DISKUZE K ČLÁNKU Paliva a maziva v F1 - Čím jsou zajímavá a čím se liší od běžně používaných?
Pat Symonds ve svém článku pro F1 Racing prozrazuje zajímavé detaily týkající se paliv a maziv, které se používají ve Formuli 1. Jak se závodní benzín a olej liší od toho běžně používaného v našich vozech? Jak se testují a jaký mají vliv na výkon?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Paliva a maziva v F1 - Čím jsou zajímavá a čím se liší od běžně používaných?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000397
(Hlasovali 3 lidé)
12.01.2013 19:54
Když jsem to psal, také mne to napadlo, že se… »
» uzivatel000397
(Hlasovali 2 lidé)
12.01.2013 14:27
Asi je to ptákovina. Mě by se zamlouvalo, kdyby… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
uzivatel000397
14:27 12.01.2013 90.178.29.XXXAsi je to ptákovina. Mě by se zamlouvalo, kdyby závodní motory jezdily na běžný benzin od čerpaček. Vylosovala by se prostě benzinka v místě závodu a tam by týmy nakoupili stejný benzin jako jezdí domorodci.
Jinak tedy ty běžné benziny jsou naprosto strašné díky biosračkám které se do nich míchají. Já učím své zákazníky alespoň nakupovat premiové palivo, páč mne nebaví pořád řešit problémy se špatným startování a zanesenými karburátory, kde to začne ucpanou volnoběžnou tryskou, když je motorka na nějaký čas odstavená.
Potom je pro mne takový vědecký článek i dost komický. Na jedné straně se bude hlásat téze jak je F1 pionýrem pokroku v automobilizmu a okázale se dávají najevo snahy o zelená řešení, ekologii a snižování nákladů a na druhé straně se šíleně prodražují řešením záležitosti a oblasti které s tímto nemají nic do činění.
Ať prostě ty své zázračné motory naučí mít výkony i na s prominutím sračky, které musíme používat i my, plebejci.-
anonym
18:35 12.01.2013 90.179.165.XXXMyšlenka hezká, vtipná, ale... Motor F1 pracuje v rámci možností na absolutní hraně a z toho důvodu potřebuje totožné palivo v průběhu celé sezóny, což je jasně řečeno i v článku. Kdyby každý závod tankovali plebejský benzín na nejbližší čerpačce, bylo by dýmovnic jako v 80. letech, což by samo o sobě třeba tolik nevadilo, ale jak by se potom týmy vyrovnávaly s omezením počtu motorů? Navíc si představ ten průser, kdyby kvůli "kvalitnímu" benzínu v některém závodě postupně odpadli všichni.-
uzivatel000397
19:54 12.01.2013 90.178.29.XXXKdyž jsem to psal, také mne to napadlo, že se palivo může samozřejmě lišit od benzinky k benzince, jen jsem nechtěl rozvádět. Nevidím v tom ovšem až tak velký problém. Nemám samozřejmě představu, že si týmy budou jezdit se sudy někam k čerpadlu, ale že místní benzinářská společnost přistaví do depa cisternu či naplní nádrž a všechny týmu budu brát kvalitní ale běžný obchodní benzin. Ostatně, za krále klacka to tak i bývalo. Je jen na konstruktérech jak se s tím vypořádají. Jak jsem ale nadpisem naznačil, vím že je to ptákovina, tak spíše jen aby řeč nestála. Být ale bilionář, vypíši svůj seriál a tak bych předepsal.
-
-
-
Kapor
18:08 11.01.2013 194.160.178.XXXÁno, palivá aj oleje musia zvládať nielen vyššie tepoty,.. ...pri ich použití v F1, ale aj tlaky, preto sú špecificky pripravované na mieru motorom a tiež prevodovkám a rozvodovkám, ktoré sa používajú v F1, lebo aj ich konštrukcia sa odlišuje od bežných motorov prevodoviek a rozvodoviek. Treba povedať aj to, že tak ako je systém doplňovaný u motorového oleja, hlavná a doplňujúca nádrž (akumulátor) je to vyriešené aj u oleja prevodového, lebo tu sa tiež nemaže olejovou hmlou a olej nesteká na dno skrine, ale prúdi pod tlakom v uzavretom okruhu, cez filter a výmeník a vracia sa späť do nádrže, čím sa od bežných aut tento kolobeh líši. Tak isto u motorového oleja po vykonaní funkcií, ktoré sú v článku uvedené, olej netečie do vane, ale ako pritečie tak odtenie cez kanály do filtra a odtiaľ do výmeníka, kde odovdá teplo inému médiu a potom sa vracia do nádrže. U paliva je to dané vyšším oktanovým číslom, čo podmieňujú aditíva v palive u motorového oleja, nízkou viskozitou 0 - 5 W, vyšším bodom vzplanutia a odolnosťou proti prepáleniu, u motorového nízou viskozitou, dobrou absorciou tepla a vlastnosťami, ktoré zaručia požadované tribologické podmienky počas celej krátkej životnosti týchto komponentov, ktoré vydržia len niekoľko závodov. -
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek