DISKUZE K ČLÁNKU Jak se letos snaží špičkové týmy využívat výfuky?

Během předsezónních testů se u předních týmů objevilo několik zajímavých řešení výfuků, které jsou letos řešeny jinak. O co nejrychlejší stáje F1 v této oblasti snaží?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak se letos snaží špičkové týmy využívat výfuky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 10.03.2012 11:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000907 (Hlasovali 5 lidé) 09.03.2012 14:26
JJ chybičky se vloudili (vlastně vloudily), ale… »
» uzivatel000718 (Hlasovali 2 lidé) 09.03.2012 15:32
Podle mě je nejlepší řešení nechat si s výfuky… »
» CaesarF1 (Hlasovali 2 lidé) 09.03.2012 19:17
Za 8 dní se potvrdí co týmy vytvořily za stroje … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • 1958MrLotus1994

    XXX
    Každá doba nebo spíše dekáda ve F1 je jiná.Můžu směle prohlásit,že se dá nazvat doba před,,Chapmanem,,a po,,Chapmanovi,,.Ale v každé době formule potřebovala přítlak.Jak ho docílit.Dříve nebyli pravidla tak strašně omezená,že umožnovala konstruktérům více kreativity.Dnes jsme rádi za to když se na monopostu objeví nějaké nové křidélko nebo jiná maličkost.V poslední době je trend dvojitých(ted už zakázaných)foukaných difusorů.Usměrnovat výfukové plyny tak aby zvyšovali přítlak.Já sám nejsem zastánce tohoto řešení,ale pravidla jsou tak nastavena,že nic jiného nezbývá.Sám bych byl pro návrat,,Ground efektu,,!Přece jenom doba pokročila materiál a technika jsou na vyšší ůrovni než v dobách na konci 70.a na začátku 80.let.Určitě tam vidím větší potenciál pro konstruktéry,než v dnešním foukaném trendu! 04

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    To on skusal aj tu, len akurat tu to ("bohudík") okamzite mazu! 01
    A tak to ma byt! Kazen musi byt! 03


    Lojzko:
    A Ty sa tu nehraj na nejakeho ludomila ci "demokrata", je to presne tak ako pise Boris!
    Pri akomkolvek naznaku nesuhlasu, okamzite bezdovodne utocis a oplzlo nadavas na vsetky strany! Co sa mimochodom, predpokladam stane aj zachvilu.

    Ale "sem" to nepatri...!!!

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Felipe7

    XXX
    Výfuky zrušit úpně a bude klid... 04

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Nasir

      XXX
      A co místo nich? Budou splodiny tahat ven dírama všude možně v bočnicích, podlaze, kokpitu? To by se Newey vyřádil - RB10 by vypadal jako ementál a nejvíc splodin by odcházelo Vettelovi třeba za hlavou - svým záklonem/předklonem by ovlivňoval průchod spalin a míru přítlaku. 03

      Jinak nechtěl jsem začínat nějaký flame, ale ta Kapporova představa o přesném pořadí odvozeném jen tak z jedné inovace nebo jednoho řešení mi přišla jako úlet. Tak jsem se zeptal, jestli to má nějaké opodstatnění.
      Jen aby nakonec neměli pravdu v tom Lotusu/Rencku, že budou dohánět RB a McLaren na čele - a ten zbytek bude tím pádem někde za nima s malými odstupy (pokud měl Grosjean opravdu zřetelně lepší simulaci závodu než Alonso - myslím, že zpočátku jezdili podobné časy, ale musel bych se na to podívat).

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • boris

    XXX
    ked bude F1 na elektro pohon tak vyfuky netreba :)

    a Kapor ma samozrejme pravdu on je najvacsi odbornik siroko daleko na vsetko okolo F1, pozna detailne vsetky auta kedze pracuje vo vsetkych timoch takze co napise to je pravda. Vsetci by ste si mali nesmierne vazit ze Lojzko/Ono/Consignori/Radiaot/Kapor/Kaňour vam to vysvetli :)

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      XXX
      Ja som prezentoval môj názor bez toho, aby som niekoho osočoval, alebo menoval odborníkom, alebo nie, lebo nakoniec ani jeden prispievateľ nie je odborník, lebo priamy kontakt na žiaden tým nemá a môže veci a udalosti len prognózovať podľa zverejnených článkov tu, alebo niekde inde. Preto je úplne zbytočne sa urážať a osočovať druhých, že slobodne uvedú svoj názor do tohoto fóra. Ja som ho uvedol a ostatní tiež. Len niektorým to nedá, aby druhých za ich názor osočavali aurážali, čo je u normálneho človeka nepochopiteľné. žijeme predsa v demokratickej spoločnosti, kde každý môže slobodne vyjadriť svoj názor spôsobo, aby niekoho osočoval. Tu vidieť ľudí s návykmi z minulého režimu, že niektorí si svoje myšlienky presadzovali cez jedinú stranu a ich aparáty, lebo si mysleli, že keď sú v jedinej strane, vždy musia mať aj pravdu a diskusia jednoducho neexistovala. 18

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • CaesarF1

    CaesarF1

    XXX
    Za 8 dní se potvrdí co týmy vytvořily za stroje 01

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Nasir

    XXX
    A to pořadí jsi určil přesně jenom na základě řešení výfuků? Ty jsi nějaký zneuznaný formulový inženýr nebo sis to jednoduše vycucal z prstu? 03

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Ak Mclaren a Red Bull vsadili na riešenia zvýšenia prítlaku úpravou kanálikou v kapotáži, Mercedes zase vsadil na mximálmu rýchlosť dosahovanú na rovinkách využitím F-šachty na zadnom krídle spolu s DRS. Z toho usudzujem, že Mercedes sa javí ako tretie, Lotus štvrté a Ferrari až piate najlepšie auto v tomto roku. V Maranelle, bude asi horúco a bude sa ostošesť prerábať celé auto, podľa toho, čo Fernando nafotil v boxoch, keď archivoval celú RB8 na svoj smatphon. 11

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David-SCOTT

      XXX
      Nechápu proč by tu někdo nemohl mítnázor na pořadí. Já s tím souhlasím a dokonce bych Ferdy posunul ještě níže, pokud za 14 dní neudělali zázrak. Jelikož tomu, ale teď šéfuji italové tak tomu nevěřím. Nejlepší doba Ferdů byla když se tam pohybovali Němci, Angličani a Frantíci. 11

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • shyt

    XXX
    pritlak z off throtle blowingu minulorocnym favoritom chyba, auta nie su tak ovladatelne. toto bude velky problem aj pre silne teamy vyriesit, pocitam ze sa im do celneho poradia zamiesaju kludne FI, Sauber a WIliams ak sa im zadari so spolahlivostou.

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • xsarahdi

    XXX
    Perfektný článok len by som sa chcel Peter opýtať či by sa to nejak nedalo nakresliť pre lepšiu predstavivosť tie dve riesenia od Mclarenu a RB. DIK

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • fjenda

    XXX
    A co Lotus nebo Force India? Tyhle týmy maj taky pekný výfuky, tak na ně nezapomínejte! 03

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000718

    uzivatel000718

    XXX
    Podle mě je nejlepší řešení nechat si s výfuky dělat co chtějí. Zamezí se tím tomu, aby některý tým opět něco vymýšlel a na poslední chvíly mu to FIA zatrhla. Omezit takto generovaný přítlak, resp následky, může FIA udělat jinak.

    Jinak už jen týden! Budu sice v práci ale pondělí volno, tak do té doby nezapnu internet a nechám se překvapit opakovačkou včetně všech komerečních reklam na Novy.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hemmis

    XXX
    měly nechat první navrch konec vyfuků až za divuzorem a tam ad t dělá co chce prostě v přímem smětu v kolmém od vozovky a byloby

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Tomur

      XXX
      Přesně, bylo to jasně definované a pochybuju, že by se to dalo nějak efektivně obejít. Stačilo nechat původní změnu s ukončením výfuků ve vymezené vzdálenosti za osou zadních kol, nebo ještě lépe za difuzorem a byl by klid. Prostě FIA a další její perla 05

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000907

    uzivatel000907

    XXX
    JJ chybičky se vloudili (vlastně vloudily), ale to se stává. I mě se někdy stane 04
    Ale k věci. Vlastně k věci vůbec 04 ... jen jsem chtěl zopakovat, když ho nahoře vidím ... ten McLaren je nádherný (nefandím jim, ne ne, tím to není), ale jeden z nejhezčích McLarenů od 80-tých let

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama