DISKUZE K ČLÁNKU Co již víme o V6 turbomotorech pro rok 2014?

V roce 2014 čeká Formuli 1 velká změna: přechod ze současných atmosférických 2,4l V8 motorů na 1,6l V6 turba. Kolik technických podrobností o nových motorech již známe?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co již víme o V6 turbomotorech pro rok 2014?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 27.02.2013 17:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 12 lidí) 18.09.2012 18:44
Petr: Tisickrat diky!!!01 01 01»
» Petr (Hlasovalo 7 lidí) 18.09.2012 20:37
Není to sice zvuk toho budoucího V6, ale líbí… »
» erdedy (Hlasovalo 6 lidí) 18.09.2012 21:09
Rozdiel bude zhruba takyto: 13 Tu mas… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Alf

    194.160.178.XXX
    Pozorne som si prečítal tú časť využitia termálnej energie,.. ....a aj ak rôzne alternatívy sú možné, v žiadnom prípade to nebude prepojenie druhého generátora s tubokompresorom, lebo odpor pri výrobe el. energie, ktorý produkuje brzný moment by ho zastavil a motor by zhasol a ak nie, vytváral by značný turboefekt, preto tá alternatíva je dopredu neschodná. Vtip je v tom, že preto všetky vetvy výfukového potrubia končia v spoločnej výfukovej rúre u V6 Turbo, aby sa tam umiestnila parná turbína (ako je to už dnes u BMW rady 5), ktorá bude poháňať druhý generátor a len teplo z turba, pre jeho chladenie sa použije na predohrev média, ktoré sa dohreje vo výfukovej rúre na prehriatu paru a tá bude poháňať turbínu, ktorá bude spojená s druhým generátorom, lebo motor by tam bol úplne zbytočný z dôvodu, že ten je predsa na prvom motorgenerátore, o dvojnásobnej sile teda 120 kW, ktorý je spojený s kľukovým hriadeľom a stačí mu len z druhého generátora dodať prúd, ktorý sa predtým usmerní a uloží do batérií, ktoré musia mať dvojnásobnú kapacitu, alebo do kondenzátora, ako to robí Toyota, lebo priamo to nie je možné z dôvodu, že generátor je predsa striedavý točivý stroj - alternátor a dodávka prúdu do motora sa môže uskutočniť len vtedy, keď jednosmerný prúd z batérií sa dodá do motora vtedy, ako to stanový centrálna riadiaca jednotka, t.j. pri bránení, alebo predbiehaní, lebo uskladniť inak el. energiu nie je možné. Po vykonaní práce para skondenzuje vo výmeníku tepla pod autom a vzduch ktorý pritom pod autom ohreje, je možné využiť aj s tým s kanálikov bŕzd na zlepšenie prítlaku o čo budú výfukové plyny chudšie a pomalšie, lebo vykonajú prácu v turbe pri roztočení turbíny, ktorá poháňa kompresor, ktorý preplňuje motor V6 Turbo na 0,5 MPa. Tak asi tak . 08

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Perfektný článok,.. ...ale mi tam schází kompresný pomer V6 Turbo, ktorý bude zaručene nižší ako pri V8 a ak nebude obmedzený preplňovací tlak, korý je doporučený motorármi na 500 MPa, tak určite ide o vysokotlaké prerušované vstrekovanie paliva, ktoré rieši aj otázku jeho úspory a dokonalého spálenia, avšak nebude zrovnateľné s bežným palivom a to z jediného dvôvodu, že tu budú musieť byť zavedené do paliva účinné aditíva, aby nedošlo k jeho samovznieteniu. Inak treba opraviť údaj 400 kJ je 0,4 MJ nie 4 a to isté u 2 je 0,2.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    46.167.212.XXX
    Ferrari turbo turbo pro F1 (Ferrari) se vyviji v Brne. 04

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mynona

    165.72.200.XXX
    Nemám rád tyhle pravidla Ideální by bylo stanovit max. objem třeba 1 litr a tečka. Žádný limity váhy motoru, žádné KERS sekundy a tak dál .Ať si tam dá každý co chce. Když to bude příliš silný tak prostě další rok snížím objem na 0.9 kg atd. Ještě tu spotřebu bych dokázal překousnout, protože chápu, že pro běžný motorismus je to velmi důležité a když už investovat obrovské peníze do vývoje, tak motory co by žerou půllitr na km jsou v reálu k ničemu. Chápu, že i drahé materiály jsou zbytečné, ale proč by nemohli používat kompozity ? Nejsme v osmdesátých letech, kdy to bylo x dražší než dnes. Naopak, čím víc se to bude používat, tím to bude levnější. Pak bychom se mohli dožít doby, kdy i my budeme mít v běžném autě takové materiály , které nedovolí, aby vás při bouračce rozpárali na kusy. Samozřejmě s tím souvisejí nižší váha vozu a nižší spotřeba, která při stále rostoucí ceně je na pořadu dne. Ať si najdou týmy sami optimální hranici co se vyplatí vézt a přenést do výkonu. Prostě jim dejme kanystr benálu a jak s ním v závodě naloží je jejich věc. Jesli si pomůžou nějakým DRS tak ať, ale proč jim přikoazovat kolik sekund můžou a kolik už ne ? To mi přijde ujeté .

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja si vôbec nemyslím, že tieto motory budú menej výkonné,.. ...lebo v ére 1,5 turbo, ktorá tu už bola Montojov motor pre kvalifikáciu mal okolo 1000 koní, pritom to nebol hybrid, ktorý mohol hospodáriť a nakladať podľa svojich potrieb s rekuperovanou energiou, ako to bude v budúcnosti, teda od r. 2014, čo dá jazdcovi do rúk zbraň s ktorou može útočiť a súčastne sa aj brániť tak, ako to bude vedieť vužiť a ako k tomu pristúpi realizátor monopostu, teda tím a posunie tieto zbrane do roviny dokonalosti tak, aby boli silnou zbraňou proti konkurencii. 14

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000415

    uzivatel000415

    193.86.3.XXX
    Pokrok Je hezké koukat na motor Ferrari z osmašedasátýho a vidět ne něm věci, které se dnes používají běžně. A tenkrát vykřik tech. vyspělosti. To se myslím u nových motorů nepovede. Dřív byla formule technologicky před masivní produkcí výrobců.A navrhla spoustu novinek. Dnes by už bez jejich pomoci nic neufinancovala. Co se už používá, bude použito na nových motorech.Např: Kdyby třeba mergl nasadil ottuv benzín to by byla pecka. Ale to se do formule dostane až po masové produkci. Ta to musí zaplatit.škoda05

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • m17

    82.144.135.XXX
    A teď otázka řadového diváka.....
    Jaký budou mít zvuk? 12

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Není to sice zvuk toho budoucího V6, ale líbí se mi to nahození spalovacího motoru po rozjezdu u Toyoty Hybrid TS030 - video: [odkaz na stránku]

      + 7 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000718

        uzivatel000718

        46.39.170.XXX
        Otřes, fuj, co to zase vymýšlí za hnus. Nejsem úchyl na zvuk motorů, dle sluchu nepoznám rozdíl mezi V10 a V8 (dle YT, na živo sem to nikdy neslyšel), jsem rád že poznám rozdíl mezi Mercedesem a Renaultem, ale tohle je fakt mega hnus. No křivé nosy pro sezonu 2012 taky nějak dopadly a v televizi to člověk ani nepozná, tak doufám, že to nějak dobře dopadne se zvukem, nebo budou při záznamu na pitlane přehrávat třeba Mozarta. Ten zvuk Toyoty je totiž jako levná hračka na ovládání...

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        90.179.19.XXX
        Le Mans prototypy jsou skvělé a průkopnici v ERS systémech. Škoda, že to Peugeot zabalil, měli to alespoň pronajmout. Bylo by to sice drahé, ale měli kompletní auto, myslím, že už i otestované a ten vývoj toho ERSu je musel stát pěkný majland a najednou 9 pilotů a zbytek týmu bez práce. 05

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      178.40.222.XXX
      Rozdiel bude zhruba takyto: 13

      Tu mas original dnes (V8-V10-V12...): [odkaz na stránku]

      A tu to "druhe" 20 : [odkaz na stránku]


      (Pisem z mobilu. Dufam, ze to prejde "spravne...)18

      + 6 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        78.157.160.XXX
        iPhone, ale prošlo, to je divné 04
        Já si se závěry raději počkám, až to uslyším 03

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          178.40.222.XXX
          To ja len tak pre zabavu....03

          Ale myslim, ze to nebude daleko od dnesnych WRC, akurat asi v inych "oktavach"...06

          Vidis, ten ajfon je teda stroj... Aj Jútubove linky prejdu... Napisem do jabka, ze si to mozu pripisat ako dalsiu bonus-featuru...12 14

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • ja

        178.40.194.XXX
        Tak toto sa ti naozaj podarilo! 11 Fakt dobré!!!01

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    147.32.119.XXX
    To je taková šaškárna, to šetření na palivu a moderních materiálech, vždycky se mi zvedne tlak, když to čtu.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    95.103.219.XXX
    Petr: Tisickrat diky!!!01 01 01

    Konecne to vsetko niekto zhrnul a hlavne v zrozumitelnej reci!

    Tento clanok davam hned do zaloziek! (Jo a je to dalsi z "tych" top 5!)01

    + 12 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama