DISKUZE K ČLÁNKU Jak se startuje V8 motor Renault RS27 u Lotusu

Technik Renaultu Henry Saint-Michel popisuje některé procedury, jež souvisejí se startem osmiválcového motoru Renault RS27, který pohání vůz Kimiho Räikkönena.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak se startuje V8 motor Renault RS27 u Lotusu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 06.08.2013 13:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000397 (Hlasovalo 11 lidí) 01.08.2013 14:26
Hele inženýre ze Záhoří. Nechtěl by jsi založit… »
» erdedy (Hlasovalo 6 lidí) 01.08.2013 10:49
Petr: Tak si mi "po ránu" pekne… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • zlo

    94.113.8.XXX
    V8 Je to krásný kousek, ale už se těším na novou techniku.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Ja tiež ! A treba povedať, že štartovanie bude zložitejšie o zahriatie a natlakovanie hydrodynamických ložísk turbokopresora subsystému MGUH a leho roztočenie na 5 000 ot./min. (podľa zdroja z Ferrarri) súčastne s pretočením a následným natočením 1,6 V6 Turbo. 14

      + 6 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.80.165.XXX
    Petr: Tak si mi "po ránu" pekne namixoval rajsku hudbu! 01 03

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja preto nerozumiem len tomu,.. ...prečo na pretočenie motora V8 a jeho natočenie sa používa externé monštrum - prídavný štartér, ak je súčasťou výbavy monopostu dnes už funkčný KERS, ktorý je spriahnutý so spaľovacím motorom cez prevodovku a ktorého trakčný elektromotor má dostatočný krútiaci moment a výkon na to, aby bohate stačil na pretočenie aj tatočenie. Ak autá v F1 predtým nemali KERS, tak mi to bolo úplne jasné. Lebo aj batérie KERSu sa pred štartom kontrolujú a sú pripojené na externý zdroj, aby boli dobité a úplne in. Na rok dúfam títo formulový géniovia vyriešia aj tento probléma tiež vypínanie a zhasínanie motora v boxoch a prechod boxovej ulicky na elektrický pohon. Ohrev vody musí byť externý, to my je jasné, ale u oleja všeho druhu: motorový, prevodový a hydraulický, by mala byť cez centrálnu jednotku v pohotovosti celý deň cyrkulácia cez odpadovú vetvu, ktorá olej jednak zahreje pred natočením a len po pretočení preženie ohriaty olej o správnom tlaku cez všetky mazacie uzly a potom sa spaľovací motor V8 natočí nakoľko pre všetky systémy sú použité el. čerpadlá). S tou cyrkuláciou olejov je to tak aj u obrábacích strojov, ale tam sa udržuje aj predpísaný tlak, lebo motor čerpadla je trvale pripojené na sieť.

    + 8 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Oprava: štartovanie a vypínanie... 12

      + 7 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000397

      uzivatel000397

      90.178.29.XXX
      Hele inženýre ze Záhoří. Nechtěl by jsi založit tým F1?
      Já mám nějaké prachy a ty zase nápady, budeme vítězná dvojice 01

      + 11 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Stačilo by presvedčiť Cosworth,.. ...aby nám dodával motory, z ktorého osvedčeného osemvalca (obrazne povedané) by odrezali dva a ktorý by bol upravený ako pseudoadiabatický. Tým pádom by sme nepotrebovali MGUH, len MGUK, auto by sa nám neprehrievalo, bolo by výkonnejšie, ľahšie, štíhlejšie a malo menší odpor (nemšie bočné šachty), spotreba by bola nižšia, lebo z paliva by sme dostali ihneď tlakovú prácu a tým väčší krútiaci moment aj výkon, lebo premenou energie, sa vzdy časť energie ako sám vieš stratí a boli by sme ihneď na začiatku o ktork pred ostatnými, pričom náš monopost by bol úplne ekologický. Celý svet by nám závidel, lebo ostatok auta sa dá zvládnúť už veľmi dobre s malým tímom ako mal seňor Trabante, len to asi nevydržal z nervami a najal si zlých odborníkov. 01 18

        + 7 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Napadlo ma,.. ...že turbokompresor by sa nedal roztočiť elektricky, ale stačilo by tam dať jednocestný ventil s výustkom do dymovodu a roztočiť to na tých 5 000 ot./min. stlačeným vzduchom. 14 A máš aj to vyriešené. 11

          + 4 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          90.178.29.XXX
          OK, přemýšlej ogare, já zatím vydělávám love. De to dobře 01

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Už to mám dokonale premyslené,.. ...a nebudem v tom robiť tajnosti a prezradím ti to, ak budeš chcieť. . 01

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.190.61.XXX
        Tak tým kersem by to snad mohlo jít startovat.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Áno, aj realizovať núdzový dojazd do boxov,... ...ale zatiaľ to v pravidlách chýba. Ale čo nie je zakázané je povolené, pri nabitých ion-lítiových batériach pri nezablokovanom pohone v prípade poruchy, by to išlo tiež. Trejme by to chcelo ešte jednu funkciu na niektorom s tlačidiel naviac, ktorá by bola realizovana cez centrálnu jednotku na tento povel. Brzdy by boli funkčné, takže ani tu by nebol problém.

          + 4 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama