DISKUZE K ČLÁNKU Brzdy pro sezónu 2015: Vyšší brzdný moment, pokroky v chlazení i v materiálech

Co se změnilo oproti minulé sezóně v oblasti brzd monopostů F1? Díky spolupráci se společností Brembo přinášíme několik přehled těch hlavních vylepšení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brzdy pro sezónu 2015: Vyšší brzdný moment, pokroky v chlazení i v materiálech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 09.04.2015 07:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 17 lidí) 01.04.2015 12:47
Myslíš to, co uvádíme vždy několik dní v… »
» Petr (Hlasovalo 16 lidí) 01.04.2015 12:59
Upraveno, díky. Zůstanu u obrábění. »
» uzivatel000548 (Hlasovalo 15 lidí) 01.04.2015 12:57
"Výroba každého z těchto nových třmenů (z … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Svalovec

    90.181.35.XXX
    článek Článek, grafika, video i závěrečná statistika TOP 01 Redakci moc chválím a děkuji za super počtení 04

    + 18 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000548

    uzivatel000548

    78.156.157.XXX
    "Výroba každého z těchto nových třmenů (z hliníku/lithia) vyžaduje 14 hodin nepřetržitého soustružení, aby bylo dosaženo perfektního vyvážení mezi hmotností a pevností."

    Místo soustružení by spíše mělo být obrábění (jako souhrnné označení odebírání materiálu, nehledě na způsob). A podle mě se třmeny frézují.

    + 15 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • g0dlike

    88.103.65.XXX
    Díky za článek 01 klidně by při této příležitosti nebylo špatné pro zajímavost uvést pod článkem i shrnutí dat o brždění v Sepangu, které má Brembo na webu (čas strávený brzděním, množství vyprodukované energie atd.)

    + 11 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Je dobre, ... ...že Malajzia je 2. závod v kalendári v r. 2015, lebo tu je možné riadne tieto komponenty overiť a ak išla hmotnosť aut nahor, je potrebné zvýšiť aj výkonnosť predných bŕzd, čo je viac menej logické, lebo na zadných je značná časť práve na systéme BBV a kotúče na zadných kolesách sú podstatne menšie. 11 Ak brzdy dobre fungovali v Sepangu, je viac ako pravdepodobné, že budú na iných okruhoch fungovať viac ako spoľahlivo a Brembo odviedlo dobrú prácu. Naopak konkurencia nie, lebo ťažkosti Red Bullu to jasne ukázali v závode a Red Bull ako vidieť, zase raz pochybil. 02

    + 20 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • g0dlike

      88.103.65.XXX
      V článku stojí, že Brembo dodává brzdy jak Ferrari, tak Red Bullu.......

      + 12 / − 13

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        80.87.214.XXX
        Nie Red Bull prešiel na iného dodávateľa,.. ...v r. 2015 a ten sa neosvedčil, preto sa Red Bull vrátil k Brenbu. 11 Si si to asi zle prettým nečítal v predošlom článku, alebo vôbec, preto je pre teba novota. 18

        + 23 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000968

          uzivatel000968

          95.105.187.XXX
          ... píšeš hlúposti ...

          ... RED BULL , po odchode Vettela, pre sezónu 2015 odišiel k inému dodávateľovi...a to k americkej firme HITCO ...

          ... v minulosti tak neurobil preto, lebo VETTEL si tohto dodávateľa vyslovene neprial ...

          ... a teraz, ak problémy sa nepodarí s HITCO-m doriešiť, zvažujú o spätnom krok... t.j. návrat k firme BREMBO ...

          ... 03 ...

          + 12 / − 23

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • g0dlike

            88.103.65.XXX
            No ale na webu RBR ve specifikaci letošního vozu stojí, že mají třmeny Brembo. A někde jsem dokonce četl, že mají Brembo třmeny a koutoče od jiného dodavatele. Tak nevím...

            + 13 / − 15

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • XR

            109.81.245.XXX
            S Hitcem to je nesmysl z německých médií. Red Bull vpředu zkouší kotouče Carbone Industrie.

            + 10 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • g0dlike

      88.103.65.XXX
      Jo a pokud se nepletu, tak všechny 4 kotouče mají stejný průměr...20 Takže zadní nejsou určitě "podstatne menšie"

      + 11 / − 16

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • beran

        62.201.23.XXX
        Podle teorie dynamiky vozidel. Brzdná síla na kole je součin zetové složky síly a součinitele tření. Při při stejném brzdném momentu vpředu a vzadu: na předních kolech šel do smyku a zadek by brzdil méně než může. U formule do toho vstoupí další faktory jako různá přední a zadní pneumatika, aerodynamika.... ale určitě nelze zobecnit, že vpředu a vzadu bude stejný brzdný moment.

        + 10 / − 16

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • beran

          62.201.23.XXX
          Teda naopak. Zadek by šel do smyku a na předku by to dokázalo brzdit víc.

          + 8 / − 13

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        80.87.214.XXX
        Je to individuálne,... ...ale vždy kvôli ušetreniu hmotnosti. Preto použiješ menšie priemery, alebo menej strmeňov pri rovnakých kotúčoch, lebo na zadné kolesá potrebuješ menší brzdný moment o ten, ktorý sa marí v alternátore pri dobíjaní v MGU-K. Inak to legovanie AL telesa Lítiom sa robí preto, aby si zvýšil nielen pevnosť, ale aj pórovitosť Al zliatiny a tým lepšie vlastnosti chladenia bŕzd, ty mysliteľ.11 18

        + 20 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          85.70.74.XXX
          Na zadních kolech potřebuješ stále zhruba stejný brzdný moment jako na těch předních, aby chování auta na brzdách bylo předvídatelné nezávisle na momentální stavu a nabití baterií. Brzdný moment MGU-K je totiž docela nekonstantní. Třeba na městkých tratích, kde se opakovaně prudce brzdí v krátkém čase MGU-K nemusí ubrzdit zhola nic, protože už prostě není kam rekuperovat.

          Jediné, kde se dá ušetřit hmotnost je ubrat na šířce kotouče, to má na účinnost zanedbatalný vliv, postihne to především výdrž a sníží tepelnou setrvačnost.

          + 9 / − 19

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama