DISKUZE K ČLÁNKU Chlazení a teploty uvnitř monopostů F1 (+ foto)

Dnes se s Patem Symondsem podíváme na to, jak je řešeno chlazení monopostů F1. Jaké teploty dosahují různé části závodních vozů? Jak je chlazen motor a o kolik je náročnější chlazení vozu s KERSem?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Chlazení a teploty uvnitř monopostů F1 (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 14.01.2012 19:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000891 (Hlasovali 2 lidé) 12.01.2012 10:16
krásný téma chválím redakci! »
» uzivatel000532 (Hlasoval 1 člověk) 10.01.2012 21:06
Na tyhle články vždycky čekám 01 Těch 135°C… »
» uzivatel000532 (Hlasoval 1 člověk) 10.01.2012 22:29
3,75 baru to je jak mazací tlak u běžnýho motoru… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • wrt

    XXX
    Na obrázku Renaultu je typický nezmysel. Vzduch do chladičov nie je nasávaný ako u prúdových lietadiel, ale presne naopak, vzduch do chladiča prúdi pomalšie, ako vzduch okolo chladiča.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    Viackrát som sa pýtal, či niekto využíva energiu výfukových plynov na zvýšenie prúdenia vzduchu chladičom, čo by umožnilo zmenšenie chladičov a nikto nereaguje. Marí sa mi, že na nejakej fotke RB som niečo také videl, výfuky smerovali do spoločnej výfukovej rúry s nejakou medzerou, do ktorej by sa mohol prisávať vzduch, čo by sa mohlo hodiť aj na zníženie teploty v spoločnej výfukovej rúre. Nie som si istý, mohol by to byť nejaký klam na fotke. Teraz by sa to dalo optimalizovať len na zmenšenie chladičov.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000718

    uzivatel000718

    XXX
    110kW tepla, to je úžasný. Človek vyzařuje ke stovce Watt tepla, jen pro srovnání. Úžasný :).

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000891

    uzivatel000891

    XXX
    krásný téma chválím redakci!

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Severin

    XXX
    Teda, kam na ty články chodíte, tohle je moc zajímavé čtení, jen tak dál.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000532

    uzivatel000532

    XXX
    Na tyhle články vždycky čekám 01 Těch 135°C na vodě je dost zajímavých. Ale docela by mě zajímalo, jakej tlak tam je a hlavně jestli ho dokáže vytvořit vodní čerpadlo, nebo ho vytvoří ta vysoká teplota 03

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    XXX
    Těch 135 °C, tedy dost nad bodem varu, je umožněno právě díky vysokému natlakování (pod hranicí 3,75 baru).

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000532

      uzivatel000532

      XXX
      3,75 baru to je jak mazací tlak u běžnýho motoru 12 zajímavý je, že olej je jenom 115°C, když jsou dneska oleje co umí mazat i při 140°C. Ty jejich motory mě nikdy nepřestanou fascinovat a s tlakem oleje to musí být asi taky zajímavý v takovým rozsahu otáček 03

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • matin

    XXX
    Tyto články s Patem Symondsem jsou geniální. Prostě člověk od fochu, který momentálně nemá zakázané zluvit :)

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Veľmi zaujímavý článok a pekné fotky. 11

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama