DISKUZE K ČLÁNKU McLaren s Ferrari používají horké foukání, Red Bull ne - proč?
Během závodního víkendu v Silverstone došlo k mnoha napjatým situacím týkajících se dočasného omezení mapování motorů. Během neustálého vyjednávání museli týmy více odhalit své karty.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren s Ferrari používají horké foukání, Red Bull ne - proč?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Olda
21:22 18.07.2011 XXXNo nevím s tím vlivem foukání u McLarenu. Silverstone je natolik specifická trať s rychlými zatáčkami, že je přímo ušitá na míru RebBullu. Nemyslím si, že je možné takhle od stolu říct z výsledku na různých tratích kdo na co doplatil. Teoreticky by měl být McLaren ve hře opět na Nurburgringu, to je profil pro ně ... uvidíme. -
erdedy
23:54 18.07.2011 XXXVed prave...
Ak to neni tym, tak potom uz neviem... cim to mohlo byt... Vettel je sice spickovy jazdec ale neverim, ze dokazal dat (niekedy) sekundu na partaka. Jednoducho to neni mozne. Ak ano Mark nema v F1 co robit!
P.S.: Vettel daval ale sekundu len dovtedy, kym neobmädzili premapovanie medzi kvaldou a pretekmi... Potom uz to nebolo tak markantne. -
Cikki
16:36 18.07.2011 XXXF1 je o neustálém vývoji (jak řekl Whitmarsh v jiném článku)...
RedBull podle mě to měl takto:
kouzelné přední křídlo jim dalo šanci vyrovnat se týmu Brawn GP a vozům s dvojtým difuzorem...
Trojtý difuzor - nasadili ho myslím v Barceloně (2009), což jim to taky pomohlo zvýšit rychlost
Horké foukání - začali s tím v roce 2010, přičemž jim pomáhalo i to přední křídlo a trojitý difuzor (všichni ostatní měli jen dvojtý)
Studené foukání - podle mě na něj přešli z horkého foukání
Efektivitu předního křídla McLaren dohnal (viz Sepang 2011), dvojté (i trojité) difuzory byly zakázany... Studené foukání jim možná přináší nějakou výhodu, ale není to až taká velká...
PODLE MĚ MÁ REDBULL JEŠTĚ NĚJAKÝ JINÝ TRIUMF, KDE ZÍSKÁVÁ VÝHODU
však Adrian Newey říkal (článek o jeho první výplatě atd.), že jako jediný používá ještě prkno a tužku... a že v noci ho třeba něco napadne, tak to ráno nakreslí...
takže zatímco ostatní okopírujou triumfy RedBullu, Newey vymyslí další-
dannak
17:07 18.07.2011 XXX...jen a pouze za predpokladu, ze ostatni nenapadne nic noveho, nebo pri kopirovani nedokazou zajit jeste dal nez RB v originalnim navrhu. Oba predpoklady ale podle me nejsou splneny, mj. podivej se, jak RB jede, kdyz musi bojovat a ne jen ujizdet na cele. jako by to bylo jine auto IDRS samozrejme nechme stranou)-
skejpa
20:38 18.07.2011 XXXPresne. Ferrari a McL taky vyviji a jejich technici nejsou zadna becka. Newey to nemuze drzet vecne. Na to je treba spousta lidi a jak je vidno, ve ferrari uz nejake zajimave novinky vymysleli a hlavne je dali do provozu. A jakozto vyhodu ferrari a McL vidim fakt, ze maji auta schopna relativne dobre predjizdet, kdezto RBR na vyjezdech ze zatacek a na rovinkach obecne hodne ztraci, takze se pak dokazou za kazdou lepsi formuli pekne zaseknout. Zadna slava netrva vecne. Ale to me nevadi :) Vettelik to letos podle me stejne urve. Jeste bych ale Alika neodepisoval :)-
ala6
00:14 19.07.2011 XXXBych to proste videl na to, ze Newey je geniali aerodymnamik. Umi navrhnout ciste auto bez kompromisu (ty musi delat pak jini s chlazenim ). A takove auto je pak spickove na cele zavodu, ale ve spinavem vzduchu proste "idealy" uz nefunguji. Tam to chce kompromisy, ktere on nedela.
-
-
-
-
erdedy
16:08 18.07.2011 XXX -
jiras
16:11 18.07.2011 XXXRed Bull možná těží z faktu, že dva roky zpět byl jediný, kdo dokázal držet krok s dvoupatrovými difuzory.
Foukání taky možná nebude tak úplně rozhodující, resp. čas musí jít nahnat i jinde. Pokud je Ferrari s foukáním tak "zaostalé", jak tvrdí Newey, tak při držení kroku aspoň v závodech musí logicky mít navrch někde jinde. -
erdedy
15:30 18.07.2011 XXXTo som "blázon"... "Ten" Horner nam tymto chce "rozdrtit betonovu teoriu"...
Jedine, ze by v zavode otvaral klapku "omnoho" menej ako v kvalde? Ale to sa mi nezda na ten "obrovsky" rozdiel co mali v "kvalda vs zavod"...
Renault - neviem, mozno este najdem niekde "to" co som vtedy pisal - ze si moc ich motor nerozumie s opozdenym spalovanim pri nezosliapnutom plyne (resp. rozumie v obmädzenej miere) Mozno sa mi len snivalo? Ak je to tak, musim sa "Situs-ovi" ospravedlnit za dezinfomacie... No skusim pohladat.
A Ferrari uz radsej nekomentujem u nich je to asi take "tajne", ze okrem Marmorini-ho asi uz nikto netusi ako to je...
Nic v zlom Ferrari-fans -
Eracer
15:13 18.07.2011 XXXV SIlverstone měl Alonso štěstí v tom že Vettel nepředjel skvěle bránícího Hamiltona jinak by zřejmě vettel Alonsa nějak vydeptal nebo nejméně dotáhnul. Takže foukání nefoukání Red Bull je pořád nejyrchlejší v závodech i kvaldách...a jiné to nebude...tudíž oba tituly...pro Red Bull-
viking
16:56 18.07.2011 XXXno tak to sem se asi koukal na jinej kanal... v zaveru zavodu Vettel na Alonsovu rychlost proste nemel bez ohledu na to, jestli ho zdrzel Ham nebo ne... a z Vettelovi strany bys zadny "vydeptani" Alonsa nemoh ani cekat, to me fakt rozesmalo :o)) ... Vettel je rychlej, ale pokud neni vpredu, tak neumi bojovat jako Alonso...
-
-
erdedy
15:07 18.07.2011 XXXPetr:
Horner (podla mna) tak "trosku nehovori pravdu" - v kvalifikacii (podla mna) fukali aj hot-blow. Neni mozne aby pred zakazom "premapovania" medzi kvaldou a pretekom bol "taky" rozdiel - alebo naopak - po zakaze uz nebol citit taky prepad medzi kval. a zavodom, resp. Vettel uz prave "zazracne" nedal tu sekundu na kolo.
Ferrari - po minulom clanku som mal skor dojem, ze Ferrari sa radsej sustredi na cold-blow (ked bolo pisane, ze "manevruje s klapkou podobne ako Renault) Jak to teda je? Uz som z toho Ferrari...-
Petr
15:17 18.07.2011 XXXMě to také překvapilo (zvláště poté, co jsem [odkaz na stránku] před rokem do detailů rozváděl, jak Red Bull využívá horké foukání v kvalifikacích ), ale nezdá se mi, že by Horner (a to hned při několika příležitostech) takto lhal. V tom mu věřím.
Ferrari přešlo údajně na horké foukání, které má používat také Renault.
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek