DISKUZE K ČLÁNKU GP USA: Verstappen rozhodl strhující bitvu pro sebe, Hamilton z finiše vytěžil jen extra bod

Grand Prix USA po roční pauze byla předmětem obrovského zájmu - zejména kvůli gradující bitvě o korunu světového šampiona. Na okruh v Austinu zamířilo 400 000 diváků, aby byli svědky dramatu, které rozhodl až samotný závěr.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP USA: Verstappen rozhodl strhující bitvu pro sebe, Hamilton z finiše vytěžil jen extra bod

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 106, poslední 03.11.2021 18:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jindrich K. (Hlasovalo 7 lidí) 24.10.2021 23:39
Jo jo kdyby Lewis vyhrál tak bys mluvil o… »
» juras (Hlasovali 5 lidé) 24.10.2021 23:08
Já tedy nevím...ale zažil jsem dobu kdy jezdil… »
» Kaša (Hlasovali 4 lidé) 24.10.2021 23:03
Co? Sis popil ne? Byl to super závod .... jako… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  jinak, podle mě je to o nastavení. Určitě je možno daný tlumič nastavit jak tuhost tak předpětí, jinak by jim to fungovalo pouze na jediné trati...
                  A zajímalo by mě, kdo Ti dá mínus za technické objasnění věci 20

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Petr

                    Petr

                    78.157.160.XXX
                    Není to o nastavení. Při pohledu kamery zpět na zadní křídlo a zavěšení jde na rovince vidět náhlý "propad" zadního zavěšení.. nikoliv progresivní se vzrůstajícím přítlakem, jako je tomu u ostatních týmů.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      tak tlumič s progresivní charakteristikou určitě není zase takový problém udělat... Co jsem viděl vysvětlení této vychytávky, tak je to chytré, ale nikoliv nové

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Petr

                        Petr

                        78.157.160.XXX
                        Mají tam speciální plynový tlumič, v němž se při určené rychlosti otevírá ventil, který způsobuje, že se stáhne zpět a následně se skokově sníží světlá výška. Proto já tomu raději říkám, že mají zařízení / systém, spíše než že jde jen o změnu nastavení. Netvrdím, že říkáš nesmysl nebo že to myslíš špatně - oba myslíme možná totéž. Jen to prostě není o jen nastavení - to evokuje myšlenku, že to je relativně snadná věc a jen "nastavit" by to tak mohla i konkurence - nemohla, protože nemají ten speciální tlumič. Mají tam jiný 3. tlumič (anglicky heave/3rd/dive damper), ten dělá něco podobného, ale ne do takové míry jako u Mercedesu či Ferrari, kde dojde ke náhlému propadu zádi (viz zadní kamery z cílové rovinky v Turecku). Nejde o žádnou novinku, navíc to je legální, proto žádné protesty. Mercedes to využívá do extrému, není to snadné vyladit takto zavěšení. A má to svá omezení, jak jsem psal výše (záleží na charakteristice okruhu).

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                • juras

                  juras

                  88.103.92.XXX
                  V prostředním sektoru Mercedes jasně vládl...ta vychytávka mu tam zjevně pomáhala. Možná jinde (na rovnějším povrchu) to bude ještě lepší...ale i tady to bylo znát.
                  Ale Redbull od pátku hodně zapracoval na nastavení...je vidět že šasí mají parádní.
                  Mě se ta bitva mezi Verstappenem a Hamiltonem moc líbila.

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Petr Hloušek

          Petr Hloušek

          37.188.157.XXX
          Vzhledem k tomu, že v závodní rychlosti byl na tom Mercedes líp, tak ještě zdaleka není. rozhodnuto. Mercedes jen není zvyklý dělat strategická rozhodnuzí pod tlakem

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.60.XXX
            Já jsem neviděl, že by na tom Mercedes byl líp... Podle čeho to soudíš? V závěru měl LH čerstvější pneu a stahoval ztrátu... Naopak Max šetřil pneu...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr Hloušek

              Petr Hloušek

              194.79.55.XXX
              Já ano. Když měl MV o 16 kol čerstvější pneu, tak LH nestahoval tak rychle jako LH stahoval MV na o 8 kol čerstvějších pneu. Problém pro Mercedes nastal až když se přiblížil na dostřel RB. RB to v závěsu jelo o malinko líp, ale Mercedesu zase na čistém vzduchu

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.60.XXX
                Když tohle je strašně krátkozraké... Protože současná F1 je hlavně vytrvalostní soutěž, kdy se hospodaří se vším možným a cílem je se radovat až v cíli... Nemůžeš nad tím uvažovat tak, že jedou oba dva na 100% a tedy jeden je rychlejší než druhý... To platí po startu a pak po posledním pitstopu, když zkrátka jinde než na trati se rozhodnout nemůže...

                A já po startu viděl jasně rychlejšího Maxe, kterému tam LH řekl bych až zavazel... Kdyby se LH nedostal po startu před Maxe, vůbec nepochybuji o tom, že by kroužili za sebou v rozmezí 2-4 sec a nic vzrušujícího by se nedělo... Načež Max by vyhrál v pohodě... Díky tomu startu se to takto zdramatizovalo... Nicméně ta strategie, že ten undercut takhle krásně zafungoval, jasně dokazuje, že RB měl navrch a vyšlo jim to tentokrát i s Perézem... Zatímco VB tradičně bída...

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Vad

                  Vad

                  194.12.33.XXX
                  já bych si vsadil na to že kdyby Max jezdil na těch tvrdých časy jako Lewis v prostředním stintu tak tolik kol neujede nebo rychleji ztratí tempo protože si je oddělá, práce s tou tvrdou byla u Lewise prostě lepší, navíc když se vrátím k tomu že šel RB do risku a ty to rouzporuješ, tak já teda četl že měl Max na konci gumy už téměř oddělaný, jasně že je šetřil aby na konec závodu mohl vzdorovat ale to taky nemuselo vyjít

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    83.240.60.XXX
                    Tohle je věc, do které prostě 100% nevidíme... Risk je relativní pojem... V závěru mezi nimi byly 2 sec tzn. opravdu málo a stačila drobnost, která by to zvrátila pro jednu nebo druhou stranu... Umím si představit, že šli do rizika vzhledem k riziku výjezdu SC, který kdyby Maxův náskok zničil, tak by bylo skutečně zle...

                    Ale nepřipouštím si, že šli do rizika z pohledu životnosti pneu... S Lewisem jezdili ty časy stále velice podobné... 0,5 sec na kolo nebo kolik LH v jednu chvíli stahoval... To není rozdíl mezi čerstvými a mrtvými pneu... LH se nebyl schopen dostat do DRS dosahu a i pak nevidím moc nadějně, že by Maxe předjel... A to hodně lidí opomíjí... Vidí drama v závěru, ale zapomínají, že předjetí není o stisknutí jednoho tlačítka...

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      bohužel dnes to většinou o tom jednom tlačítku je a většina pilotů spoléhá především na to tlačítko. Za mě je mercedes celou sezonu nejrychlejším autem, ale už to nejsou 2sekundy na které byl hamilton zvyklý a mohl si luxusně šetřit techniku, hrát si s pneumatikama a týmového kolegu mu držel wolf od těla. Teď mají náskok kolem 3 desetin a tam už stačí malá chyba a je to pryč. navíc emil je střelec, kterej nemá z ničeho respekt, takže pořád štěstíčkář hamilton může opět někde emila poslat do zdi a nechat si darovat vítězství a titul bude zase u mercedesu...

                      + 2 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        Fanda.LH

                        83.240.60.XXX
                        Je úsměvný jak Lewise podceňuješ... Náskok 2 vteřiny, teď jen 0,3 tak to nestačí... Krom toho, že tohle je jisto jistě blbost a věřím, že ve stejném autě by s Maxem bojovali vyrovnaně... Jednou by byl lepší jeden, jindy druhý atd... Tak dnešní F1 není o náskoku desetin, nedejbože vteřin... Je to o komplexním využívání zdrojů... Práci s pneu, palivem, spolehlivosti atd. atd. A v rámci této práce má každý tým jiné maximum a jinak velké okno, kdy na tom maximu může jet... A RB má to okno nyní větší a zdá se, že jeho maximální výkonnost je krapet větší, než ta u Mercedesu... Je to těsné, ale je jasné vidět, že kdykoli je třeba zabrat, tak RB tam má to eso v rukávu, co dříve měl k dispozici Mercedes...

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jumpman

                          jumpman

                          178.255.168.XXX
                          tak hezky si to maluješ. Realita je ovšem trošku jiná a přiznal to i wolf. Jen ten svůj náskok neukazovali konkurenci v celé nahotě, zkrátka jeli vždy tak jak potřebovali. politika. Teď tento komfortní náskok nemají a je to o tom tvém využívání zdrojů, strategii, práci s pneumatikami. A tady se ukazuje, že zkrátka zapomněli jak se skutečně bojuje s konkurencí. Hamilton byl jen ve správný okamžik na správném místě, jinak těch 7 titulů měl někdo úplně jiný...

                          + 1 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                      • Kaša

                        Kaša

                        82.142.123.XXX
                        No ty jsi těžce zaujatý proti Hamovi .... že prý má náskok Mercedes 3 desetiny! 18 02

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          89.24.60.XXX
          Ja bych to letos asi víc přál RB a Maxovi, protože to může být na dlouho poslední šance bojovat o titul. Příští rok to bude ruleta, a nemyslím že RB bude tahat za delší konec. Letos mě příjde, že Mercedes zaostává ve strategii, auto mají +- podobně výkonné

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.60.XXX
            Příští rok určitě ruleta nebude... To jen my fanoušci v tomu budeme mít hokej, dokud nezískame lepší přehled o tom co pravidla skutečně umožňují a co nikoliv... Nepochybuju o RB, ostatně RB nezklamal nikdy, dopláceli zatím hlavně na PJ, jinak auta vždy stavěli super...

            Podobně výkonné auta mají, ale cítím, že RB v kombinaci s Maxem je schopen řízeně na 1-5 kol zrychlit a získat tak rozhodující výhodu pro konečné vítězství... Tak to měl v minulých sezónách i Mercedes... V kvalifikaci vytáhli zázračné kolo a kolem zastávky v boxech byli vždy 100%... Teď je to naopak... Ostatně Max měl do letošní sezóny minimum PP, proč asi...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              ono je to spíš o chybách, které maercedes a hamilton prodují, už nejsou zvyklý závodit pod tlakem. Tolik jezdeckých chyb co hamiloton vyprodukoval v této sezoně neudělal za všechny sezony od roku 2016...

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama