DISKUZE K ČLÁNKU Chlazení a teploty uvnitř monopostů F1 (+ foto)

Dnes se s Patem Symondsem podíváme na to, jak je řešeno chlazení monopostů F1. Jaké teploty dosahují různé části závodních vozů? Jak je chlazen motor a o kolik je náročnější chlazení vozu s KERSem?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Chlazení a teploty uvnitř monopostů F1 (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 14.01.2012 19:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000891 (Hlasovali 2 lidé) 12.01.2012 10:16
krásný téma chválím redakci! »
» uzivatel000532 (Hlasoval 1 člověk) 10.01.2012 21:06
Na tyhle články vždycky čekám 01 Těch 135°C… »
» uzivatel000532 (Hlasoval 1 člověk) 10.01.2012 22:29
3,75 baru to je jak mazací tlak u běžnýho motoru… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • wrt

    XXX
    Na obrázku Renaultu je typický nezmysel. Vzduch do chladičov nie je nasávaný ako u prúdových lietadiel, ale presne naopak, vzduch do chladiča prúdi pomalšie, ako vzduch okolo chladiča.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    Viackrát som sa pýtal, či niekto využíva energiu výfukových plynov na zvýšenie prúdenia vzduchu chladičom, čo by umožnilo zmenšenie chladičov a nikto nereaguje. Marí sa mi, že na nejakej fotke RB som niečo také videl, výfuky smerovali do spoločnej výfukovej rúry s nejakou medzerou, do ktorej by sa mohol prisávať vzduch, čo by sa mohlo hodiť aj na zníženie teploty v spoločnej výfukovej rúre. Nie som si istý, mohol by to byť nejaký klam na fotke. Teraz by sa to dalo optimalizovať len na zmenšenie chladičov.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000718

    uzivatel000718

    XXX
    110kW tepla, to je úžasný. Človek vyzařuje ke stovce Watt tepla, jen pro srovnání. Úžasný :).

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000891

    uzivatel000891

    XXX
    krásný téma chválím redakci!

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Severin

    XXX
    Teda, kam na ty články chodíte, tohle je moc zajímavé čtení, jen tak dál.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000532

    uzivatel000532

    XXX
    Na tyhle články vždycky čekám 01 Těch 135°C na vodě je dost zajímavých. Ale docela by mě zajímalo, jakej tlak tam je a hlavně jestli ho dokáže vytvořit vodní čerpadlo, nebo ho vytvoří ta vysoká teplota 03

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    XXX
    Těch 135 °C, tedy dost nad bodem varu, je umožněno právě díky vysokému natlakování (pod hranicí 3,75 baru).

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000532

      uzivatel000532

      XXX
      3,75 baru to je jak mazací tlak u běžnýho motoru 12 zajímavý je, že olej je jenom 115°C, když jsou dneska oleje co umí mazat i při 140°C. Ty jejich motory mě nikdy nepřestanou fascinovat a s tlakem oleje to musí být asi taky zajímavý v takovým rozsahu otáček 03

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • matin

    XXX
    Tyto články s Patem Symondsem jsou geniální. Prostě člověk od fochu, který momentálně nemá zakázané zluvit :)

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Veľmi zaujímavý článok a pekné fotky. 11

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama