DISKUZE K ČLÁNKU Proč je hybridní V6 tím nejsilnějším motorem Mercedesu v historii F1

Mercedes se po druhé mistrovské sezóně za sebou ohlíží za aktuálními pohonnými jednotkami. Proč je současný PU106B Hybrid možné označit za ten nejsilnější motor v jejich historii ve Formuli 1?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč je hybridní V6 tím nejsilnějším motorem Mercedesu v historii F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 26.12.2015 13:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Milan B. (Hlasovalo 28 lidí) 23.12.2015 11:23
Ignoranti, ktorých zaujíma len silné kvílenie… »
» uzivatel000670 (Hlasovalo 21 lidí) 23.12.2015 16:47
Tyhle srágory, můžou ale podávat ten… »
» jiras (Hlasovalo 16 lidí) 23.12.2015 19:45
Jj, kdo není s námi, je proti nám... 20 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    82.117.159.XXX
    "Práce, kterou jsme vložili do spalovacího procesu, do elektrických turbodmychadel a extrémně malých, ale vysoce vyladěných motorů, má přímý dopad na sériovou produkci."

    Super, takže vývoj, do kterýho byste museli investovat bez ohledu na účast v F1, vám tady zákazníci zafinancují. A ještě si popláčete, že kdybyste zlevnili, budete prodělávat 03

    + 12 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      78.102.41.XXX
      Nemuseli... Jednak vývoj je vždy v cenně výrobku, motor F1 do silničního vozu nenamontují, pak taky mohli F1 opustit a zkusit štěstí jinde... Ceny nových motorů jsou férové. 10ti válce v době neomezeného vývoje nebyli levnější, proto taky skončila spousta soukromých týmů...

      + 9 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    78.102.41.XXX
    Na druhou stranu vozy s těmito motory jsou cca o 100kg těžší, než ty s V10...

    + 14 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    90.183.239.XXX
    hm, tak proto na většině starších tratí dosud nebyl překonán rekord který vznikl na V10, a to dokonce i přesto, že se tehdy jezdilo na drážkovaných pneumatikách

    + 14 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001934

      uzivatel001934

      109.107.198.XXX
      1) Vozy jsou bez paliva o 95 kg těžsí (15%), navíc na startu řipočti dalších 100kg na palivo. Dříve monopost na startu vážil nějakých 630kg, dnes cca 795 kg (o více než 25% více)
      2) Pneumatiky. Zmiňuješ, že dnes se používají slicky. Ve skutečnosti dnešní gumy mají menší přilnavost (snad krok supersoft v kvalifikaci) než drážkovené pláště v době války pneumatikářů, kdy se navíc na každý okruh vyvíjely specifické směsi. To dle odhadů dělá z 3s na kolo.
      3) Stačí se podívat na top speed. Dnešní hodnoty byly na většině tratí dříve nemyslitelné. Výjimku představuje Monza, kde se ale dnes jezdí s mnohem větším přítlakem než kdysi.

      Článek je zavádějící v jedné věci - uvedených výkonů dosahuje dnes pouze pohonná jednotka mercedesu, která má dle odhadů cca 940 koní. Zbytek výrobců je dost pozadu a jejich výkon (především u renaultu a hondy) se blíží spíše V8 éře. Navíc mercedes v éře V10 neměl nejsilnější motor. Jediný V10, který dával 1000 koní byla po krátkou dobu honda. Mercedes v roce 2005 dosahoval cca 920 koní, silnější bylo i BMW.

      + 10 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        78.102.41.XXX
        1) Vozy vážily 605kg a s palivem určitě neměli 630 min. 655... Ano nové vozy mají na startu cca těch 800, ke konci závodu cca 700, kdy však šetří motor aj. části vozu...
        2) Tohle bych chtěl něčím podložit, nevěřím tomu...
        3) Nevím proč by se dnes jezdilo na Monze s větším přítlakem než kdysi... Nicméně možná to souvisí s faktem, že máme DRS, které logicky má podstatný vliv na max. rychlost... To 10ti válce neměly...

        Jsem za hybridy rád, ve srovnání V8 + Kers, který i s DRS měl hanebně malý výkon.

        Zbytek výrobců rozhodně není dost pozadu... Při pohledu na časy a výsledky to nedává smysl... Ferrari bude dost blízko mezi nimi a Mercedesy budou rozhodovat jen detaily... Hondu těžko hodnotit, moc toho neujeli... A Renault taky nebude ztrácet propastně moc... RB zas tak marný nebyl, takže ať mi nikdo nevykládá, že ztrácí např. 150 koní, to je úplná hovadina... Spíše nedokázali svůj motor vyladit tak, aby byl dostatečně spolehlivý a mohl podávat opt. výkon po celý závod / více víkendů... Navíc těžko hodnotit a soudit výkony motorů, když na max. výkon jedou jezdci jen krátký čas...

        Co se motorů V10 týče... Tak krom výrobců asi nikdo neví, jaké výkony doopravdy ty jejich motory měly... Tak či tak, Mercedes měl jistě slušný motor, podobně jako Ferrari, či BMW, vždyť taky bojovali o titul... A jestli se BMW pochlubilo, že veze 1000 kobyl = > fajn marketing, na trati to znát nebylo...

        + 16 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001913

    uzivatel001913

    90.181.35.XXX
    Hodně zajímavý článek. Redakci - 01

    + 15 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000670

    uzivatel000670

    86.61.155.XXX
    Tyhle srágory, můžou ale podávat ten uchvancancující výkon ale omezeně, zatímco ty muzeální V10 potvory dávali 1000 koní pořád a taky se nemusel používat lift-coast a podobný hovadiny, který v krátkých závodech nemají opodstanění, aby se vůbec do tej přiblblej spotřeby vešli. Kdo ví, kam by se pod tlakem konkurence dostal vývoj atmosfér, nebýt jejich zmražení.

    + 21 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Ignoranti, ktorých zaujíma len silné kvílenie muzeálnych motorov takéto články nečítajú. Slaboduchí televízni komentátori si dajú svoje táraniny hlasnejšie, ako krásny zvuk motorov a nadávajú na zvuk, aby boli in.

    + 28 / − 23

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama