DISKUZE K ČLÁNKU Bližší pohled na Sauber C31 + technické specifikace
Tento týden v Jerezu představil Sauber vůz C31, s nímž bude nastupovat v letošním šampionátu Formule 1. Rozebereme si jeho charakteristické prvky, srovnáme si jej s loňským monopostem a uvedeme si jeho technické specifikace.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Bližší pohled na Sauber C31 + technické specifikace
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
virtual
12:09 13.02.2012 XXXPromiň, ale vždyť píšeš jinými slovy to samé co já. Jelikož byla předepsána max. výška pro oblast, která tu byla i graf. znázorněna, je pro výše uvedené nejefektivnější dát nos do max. povolené výšky (čímž vznikne rovná plocha nosu) a udělat ho co nejtenčí. A jestliže se pravidla nezměnila pro oblast zavěšení (kde je výhodné využít také max. povolenou výšku, nebo kompletně předělat zavěšení, pokud by to vůbec se stejným výsledkem šlo), tak tam vznikne schod... -
Konfucius
08:51 13.02.2012 XXXDíky za vysvětlení, to zní celkem logicky. V praxi se tedy ale spodní plocha samotného nosu nesnížila. Takže původní výška nevadí, FIA se jen sichruje aby se nos dále nezvedal. Možná původní záměr byl aby se celý nos snížil, ale týmy s tím takto vydrbali.-
matin
09:48 13.02.2012 XXXSprávně, týmy se snaží mít spodní plochu nosu co nejvýše, aby maximalizovali množství vzduchu tekoucí pod nos. Shora jsou limitováni tím pravidlem, proto jsou některé ty nosy tak placaté.
Pokud se nemýlím, tak FIA chtěla jít s tím pravidlem 550mm mnohem dále směrem ke kokpitu, ale týmy byly proti (asi díky nutnosti předělat zavěšení a de facto celý návrh přední části), tak se zvolilo takovéto "kompromisní" řešení, které způsobilo vznik těch schodů.
-
-
virtual
19:26 12.02.2012 XXXSnahou návrhářů je dostat maximum vzduchu pod auto, aby "pracoval". Přední část monokoku se tak zužuje směrem vzhůru (dřív to bývalo opačně, nosy byly u země), zde se pravidla nezměnila, a protože je zde zavěšení, tlumení atd. je záhodno to mít co nejvýš, kvůli tomu prostoru a proudění vzduchu pod vůz. Pravidla se změnila jen pro tu špičku a tím došlo ke zplacatění a vzniku schodu.-
matin
20:52 12.02.2012 XXXMáš sice pravdu, ale to co popisuješ není důvod vzniku schodů na nosech.
Ty schody tam vznikly díky zavedení nového pravidla, které říká, že žádná část karoserie vzdálená více než 185 cm od zadní hrany kokpitu nesmí být výše než 55 cm nad úrověň referenční roviny. Těch 185 cm vychází těsně před přední zavěšení. Pro části blíže než těch 185 cm k zadní hraně kokpitu platí maximální výška (teď si nejsem jistý, ale domnívám se) 62,5 cm. No a to je důvod těch schodů.
Hodně týmů mělo poměrně vysoké nosy v minulých sezónách a evidentně se chtěli vyhnout výraznému předělávání předního zavěšení, z toho důvodu sáhli k tomuto, ne příliš estetickému, řešení.
Za případné nepřesnosti se omlouvám a rád se nechám opravit.
-
-
-
-
-
Mike17
10:35 12.02.2012 XXXJá si myslím, že to dobře je. Většina produkčních aut má taky do 1,8m. Rychlost v zatáčkách musí držet na nějaké úrovni. Kdyby se výrazně zvýšila, museli by předělávat únikové zóny na okruzích a jezdi by to přetížení už nemuseli dávat. A mít 2m širkoé auto s uzoučkýma gumama by asi nebylo moc hezčí. Navíc mají aspoň na dráze víc prostoru.
-
-
Petr
21:36 11.02.2012 XXXPředně díky.
K tomu otvoru - hranatější přechod mezi nosem a jejich šasi by u té dlouhé ploché struktury zřejmě mohl činit problémy s obtékáním. Proč to neudělali jinak (plynuleji), nevím. Možná je to jen přechodná verze, možná to celé má jiný účel, podobně jako u Red Bullu, kde mají horní otvor asi pro chlazení, ale ten dolní? Zatím o tom moc informací není, týmy v té věci také pochopitelně sdílné nejsou.
Ještě jedna zajímavost - McLaren využil pro sledování interakce různých proudů flow-vis tří barev (červený pro podlahu, zelený pro oblast předního zavěšení a modrý pro přední křídlo):
[odkaz na stránku] -
uzivatel000417
21:19 11.02.2012 XXXČlánek za jedna s hvězdičkou, jenom asi prohozená čísla 3 a 4 u obrázku s šipkami ;) -
Konfucius
08:45 12.02.2012 XXXJá furt nějak nemůžu pochopit to pravidlo na základě kterého vznikly ty schody na nosu. Četl jsem o snížení nosu proto, aby při bočním nárazu do kokpitu nebyla zasažena hlava pilota. Ale když sleduju ta porovnání fotek letošních a loňských modelů, tak ke snížení nedošlo, je to jen víc placaté se shora. Pokud by to mělo zmíněný důvod, tak bych to čekal podstatně víc dole. Může mi to někdo trochu objasnit? Díky -
Andrej
20:37 11.02.2012 XXXako obvykle zacnem pochvalou. super clanok!!!
ale pri citani ma trochu zarazila (nie v zlom) tato veta:
"...Za hrbem na nose se objevuje otvor (na obrázku níže č. 1), který má pomoci s udržením obtékání, což při délce plochého nosu a navazujícího šasi může být problémem."
vedeli by ste mi to dajako "odbornejsie" vysvetlit?
mozno podobne riesenie vyuziva "deadbull"
vdaka
inak krasne auto. myslim minulorocne
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek