něco přes 20s. Klidně můžeš doplnit.
A teď přejdu k tvým hausnumerům.
-Russell měnil v 35 kole. Podle livetimingu oficiálních stránek F1.
[odkaz na stránku]
37-35=2. Aspoň tedy u mne. Jak to spočítáš ty nevím.
-Nebudu ověřovat jestli těch 9,5s sedí. Budu předpokládat, že jo. Pak si dovolím upozornit, že došlo během těch 20kol k obou výměnám a hlavně došlo k těm dvoum kolům, kdy měl Russell nové měkké gumy, zatímco Perez jel na starých středních. O kolik sekund byly nové červené rychlejší nevím, ale když máš ty přesné údaje, mohl by jsi sem dát časy Russella před výměnou a po výměnách. Když ten rozdíl pak vynásobíme 2x, dostaneme čas, o kolik se rozdíl zmenšil na těch 9,5s. Pak si teprve můžeš hrát s dělením a zjistit průměrnou ztrátu na 1 kolo. Do té doby je to buď chyba, nebo demagogie. Záleží na tom, jestli jsi to zkreslil záměrně, nebo tě to nenapadlo.
-A nakonec o tom šetření na konci závodu. Ano, Russell šetřil poslední 3 kola. Perez minimálně od puštění Maxe ve 48 kole, nejspíš i o něco dřív. Důkaz? Založím ho na tvých číslech. Zatímco během tebou zmíněných 20-ti kol ztratil Russell 9,5s (reálně víc jak 12s), tak za následujících 12 tebou uvedených kol ztratil dle tebe pouze 0,5s. Bez výměn, jen tak. Opět měl Péro o 2 kola novější gumy, stejně jako předtím. Takže jeden šetřil 3 kola, druhý minimálně 18 kol. Opět u tebe chyba nebo demagogie podle toho, jestli jsi to vynechal záměrně nebo ne.

Tak nebo tak, nikdo nemá jistotu, jestli by si to Péro najel, nebo ne. A stejně tak by nebylo jisté, jestli by mu tato strategie nezpůsobila pád pořadím, jako Bottasovi. Na konci závodu totiž přezouval každý, kdo mohl. Někteří dokonce jeli na předchozí střední sadě jen 14kol a nejeli na nejrychlejší kolo. Řekl bych, že k tomu měli nějaký důvod. Ztratit 3-5bodů kvůli tomu, aby kolega získal bod 1, mi moc rozumné nepřipadá. Pokud není 1b Hamiltona důležitější, než jeho 3-5b.
I kdybych použil to, že za 20 kol si Péro najel přes 12s, tak mi při stejném tempu obou vychází, že by najel za dalších 15 kol dalších 9s. A to se dostváváme zase zhruba k času, který byl potřeba na výměnu. Prostě vychází to těsně z jakékoliv strany.
03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
DEMAGOGU, můžu vědět ty dostupné údaje podle kterých by Perez najel na Russell do konce závodu takový náskok aby mohl udělat extra zastávku v boxech?
A Bottas ztratil na Sainze za posledn9ch 15 kol kdy jel Sainz na nových gumách 26 sekund. Náskok Russella na Sainze byl 29 sekund a Russell jezdil rychlejší časy než Bottas. Tak kde jsou ta všechna dostupná data? Jen demagogické výmysly.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Takže opět nic jiného než DEMAGOGIE. To jsou tvé doměnky ty hausnumera kterými zde házíš a nebo nějaké dohledatelné údaje?
A zde jsou fakta:
- Russel měnil v 36 kole a Perez v 37 kole. Takže kde jsou jaká 2 kola kdyby nestavěli?
- Perez předjel Russella v nájezdu do 31 kola, na konci 51 kola kdy zajížděl do boxů měl Russell ztrátu 9.5 sekundy. Za odjetých 20 kol po předjetí. Bez zajetí do boxů by na něj musel Perez za zbývajících 13 kol najet 13 sekund aby vyjel před ním a ještě stačil zajet rychlé letmé kolo. Při rozdílu reálných rychlostí včera velmi nepravděpodobné.
- V cíli byl Perez o 19 sekund dříve jen kvůli tomu že Russell zajel poslední 3 kola pomalu na jistotu, +2.2, +2.9 a +4.5 sekundy. Na konci 63 kola přitom ztrácel jen 10 sekund.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tož možný to jé. Je celkem jedno, který závod to byl.
DRS je stejně nefér, jako vzdušné víry za vozem. Taky z nich těží jen pilot vzadu vzdálený jen nějaké desetiny sekundy. Jenže ty víry se díky aerodynamice zmenšily natolik, že nikomu předjet už nedovolí, pokud nemá jinou výhodu. Bez nich by se prostě téměř nepředjíždělo a na vláčky můžu chodit se synkem na nádraží. 03
K tomu použití omezeně byl dřív KERS. Ale natažením času použití se teď používá ERS téměř pořád. Kdyby ERS zkrátili a adekvátně navýšili výkon, mohl to být zajímavý prvek k využití. Ale byl by vlastně stejně "nefér", jako DRS.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ten tvůj vzpomínaný závod byla imola 2005. K tomu DRS, za mě je to nefér výhoda pro útočícího pilota a hlavně si piloti zvykli na to, že tuto výhodu dostanou. Zajímavé by bylo, kdyby to DRS mohl použít na jednoho pilota třeba jen 3x...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Bože, Bože
A) Podle všech dostupných údajů by Perez ten náskok najel a hodil by nejrychlejší kolo v předposledním nebo posledním kole s nejlehčím možným vozem. Téměř jistota, že bod bude tak jako tak v čudu.
A přidám ještě BONUS: Podle toho, jak velká degradace byla v posledním stintu (třeba Bottas), by mohl Russell propadnout jak za Sainze, tak za Hamiltona.
B) To, že se mu nepodařilo překonat Hamiltonův čas asi nebylo možné očekávat. Měl o 3 kola lehčí vůz, měl tedy na to mít. RB by ho získal tak jako tak.

Co bylo výhodnější pro Mercedes? V obou případech bod ztratit a přitom riskovat ztrátu pozic? Nevím, jestli ti to dochází, ale za pozici se ztrácí víc bodů, než jeden. V jeho případě možná 3+2. Odpověď je jasná. Možná proto jsem ani nečetl, že by tu strategii někdo od Mercedesu zpochybnil. A že se v posledních závodech u Mercedesu zpochybňuje furt. Třeba na začátku tohoto závodu, jestli má smysl vůbec dojet. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Čím to je, že vždycky když někdo zmíní slovo demagogie, tak se vůbec neobtěžuje přečíst pořádně co jsem napsal. 20 17
Znovu. O 1-2s pomalejší časy, NEŽ JEZDIL PO VÝMĚNĚ. Tedy polopatě: S novými gumami byl minimálně o 1-2s rychlejší, než s těmi starými. Řekl bych o víc, ale nechci se hodiny hádat.
Než vyměnil Perez, jel Russell 2 kola s novými gumami. Za ty 2 kola najel 3-4s. Nevyměnit gumy, až do cíle by měl Pérez pořád o 2 kola novější gumy a tyto 3-4s by neztratil. V cíli mu chybělo 19s, na výměnu stačilo tuším 22s. Kromě toho na to mohl klidně trochu přitlačit. Já si myslím, že by těch pár sekund bez problémů najel.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Možné to je, ale pochopil jsem to tak, že podlaha jako celek potřebovala vyztužit, že byla moc flexi celá. Lanka možná řešila jen její zadní vnější rohy a to je ještě otázka jak moc.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

37.188.253.XXX
Ale oni ji vyztužili hned, když prosadili ty lana, která ji drží... Dost se o tom mluvilo....

Pokud to dobře chápu, tak jejich problém není v tom, že by jim ta podlaha plandala, ale v tom, že díky jejich konceptu je efektivnější a proto se přisává už v nižších rychlostech...

To co řeší a to nejen oni je, jak to potlačit ve vyšších rychlostech tzn . jak se zbavit přemíry vzduchu, který pod tu podlahu míří ..

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Já se celkem divím že nezkusili nějaké "amatérské" levné vyztužení podlahy hned v druhém/třetím závodě. I za cenu hmotnosti. Minimálně na nějaký trénink.
Protože ty názory že to poskakování je moc flexi podlahou byly od začátku. A viz třeba teď Haas, který údajně jen vyztužil podlahu za pár peněz. Ale tak snad to nebude vlaštovka.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kaša

Kaša

82.142.123.XXX
Super závod na to že to bylo na okruhu v Barce .... bitva na čele mě celkově mile překvapuje. Ferrari vypadá že u nich vylepšení fungujou a bude to vyrovnáná bitka. A co víc, myslím si že se do ní zapojí i Mercedes který vyřešením pokakování umožňuke týmu odemknout svůj potenciál. medvědi budou teď tím s nejlepším zlepšováním auta.
Velké zklamání je z McLarenu - přinesli snad nejvíc vylepšení a místo aby si upevnili pozici "best of the rest", tak je zajezdia Alfa, Alpine, a skoro i HAAS bez vylepšení. Je to ostuda pro tým s aspirací na boje o titul.
Otázka je jestli McL rozběhne novinky a opravdu půjde jasně do čela středu pole, a nebo se v tom bude plácat a bude to marnost.pro mne jsou ale stejně velkým zklamáním, protožem jsme je čekal optimicticky v boji o vítězství, a realisticky jako jasný tým mezi top týmy a středem pole - ale ani na jedno to zatím nevypadá! 10 02
Aston Martin opět ostuda s kopírováním cizích návrhů ... jaká to blamáž a odporná image oproti skvělým minulým dobám za Jordanu, i Force Indii ....

Skvělé Alfa Remeo, kde Fin ukazuje kvality, ale otázkou je co by s tím dokázali lepší jezdci.

Kolize mezi Hamem a Magnumem nešťástná, více na vině asi KMag .... ale pořád závodní incident.

Sainz stále na sestupné křivce. Musí se hodit do klidu, vyhrát nějaký závod a pak se chytí. A pak ukáže že může být vyrovnaný se skvělým Charlesem.

U Mercedesu oba výborní a vyrovnaní, jen Hamík asi vybírá smůlu v nedůležitém roce! 18

U RB jde vidět kdo je tady mazánek, ikdyž výkonově na to Checo celkově nemá, tak si s ním asi bude tým nadále .... dělat podpůrného jezdce.

Mladý Schumi to musí dát dohromady a konečně bodovat, a pak se snad chytí. Magnum je naopak podceňovaný pilot který prostě umí.

Apline se zvedl a starej Alfóns konečně boduje. Dobrá dvojka ale co s nadějným Piastrim?

Tsunoda zajíždí Gaslyho? Že by se japonec chytnul nebo je upřednosňován před francouzem?

A překvapivě neviditelně Latifi porazil Albona? Je to tak.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Bože, Bože.
Varianta a) Russell by jel až do konce bez přezutí. Velice pravděpodobně podle všech dostupných údajů z průběhu závodu by Perez nenajel takový náskok, aby mohl zajet do boxů. Nejrychlejší kolo by zůstalo Mercedesu.
Varianta b) Russell zajede do boxů pro nové pneu aby zajel on nejrychlejší kolo. Nakonec se mu ani nepovedlo překonat Hamiltonův čas a zároveň tím umožnil pitstop pro Pereze. A světe div se, RB jako o neco rychlejší auto jim to nejrychlejší kolo sebral.

Co by asi bylo výhodnější pro Mercedes?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Demagogie jak vyšitá. Pneu měl jen o 1 kolo novější. Tak jak by tedy jezdil o 1-2 sekundy rychleji než Russell? Navíc když na něj mezi 31 kolem a 51 kolem najel jen 10 sekund. Aha neměl kam spěchat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Takhle obecně to chápu taky... Teď je otázka jaký tam bude další potenciál k vytěžení... Jestli tohle je maximum a jakákoli snaha o zlepšení to rozbije... Nebo je to dobrý začátek k něčemu mnohem lepšímu...

Protože dosud to bylo hrozný v tom, že naférovku říkali, že neví kdy jim to auto funguje... Tempo nebylo úplně špatný, ale nic moc jim nefungovalo ve snaze udělat krok vpřed...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

85.158.196.XXX
Barcelona je hodně komplexní trať, takže pokud tam z nějakého důvodu náhodně netrefili jackpot, tak by měli podobné výkony podávat i jinde. Já si logicky říkám, že i kdyby jim z nějakého záhadného důvodu zafungovali pneu, tak pořád tu je brutální zlepšení pokud jde o poskakování vozu. Oni prostě udělali velké zlepšení pokud jde o jízdní vlastnosti a výsledek je obrazem toho zlepšení. Už tento týden nás čeká Monako, a tam vzhledem k nerovnosti trati se ukáže, zda a jak moc se opravdu zlepšili.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama