DISKUZE K ČLÁNKU FlowSonic - Přejde F1 na přesnější průtokoměry paliva?
Formule 1 možná od příští sezóny přejde na přesnější průtokoměry paliva FlowSonic, které vyvíjí konsorcium čtyř společností.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FlowSonic - Přejde F1 na přesnější průtokoměry paliva?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000635
(Hlasovalo 7 lidí)
02.06.2014 11:52
Já nechápu proč mají limit množství na závod a… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000635
11:52 02.06.2014 88.101.0.XXXJá nechápu proč mají limit množství na závod a potom ještě limit průtoku. Nebude to dlouho trvat a budou limitovat velikost lahve s pitím... Tady máš 100 kg paliva na závod a pokud si ho vyjedeš v 1. polovině, tak to do cíle budeš muset dotlačit, to je tvůj problém.
Furt se s tim se*ou, furt vymejšlej další pí*oviny, ale tím akorát zacházejí pořád hlouběji do slepý uličky. Je to prostě moc umělý, chybí tam lidský faktor a faktor štěstí, a hlavně normální, obyčejná soutěživost. Je to hnus velebnosti-
-
-
mi88ki
11:53 03.06.2014 165.72.200.XXXOno to není tak jednoduché. Když dostaneš např. 20 kg paliva, tak každý udělá jediné, spotřebuje maximum z těch 20 kg třeba skoro jen v jednom kole, což může skutečně navýšit výkon na dvojnásobek oproti závodnímu úspornému režimu a dívaci si moc kvaldy neužijou. I když jim dáš třeba limit kg na kola, tak odjedou jedno mega rychlé kolo na brutální spotřebu a pojedou liánko čtyři kola s lehkou nohou a na max. úsporu, která není důstojná rychlosti F1 a navíc je nebezpečná, díky rozdílným rychlostem vozu na dráze ve stejném čase.
V závodě je stanovený počet odjetých kol a nehodnotí se kdo zajel jedno rychlé kolo, ale kdo jel průměrně nejrychleji, takže tam bych skutečně průtok vůbec neřešil.
Naopak bych ho využil jako strategický a "předjížděcí" prvek. Místo DRS bych dal do vozu nějaký kontrolovatelný zpožďovač pro přepínání režimu, třeba dvousekundový, aby si jezdec vzadu mohl rozhodnout kdy a zda ho použije a bránící na to nemohl okamžitě reagovat. Samozřejmě ten, který spotřebuje více paliva, pak musí víc šetřit ve zbylé části závodu, takže je to fér, tedy něco za něco. Představte si ty možnosti předjížděcích strategií v závodech.
Jediné co je potřeba mít ten maximální výkon pod kontrolou, aby nebyl mimo rámec nějaké rozumné bezpečnosti. Ale protože nemám rád všelijaké omezení a přiškrcení technologií, tak abych se zaměřil pouze na ten limit objemu válcu. Při předpokladu, že by jezdci v kvalifikaci, či v jednom kole dokázali podobně jako v 80´ letech navýšit výkon téměř na dvojnásobek, tak abych se snažil držet max. výkon bez omezení do 1000 BHP tedy podle toho bych stanovoval max. objem válců. I s tím, že v závodě by jeli třeba na pouhých 500 BHP. Nezapomeňte, že GP2 má dokonce ještě méně a přesto byli schopni zajet (14 vozů) kvalifikaci rychleji než nové týmy v F1. Ono taky čím menší výkon, tím menší křídla a tím menší špinavý vzduch za vozem, tím blíže mohou být vozy za sebou v zatáčkách a tím více zajímavých soubojů.
Ale určitě by to chtělo ještě promyslet do detailu, vím, že tam budou nějaké díry.
-
-
-
-
-
-
-
Libor
19:33 02.06.2014 89.190.61.XXXNašel jsem ten článek, z kterýho cituješ, ale to vypadá, že v té hodně zastavěné oblasti auta je jednotka MGU-H ( mezi hlavami válců, pod airboxem). Waste-gate by musel být někde na dmychadle vidět, není vidět ani u Renaultu, ani u Mercedesu. Navíc rekuperace z MGU-H je neomezená, tak by byli sami proti sobě, kdyby upouštěli bokem.-
Jens
20:49 02.06.2014 78.157.160.XXXNevím, kolik fotek skutečných odstrojených těch nových motorů jsi viděl (na těch četných předsezónních renderech není)? Tolik jich zas není.. Wastegate tam být musí, co kdyby se s MGU-H něco stalo? Navíc jak píšu, občas MGU-H musíš deaktivovat. Těch článků už bylo více.. vlastně jsem nikde nenarazil na to, že by tam neměl být.-
Libor
22:36 02.06.2014 89.190.61.XXXPrávě že sem viděl jenom ty rendery a nikde není, někde jsem četl, že waste-gate nemají, nevím, jestli to nebylo dokonce na těchto stránkách. Každopádně se dá plnící tlak v případě odpojení nebo selhání MGU-H regulovat jinak, třeba omezováním průtoku, jak se to nakonec děje teď.-
Jens
15:00 05.06.2014 109.81.245.XXXTady máš fotku výfuku Lotusu z Kanady - jde vidět napojení na wastegate. [odkaz na stránku]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek