DISKUZE K ČLÁNKU Technika: Jak se v roce 2014 mění převodovky? Životnost, pevné převody i vnitřní součásti
Letos jsme svědky velkých změn v technických pravidel. Ty se dotkly nejen aerodynamiky či motorů, ale i převodovek - a na ty se zaměříme v dnešním článku.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Technika: Jak se v roce 2014 mění převodovky? Životnost, pevné převody i vnitřní součásti
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
anonym
12:02 25.01.2014 89.190.61.XXXNechcu ti brat iluze, ale předposlední foto od x-trac asi nebude diferenciál.
Jestli spíš převodvka f1 nevypadá nějak takhle, rozdíl asi vidíš [odkaz na stránku] -
-
-
-
-
-
eR
10:31 23.01.2014 62.245.107.XXXMoc pěkný článek Děkuji.
Jsem zvědavý jak si s tím fixním nastavením týmy poradí a jestli bude některý tým odvážnější než ostatní. Teoreticky by si kratším nastavením nižších stupňů mohl tým pomoci s výjezdy z pomalých zatáček na úkor akcelerace na dlouhých rovinkách, na které by ovšem díky lepším průjezdům technických pasáží vyjížděl tak daleko před konkurencí, že ta by nemohla použít DRS. Hodně se na technické pasáže v minulosti soustředil Red Bull, jehož maximálka byla na většině tratí sotva průměrná, pokud nebyl úplně na konci, ale neslo mu to úspěch a věřím, že podobný přístup zvolí i letos. -
-
Kapor
09:46 23.01.2014 194.160.178.XXXÁno, prevodovka je tiež úplne nová,... ...a ak narástla osová vzdialenosť u tej novej z 85 na 100 mm, tak sa určite zväčšil aj modul ozubenia a zväčšila aj šírka ako je písané, aby ten zvýšený krútiaci moment novej pohonnej jednotky zvládla, pričom trecie pomery v nej ostanú zachované. Povrch bude nitrocenentovaný, čo je výhoda kaliť ozubenie z nitrocementačnej teploty a zabrániť tak nielen deformáciám ozubenia z nižšej teploty, ale aj vyššej produktivite, ako keď sa kalí klasicky len po cementovaní. Nedôjde ani k zmäknutiu povrchu zubov ozubených kolies, vplyvom popustenia, pri stúpnutí teploty v prevodovke na 350 stupňov Celzia. -
Chasnik
09:05 23.01.2014 78.24.10.XXXCo všechno se reguluje... Chtěl bych jednou vidět kompletní technický manuál FIA, ve kterém jsou uvedeny všechny předepsané tvary, materiály, hodnoty a rozměry pro díly na F1. Když vidím další detaily, které se řeší u převodovky, tak to musí být asi dost tlustá bichle :)-
-
Arnoux
10:47 23.01.2014 217.66.164.XXXPetře zdravím-krásný technický článek.Mohl bys mi jen osvětlit následující.V předpisech pro vozy Rally sk.WRC a skupiny "A" je rozděleno převodové ústrojí do dvou kategorií.
Sice 5.2.2 Prevodovka a 5.2.3 Koncový převod a diferenciál.
Ty neměné převody po celou sezonu tedy zahrnují i tzv.stálý převod-koncový což je pro méně znalé převodový poměr mezi hruškou vycházející z konce převodovky a oběžným kolem diferáku?
Znamená to tedy,že přijdeme o možnost týmu trefit stálý převod pro závod a tím nás připraví o hrození pěstí Fernanda na Vitalije?
Nebo jde pouze o převody ve skříni a stálý je možné používat z libovolného počtu sad, schválených před sezonou?
Dík.-
Petr
11:29 23.01.2014 109.81.245.XXXVzhledem k tomu, že se ty poměry podle článku 9.6.2 počítají od klikovky motoru k hnací hřídeli, tak se to týká i toho finálního převodu vzadu u diferáku, tj. toho "stálého převodu-koncového," jak píšeš. Nejde tedy pouze o ty převody ve skříni. Týmy však (pouze) letos budou mít výjimečně možnost jedné změny - nahlásit znovu kompletní nominaci převodů (viz článek).-
Arnoux
11:57 23.01.2014 217.66.164.XXXTak to bude fakt zajímavý! Změna koncového převodu je jedna ze základních věcí naladění na určitý okruh.Když vezmeš,že pojedou kopce ve Spa se stejnou specifikací jako Monzu-bude to nářez.Všechno odřadit kvaltama.
Tak tohle je podle mně jedna z nejdůležitějších změn v ročníku,která mi uplně unikla.Trefit poměry bude velká část cesty k titulu.
-
seven
13:25 23.01.2014 93.153.124.XXXJak zmińuje Force India - týmy dokáží optimalizovat jednu sadu na jednu sezonu. Jestli simulace sedí si zkorelují s ohledem na další parametry (aero, pneu, motor atd) v prvních závodech sezony a pak eventuelně udělají povolenou změnu. Zajímavé je, že to asi budou brát spíše jako pozitivum (jak uvádí), protože jim to odstraní jeden z parametrů při hledání v nastavení auta, čemuž se vůbec nedivím
Btw. Zajímavá je poznámka A.Moora, že jim nové pravidla "kazí byznys" , což je druhý náhled na náklady které sebou nese F1. Navazující motorsport průmysl (subdodavatelé) je v UK docela významnou oblastí při zaměstnávání lidí, takže jeho případný pokles nebo stagnace daný snahou primárně ušetřit při samotném závodění asi nebude úplně nejlepší zpráva pro úřad práce
-
-
-
-
-
-
anonym
09:03 23.01.2014 178.255.168.XXXhmotnost ozub. kol Nemá tam být "Ve skutečnosti jsme navrhovali ozubená kola LEHČÍ, než museli být. Dodávali jsme do nich materiál, abychom se dostali na minimální hmotnost"? Do těžších by materiál nemohli dodávat, aby se dostali na limit, ale museli by ubírat. Sedělo by to do kontextu "limit byl relativně vysoký a snadno dosažitelný".
Btw, když už, tak kola musely a ne museli (kolo je rodu středního), ovšem správně česky je kola musela.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek