DISKUZE K ČLÁNKU McLaren s Ferrari používají horké foukání, Red Bull ne - proč?

Během závodního víkendu v Silverstone došlo k mnoha napjatým situacím týkajících se dočasného omezení mapování motorů. Během neustálého vyjednávání museli týmy více odhalit své karty.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren s Ferrari používají horké foukání, Red Bull ne - proč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 19.07.2011 00:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovali 3 lidé) 18.07.2011 23:54
Ved prave... Ak to neni tym, tak potom uz… »
» skejpa (Hlasovali 2 lidé) 18.07.2011 20:38
Presne. Ferrari a McL taky vyviji a jejich… »
» Lahva (Hlasoval 1 člověk) 18.07.2011 14:55
Závěrečný odstavec mě na VC Německa dosti… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Olda

    XXX
    No nevím s tím vlivem foukání u McLarenu. Silverstone je natolik specifická trať s rychlými zatáčkami, že je přímo ušitá na míru RebBullu. Nemyslím si, že je možné takhle od stolu říct z výsledku na různých tratích kdo na co doplatil. Teoreticky by měl být McLaren ve hře opět na Nurburgringu, to je profil pro ně ... uvidíme.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    XXX
    Horké - studené .... Uvědomuje te si, že o tohle jde jen když jezdec nestojí na plynu?

    Když na plynu stojí a to je na podstatné části tratě, tak mají foukání všichni stejný a to horký.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Ved prave...
    Ak to neni tym, tak potom uz neviem... 17 cim to mohlo byt... Vettel je sice spickovy jazdec ale neverim, ze dokazal dat (niekedy) sekundu na partaka. Jednoducho to neni mozne. Ak ano Mark nema v F1 co robit!

    P.S.: Vettel daval ale sekundu len dovtedy, kym neobmädzili premapovanie medzi kvaldou a pretekmi... Potom uz to nebolo tak markantne.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Cikki

    XXX
    F1 je o neustálém vývoji (jak řekl Whitmarsh v jiném článku)...

    RedBull podle mě to měl takto:
    kouzelné přední křídlo jim dalo šanci vyrovnat se týmu Brawn GP a vozům s dvojtým difuzorem...
    Trojtý difuzor - nasadili ho myslím v Barceloně (2009), což jim to taky pomohlo zvýšit rychlost
    Horké foukání - začali s tím v roce 2010, přičemž jim pomáhalo i to přední křídlo a trojitý difuzor (všichni ostatní měli jen dvojtý)
    Studené foukání - podle mě na něj přešli z horkého foukání

    Efektivitu předního křídla McLaren dohnal (viz Sepang 2011), dvojté (i trojité) difuzory byly zakázany... Studené foukání jim možná přináší nějakou výhodu, ale není to až taká velká...

    PODLE MĚ MÁ REDBULL JEŠTĚ NĚJAKÝ JINÝ TRIUMF, KDE ZÍSKÁVÁ VÝHODU

    však Adrian Newey říkal (článek o jeho první výplatě atd.), že jako jediný používá ještě prkno a tužku... a že v noci ho třeba něco napadne, tak to ráno nakreslí...

    takže zatímco ostatní okopírujou triumfy RedBullu, Newey vymyslí další 12

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      XXX
      ...jen a pouze za predpokladu, ze ostatni nenapadne nic noveho, nebo pri kopirovani nedokazou zajit jeste dal nez RB v originalnim navrhu. Oba predpoklady ale podle me nejsou splneny, mj. podivej se, jak RB jede, kdyz musi bojovat a ne jen ujizdet na cele. jako by to bylo jine auto IDRS samozrejme nechme stranou)

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • skejpa

        skejpa

        XXX
        Presne. Ferrari a McL taky vyviji a jejich technici nejsou zadna becka. Newey to nemuze drzet vecne. Na to je treba spousta lidi a jak je vidno, ve ferrari uz nejake zajimave novinky vymysleli a hlavne je dali do provozu. A jakozto vyhodu ferrari a McL vidim fakt, ze maji auta schopna relativne dobre predjizdet, kdezto RBR na vyjezdech ze zatacek a na rovinkach obecne hodne ztraci, takze se pak dokazou za kazdou lepsi formuli pekne zaseknout. Zadna slava netrva vecne. Ale to me nevadi :) Vettelik to letos podle me stejne urve. Jeste bych ale Alika neodepisoval :)

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • ala6

          XXX
          Bych to proste videl na to, ze Newey je geniali aerodymnamik. Umi navrhnout ciste auto bez kompromisu (ty musi delat pak jini s chlazenim 13). A takove auto je pak spickove na cele zavodu, ale ve spinavem vzduchu proste "idealy" uz nefunguji. Tam to chce kompromisy, ktere on nedela.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Našli rádcové 03 :
    [odkaz na stránku]

    Nikomu sa neospravedlnujem 04 Nesnivalo sa mi 03

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jiras

    jiras

    XXX
    Red Bull možná těží z faktu, že dva roky zpět byl jediný, kdo dokázal držet krok s dvoupatrovými difuzory.

    Foukání taky možná nebude tak úplně rozhodující, resp. čas musí jít nahnat i jinde. Pokud je Ferrari s foukáním tak "zaostalé", jak tvrdí Newey, tak při držení kroku aspoň v závodech musí logicky mít navrch někde jinde.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    To som "blázon"... "Ten" Horner nam tymto chce "rozdrtit betonovu teoriu"... 06
    Jedine, ze by v zavode otvaral klapku "omnoho" menej ako v kvalde? Ale to sa mi nezda na ten "obrovsky" rozdiel co mali v "kvalda vs zavod"... 15

    Renault - neviem, mozno este najdem niekde "to" co som vtedy pisal - ze si moc ich motor nerozumie s opozdenym spalovanim pri nezosliapnutom plyne (resp. rozumie v obmädzenej miere) Mozno sa mi len snivalo? 19 Ak je to tak, musim sa "Situs-ovi" ospravedlnit za dezinfomacie... 15 No skusim pohladat. 12

    A Ferrari uz radsej nekomentujem u nich je to asi take "tajne", ze okrem Marmorini-ho asi uz nikto netusi ako to je... 06
    Nic v zlom Ferrari-fans 14

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Eracer

    XXX
    V SIlverstone měl Alonso štěstí v tom že Vettel nepředjel skvěle bránícího Hamiltona jinak by zřejmě vettel Alonsa nějak vydeptal nebo nejméně dotáhnul. Takže foukání nefoukání Red Bull je pořád nejyrchlejší v závodech i kvaldách...a jiné to nebude...tudíž oba tituly...pro Red Bull 11

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • viking

      XXX
      no tak to sem se asi koukal na jinej kanal... v zaveru zavodu Vettel na Alonsovu rychlost proste nemel bez ohledu na to, jestli ho zdrzel Ham nebo ne... a z Vettelovi strany bys zadny "vydeptani" Alonsa nemoh ani cekat, to me fakt rozesmalo :o)) ... Vettel je rychlej, ale pokud neni vpredu, tak neumi bojovat jako Alonso...

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Petr:
    Horner (podla mna) tak "trosku nehovori pravdu" - v kvalifikacii (podla mna) fukali aj hot-blow. Neni mozne aby pred zakazom "premapovania" medzi kvaldou a pretekom bol "taky" rozdiel - alebo naopak - po zakaze uz nebol citit taky prepad medzi kval. a zavodom, resp. Vettel uz prave "zazracne" nedal tu sekundu na kolo.

    Ferrari - po minulom clanku som mal skor dojem, ze Ferrari sa radsej sustredi na cold-blow (ked bolo pisane, ze "manevruje s klapkou podobne ako Renault) Jak to teda je? 15 Uz som z toho Ferrari... 19 06

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Mě to také překvapilo (zvláště poté, co jsem [odkaz na stránku] před rokem do detailů rozváděl, jak Red Bull využívá horké foukání v kvalifikacích ), ale nezdá se mi, že by Horner (a to hned při několika příležitostech) takto lhal. V tom mu věřím.

      Ferrari přešlo údajně na horké foukání, které má používat také Renault.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Lahva

    Lahva

    XXX
    Závěrečný odstavec mě na VC Německa dosti naladil. 01

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama