DISKUZE K ČLÁNKU Co říkají Lowe, Newey a Symonds na inovativní zadní zavěšení McLarenu?
Před sezónou kolovaly informace, že McLaren přijde s inovativním zadním zavěšením. Při představení vozu MP4-29 nic zvláštního vidět nebylo, ovšem při debutu v Jerezu stříbrný monopost vzbudil oprávněný rozruch. Co na něj říkají techničtí ředitelé Mercedesu, Red Bullu či Williamsu, tj. Paddy Lowe, Adrian Newey a Pat Symonds?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Co říkají Lowe, Newey a Symonds na inovativní zadní zavěšení McLarenu?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000635
(Hlasovalo 15 lidí)
31.01.2014 13:35
Asi byl zrovna na cestě do Milton Keynes, už je… »
» uzivatel000635
(Hlasovalo 12 lidí)
31.01.2014 11:54
bohužel z historie nedávno minulé máme několik… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
seven
01:09 01.02.2014 85.70.122.XXXJe to otázka, protože jak už se diskutovalo jinde, principielně se to velmi blíží pohyblivému aerodynamickému prvku, které v zásadě povoleny nejsou. Asi bude záležet na tom, jestli s tím bude McLaren uspěšný a pokud ano, uvidíme nakolik se to top týmům podaří okopírovat. Pokud s tím ale budou mít ostatní potíže, dá se čekat že udělají vše proto, aby se to prohlásilo za nelegální..-
-
-
seven
13:11 04.02.2014 193.202.20.XXXPravdou je, že se Mclaren svým výkladem pravidla o zavěšení (resp.aerodynamického prvku s ním spojeného) pohybuje v šedé zóně, což pochopili všichni. Pokud FIA tuto konfiguraci ale schválila, McLaren použil zcela jistě vhodně formulované argumenty aby svůj návrh "legalizoval".Jinak svou poznámkou jsem spíše mířil k reálné (tedy nikoliv McLarenem deklarované) funkci systému. Pokud se totiž potvrdí úvaha G.Anderssona o tom, že při propružení se mění aerodynamická efektivita tohoto systému , jedná se o zařízení, které v tomto případě svým pohybem mění aerodynamickou charakteristiku vozidla. A to článek 3.15 technických pravidel jasně zakazuje. Takže se dá čekat s ohledem na komplexnost celého řešení přinejmenším intenzivní diskuze-
-
anonym
13:22 05.02.2014 193.202.20.XXXJj. tento názor beru , tj. ze změnou světlé výšky se účinnost předního křídla a difuzoru mění. Na stranu druhou jedná se nezpochybnitelně o díly karoserie pevně a nepohyblivě spojeny s odpruženou hmotou vozidla, což dále pravidla zohledňují. Tato definice ale v případě zavěšení není tak jednoznačná, čehož rovněž na stranu druhou asi McLaren šikovně využívá. Úvaha nicméně vychází ze zveřejněných faktů , tj. že se potencionálně jedná o systém, kde aerodynamické vlastnosti ovlivňuje změna jeho geometrie (resp. poloha vůči ostatním dílům karoserie) . Jelikož nikdo systém zatím pořádně neviděl ani nezkoumal aby sporné body vyvrátil nebo potvrdil , spekulace tohoto typu se prostě řešit budou a záleží na výkladu smyslu jednotlivých slovíček pravidel. Jinak bych jenom připomenul hmotový tlumič Renaultu, který byl považovaný za aktivní aerodynamický prvek jenom proto, že napomáhal udržovat konstantní světlou výšku (a tím i neproměnou účinnost) předního křídla. Paradoxní V každém případě je to od McLarenu velmi, velmi dobrá práce,projevili velkou kreativitu a schopnost hledat díru v pravidlech, což je mně osobně velmi sympatické, protože se nepotvrzují úvahy skeptiků, že se nedá nic nového vymyslet. Nápady byly, jsou a budou. Ukázal to kdysi i Brawn GP se svým difuzorem, který ačkoliv byl proti zamýšlenému duchu pravidel, byl z pohledu naprosto legální a ostatní se museli přizpůsobit. Tohle může být stejný případ, ale taky nemusí . Ovšem McLaren bezpochyby ví co dělá a je taky připraven čelit případným protestům...-
McMatej
18:01 05.02.2014 194.228.20.XXXDobře ty.
Jen tak na okraj, u předních křídel se o "pevnosti" taky dlouho diskutuje. Přední křídla jsou "pevná" podle pravidel a toto bude asi podobný případ.
I když od doby, kdy byl pohyblivý aero prvek hmotový tlumič a proto byl nelegální, ale kryty na kolech a křidélka na brzdových kanálech nebyla pohyblivý aero prvek, bych se nedivil ničemu.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek