DISKUZE K ČLÁNKU Zuřivý vývoj paliv: Ferrari v Číně na rovinkách o 7 km/h rychlejší, rozdíly až 30 koní?

Usilovný vývoj probíhá nejen v oblasti pohonných jednotek a aerodynamiky nových vozů, ale také v oblasti paliva. Týmy v posledních závodech díky němu dosáhly významných pokroků.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zuřivý vývoj paliv: Ferrari v Číně na rovinkách o 7 km/h rychlejší, rozdíly až 30 koní?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 54, poslední 24.05.2014 10:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000733 (Hlasovalo 13 lidí) 20.05.2014 15:09
Mercedes to má letos vychytané od A do Z 11»
» Prokop S. (Hlasovalo 10 lidí) 20.05.2014 16:48
a co teprv pseudodiabetický motor! »
» hixaxon (Hlasovali 4 lidé) 20.05.2014 17:30
Ne dokud tam jezdí Kimi. »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                        • Raider

                          85.70.74.XXX
                          Mají nebo nemají, to je buřt... Objem vzduchu vstupujícího do motoru se tak jako tak v závislosti na otáčkách mění, proto ani rychlost proudění vzduchu v sání není konstantní. Nebo máš snad nějakou teorii, že nemění?

                          + 2 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Kapor

                            194.160.178.XXX
                            Nuž ale nato máš tam,... ...v aute tú prevodovku a plyn, aby si vždy mal motor, ako som to naznačil už v predošlom v optimálnom rozmedzí otáčok, kde má motor najväčší moment a výkon a ak radíš nahor, tak ideš predsa na vrchné otáčky, kde je maximálny krútiaci moment a výkon, preradíš, otáčky ti klesnú na spodnú medzu optimálnych otáčok a keď znovu pridávaš, tak to v podstate ide u osobného auta, lebo tam to optimum leží v v stredných otáčkach, kde je najnižšia spotreba, preto žhaviť osobné auto do vysokých otáčok je hovadina. Na rozdiel od osobného auta, turbomoror F1, má vrchol krútiaceho momentu a výkonu v 3/4 maximálnych otáčok a prevodovka veľmi rýchlo radí rýchlosťou mrknutia oka, takže tam ti otáčky pri preradení nahor ani moc neklesnú a akcelerácia je veľmi rýchla, lebo ten turbomotor je úžasne pružný. 01 Ja neviem, čo ti ešte nie je jasné. 14

                            + 1 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              On zjavne uvažuje,... ...že motor pracujúci v aute a to už osobnom, alebo závodnom, stále maká na 100%, čo nie je pravda, lebo ak sa rozbehne spotrebuje viac paliva a potom potrebuje len malý výkon a udržanie rýchlosti, čo nie je 600 kW, preto ten výpočet je úplne scestný. A ak niekto chce napodobniť režim jazdy na brzde ako jeho model jazdy v meste, kde zrýchľuje a spomaľuje, tak je to úplne na hlavu, lebo na brzde sa síce chvíľkove na konci odskúšajú menovité hodnoty maximálneho momentu a výkonu, ale inak režim na brzde pokiaľ sme mi brzdili motory pre Belaz V12 turbo a V12 do T72, tak to bol režim zameraný na zábeh motora a jeho funkčné odskúšanie a tak je to aj v motorárni v Boleslavy. 11 18

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • rock

            37.188.224.XXX
            Aniž bych chtěl obhajovat ten zázrak techniky, mám dvě poznámky ke tvému výpočtu:

            - 1. přiznaná účinnost motoru je 70%, takže teoreticky vykonaná práce je jen 0.7*192 000 MJ
            - 2. (a to celý ten výpočet háže do koše): jak upozornil o patro vedle kolega AAA, oni nikde na těch stránkách nepíšou, že těch 600 kW dokážou z motoru dostat při spotřebě 6l. Maximální výkon a průměrná (normovaná) spotřeba jsou dva různé, na sobě pramálo závislé údaje.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Raider

              85.70.74.XXX
              V situaci, kdy se můžeš na šestku lehce nad volnoběhem valit konstantní rychlostí s motorem s max. výkonem 600 kW klidně věřím, že ti bude stačit 6 litrů na sto.

              Tím prvním relativně nesmyslným výpočtem jsem jen chtěl poukázat na to, že v reálném provozu, kde musíš zrychlovat a zpomalovat, tedy proměnlivě zatěžovat motor víc než těmi nakonec dopočítanými 38 kW se spotřeba bude pohybovat v úplně jiné rovině než oněch udávaných 6l/100km. A nejspíš to nebude jenom plus mínus cihla o 2-3 litříky. K tomu jsem nepotřeboval brát v potaz účinnost, kdo je pedant a potřebuje vidět absurdnější numero, může si těch 30% odpočítat. Ještě bych dodal, že RTU neuvádí metodiku, kterou spotřebu měřili. U druhého výpočtu P=W/t, který smysl už dává jsem účinnost samozřejmě v potaz vzal...

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Merali to na brzde,... ...pri 4.700 ot/min., kedy motor má maximálny výkon a krútiaci moment, lebo vrcholy sa prekrývajú. Motor má maximum 5.800 ot/.min. 11

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Raider

                  85.70.74.XXX
                  No pokud je to teda opravdu spotřeba při maximálním výkonu, tak mi teda zkus rozmluvit můj výpočet t=W/P, kde jsem se dopracoval k tomu, že při výkonu 600 kW motoru vystačí 6l benzínu při STOPROCENTNÍ účinnosti na 320 sekund.

                  Když ještě odečtu těch 30%, abych se dostal k přiznané účinnosti 70%, tak to dává baj vočko něco okolo čtyř minut. Za tu dobu 100 km neujedeš ani kdyby ses postavil na hlavu...

                  Jestli tu dokážeš popřít jeden z nejzákladnějších vztahů ve fyzice, tak napni krovky a leť si pro Nobelovku...

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Kapor

                    194.160.178.XXX
                    Ťažko je mne o tom tu meditovať,... ...a tebe tiež, ak oni boli na brzde v Maďarsku a ja vôbec neviem, akú používali metodiku a meraciu techniku a aký mali nadefinovaný režim brzdenia motora, preto mi je úplne scestné a tebe tiež sa o tom prieť. Ale je viac než jasné, že ten motor je správna vec a že do budúcna je to trhák nielen pre zážehové, ale aj vznetové motory, čo vedie zákonite k z výšeniu výkonu a zníženiu spotreby a emisií a ak sa budeš tak úžasne angažovať pri ich zavedení, ako proti nim brojíš, tak budeš určite viac spokojný, ak taký motor budeš mať raz v aute, to mi ver ! 01

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
    • Raider

      85.70.74.XXX
      Víceoktanové palivo je v motoru, který nemá odpovídající konstrukci tak trochu kontraproduktivní. Prostě hůř hoří...

      Ale klidně si do svého žigulika tankuj dál stooktan... Ty si můžeš ty čtyři éčka na nádrž dovolit...

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        No niečo predsa na svojom,.. ...Čikuli docieliš, podpáliš si ventily a budeš namydlený. Vysokooktanové palivo potrebuje všší kompresný pomer, inak horí pomaly a preto tie ventily podpáliš. 02

        + 1 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Raider

          85.70.74.XXX
          Teď jsem nějaký zmatený... To se mnou jako souhlasíš??? Nebo se mi snad snažíš rozporovat tím, že víceméně převyprávíš to, co jsem napsal já??? Chlape, to vůbec nedává smysl.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Ja som tým chcekl povedať toľko,... ...že do Žiguláku je predpísaný 95 oktanový benzín a tankovať iný s vyšším okkanovým číslom nemá zmysel. 14

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000733

    uzivatel000733

    194.228.198.XXX
    Mercedes to má letos vychytané od A do Z 11 01

    + 13 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama