DISKUZE K ČLÁNKU GP USA: Verstappen rozhodl strhující bitvu pro sebe, Hamilton z finiše vytěžil jen extra bod

Grand Prix USA po roční pauze byla předmětem obrovského zájmu - zejména kvůli gradující bitvě o korunu světového šampiona. Na okruh v Austinu zamířilo 400 000 diváků, aby byli svědky dramatu, které rozhodl až samotný závěr.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP USA: Verstappen rozhodl strhující bitvu pro sebe, Hamilton z finiše vytěžil jen extra bod

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 106, poslední 03.11.2021 18:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jindrich K. (Hlasovalo 7 lidí) 24.10.2021 23:39
Jo jo kdyby Lewis vyhrál tak bys mluvil o… »
» juras (Hlasovali 5 lidé) 24.10.2021 23:08
Já tedy nevím...ale zažil jsem dobu kdy jezdil… »
» Kaša (Hlasovali 4 lidé) 24.10.2021 23:03
Co? Sis popil ne? Byl to super závod .... jako… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Já osobně si myslím že zatím vždy (v hybridní éře) měl Mercedes nějakou rezervičku...vždycky dokázal vytáhnout nějaký alespoň malý trumfik...většinou to ale bylo eso.
          Letos poprvé nemá opravdu technicky navrch...spíš ho nepatrně v některých závodech Redbull předčil...většinou to je ale fifty-fifty (cca).
          A Mercedes takhle úporně nikdy nemusel bojovat...a začal dělat i chyby ve strategii.
          Jednak Redbull s Hondou letos zaslouží absolutorium za přípravu na sezónu, ale i poctivý vývoj během ní...a druhak Verstappen nešel do kolen tak jako Vettel ve Ferrari když se lámal tehdejší souboj s Mercedesem.

          Když se to tak vezme...u Hondy jsem čekal penalizaci za motor dřív...u Mercedesu později.
          I tohle je důležitý faktor.
          Podle mě je to pořád otevřené...včera bylo vidět že Pérez Hamiltonovi nestíhá...Verstappen vyhrál jen díky opravdu skvělému výkonu...kdybys místo hanění podle většiny fanoušků velmi dobrého závodu víc sledoval dění na závodní dráze všiml by jsi si jak Verstappen musel jet s ohledem na to kolik kol musel absolvovat na poslední sadě nesmírně přesně...nechal Hamiltona snižovat ztrátu...a na konci vyždímal z gum úplně všechno....jen tak mohl vyhrát.
          Přesně tohle umí i Hamilton...neuvěřitelně vytěžit maximum z auta, gum, situace.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.60.XXX
            To čeho zmiňuješ jsem si všiml proto taky nepropadám nadšení ze závěru, ale hodnotím to střízlivě, že by stejně LH neměl šanci...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              88.103.92.XXX
              Jenže to je přesně ono...Hamilton prohrál...tak je to nuda.
              Ale ona žádná jistota že to Verstappen udrží nebyla...všiml jsi si v jakým stavu měl gumy v cíli?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.60.XXX
                Psal jsem to už v předchozím komentáři... Není to o tom, kdo vyhrál... Je to o tom, že celou dobu se přetahovali hlavně o vteřiny a na trati se skoro nezávodilo... Max to udržel s přehledem, ať to jisté bylo nebo ne, tak výsledek hovoří za vše...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • juras

                  juras

                  88.103.92.XXX
                  Nesmysl...žádná pohodička to ze strany Vertappena a Redbullu nebyla...
                  Jo i mě by se líbilo kdyby se předjížděli jako Gilles Villeneuve s René Arnouxem v Dijonu 1979...ale to byla jiná doba...tenkrát se piloti mnohem víc respektovali.
                  Dojít včera na přímý souboj na trati...byla další kolize velmi pravděpodobná...a to jak z pohledu Verstappena, tak Hamiltona...protože oni oba nechtějí uhýbat.

                  Takhle to byla bitva strategická...Redbull risknul podseknutí, Mercedes reagoval prodloužením stintů a tím že Hamilton měl v závěru k dispozici lepší gumy. Vyšlo to Redbullu...ale nic jistýho nebylo...to je z Tvé strany jen pokrytecké zlehčování jejich výkonu.
                  Přitom to samé v obráceném gardu se odehrálo v prvním závodě sezóny...a tam to vyhrál Hamilton. Přitom v prvním závodě měl rychlostně lepší auto Redbull.

                  Prostě to chce uznat že Redbull s Verstappenem je ve stejný lize jako Mercedes s Hamiltonem...technicky i jezdecky.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Mergl si přetechnizovaním sám sobě vytváří problémy.
            Loni mu hodně pomáhal DAS, ale letos už ho používat nesmí a najednou se celkem logicky projevují menší zkušenosti s klasickým řízením. RB jel loni klasiku a proto mohl přední nápravu vypiplat mnohem lépe než Mergl.
            Podobné to může být v příštím roce i s odpružením zadní nápravy kdy už středovou pružinu nebudou smět používat.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    194.228.96.XXX
    Ještě k tomu "nudnému" závodu... Abych to uvedl na pravou míru, já to sledoval od prvního pitstopu LH bez komentáře, protože jsem ztratil naději, že se dále bude moci něco odehrát... A komentář jsem si zapnul pak až na závěr, kdy se zdálo, že by se něco odehrát mohlo...

    Umím si představit, že kdo poslouchal i s komentářem, tak byl utvrzován v tom, že něco přijde a prožíval to o to intenzivněji... Zatímco já viděl jen kroužící auta a relativně konstantní velké rozestupy...

    + 0 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • icemix

    icemix

    37.48.25.XXX
    Myslim, ze v clanku je chyba. Perez absolvoval taky dve zastavky se strategii zluta-zluta-bila.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    V Mexicu bude třeba mít k dispozici 100% fungující techniku. Tady při té dehydrataci aspoň 3. místo. Ale bedna je skvělá 01
    (Che11co))

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.60.XXX
    Je vidět a je to vidět skoro celou sezónu, že Mercedes tahá za kratší konec provazu a to se pak nedá nic dělat... Strategie nebyla špatná... Nicméně rychlost chyběla... LH pomohl start, když pak držel Maxe za sebou po celý jeho první stint... Na čistém vzduchu nebylo moc co řešit... Pomoc mohla přijít od VB, ale to by se musel nacházet blíže vedoucí dvojici, aby se Max po zastávce propadl za něj... No nestalo se... Mexiko RB svědčí, nedá se očekávat, že příště to bude jiné...

    + 0 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      31.30.160.XXX
      Tak kdyby Mercedes nedával každej závod VB motor s trestem, tak by byl blíž. Ale Mercedes rozhodně nebyl pomalejší, nezvládli.to strategicky

      + 4 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.60.XXX
        Byl pomalejší, to bylo krásně vidět v tom prvním stintu, jak Max nemůže předjet, ale přes handicap jízdy v háku se LH v pohodě držel...

        Mercedes předpokládám u VB testuje novou PJ, holt taková jsou pravidla... Strategie Mercedesu nebyla špatná... Undercut u vedoucího pilota nepřichází v úvahu, navíc tam měr RB Peréze... Takže to by bylo úplně mimo... Tím, že to natáhli tak dostali šanci v závěru... Kdyby přišel SC, nějaká menší komplikace u RB, tak by měli šanci... Nepřišla, tak nebylo co řešit...

        + 0 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Něco ale Merglu moc nevychází, když po Bottasovi začátkem závodu chtěli, aby před sebe pustil Tsunodu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Vad

          Vad

          194.12.33.XXX
          na žlutý se Lewis trápil, říkal to i Max a Lewis to taky svému týmu volal, na bílé sadě to ale bylo jinak a přišlo mě že se Max musel o gumy lépe starat než Lewis, nebo prostě ten tyre managment má Lewis na bílé sadě absolutně TOP, na té bílé byl prostě Lewis lepší, ale strategicky si to RB ohlídal za cenu risku agresivní startegie, to je celé , pokud píšeš že to byl nudný závod taky ani omylem a rozhodnuto bylo až nějaký 3-4 kola před koncem jinak to byla okousávačka nehtů co se souboje o vítězství týče.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            194.228.96.XXX
            Tak to ti stačí ke kousačce relativně málo... LH se nedostal ani do DRS dosahu a když to stáhl na cca 2sec, tak pak už se přibližovat moc nedokázal... Každopádně když se podívaš jak těžko se předjíždělo, tak by DRS rozhodně nebylo zárukou a potřeboval by LH rozhodně více než 1 příležitost...

            Řeči ohledně risku moc neberu... Současný RB mi připomíná minulé Mercedesy a Lewisovo "Tyres are gone"... Pneu jsou v háji, vzápětí nejrychlejší kolo a klidně 20 kol slušné tempo... Dnešní top týmy mají velice dobré analýzy a propočty... Opravdu moc neriskují...

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama