DISKUZE K ČLÁNKU GP USA: Verstappen rozhodl strhující bitvu pro sebe, Hamilton z finiše vytěžil jen extra bod
Grand Prix USA po roční pauze byla předmětem obrovského zájmu - zejména kvůli gradující bitvě o korunu světového šampiona. Na okruh v Austinu zamířilo 400 000 diváků, aby byli svědky dramatu, které rozhodl až samotný závěr.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP USA: Verstappen rozhodl strhující bitvu pro sebe, Hamilton z finiše vytěžil jen extra bod
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Petr
21:11 26.10.2021 78.157.160.XXXMají tam speciální plynový tlumič, v němž se při určené rychlosti otevírá ventil, který způsobuje, že se stáhne zpět a následně se skokově sníží světlá výška. Proto já tomu raději říkám, že mají zařízení / systém, spíše než že jde jen o změnu nastavení. Netvrdím, že říkáš nesmysl nebo že to myslíš špatně - oba myslíme možná totéž. Jen to prostě není o jen nastavení - to evokuje myšlenku, že to je relativně snadná věc a jen "nastavit" by to tak mohla i konkurence - nemohla, protože nemají ten speciální tlumič. Mají tam jiný 3. tlumič (anglicky heave/3rd/dive damper), ten dělá něco podobného, ale ne do takové míry jako u Mercedesu či Ferrari, kde dojde ke náhlému propadu zádi (viz zadní kamery z cílové rovinky v Turecku). Nejde o žádnou novinku, navíc to je legální, proto žádné protesty. Mercedes to využívá do extrému, není to snadné vyladit takto zavěšení. A má to svá omezení, jak jsem psal výše (záleží na charakteristice okruhu).
-
-
-
-
juras
21:11 25.10.2021 88.103.92.XXXV prostředním sektoru Mercedes jasně vládl...ta vychytávka mu tam zjevně pomáhala. Možná jinde (na rovnějším povrchu) to bude ještě lepší...ale i tady to bylo znát.
Ale Redbull od pátku hodně zapracoval na nastavení...je vidět že šasí mají parádní.
Mě se ta bitva mezi Verstappenem a Hamiltonem moc líbila.
-
-
-
-
-
Petr Hloušek
13:06 25.10.2021 37.188.157.XXXVzhledem k tomu, že v závodní rychlosti byl na tom Mercedes líp, tak ještě zdaleka není. rozhodnuto. Mercedes jen není zvyklý dělat strategická rozhodnuzí pod tlakem-
-
Petr Hloušek
14:03 25.10.2021 194.79.55.XXXJá ano. Když měl MV o 16 kol čerstvější pneu, tak LH nestahoval tak rychle jako LH stahoval MV na o 8 kol čerstvějších pneu. Problém pro Mercedes nastal až když se přiblížil na dostřel RB. RB to v závěsu jelo o malinko líp, ale Mercedesu zase na čistém vzduchu-
Fanda.LH
14:31 25.10.2021 83.240.60.XXXKdyž tohle je strašně krátkozraké... Protože současná F1 je hlavně vytrvalostní soutěž, kdy se hospodaří se vším možným a cílem je se radovat až v cíli... Nemůžeš nad tím uvažovat tak, že jedou oba dva na 100% a tedy jeden je rychlejší než druhý... To platí po startu a pak po posledním pitstopu, když zkrátka jinde než na trati se rozhodnout nemůže...
A já po startu viděl jasně rychlejšího Maxe, kterému tam LH řekl bych až zavazel... Kdyby se LH nedostal po startu před Maxe, vůbec nepochybuji o tom, že by kroužili za sebou v rozmezí 2-4 sec a nic vzrušujícího by se nedělo... Načež Max by vyhrál v pohodě... Díky tomu startu se to takto zdramatizovalo... Nicméně ta strategie, že ten undercut takhle krásně zafungoval, jasně dokazuje, že RB měl navrch a vyšlo jim to tentokrát i s Perézem... Zatímco VB tradičně bída...-
Vad
14:59 25.10.2021 194.12.33.XXXjá bych si vsadil na to že kdyby Max jezdil na těch tvrdých časy jako Lewis v prostředním stintu tak tolik kol neujede nebo rychleji ztratí tempo protože si je oddělá, práce s tou tvrdou byla u Lewise prostě lepší, navíc když se vrátím k tomu že šel RB do risku a ty to rouzporuješ, tak já teda četl že měl Max na konci gumy už téměř oddělaný, jasně že je šetřil aby na konec závodu mohl vzdorovat ale to taky nemuselo vyjít-
Fanda.LH
15:06 25.10.2021 83.240.60.XXXTohle je věc, do které prostě 100% nevidíme... Risk je relativní pojem... V závěru mezi nimi byly 2 sec tzn. opravdu málo a stačila drobnost, která by to zvrátila pro jednu nebo druhou stranu... Umím si představit, že šli do rizika vzhledem k riziku výjezdu SC, který kdyby Maxův náskok zničil, tak by bylo skutečně zle...
Ale nepřipouštím si, že šli do rizika z pohledu životnosti pneu... S Lewisem jezdili ty časy stále velice podobné... 0,5 sec na kolo nebo kolik LH v jednu chvíli stahoval... To není rozdíl mezi čerstvými a mrtvými pneu... LH se nebyl schopen dostat do DRS dosahu a i pak nevidím moc nadějně, že by Maxe předjel... A to hodně lidí opomíjí... Vidí drama v závěru, ale zapomínají, že předjetí není o stisknutí jednoho tlačítka...-
jumpman
16:08 25.10.2021 178.255.168.XXXbohužel dnes to většinou o tom jednom tlačítku je a většina pilotů spoléhá především na to tlačítko. Za mě je mercedes celou sezonu nejrychlejším autem, ale už to nejsou 2sekundy na které byl hamilton zvyklý a mohl si luxusně šetřit techniku, hrát si s pneumatikama a týmového kolegu mu držel wolf od těla. Teď mají náskok kolem 3 desetin a tam už stačí malá chyba a je to pryč. navíc emil je střelec, kterej nemá z ničeho respekt, takže pořád štěstíčkář hamilton může opět někde emila poslat do zdi a nechat si darovat vítězství a titul bude zase u mercedesu...-
Fanda.LH
19:18 25.10.2021 83.240.60.XXXJe úsměvný jak Lewise podceňuješ... Náskok 2 vteřiny, teď jen 0,3 tak to nestačí... Krom toho, že tohle je jisto jistě blbost a věřím, že ve stejném autě by s Maxem bojovali vyrovnaně... Jednou by byl lepší jeden, jindy druhý atd... Tak dnešní F1 není o náskoku desetin, nedejbože vteřin... Je to o komplexním využívání zdrojů... Práci s pneu, palivem, spolehlivosti atd. atd. A v rámci této práce má každý tým jiné maximum a jinak velké okno, kdy na tom maximu může jet... A RB má to okno nyní větší a zdá se, že jeho maximální výkonnost je krapet větší, než ta u Mercedesu... Je to těsné, ale je jasné vidět, že kdykoli je třeba zabrat, tak RB tam má to eso v rukávu, co dříve měl k dispozici Mercedes...-
jumpman
19:28 25.10.2021 178.255.168.XXXtak hezky si to maluješ. Realita je ovšem trošku jiná a přiznal to i wolf. Jen ten svůj náskok neukazovali konkurenci v celé nahotě, zkrátka jeli vždy tak jak potřebovali. politika. Teď tento komfortní náskok nemají a je to o tom tvém využívání zdrojů, strategii, práci s pneumatikami. A tady se ukazuje, že zkrátka zapomněli jak se skutečně bojuje s konkurencí. Hamilton byl jen ve správný okamžik na správném místě, jinak těch 7 titulů měl někdo úplně jiný...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
14:12 25.10.2021 89.24.60.XXXJa bych to letos asi víc přál RB a Maxovi, protože to může být na dlouho poslední šance bojovat o titul. Příští rok to bude ruleta, a nemyslím že RB bude tahat za delší konec. Letos mě příjde, že Mercedes zaostává ve strategii, auto mají +- podobně výkonné-
Fanda.LH
14:22 25.10.2021 83.240.60.XXXPříští rok určitě ruleta nebude... To jen my fanoušci v tomu budeme mít hokej, dokud nezískame lepší přehled o tom co pravidla skutečně umožňují a co nikoliv... Nepochybuju o RB, ostatně RB nezklamal nikdy, dopláceli zatím hlavně na PJ, jinak auta vždy stavěli super...
Podobně výkonné auta mají, ale cítím, že RB v kombinaci s Maxem je schopen řízeně na 1-5 kol zrychlit a získat tak rozhodující výhodu pro konečné vítězství... Tak to měl v minulých sezónách i Mercedes... V kvalifikaci vytáhli zázračné kolo a kolem zastávky v boxech byli vždy 100%... Teď je to naopak... Ostatně Max měl do letošní sezóny minimum PP, proč asi...
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek