DISKUZE K ČLÁNKU Technika: Jak se v roce 2014 mění převodovky? Životnost, pevné převody i vnitřní součásti

Letos jsme svědky velkých změn v technických pravidel. Ty se dotkly nejen aerodynamiky či motorů, ale i převodovek - a na ty se zaměříme v dnešním článku.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Technika: Jak se v roce 2014 mění převodovky? Životnost, pevné převody i vnitřní součásti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 25.01.2014 13:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hixaxon (Hlasovali 5 lidé) 23.01.2014 17:50
děkuji :) Ahoj Petře, děkuji! »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 23.01.2014 20:53
Ahoj, rádo se stalo. 03 »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 23.01.2014 07:10
Díky, Jaro. »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    89.190.61.XXX
    Jenom moc nevím, co dělá v převodovce f1 šikmý ozubení05

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hixaxon

    hixaxon

    89.177.88.XXX
    děkuji :) Ahoj Petře, děkuji!

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Moc pěkný článek 01 Děkuji.

    Jsem zvědavý jak si s tím fixním nastavením týmy poradí a jestli bude některý tým odvážnější než ostatní. Teoreticky by si kratším nastavením nižších stupňů mohl tým pomoci s výjezdy z pomalých zatáček na úkor akcelerace na dlouhých rovinkách, na které by ovšem díky lepším průjezdům technických pasáží vyjížděl tak daleko před konkurencí, že ta by nemohla použít DRS. Hodně se na technické pasáže v minulosti soustředil Red Bull, jehož maximálka byla na většině tratí sotva průměrná, pokud nebyl úplně na konci, ale neslo mu to úspěch a věřím, že podobný přístup zvolí i letos.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Dík, eR.
      Red Bull se od soupeřů asi moc lišit nebude, vzhledem k tomu, že musí určit převody pro všechny závody, tak to bude spíše všechno konvergovat k jednomu optimálnímu řešení.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hixaxon

        hixaxon

        89.177.88.XXX
        A tipnul bych si, že se na to už určitě spálilo spousta MW elektřiny při simulacích a nejeden frustrovaný inženýr začal házet věci (sponky, propisky, klávesnice, myši, monitory, notebooky, tablety, phablety, smartphony,...) po kanceláři.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno, prevodovka je tiež úplne nová,... ...a ak narástla osová vzdialenosť u tej novej z 85 na 100 mm, tak sa určite zväčšil aj modul ozubenia a zväčšila aj šírka ako je písané, aby ten zvýšený krútiaci moment novej pohonnej jednotky zvládla, pričom trecie pomery v nej ostanú zachované. Povrch bude nitrocenentovaný, čo je výhoda kaliť ozubenie z nitrocementačnej teploty a zabrániť tak nielen deformáciám ozubenia z nižšej teploty, ale aj vyššej produktivite, ako keď sa kalí klasicky len po cementovaní. Nedôjde ani k zmäknutiu povrchu zubov ozubených kolies, vplyvom popustenia, pri stúpnutí teploty v prevodovke na 350 stupňov Celzia. 01

    + 8 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Chasnik

    78.24.10.XXX
    Co všechno se reguluje... Chtěl bych jednou vidět kompletní technický manuál FIA, ve kterém jsou uvedeny všechny předepsané tvary, materiály, hodnoty a rozměry pro díly na F1. Když vidím další detaily, které se řeší u převodovky, tak to musí být asi dost tlustá bichle :)

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Pokud tě zajímají tyhle detaily, najdeš je v technických pravidlech FIA, článek 9 (v poslední vydané verzi viz str. 37 - 40).

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Arnoux

        217.66.164.XXX
        Petře zdravím-krásný technický článek.Mohl bys mi jen osvětlit následující.V předpisech pro vozy Rally sk.WRC a skupiny "A" je rozděleno převodové ústrojí do dvou kategorií.
        Sice 5.2.2 Prevodovka a 5.2.3 Koncový převod a diferenciál.

        Ty neměné převody po celou sezonu tedy zahrnují i tzv.stálý převod-koncový což je pro méně znalé převodový poměr mezi hruškou vycházející z konce převodovky a oběžným kolem diferáku?

        Znamená to tedy,že přijdeme o možnost týmu trefit stálý převod pro závod a tím nás připraví o hrození pěstí Fernanda na Vitalije?

        Nebo jde pouze o převody ve skříni a stálý je možné používat z libovolného počtu sad, schválených před sezonou?

        Dík.

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Vzhledem k tomu, že se ty poměry podle článku 9.6.2 počítají od klikovky motoru k hnací hřídeli, tak se to týká i toho finálního převodu vzadu u diferáku, tj. toho "stálého převodu-koncového," jak píšeš. Nejde tedy pouze o ty převody ve skříni. Týmy však (pouze) letos budou mít výjimečně možnost jedné změny - nahlásit znovu kompletní nominaci převodů (viz článek).

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            217.66.164.XXX
            Tak to bude fakt zajímavý! Změna koncového převodu je jedna ze základních věcí naladění na určitý okruh.Když vezmeš,že pojedou kopce ve Spa se stejnou specifikací jako Monzu-bude to nářez.Všechno odřadit kvaltama.

            Tak tohle je podle mně jedna z nejdůležitějších změn v ročníku,která mi uplně unikla.Trefit poměry bude velká část cesty k titulu.



            + 5 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • seven

              93.153.124.XXX
              Jak zmińuje Force India - týmy dokáží optimalizovat jednu sadu na jednu sezonu. Jestli simulace sedí si zkorelují s ohledem na další parametry (aero, pneu, motor atd) v prvních závodech sezony a pak eventuelně udělají povolenou změnu. Zajímavé je, že to asi budou brát spíše jako pozitivum (jak uvádí), protože jim to odstraní jeden z parametrů při hledání v nastavení auta, čemuž se vůbec nedivím 04

              Btw. Zajímavá je poznámka A.Moora, že jim nové pravidla "kazí byznys" 12 , což je druhý náhled na náklady které sebou nese F1. Navazující motorsport průmysl (subdodavatelé) je v UK docela významnou oblastí při zaměstnávání lidí, takže jeho případný pokles nebo stagnace daný snahou primárně ušetřit při samotném závodění asi nebude úplně nejlepší zpráva pro úřad práce 04

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.255.168.XXX
    hmotnost ozub. kol Nemá tam být "Ve skutečnosti jsme navrhovali ozubená kola LEHČÍ, než museli být. Dodávali jsme do nich materiál, abychom se dostali na minimální hmotnost"? Do těžších by materiál nemohli dodávat, aby se dostali na limit, ale museli by ubírat. Sedělo by to do kontextu "limit byl relativně vysoký a snadno dosažitelný".

    Btw, když už, tak kola musely a ne museli (kolo je rodu středního), ovšem správně česky je kola musela. 03

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama