DISKUZE K ČLÁNKU GP ITÁLIE: McLaren se vrací jako Fénix z popela na pozadí děsivé kolize adeptů na titul
Divotvorný kotel Autodromo Nazionale di Monza má mezi okruhy Grand Prix výjimečné postavení - až na ročník 1980 se tu šampionát Formule 1 zastavil každý rok a po dlouhé sezóny se tu rovněž uzavírala evropská série závodů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP ITÁLIE: McLaren se vrací jako Fénix z popela na pozadí děsivé kolize adeptů na titul
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
17:54 12.09.2021 176.74.150.XXXTohle nebylo o snaze udržet se na trati, stačilo mírně ubrat a udržel by se na ni a nekolidoval. Ale o to Maxovi nešlo, mu šlo o to nezustat za Lewisem.-
-
Duncan66
18:26 12.09.2021 86.49.245.XXXSakra prace omezena osobo, ale oni nebyli oba ve stejne pozici. Max jasne tahal za kratsi konec provazu. Proc nemohl udelat to same, jako Hamilton v prvnim kole? Aha, no protoze by nepredjel Hamiltona, tak radsi oba vyradil ze zavodu. A presto se najde omezeny clovek, ktery bude hajit Maxovu umyslnou kolizi tim, ze mu mel Hamilton uhnout, ikdyz v desitkach takovych pripadu Max nikdy nikomu neuhnul, naopak sam jezdi jako arogantni prase, kteremu musi uhnout vsichni za jakekoli situace... Sry jako, ale to je idiocie totalni.
-
-
-
-
-
Limbi
17:29 12.09.2021 147.228.209.XXXTak to si troufám oponovat. Rychlost není faktor určující změnu pravidel pro přednost v zatáčce. Zase bych mohl říct, že v určitý moment byl v Silverstone Hamilton mnohem víc (vlastně stejně) na úrovni Verstapena, než tomu bylo tady a taky se Hamilton nesnažil předjíždět vnějškem jako Max tady. Současně měl Ham auto v Silverstone mnohem víc pod kontrolou než Max tady, který ani neubral rychlost i když letěl na obrubníky, což Ham v Silverstone udělal. Každopádně přednost tu měl jednoznačně Ham a v Silverstone zas spíš Max. Co se ale týče rozdílu, tak je prostor a tady je ho obecně mnohem míň než v Copse.-
juras
17:39 12.09.2021 88.103.92.XXXTo taky netvrdím...rychlost nemá co dělat v posuzování toho kdo je odpovědný za kolizi...ale ve větší rychlosti je menší reakční doba...to že Hamilton i tak na Silverstonu měl místo znamená že Verstappen tam neudělal nic špatně (neříkám že v soubojích v prvním kole předtím byl čistý...).
Dnes za extrémně menší rychlosti Hamilton to místo nenechal...jinak by Verstappen nenajel na obrubník...a kdyby nenajel na obrubník...nekatapultovalo by ho to na Hamiltona.
Svým způsobem dnes smůla...kdyby ten monopost tak neposkočil...dost možná by so sebe jen drbli a jeli dál.-
Limbi
17:48 12.09.2021 147.228.209.XXXTak ok používáš argument rychlosti. Tak asi víš že s rychlostí se zvyšuje i rádius vykroužení zatáčky. Tady se podívej na záznam. Max vjel do té šikany tak rychle, že má plnej doprava ale auto je nedotáčivé, takže i kdyby mu Ham nechal víc místa, tak stejně pravděpodobně nalítne na obrubník. Pusť si to na YT zpomaleně a uvidíš že to auto nemá pod kontrolou a je nedotáčivé. V Copse měl Ham špatnou stopu (moc na vnitřku) proto v poslední chvíli drbnul do brzdy, ale bylo to málo, protože Max tu zatáčku chtěl projet co nejvíc v závodní stopě, takže ano, byla to chyba Hama, ale Max neudělal ani ň aby tomu incidentu zabránil a přitom místa tam měl strašně moc na vnějšku. A jak jsem říkal v Copse jeli mnohem víc vedle sebe než tady...-
juras
17:51 12.09.2021 88.103.92.XXXNo je to jednoduchý...kdyby tam Hamilton to místo nechal (dnes)...a Verstappen do něj najel z důvodů které uvádíš (a dost možná máš pravdu...ovšem bez telemetrie je to jen odhad)...nebylo by co řešit.
Výsledek by asi byl stejný...ale viník by byl jednoznačný...a já bych byl na straně kritiků Verstappena.-
Limbi
18:00 12.09.2021 147.228.209.XXXTím si ale vlastně řekl, že tam Max vletěl neúměrně. Já neříkám, že to jak to dopadlo je to 100% na něm, ale je to na něm z té větší části. Tohle bylo prostě buď mi uhne a já to zkusím nějak vybrat, nebo neuhne a končíme, ale to není závodění... Pokud se teda nejezdí destruction derby-
juras
18:07 12.09.2021 88.103.92.XXXHele zjevně ti pasují jen jedna fakta...pořád omíláš to co je ve prospěch Hamiltona...ale z druhý strany to nechceš vidět.
Já nechci Verstappena bránit...ostatně přesně tohle jsem čekal když se to stalo...že fanoušci Hamiltona budou naprosto neobjektivní a vše hodí na Verstappena.
Píšeš že Verstappen si řekl buď uhne a nebo ne...ale ono to taky může být...buď mi nechá místo a nebo ne...záleží na úhlu pohledu.
Přitom vlastně to byla dost smůla...nebýt toho velkého nadskočení Redbullu...velmi pravděpodobně do sebe drcli...ale asi by jeli dál.
Je to škoda...podle mě by stejně jeli až za Riccim a bojovali o druhé místo.-
Limbi
18:19 12.09.2021 147.228.209.XXXJá ale nejsem fanda Hamiltona. Já dnes slavil, protože jsem jedině fanda McLarenu. Stará škola co fandí stáji ne jezdcům... Ale tohle bylo zjevný. Jako jezdec máš primárně odpovídat za svůj vůz, že ho máš ideálně pod kontrolou a to Max nezvládl. To z něj činní hlavního vinníka. To že mohl Ham minimalizovat škodu kdyby uhnul a brzdil je sice pravda, ale tím by zase hasil jen to, že Max neměl auto pod kontrolou. Omílám to dokola, protože je to fakt a nehledám omluvu pro svého oblíbence, který v tomhle případě neexistuje. Navíc to co jsi napsal. "Verstappen si řekl buď uhne a nebo ne" a "buď mi nechá místo a nebo ne" je založeno na stejném předpokladu, že dojde k incidentu a Max předává odpovědnost tím co udělal na Hama. On sám neměl v ruce možnost tu zatáčku projet bez crashe pokud by nebrzdil v první fázi což se rozhodl neudělat.-
juras
18:26 12.09.2021 88.103.92.XXXJá zas nejsem fanoušek Verstappena...v minulosti jsem ho kritizoval za ty pras-rny co dělal.
S tím máš asi pravdu...to skutečně tak mohl Verstappen udělat (říct si že pokud mu Hamilton nenechá místo...tak taky neuhne).
Ale nic z toho nemění na faktu že Hamilton to místo nenechal...
To jestli mohl nebo nemohl projet bez crashe je jen čistě Tvůj osobní názor...nic víc.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
margee
17:29 12.09.2021 109.183.182.XXXPro mě je to stejné. I v diskuzi jsem tehdy vyjádřil názor, že Max riskuje a úmyslně řídí tak, aby když už, tak když kolize pro mne, musím vyřadit i soupeře, tedy Lewise. V GP GB ho štvalo, ne že skončil, s tím on počítá, ale že skončil sám a Lewis jel dál. Jsem zvědavý, co k tomu oba řeknou, ale překvapilo by mne, kdyby kluk bez sebereflexe řekl sorry.
-
-
airwar1939
17:22 12.09.2021 176.74.150.XXXJenže Lewis měl lepší stopu a byl vpředu, on ani Maxe nemohl vidět. Max moc dobře věděl, že pokud Hama pustí, už ho neuvidí a to by byly mínus body.
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek