DISKUZE K ČLÁNKU Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily
Monoposty F1 jsou díky obrovským pokrokům v oblasti pohonných jednotek energeticky efektivnější, než průměrné elektromobily. Jejich účinnost již překonala 45 %, o významu tohoto úspěch žel televize mlčí a moc se o něm nepíše.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
Duncan66
13:47 08.04.2016 89.29.32.XXXMy si nerozumime. Ja mluvim o tom, ze v dnesni dobe se ty naklady zakaznikovi nevrati za celou dobu provozu. U parniho stroje to trvalo roky, mozna desitky let, ale nakonec byli v plusu. Ale kdyz si jako zakaznik poridis dnes elektromobil, solarni panel apod. tak pokud nebudes mit zvyhodnenou cenu pomoci krivych dotaci apod., tak se ti ty vyssi porizovaci naklady jednoduse nevrati za celou dobu provozu.Proto neni vubec kam spechat. Dnesni svet se proste krivi politikou a ruznym pochybnym lobby.
-
-
Duncan66
13:59 08.04.2016 89.29.32.XXXAle dotuje. Dotuji to divaci, dotuji to ostatni netovarni tymy. Dotuji to staty dotacemi F1 okruhu atp. A v neposledni rade to dotuji sponzori.
Je treba si uvedomit, ze ty automobilky nejsou zadna charita. Jejich hlavni motiv neni technologicky pokrok lidstva apod. Jde ciste o preziti v konkurenci a maximalizace zisku. Nic vic, nic min. Kdyby jim analyzy ukazaly, ze stare motory budou nejlepsi na pristich padesat let, tak se zadny vyzkum jednoduse nekona. Kdo si mysli, ze je to jinak, je naivni blazen, ktery zije v bubline a nema vubec poneti o tom, jak funguje realny svet. Tim bych to cele ukoncil, protoze se stejne nikam nedobereme.-
Mike17
14:08 08.04.2016 93.99.87.XXXPromiň, ale diváci i okruhy přece platí stejné peníze za závody atmosferických i hybridních aut. To není dotace. Za ty peníze je nějaká zábava. To je klasický obchod.
A staré nebudou nejlepší na 50 let. Už teď se seriově dělají (Porsche 919, LaFerrari, Mercedes a Mclaren to tuším někam už taky dává). Pokud by to bylo nerentabilní, nedělali by to. Zatím to mají jen špičkové hypersporty, jako dřív turbodmychadla. Dnes má JEN turbo i Fábka, stejně jako v budoucnu bude mít rekuperační hybrid. A nebude to trvat 50 let. Kdybych se toho mohl dožít, vsadil bych se.-
Duncan66
14:13 08.04.2016 89.29.32.XXXPokud by to bylo rentabilni, tak by to nedelali pouze do vozu, kde prumerna cenovka zacina nekde na deseti milionech a lidem kteri to kupuji opravdu ale opravdu nezalezi na nejake rentabilite. Oni by si to koupili s rekuperaci i bez, je jim to sumak.-
Mike17
14:29 08.04.2016 93.99.87.XXXAle ono je to zatím rentabilní jen v drahých vozech. O tom žádná.
Bez té technologie by to už bylo jiné auto. Ti lidé si to koupí právě proto, že jde o takový špičkový a moderní vůz. Kdyby to tak nebylo, tak by si kupci koupili jiné auto s atmosferickým motorem. I ty se pořád dělají.Takže je to rentabilní, jen zatím pro bohaté kupce. Ale je to jen otázka času. Stejně jako si kdysi auto s turbem kupovala pouze zazobaná smetánka a za pár let auto bez něj ani nekoupíš.-
-
-
-
Mike17
16:48 08.04.2016 93.99.87.XXXAsi tak, jako se vrátí ekonomicky playstation na hraní her.
Bavíme se o výrobcích aut, nebo za jaký blbosti jsou lidi schopní peníze utratit?
Pro Ferrari se investice vrátí a to je podstatné. Kdybych to bral podle tvého kritéria, měly by se auta přes 25kW přestat vyrábět. Protože 25kW ti na 130km/h na dálnici stačí, tudíž si kupovat dražší motor je ekonomický nesmysl.
-
-
uzivatel000513
00:41 10.04.2016 90.180.166.XXXkdyž vám dotoho vstoupím. hlavní duvod proč ferrari a podobní mají hybridy a turba je ten že musí plnit čimdal víc ostre emisní limity. a samo ferrari po zavedění turba nepřimo řeklo že to je v podstatě na hovno ale že to dělat musejí.-
Mike17
11:02 10.04.2016 93.99.87.XXXNo nejsem si úplně jistý, že vozy jako Porsche 919, LaFerrari apod jsou zrovna dělané na to, aby firmám snížily statistiky emisí.
Ale samozřejmě obecně zavádění turba a hybridů do výroby s tím souvisí. Stejně je ovšem přímá úměrnost mezi emisemi a spotřebou.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bohuš R.
11:23 10.04.2016 91.127.175.XXXAko vies, ze sa nevratia. Ropa ani uhlie pri dnesnom sposobe zivota tu vecne nebude. Si si 100% isty, ze o 10 rokov nebude stat liter benzinu 2 alebo 3 eura? Co si natankujes do auta za 20 rokov ked sa ropa vytazi? Niekedy mozno rentabilne nebudu za cely zivot ale mozno budu jednym z mala vychodisk dodavok energie
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Duncan66
13:03 08.04.2016 89.29.32.XXXAle to je preci burt. Tady jde o to, ze je to pro bezny zivot silne neekonomicke. Ty elektrarny by taky byly schopne vyuzit "odpadni teplo" a dalsi energii, ale bylo by to proste za cenu zvyseni ceny energie. To srovnani F1 vs Elektromobily dobijene z elektrarnami je demagogicka polopravda.-
Mike17
13:22 08.04.2016 93.99.87.XXXAle autor přece zmínil, že je to v závislosti na použitém zdroji energie. Tak co je na tom za polopravdu? Jen řekl, že v běžné zemi jako je ČR, je ta účinnost nižší. Že by se dala zvýšit, v tom článku je. Dalo by se využít odpadní teplo (částečně se to dělá a dělat to víc je opravdu komplikované a spojené s dalšími ztrátami) a dalo by se přejít víc na obnovitelné zdroje. To v tom článku je. Nevím, proč ses tak pohoršil.-
-
Mike17
13:44 08.04.2016 93.99.87.XXXVem si jaderné elektrárny. Do těch se navalilo peněz. A vrací se to pomalu a jistě. Pracuje se na fúzních elektrárnách. Navalily se do toho stovky miliiard eur a nedávno ohlásili obrovský úspěch, že z té elektrárny už dostali víc proudu, než do ní vložili. Po desítkách let výzkumu, z toho už dostali nějaký kW. A vidíš, vědci jsou z toho štěstím bez sebe. Tak proč nemít radost, že zvýšili o polovinu účinnost motoru, který se bude jednou používat běžně. Dovolím si tvrdit, že to bude mnohem dřív, než začnou pracovat opravdové fúzní elektrárny.
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek