DISKUZE K ČLÁNKU GP USA: Verstappen rozhodl strhující bitvu pro sebe, Hamilton z finiše vytěžil jen extra bod

Grand Prix USA po roční pauze byla předmětem obrovského zájmu - zejména kvůli gradující bitvě o korunu světového šampiona. Na okruh v Austinu zamířilo 400 000 diváků, aby byli svědky dramatu, které rozhodl až samotný závěr.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP USA: Verstappen rozhodl strhující bitvu pro sebe, Hamilton z finiše vytěžil jen extra bod

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 106, poslední 03.11.2021 18:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jindrich K. (Hlasovalo 7 lidí) 24.10.2021 23:39
Jo jo kdyby Lewis vyhrál tak bys mluvil o… »
» juras (Hlasovali 5 lidé) 24.10.2021 23:08
Já tedy nevím...ale zažil jsem dobu kdy jezdil… »
» Kaša (Hlasovali 4 lidé) 24.10.2021 23:03
Co? Sis popil ne? Byl to super závod .... jako… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  jinak, podle mě je to o nastavení. Určitě je možno daný tlumič nastavit jak tuhost tak předpětí, jinak by jim to fungovalo pouze na jediné trati...
                  A zajímalo by mě, kdo Ti dá mínus za technické objasnění věci 20

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Petr

                    Petr

                    78.157.160.XXX
                    Není to o nastavení. Při pohledu kamery zpět na zadní křídlo a zavěšení jde na rovince vidět náhlý "propad" zadního zavěšení.. nikoliv progresivní se vzrůstajícím přítlakem, jako je tomu u ostatních týmů.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      tak tlumič s progresivní charakteristikou určitě není zase takový problém udělat... Co jsem viděl vysvětlení této vychytávky, tak je to chytré, ale nikoliv nové

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Petr

                        Petr

                        78.157.160.XXX
                        Mají tam speciální plynový tlumič, v němž se při určené rychlosti otevírá ventil, který způsobuje, že se stáhne zpět a následně se skokově sníží světlá výška. Proto já tomu raději říkám, že mají zařízení / systém, spíše než že jde jen o změnu nastavení. Netvrdím, že říkáš nesmysl nebo že to myslíš špatně - oba myslíme možná totéž. Jen to prostě není o jen nastavení - to evokuje myšlenku, že to je relativně snadná věc a jen "nastavit" by to tak mohla i konkurence - nemohla, protože nemají ten speciální tlumič. Mají tam jiný 3. tlumič (anglicky heave/3rd/dive damper), ten dělá něco podobného, ale ne do takové míry jako u Mercedesu či Ferrari, kde dojde ke náhlému propadu zádi (viz zadní kamery z cílové rovinky v Turecku). Nejde o žádnou novinku, navíc to je legální, proto žádné protesty. Mercedes to využívá do extrému, není to snadné vyladit takto zavěšení. A má to svá omezení, jak jsem psal výše (záleží na charakteristice okruhu).

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                • juras

                  juras

                  88.103.92.XXX
                  V prostředním sektoru Mercedes jasně vládl...ta vychytávka mu tam zjevně pomáhala. Možná jinde (na rovnějším povrchu) to bude ještě lepší...ale i tady to bylo znát.
                  Ale Redbull od pátku hodně zapracoval na nastavení...je vidět že šasí mají parádní.
                  Mě se ta bitva mezi Verstappenem a Hamiltonem moc líbila.

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Petr Hloušek

          Petr Hloušek

          37.188.157.XXX
          Vzhledem k tomu, že v závodní rychlosti byl na tom Mercedes líp, tak ještě zdaleka není. rozhodnuto. Mercedes jen není zvyklý dělat strategická rozhodnuzí pod tlakem

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.60.XXX
            Já jsem neviděl, že by na tom Mercedes byl líp... Podle čeho to soudíš? V závěru měl LH čerstvější pneu a stahoval ztrátu... Naopak Max šetřil pneu...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr Hloušek

              Petr Hloušek

              194.79.55.XXX
              Já ano. Když měl MV o 16 kol čerstvější pneu, tak LH nestahoval tak rychle jako LH stahoval MV na o 8 kol čerstvějších pneu. Problém pro Mercedes nastal až když se přiblížil na dostřel RB. RB to v závěsu jelo o malinko líp, ale Mercedesu zase na čistém vzduchu

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.60.XXX
                Když tohle je strašně krátkozraké... Protože současná F1 je hlavně vytrvalostní soutěž, kdy se hospodaří se vším možným a cílem je se radovat až v cíli... Nemůžeš nad tím uvažovat tak, že jedou oba dva na 100% a tedy jeden je rychlejší než druhý... To platí po startu a pak po posledním pitstopu, když zkrátka jinde než na trati se rozhodnout nemůže...

                A já po startu viděl jasně rychlejšího Maxe, kterému tam LH řekl bych až zavazel... Kdyby se LH nedostal po startu před Maxe, vůbec nepochybuji o tom, že by kroužili za sebou v rozmezí 2-4 sec a nic vzrušujícího by se nedělo... Načež Max by vyhrál v pohodě... Díky tomu startu se to takto zdramatizovalo... Nicméně ta strategie, že ten undercut takhle krásně zafungoval, jasně dokazuje, že RB měl navrch a vyšlo jim to tentokrát i s Perézem... Zatímco VB tradičně bída...

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Vad

                  Vad

                  194.12.33.XXX
                  já bych si vsadil na to že kdyby Max jezdil na těch tvrdých časy jako Lewis v prostředním stintu tak tolik kol neujede nebo rychleji ztratí tempo protože si je oddělá, práce s tou tvrdou byla u Lewise prostě lepší, navíc když se vrátím k tomu že šel RB do risku a ty to rouzporuješ, tak já teda četl že měl Max na konci gumy už téměř oddělaný, jasně že je šetřil aby na konec závodu mohl vzdorovat ale to taky nemuselo vyjít

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    83.240.60.XXX
                    Tohle je věc, do které prostě 100% nevidíme... Risk je relativní pojem... V závěru mezi nimi byly 2 sec tzn. opravdu málo a stačila drobnost, která by to zvrátila pro jednu nebo druhou stranu... Umím si představit, že šli do rizika vzhledem k riziku výjezdu SC, který kdyby Maxův náskok zničil, tak by bylo skutečně zle...

                    Ale nepřipouštím si, že šli do rizika z pohledu životnosti pneu... S Lewisem jezdili ty časy stále velice podobné... 0,5 sec na kolo nebo kolik LH v jednu chvíli stahoval... To není rozdíl mezi čerstvými a mrtvými pneu... LH se nebyl schopen dostat do DRS dosahu a i pak nevidím moc nadějně, že by Maxe předjel... A to hodně lidí opomíjí... Vidí drama v závěru, ale zapomínají, že předjetí není o stisknutí jednoho tlačítka...

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      bohužel dnes to většinou o tom jednom tlačítku je a většina pilotů spoléhá především na to tlačítko. Za mě je mercedes celou sezonu nejrychlejším autem, ale už to nejsou 2sekundy na které byl hamilton zvyklý a mohl si luxusně šetřit techniku, hrát si s pneumatikama a týmového kolegu mu držel wolf od těla. Teď mají náskok kolem 3 desetin a tam už stačí malá chyba a je to pryč. navíc emil je střelec, kterej nemá z ničeho respekt, takže pořád štěstíčkář hamilton může opět někde emila poslat do zdi a nechat si darovat vítězství a titul bude zase u mercedesu...

                      + 2 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        Fanda.LH

                        83.240.60.XXX
                        Je úsměvný jak Lewise podceňuješ... Náskok 2 vteřiny, teď jen 0,3 tak to nestačí... Krom toho, že tohle je jisto jistě blbost a věřím, že ve stejném autě by s Maxem bojovali vyrovnaně... Jednou by byl lepší jeden, jindy druhý atd... Tak dnešní F1 není o náskoku desetin, nedejbože vteřin... Je to o komplexním využívání zdrojů... Práci s pneu, palivem, spolehlivosti atd. atd. A v rámci této práce má každý tým jiné maximum a jinak velké okno, kdy na tom maximu může jet... A RB má to okno nyní větší a zdá se, že jeho maximální výkonnost je krapet větší, než ta u Mercedesu... Je to těsné, ale je jasné vidět, že kdykoli je třeba zabrat, tak RB tam má to eso v rukávu, co dříve měl k dispozici Mercedes...

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jumpman

                          jumpman

                          178.255.168.XXX
                          tak hezky si to maluješ. Realita je ovšem trošku jiná a přiznal to i wolf. Jen ten svůj náskok neukazovali konkurenci v celé nahotě, zkrátka jeli vždy tak jak potřebovali. politika. Teď tento komfortní náskok nemají a je to o tom tvém využívání zdrojů, strategii, práci s pneumatikami. A tady se ukazuje, že zkrátka zapomněli jak se skutečně bojuje s konkurencí. Hamilton byl jen ve správný okamžik na správném místě, jinak těch 7 titulů měl někdo úplně jiný...

                          + 1 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                      • Kaša

                        Kaša

                        82.142.123.XXX
                        No ty jsi těžce zaujatý proti Hamovi .... že prý má náskok Mercedes 3 desetiny! 18 02

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          89.24.60.XXX
          Ja bych to letos asi víc přál RB a Maxovi, protože to může být na dlouho poslední šance bojovat o titul. Příští rok to bude ruleta, a nemyslím že RB bude tahat za delší konec. Letos mě příjde, že Mercedes zaostává ve strategii, auto mají +- podobně výkonné

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.60.XXX
            Příští rok určitě ruleta nebude... To jen my fanoušci v tomu budeme mít hokej, dokud nezískame lepší přehled o tom co pravidla skutečně umožňují a co nikoliv... Nepochybuju o RB, ostatně RB nezklamal nikdy, dopláceli zatím hlavně na PJ, jinak auta vždy stavěli super...

            Podobně výkonné auta mají, ale cítím, že RB v kombinaci s Maxem je schopen řízeně na 1-5 kol zrychlit a získat tak rozhodující výhodu pro konečné vítězství... Tak to měl v minulých sezónách i Mercedes... V kvalifikaci vytáhli zázračné kolo a kolem zastávky v boxech byli vždy 100%... Teď je to naopak... Ostatně Max měl do letošní sezóny minimum PP, proč asi...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              ono je to spíš o chybách, které maercedes a hamilton prodují, už nejsou zvyklý závodit pod tlakem. Tolik jezdeckých chyb co hamiloton vyprodukoval v této sezoně neudělal za všechny sezony od roku 2016...

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama