DISKUZE K ČLÁNKU Co říkají Lowe, Newey a Symonds na inovativní zadní zavěšení McLarenu?

Před sezónou kolovaly informace, že McLaren přijde s inovativním zadním zavěšením. Při představení vozu MP4-29 nic zvláštního vidět nebylo, ovšem při debutu v Jerezu stříbrný monopost vzbudil oprávněný rozruch. Co na něj říkají techničtí ředitelé Mercedesu, Red Bullu či Williamsu, tj. Paddy Lowe, Adrian Newey a Pat Symonds?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co říkají Lowe, Newey a Symonds na inovativní zadní zavěšení McLarenu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 05.02.2014 18:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 25 lidí) 31.01.2014 13:29
Jeho vyjádření se nám žel před uzávěrkou… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 15 lidí) 31.01.2014 13:35
Asi byl zrovna na cestě do Milton Keynes, už je… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 12 lidí) 31.01.2014 11:54
bohužel z historie nedávno minulé máme několik… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • Petr

            Petr

            109.81.245.XXX
            Teoreticky je možné vše, ale v tomto případě k tomu podle mě nejspíš nedojde.

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • seven

              85.70.122.XXX
              Je to otázka, protože jak už se diskutovalo jinde, principielně se to velmi blíží pohyblivému aerodynamickému prvku, které v zásadě povoleny nejsou. Asi bude záležet na tom, jestli s tím bude McLaren uspěšný a pokud ano, uvidíme nakolik se to top týmům podaří okopírovat. Pokud s tím ale budou mít ostatní potíže, dá se čekat že udělají vše proto, aby se to prohlásilo za nelegální..

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Tomur

                Tomur

                95.173.85.XXX
                Jsou závěsy kol pohyblivý prvek? Ovlivňují závěsy McLarenu aerodynamiku? Na obě otázky sám sobě musím dát kladnou odpověď. Vidím to jako věc za hranou pravidel, ale uvidíme 03

                + 1 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Jens

                  78.157.160.XXX
                  Závěsy kterého týmu nejsou pohyblivým prvkem? Který tým nemá závěsy aerodynamicky tvarované a neovlivňují aerodynamiku - přední i zadní? Na obě otázky ti kdokoliv odpoví kladně. Což je navíc zcela v souladu s pravidly. 03

                  + 5 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  78.157.160.XXX
                  Na ramena zavěšení se pravidla o pohyblivých aerodynamických zařízeních nevztahují.

                  + 4 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • seven

                    193.202.20.XXX
                    Pravdou je, že se Mclaren svým výkladem pravidla o zavěšení (resp.aerodynamického prvku s ním spojeného) pohybuje v šedé zóně, což pochopili všichni. Pokud FIA tuto konfiguraci ale schválila, McLaren použil zcela jistě vhodně formulované argumenty aby svůj návrh "legalizoval".Jinak svou poznámkou jsem spíše mířil k reálné (tedy nikoliv McLarenem deklarované) funkci systému. Pokud se totiž potvrdí úvaha G.Anderssona o tom, že při propružení se mění aerodynamická efektivita tohoto systému , jedná se o zařízení, které v tomto případě svým pohybem mění aerodynamickou charakteristiku vozidla. A to článek 3.15 technických pravidel jasně zakazuje. Takže se dá čekat s ohledem na komplexnost celého řešení přinejmenším intenzivní diskuze 04

                    + 1 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • McMatej

                      McMatej

                      194.228.20.XXX
                      S propružením se mění i charakteristika například předního křídla a difusoru ....

                      + 2 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • anonym

                        193.202.20.XXX
                        Jj. tento názor beru , tj. ze změnou světlé výšky se účinnost předního křídla a difuzoru mění. Na stranu druhou jedná se nezpochybnitelně o díly karoserie pevně a nepohyblivě spojeny s odpruženou hmotou vozidla, což dále pravidla zohledňují. Tato definice ale v případě zavěšení není tak jednoznačná, čehož rovněž na stranu druhou asi McLaren šikovně využívá. Úvaha nicméně vychází ze zveřejněných faktů , tj. že se potencionálně jedná o systém, kde aerodynamické vlastnosti ovlivňuje změna jeho geometrie (resp. poloha vůči ostatním dílům karoserie) . Jelikož nikdo systém zatím pořádně neviděl ani nezkoumal aby sporné body vyvrátil nebo potvrdil , spekulace tohoto typu se prostě řešit budou a záleží na výkladu smyslu jednotlivých slovíček pravidel. Jinak bych jenom připomenul hmotový tlumič Renaultu, který byl považovaný za aktivní aerodynamický prvek jenom proto, že napomáhal udržovat konstantní světlou výšku (a tím i neproměnou účinnost) předního křídla. Paradoxní 04 V každém případě je to od McLarenu velmi, velmi dobrá práce,projevili velkou kreativitu a schopnost hledat díru v pravidlech, což je mně osobně velmi sympatické, protože se nepotvrzují úvahy skeptiků, že se nedá nic nového vymyslet. Nápady byly, jsou a budou. Ukázal to kdysi i Brawn GP se svým difuzorem, který ačkoliv byl proti zamýšlenému duchu pravidel, byl z pohledu naprosto legální a ostatní se museli přizpůsobit. Tohle může být stejný případ, ale taky nemusí . Ovšem McLaren bezpochyby ví co dělá a je taky připraven čelit případným protestům...

                        + 3 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • seven

                          193.202.20.XXX
                          Sorry, názor není anonym 04

                          + 2 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • McMatej

                          McMatej

                          194.228.20.XXX
                          Dobře ty. 01

                          Jen tak na okraj, u předních křídel se o "pevnosti" taky dlouho diskutuje. Přední křídla jsou "pevná" podle pravidel a toto bude asi podobný případ.

                          I když od doby, kdy byl pohyblivý aero prvek hmotový tlumič a proto byl nelegální, ale kryty na kolech a křidélka na brzdových kanálech nebyla pohyblivý aero prvek, bych se nedivil ničemu. 20

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama