DISKUZE K ČLÁNKU Paliva a maziva v F1 - Čím jsou zajímavá a čím se liší od běžně používaných?

Pat Symonds ve svém článku pro F1 Racing prozrazuje zajímavé detaily týkající se paliv a maziv, které se používají ve Formuli 1. Jak se závodní benzín a olej liší od toho běžně používaného v našich vozech? Jak se testují a jaký mají vliv na výkon?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Paliva a maziva v F1 - Čím jsou zajímavá a čím se liší od běžně používaných?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 14.01.2013 19:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000737 (Hlasovali 4 lidé) 13.01.2013 22:12
Článek Velmi poučný článek. 01 »
» uzivatel000397 (Hlasovali 3 lidé) 12.01.2013 19:54
Když jsem to psal, také mne to napadlo, že se… »
» uzivatel000397 (Hlasovali 2 lidé) 12.01.2013 14:27
Asi je to ptákovina. Mě by se zamlouvalo, kdyby… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000737

    uzivatel000737

    109.239.66.XXX
    Článek Velmi poučný článek. 01

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000397

    uzivatel000397

    90.178.29.XXX
    Asi je to ptákovina. Mě by se zamlouvalo, kdyby závodní motory jezdily na běžný benzin od čerpaček. Vylosovala by se prostě benzinka v místě závodu a tam by týmy nakoupili stejný benzin jako jezdí domorodci.
    Jinak tedy ty běžné benziny jsou naprosto strašné díky biosračkám které se do nich míchají. Já učím své zákazníky alespoň nakupovat premiové palivo, páč mne nebaví pořád řešit problémy se špatným startování a zanesenými karburátory, kde to začne ucpanou volnoběžnou tryskou, když je motorka na nějaký čas odstavená.
    Potom je pro mne takový vědecký článek i dost komický. Na jedné straně se bude hlásat téze jak je F1 pionýrem pokroku v automobilizmu a okázale se dávají najevo snahy o zelená řešení, ekologii a snižování nákladů a na druhé straně se šíleně prodražují řešením záležitosti a oblasti které s tímto nemají nic do činění.
    Ať prostě ty své zázračné motory naučí mít výkony i na s prominutím sračky, které musíme používat i my, plebejci. 12 12

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      90.179.165.XXX
      Myšlenka hezká, vtipná, ale... Motor F1 pracuje v rámci možností na absolutní hraně a z toho důvodu potřebuje totožné palivo v průběhu celé sezóny, což je jasně řečeno i v článku. Kdyby každý závod tankovali plebejský benzín na nejbližší čerpačce, bylo by dýmovnic jako v 80. letech, což by samo o sobě třeba tolik nevadilo, ale jak by se potom týmy vyrovnávaly s omezením počtu motorů? Navíc si představ ten průser, kdyby kvůli "kvalitnímu" benzínu v některém závodě postupně odpadli všichni. 18

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000397

        uzivatel000397

        90.178.29.XXX
        Když jsem to psal, také mne to napadlo, že se palivo může samozřejmě lišit od benzinky k benzince, jen jsem nechtěl rozvádět. Nevidím v tom ovšem až tak velký problém. Nemám samozřejmě představu, že si týmy budou jezdit se sudy někam k čerpadlu, ale že místní benzinářská společnost přistaví do depa cisternu či naplní nádrž a všechny týmu budu brát kvalitní ale běžný obchodní benzin. Ostatně, za krále klacka to tak i bývalo. Je jen na konstruktérech jak se s tím vypořádají. Jak jsem ale nadpisem naznačil, vím že je to ptákovina, tak spíše jen aby řeč nestála. Být ale bilionář, vypíši svůj seriál a tak bych předepsal.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno, palivá aj oleje musia zvládať nielen vyššie tepoty,.. ...pri ich použití v F1, ale aj tlaky, preto sú špecificky pripravované na mieru motorom a tiež prevodovkám a rozvodovkám, ktoré sa používajú v F1, lebo aj ich konštrukcia sa odlišuje od bežných motorov prevodoviek a rozvodoviek. Treba povedať aj to, že tak ako je systém doplňovaný u motorového oleja, hlavná a doplňujúca nádrž (akumulátor) je to vyriešené aj u oleja prevodového, lebo tu sa tiež nemaže olejovou hmlou a olej nesteká na dno skrine, ale prúdi pod tlakom v uzavretom okruhu, cez filter a výmeník a vracia sa späť do nádrže, čím sa od bežných aut tento kolobeh líši. Tak isto u motorového oleja po vykonaní funkcií, ktoré sú v článku uvedené, olej netečie do vane, ale ako pritečie tak odtenie cez kanály do filtra a odtiaľ do výmeníka, kde odovdá teplo inému médiu a potom sa vracia do nádrže. U paliva je to dané vyšším oktanovým číslom, čo podmieňujú aditíva v palive u motorového oleja, nízkou viskozitou 0 - 5 W, vyšším bodom vzplanutia a odolnosťou proti prepáleniu, u motorového nízou viskozitou, dobrou absorciou tepla a vlastnosťami, ktoré zaručia požadované tribologické podmienky počas celej krátkej životnosti týchto komponentov, ktoré vydržia len niekoľko závodov. 11

    + 2 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ja

    95.102.17.XXX
    " Michael Schumacher skládá osmiválec Mercedesu" No z Bohom!!! 18
    Zákaznícke/ konkurenčný tímy/tím sa majú na čo tešiť! Apoň si myslím!03 18

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.102.121.XXX
      nosi pizzu mechanikom a maka pri pase preto nemal cas podavat vysledky na trati

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    86.61.185.XXX
    Hezkej článek

    + 11 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama