DISKUZE K ČLÁNKU Renault vysvětluje mapování krouticího momentu motoru
Výkonný ředitel Renaultu Sport F1, Rob White, shrnuje mapování motoru a poslední vylepšení.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault vysvětluje mapování krouticího momentu motoru
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
piston
17:41 31.07.2012 93.92.53.XXXMyslím si,že Renault nepřišel na nic nového Myslím si,že Renault nepřišel na nic nového. Mám takové tušení, že takto fungovala kontrola trakce.
Pootevřená klapka znamená, že potřebují do motoru dostat víc vzduchu. Ale je otázkou jestli tento vzduch slouží k vytvoření směsi, nebo motorem, potažmo některými válci jen projde.
A jsme u toho, snížíme výkon, ale zároveň zvíšíme objem spalin který z motoru vychází. -
-
uzivatel001081
13:33 31.07.2012 85.237.230.XXXMapy Prva otazka je dvakrat. Inak zaujimavy clanok. Podla toho co pise, to vyzera, ze sa to naozaj nepouziva ako pomocne fukanie, kedze je to len otazka casovania zapalovania (ten minimalny rozdiel v natoceni skrtiacej klapky asi nema skoro ziadny vplyv). Trochu mi sice nejde do hlavy ako je mozne, ze pri mape nastavenej na nizsi krutiaci moment je klapka pootvorena o nieco viac ako pri beznej mape (Snížením křivky maximálního kroutícího momentu se zvýši množství výfukových plynů produkovaných za nižšího kroutícího momentu velmi, velmi nepatrně)
Tym, ze znizi krutiaci moment si samozrejme pomoze pri trakcii v specifickych podmienkach, ale jednotlive mapy si myslim pilot voli pocas aj niekolkokrat pocas jedneho kola.
-
HaJ
14:19 31.07.2012 90.180.91.XXXZdravím,
první otázka se od druhé liší :-) první je na mapu kroutícího momentu jezdce a druhá na mapu kroutícího momentu motoru
Jinak k tomu, že při mapě nastavené na nižší kroutící moment je klapka pootevřená o něco víc, to bohužel také nevím, protože nejsem žádný technik. Ale když jsem ten článek psal, tak sem se nad tím také pozastavil, ale opravdu to tak Rob White řekl...
Jinak děkuji za pochvalu :-)-
uzivatel001081
14:46 31.07.2012 85.237.230.XXXJasne, staci otvorit oci . Toto je presne typ clankov, pre ktore sem chodim. Cim viac takych, tym lepsie.-
anonym
23:33 31.07.2012 95.103.116.XXXChapem asi Tvoju "podvedomu" otazku/nezrovnalost, vyplyvajucu z odpovedi R. Whitea.
Tak pokusim sa to vysvetlit aspon trochu strucne (dufam, ze aj presne... ):
- je jasne, ze sa jedna len o urcite pasmo otacok motora, kde "potrebovali" znizit krutiaci moment (vieme preco) a zaroven zachovat cca "take mnozstvo" plynov (resp. ich rychlost) ako v "normalnom" rezime (tiez vieme preco).
Ide len o znizenie M k "standardu", zaroven zachovanie (alebo priblizenie sa) produkcie/objemu plynov ako "standardnom" rezime.
To ze RW vravi o "zvyseni", je ("silne" predpokladam) myslene skor ako "zvysenie v danom nestandardnom" rezime, neznamena to, ze ma produkovat viac ako v "standardnom". Preto asi jeho slova vyvolavaju "malu dilemu".
Takze poporiadku:
a) kedze hovori o klapke, tou je samozrejme priamo riadene mnozstvo potr. nasavaneho vzduchu k mnozstvu paliva, pre "homogennu zmes" / prevadzku (hovorime stale o atmosferickom motore s "nepriamym vstrekovanim) Privieranim klapky a znizovani mnozstva paliva sa znizuje aj krutiaci moment.
b) kedze pritom ale potrebujem aby motor produkoval "väcsie" mnozstvo plynov, je to trochu oriesok. Skrtiaca klapka sa pootvori "viac" a do valca sa dostane viac vzduchu ale to nejde "len tak lary-fary", kvoli predchadzajucemu bodu.
c) preto sa to vyriesi tak, ze skrtiaca klapka sa sice pootvori viac, upravi sa aj mnozstvo paliva na "nejaku" vhodnu/pripustnu (bezpecnu) uroven ale zmeni sa hlavne okamih zazihu tak, aby mal "vybuch" mensiu ucinnost - typicky sa opozdi. To ma "nasvedomi" presne to iste ako minuly rok - cast paliva zhori az vo vyfukovom potrubi a zabezpeci vyssiu rychlost vyfukovych plynov potrebnych pre fukanie difuzora, pritom ma motor aj mensi tocivy moment.
Urcite som na nieco este zabudol a urcite o nieje vsetko ale dufam, ze +/- to je podstatne.
Sorry za chyby.-
-
-
-
erdedy
08:54 03.08.2012 195.91.14.XXXBolo, ale priamo vyfukom. Oni (vsetci) vyuzivaju tvarovanie kapotaze... A tu vedenie plynov pravidla nezakazuju.
Potom este co sa tyka motorov, do pravidiel 2012 sice boli zakomponovane upravy z minuleho roka (po Silverstone) + nejake upravy v mapach, prave co sa tyka "hot aj cold" fukania bez zosliapnuteho plynu ale aj tak tam zostali nejake moznosti, ktore "najlepsie" vyuzil RedBull.
Zostava len povedat, ze aj tak sa nedaju (ani nebudu dat) obmedzit "cary-mary" s mot. mapami na "nulu", aj kvoli napr. bezpecnosti/spolahlivosti agregatov.
Akurat posledna zmena sice plata nieco, ale je to len sede miesto. Fukanie difuzoru sa neda (v aktualnych pravidlach) nijak zakazat! Jedina moznost by bola, este raz zrevidovat pozicie vyfukov. Ale to by sa nedalo v priebehu sezony tiez. A v buducej to asi tiez nevyriesia (kazdy sa bude odvolavat na zbytocne vyhodene peniaze do "konciacej platformy"). Mozno az prichodom V6T, to budu uplne nove aj cele sasi/monoposty.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek