DISKUZE K ČLÁNKU Co říkají Lowe, Newey a Symonds na inovativní zadní zavěšení McLarenu?

Před sezónou kolovaly informace, že McLaren přijde s inovativním zadním zavěšením. Při představení vozu MP4-29 nic zvláštního vidět nebylo, ovšem při debutu v Jerezu stříbrný monopost vzbudil oprávněný rozruch. Co na něj říkají techničtí ředitelé Mercedesu, Red Bullu či Williamsu, tj. Paddy Lowe, Adrian Newey a Pat Symonds?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co říkají Lowe, Newey a Symonds na inovativní zadní zavěšení McLarenu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 05.02.2014 18:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 25 lidí) 31.01.2014 13:29
Jeho vyjádření se nám žel před uzávěrkou… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 15 lidí) 31.01.2014 13:35
Asi byl zrovna na cestě do Milton Keynes, už je… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 12 lidí) 31.01.2014 11:54
bohužel z historie nedávno minulé máme několik… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • forhe

    195.168.126.XXX
    chyba v nadpise Mate v nadpise chybu. Spravne to malo byt "Co říkají Lowe, Newey, Symonds a Kapor".01

    + 16 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    90.180.29.XXX
    Legalnost nevim jak to muze byt legalni, kdyz to ma zajiste vice jak 100 mm 17

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • XR

      109.81.245.XXX
      Zajiste nemá, jak jde vidět z obrázků. Mě spíše vrtá hlavou to zneužití pro aerodynamické účely.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • B2SoS

        B2SoS

        193.165.69.XXX
        Já asi nechápu ten bod o symetrii.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000635

        uzivatel000635

        88.101.0.XXX
        Karoserie je vzadu otevřená - je tam díra. Na auto v klidu nebo v nízkých rychlostech nepůsobí taková přítlačná síla, takže karoserie je ve vyšší poloze a ty závěsy mají nějakou svou polohu vůči té karoserii. A právě v této poloze ty svislé plochy na zavěšení fungují jako jakési "žaluzie" a uzavřou tu díru = zevnitř nemůže tolik unikat vzduch a tak se těsně za autem tvoří podtlak, který pomáhá vysávat vzduch difuzorem z pod auta. Tím se v malých rychlostech zvětší přisátí auta k vozovce a přitom ten odpor, který ty uzavřené "žaluzie" kladou vzduchu proudícímu skrz karoserii je zanedbatelný. Naopak ve vyšších rychlostech se přítlak tvoří více pomocí křídel, ta to auto přimáčknou více k dráze, závěsy propérují = změní se poloha těch "žaluzií" = ta díra se tím otevře a z karoserie může vzduch proudit ven = neklade to takový odpor.

        + 11 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • XR

          109.81.245.XXX
          Já jsem nepsal, že mi vrtá hlavou, jak to funguje - to mi je jasné. Mě vrtá hlavou, jak to může projít, když primárním účelem je získání aerodynamické výhody.

          + 7 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • McMatej

        McMatej

        212.79.110.XXX
        Když jsou legální křidélka na brzdových kanálech, tak proč by nemohlo být legální tohle. [odkaz na stránku]

        + 5 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    bohužel z historie nedávno minulé máme několik příkladů toho, že zelená od FIA během krátké chvíle mění barvu - viz např kinetické tlumiče Renaultu a další

    + 12 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • B2SoS

      B2SoS

      193.165.69.XXX
      Lotus s tou kontrolou světlé výšky snad měl být taky nejdřív v pohodě a pak změna kurzu...

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    McLaren to urobil,.. ...ako vidieť veľmi šikovne a ostatné tímy tým riadne zaskočil. Dal si to schváliť od FIA už v lete minulého roku, takže zabránil akýmkoľvek pochybnostiach a ak sa aj niekto odvolá má malú šancu na to, aby to vo FIA prešlo, ako opodstatnený protest, lebo ten môže prísť len na základe výsledkov v závodoch, kde by jeho oba vozy s prehľadom vyhrávali v úvodných VC, ako to bolo počas 4. sezón, pričinením Red Bullu a druhé auto nevyhrávalo len preto, lebo Mark sa nevedel dostatočne na závod vždy sústrediť a jeho myseľ lietala niekde inde, vo výšinách, alebo nížinách vzduchoprázdna. 11 No, hlavná vec, že nasadil chrobáka do hlavy aj ostatným, ktorý určite majú o čom premýšľať a aj takého guru, ako je Adrian, čakajú zrejme bezesné noci nad rysovacou tabuľou. 08 Tak veľa zdaru Adrian, nech sa ti to oklbčiť dobre vydarí ! 01

    + 11 / − 19

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • B2SoS

    B2SoS

    193.165.69.XXX
    Rozklad Ať ten rozklad podají, podle mě se to do pravidel nevejde ani s okem hodně přivřeným a druhým zavřeným.

    + 8 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Bango

      46.13.2.XXX
      Pokud je pravda to o tý zelený od FIA, tak tomu že se to nevejde moc nevěřim...

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • mc-l

      80.92.240.XXX
      A jak douho pracujes u FIA?

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Smiřte se s jednou věcí: to zavěšení JE legální.

      + 10 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000190

        uzivatel000190

        194.228.20.XXX
        Neříkám, že tohle konkrétně je nelegální, ale myslíš, že se nemůže stát to, že ten kdo na něco podá protest to podloží takovými argumenty, že i fia svoje rozhodnutí vezme zpět? Navíc tuším, že když se řešili dvojité difuzory tak fia říkala, že v testech si můžou jezdit s čím chtějí a tech. přejímka proběhne až před závodem a pak se teprve může protestovat.

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000190

          uzivatel000190

          194.228.20.XXX
          Teď jsem si vzpomněl na ten "kouzelný" systém, který fia loni také tuším lotusu nejdříve posvětila a pak zakázala - něco s brzdami a stabilitou předku či tak něco?

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama