DISKUZE K ČLÁNKU Zuřivý vývoj paliv: Ferrari v Číně na rovinkách o 7 km/h rychlejší, rozdíly až 30 koní?
Usilovný vývoj probíhá nejen v oblasti pohonných jednotek a aerodynamiky nových vozů, ale také v oblasti paliva. Týmy v posledních závodech díky němu dosáhly významných pokroků.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zuřivý vývoj paliv: Ferrari v Číně na rovinkách o 7 km/h rychlejší, rozdíly až 30 koní?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kapor
16:32 23.05.2014 194.160.178.XXXNuž ale nato máš tam,... ...v aute tú prevodovku a plyn, aby si vždy mal motor, ako som to naznačil už v predošlom v optimálnom rozmedzí otáčok, kde má motor najväčší moment a výkon a ak radíš nahor, tak ideš predsa na vrchné otáčky, kde je maximálny krútiaci moment a výkon, preradíš, otáčky ti klesnú na spodnú medzu optimálnych otáčok a keď znovu pridávaš, tak to v podstate ide u osobného auta, lebo tam to optimum leží v v stredných otáčkach, kde je najnižšia spotreba, preto žhaviť osobné auto do vysokých otáčok je hovadina. Na rozdiel od osobného auta, turbomoror F1, má vrchol krútiaceho momentu a výkonu v 3/4 maximálnych otáčok a prevodovka veľmi rýchlo radí rýchlosťou mrknutia oka, takže tam ti otáčky pri preradení nahor ani moc neklesnú a akcelerácia je veľmi rýchla, lebo ten turbomotor je úžasne pružný. Ja neviem, čo ti ešte nie je jasné.
-
-
-
-
-
-
-
-
Kapor
19:07 23.05.2014 194.160.178.XXXOn zjavne uvažuje,... ...že motor pracujúci v aute a to už osobnom, alebo závodnom, stále maká na 100%, čo nie je pravda, lebo ak sa rozbehne spotrebuje viac paliva a potom potrebuje len malý výkon a udržanie rýchlosti, čo nie je 600 kW, preto ten výpočet je úplne scestný. A ak niekto chce napodobniť režim jazdy na brzde ako jeho model jazdy v meste, kde zrýchľuje a spomaľuje, tak je to úplne na hlavu, lebo na brzde sa síce chvíľkove na konci odskúšajú menovité hodnoty maximálneho momentu a výkonu, ale inak režim na brzde pokiaľ sme mi brzdili motory pre Belaz V12 turbo a V12 do T72, tak to bol režim zameraný na zábeh motora a jeho funkčné odskúšanie a tak je to aj v motorárni v Boleslavy.
-
-
rock
09:52 21.05.2014 37.188.224.XXXAniž bych chtěl obhajovat ten zázrak techniky, mám dvě poznámky ke tvému výpočtu:
- 1. přiznaná účinnost motoru je 70%, takže teoreticky vykonaná práce je jen 0.7*192 000 MJ
- 2. (a to celý ten výpočet háže do koše): jak upozornil o patro vedle kolega AAA, oni nikde na těch stránkách nepíšou, že těch 600 kW dokážou z motoru dostat při spotřebě 6l. Maximální výkon a průměrná (normovaná) spotřeba jsou dva různé, na sobě pramálo závislé údaje.-
Raider
12:08 21.05.2014 85.70.74.XXXV situaci, kdy se můžeš na šestku lehce nad volnoběhem valit konstantní rychlostí s motorem s max. výkonem 600 kW klidně věřím, že ti bude stačit 6 litrů na sto.
Tím prvním relativně nesmyslným výpočtem jsem jen chtěl poukázat na to, že v reálném provozu, kde musíš zrychlovat a zpomalovat, tedy proměnlivě zatěžovat motor víc než těmi nakonec dopočítanými 38 kW se spotřeba bude pohybovat v úplně jiné rovině než oněch udávaných 6l/100km. A nejspíš to nebude jenom plus mínus cihla o 2-3 litříky. K tomu jsem nepotřeboval brát v potaz účinnost, kdo je pedant a potřebuje vidět absurdnější numero, může si těch 30% odpočítat. Ještě bych dodal, že RTU neuvádí metodiku, kterou spotřebu měřili. U druhého výpočtu P=W/t, který smysl už dává jsem účinnost samozřejmě v potaz vzal...-
-
Raider
18:31 22.05.2014 85.70.74.XXXNo pokud je to teda opravdu spotřeba při maximálním výkonu, tak mi teda zkus rozmluvit můj výpočet t=W/P, kde jsem se dopracoval k tomu, že při výkonu 600 kW motoru vystačí 6l benzínu při STOPROCENTNÍ účinnosti na 320 sekund.
Když ještě odečtu těch 30%, abych se dostal k přiznané účinnosti 70%, tak to dává baj vočko něco okolo čtyř minut. Za tu dobu 100 km neujedeš ani kdyby ses postavil na hlavu...
Jestli tu dokážeš popřít jeden z nejzákladnějších vztahů ve fyzice, tak napni krovky a leť si pro Nobelovku...-
Kapor
16:55 23.05.2014 194.160.178.XXXŤažko je mne o tom tu meditovať,... ...a tebe tiež, ak oni boli na brzde v Maďarsku a ja vôbec neviem, akú používali metodiku a meraciu techniku a aký mali nadefinovaný režim brzdenia motora, preto mi je úplne scestné a tebe tiež sa o tom prieť. Ale je viac než jasné, že ten motor je správna vec a že do budúcna je to trhák nielen pre zážehové, ale aj vznetové motory, čo vedie zákonite k z výšeniu výkonu a zníženiu spotreby a emisií a ak sa budeš tak úžasne angažovať pri ich zavedení, ako proti nim brojíš, tak budeš určite viac spokojný, ak taký motor budeš mať raz v aute, to mi ver !
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek