DISKUZE K ČLÁNKU Proč je hybridní V6 tím nejsilnějším motorem Mercedesu v historii F1

Mercedes se po druhé mistrovské sezóně za sebou ohlíží za aktuálními pohonnými jednotkami. Proč je současný PU106B Hybrid možné označit za ten nejsilnější motor v jejich historii ve Formuli 1?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč je hybridní V6 tím nejsilnějším motorem Mercedesu v historii F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 26.12.2015 13:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Milan B. (Hlasovalo 28 lidí) 23.12.2015 11:23
Ignoranti, ktorých zaujíma len silné kvílenie… »
» uzivatel000670 (Hlasovalo 21 lidí) 23.12.2015 16:47
Tyhle srágory, můžou ale podávat ten… »
» jiras (Hlasovalo 16 lidí) 23.12.2015 19:45
Jj, kdo není s námi, je proti nám... 20 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    82.117.159.XXX
    "Práce, kterou jsme vložili do spalovacího procesu, do elektrických turbodmychadel a extrémně malých, ale vysoce vyladěných motorů, má přímý dopad na sériovou produkci."

    Super, takže vývoj, do kterýho byste museli investovat bez ohledu na účast v F1, vám tady zákazníci zafinancují. A ještě si popláčete, že kdybyste zlevnili, budete prodělávat 03

    + 12 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      78.102.41.XXX
      Nemuseli... Jednak vývoj je vždy v cenně výrobku, motor F1 do silničního vozu nenamontují, pak taky mohli F1 opustit a zkusit štěstí jinde... Ceny nových motorů jsou férové. 10ti válce v době neomezeného vývoje nebyli levnější, proto taky skončila spousta soukromých týmů...

      + 9 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    78.102.41.XXX
    Na druhou stranu vozy s těmito motory jsou cca o 100kg těžší, než ty s V10...

    + 14 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    90.183.239.XXX
    hm, tak proto na většině starších tratí dosud nebyl překonán rekord který vznikl na V10, a to dokonce i přesto, že se tehdy jezdilo na drážkovaných pneumatikách

    + 14 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001934

      uzivatel001934

      109.107.198.XXX
      1) Vozy jsou bez paliva o 95 kg těžsí (15%), navíc na startu řipočti dalších 100kg na palivo. Dříve monopost na startu vážil nějakých 630kg, dnes cca 795 kg (o více než 25% více)
      2) Pneumatiky. Zmiňuješ, že dnes se používají slicky. Ve skutečnosti dnešní gumy mají menší přilnavost (snad krok supersoft v kvalifikaci) než drážkovené pláště v době války pneumatikářů, kdy se navíc na každý okruh vyvíjely specifické směsi. To dle odhadů dělá z 3s na kolo.
      3) Stačí se podívat na top speed. Dnešní hodnoty byly na většině tratí dříve nemyslitelné. Výjimku představuje Monza, kde se ale dnes jezdí s mnohem větším přítlakem než kdysi.

      Článek je zavádějící v jedné věci - uvedených výkonů dosahuje dnes pouze pohonná jednotka mercedesu, která má dle odhadů cca 940 koní. Zbytek výrobců je dost pozadu a jejich výkon (především u renaultu a hondy) se blíží spíše V8 éře. Navíc mercedes v éře V10 neměl nejsilnější motor. Jediný V10, který dával 1000 koní byla po krátkou dobu honda. Mercedes v roce 2005 dosahoval cca 920 koní, silnější bylo i BMW.

      + 10 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        78.102.41.XXX
        1) Vozy vážily 605kg a s palivem určitě neměli 630 min. 655... Ano nové vozy mají na startu cca těch 800, ke konci závodu cca 700, kdy však šetří motor aj. části vozu...
        2) Tohle bych chtěl něčím podložit, nevěřím tomu...
        3) Nevím proč by se dnes jezdilo na Monze s větším přítlakem než kdysi... Nicméně možná to souvisí s faktem, že máme DRS, které logicky má podstatný vliv na max. rychlost... To 10ti válce neměly...

        Jsem za hybridy rád, ve srovnání V8 + Kers, který i s DRS měl hanebně malý výkon.

        Zbytek výrobců rozhodně není dost pozadu... Při pohledu na časy a výsledky to nedává smysl... Ferrari bude dost blízko mezi nimi a Mercedesy budou rozhodovat jen detaily... Hondu těžko hodnotit, moc toho neujeli... A Renault taky nebude ztrácet propastně moc... RB zas tak marný nebyl, takže ať mi nikdo nevykládá, že ztrácí např. 150 koní, to je úplná hovadina... Spíše nedokázali svůj motor vyladit tak, aby byl dostatečně spolehlivý a mohl podávat opt. výkon po celý závod / více víkendů... Navíc těžko hodnotit a soudit výkony motorů, když na max. výkon jedou jezdci jen krátký čas...

        Co se motorů V10 týče... Tak krom výrobců asi nikdo neví, jaké výkony doopravdy ty jejich motory měly... Tak či tak, Mercedes měl jistě slušný motor, podobně jako Ferrari, či BMW, vždyť taky bojovali o titul... A jestli se BMW pochlubilo, že veze 1000 kobyl = > fajn marketing, na trati to znát nebylo...

        + 16 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001913

    uzivatel001913

    90.181.35.XXX
    Hodně zajímavý článek. Redakci - 01

    + 15 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000670

    uzivatel000670

    86.61.155.XXX
    Tyhle srágory, můžou ale podávat ten uchvancancující výkon ale omezeně, zatímco ty muzeální V10 potvory dávali 1000 koní pořád a taky se nemusel používat lift-coast a podobný hovadiny, který v krátkých závodech nemají opodstanění, aby se vůbec do tej přiblblej spotřeby vešli. Kdo ví, kam by se pod tlakem konkurence dostal vývoj atmosfér, nebýt jejich zmražení.

    + 21 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Ignoranti, ktorých zaujíma len silné kvílenie muzeálnych motorov takéto články nečítajú. Slaboduchí televízni komentátori si dajú svoje táraniny hlasnejšie, ako krásny zvuk motorov a nadávajú na zvuk, aby boli in.

    + 28 / − 23

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama