DISKUZE K ČLÁNKU Počátky turba v F1
Rok 1977 se nesl ve znamení velkých technologických inovací. Zatímco většina pozorně sledovala Lotus, jak objevuje principy „ground-effectu“, vstup Renaultu do šampionátu s další novinkou, která brzy měla udávat tempo v moderní F1, byl odsunut na vedlejší kolej. Alespoň prozatím.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Počátky turba v F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
anonym
08:12 16.03.2013 188.120.195.XXXJá tvrdil, že existuje? Kde? Pořád ignoruješ, že jsem to celé začal slovy "když to zjednoduším"? Zapomeň konečně na ta rovnítka, ta jsem tam nacpal jen aby to bylo kratší, což ti pořád jaksi nedochází. Co ta tvá slavná matika a fyzika? Jeden malý integrálek, nic? Tak si nech laskavě pro příště poznámky o něčí fyzice a matice pod úrovní základní školy od cesty, když sám nejsi schopen vypotit nic jiného než obecné plky.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Arnoux
08:57 11.03.2013 89.24.8.XXXTurbo historie Asi nejužasnější doba F1 a jsem rád, že jsem ji osobně zažil.Auta,která se snad ani nedala řídit a výkony motoru při kterých dnes žasneme.Škoda nespolehlivosti motoru Renault a nevyužité šance, kvůli které museli čekat na titul 27 let.
Jen pro přesnost a z ucty k zakladatelům tradice-motor se jmenoval Renault Gordini EF1.Ale jinak super článek.Vrátil jsem se do dětství a slyšel komentář Luboše Pecháčka. -
uzivatel000692
00:16 11.03.2013 78.136.147.XXXJo, Renault :-( U Renaultu byli vždycky vizionáři a objevitelé nových řešení (to platí nejen pro F1, ale i pro sériové vozy - R16, Espace, Scénic, Avantime), ale problém byl vždycky v uspěchanosti a nedostatečném odladění (např. laguna II keyless system a elektroinstalace vůbec), takže to bylo minimálně zpočátku vždy značně poruchové. To taky zapříčinilo, že je Renault považován za výrobce kreativních, ale nespolehlivých aut - a ve F1 je to připravilo zkraje 80. let o několik titulů. Nebýt nespolehlivosti V6turba, mohl mít Prost minimálně o dva tituly víc (za roky 82 a 83) -
-
-
anonym
09:25 11.03.2013 188.120.195.XXXHonda RA168E z roku 1988 - nejlepší motor v historii F1:
[odkaz na stránku]
Otáčky turbomotorů v 70. letech byly dost nízké (tuším max. 11000 rpm), takže z jejich zvuku bych nevyvozoval, jak by mohly znít nové turbomotory. Na konci éry turba už se točilo víc, takže to bude přecejen bližší. Škoda, že v tom videu ho pošle trochu do otáček až na konci (8:47). Ale ten jekot turba, áááá, boží!
Škoda, že v dobových videích ze závodů pořád někdo mele hubou, takže zvuk není pořádně slyšet.
-
-
uzivatel000692
00:20 11.03.2013 78.136.147.XXXJo, to byla tehdy paráda! Přesně, myslím, že ty obavy škarohlídů, že šestiválce od sezony 2014 budou mít příšerný zvuk nesrovnatelný s dnešními osmiválci, jsou neopodstatněné. Nejvýkonnější a nejsuprovější motory v historii byly šestiválce...-
hixaxon
19:56 11.03.2013 89.177.88.XXXNové motory budou jiné, už jen kvůli omezení množství průtoku paliva (alespoň z informací na jednom fóru, které spojuje například zkratku f1 a třeba slovo technické, v angličtině (pardon redakce)), takže výkony nebudou jako byly.
Ale i kdyby z nich dostali "jen" 600 hp, tak mě to u 1.6ky fascinuje :). Samozřejmě jsem zvědav, která stáj a pilot se se změnou nejlépe popere. Navíc s aktuálními Pirellkami jsem zvědavý na prokluz zadních kol a životnost.-
anonym
20:45 11.03.2013 188.120.195.XXXTak ono v 88. (viz Honda výše) taky museli šetřit palivo, přestože to nebylo na bázi průtoku, ale kvůli nově zavedenému podstatnému snížení objemu nádrže. Výkon bude s 88., kdy byl také hodně omezený plnící tlak, celkem srovnatelný. Otáčky a objem budou vyšší, ale větší jsou a budou i omezení.
S výkonnostním vrcholem turbo éry (85-87) se dá se současnými restrikcemi jen těžko srovnávat. Vždyť tehdejší motory ani nejezdily na benzín podobný běžnému, ale na směs toluenu, benzenu a xylenů. 2. pol. 80. a i přes některá omezení ještě začátek 90. let byla doba, kdy byla F1 na absolutním technickém vrcholu. To už se nikdy nevrátí. -
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek