DISKUZE K ČLÁNKU Brzdy ve Formuli 1: Nároky monopostů, vliv KERSu a DRS
K dobrému času na kolo ve Formuli 1 nestačí být pouze rychlý, velkou hraje také správné brzdění. Na okruhu v Montrealu se brzdí v sedmi místech, z toho na šesti velmi tvrdě. Jak to ovlivňuje nároky na brzdy? Jaký vliv na ně mají novinky letošní sezóny - KERS a DRS?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Brzdy ve Formuli 1: Nároky monopostů, vliv KERSu a DRS
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Anonym
00:46 11.06.2011 XXXTak jsem si o tom něco odborného přečetl a nejdůležitější je fakt, že pokud píst umístěný za brzdou má poloviční objem než píst u kotouče, tak tlačí dvojnásobnou silou ale má jen poloviční zdvih. Pedál má pohyb několik cm, zatímco pohyb pístu u kotouče je v řádu mm.
Takže se dá síla celkem pohodově převodovat.
A tomu ještě páka na pedálu, kde platí, že při delší páce ramena se přímo úměrně zvyšuje vyvinutá síla za cenu delšího pohybu.-
Lojzko
09:19 11.06.2011 XXXMáš úplnú pravdu, lebo to udáva aj ČSN 270005, ktorá hovorí v kap. 12, že maximálna sila na ručnú brzdu je 160 N a na pedál nožnej 300 N. Je to úplne v súlade, z EN a ISO, čo som si skontroloval. Preto pri prezentácii Brembo urobilo chybu a o jednu nulu to osolilo navyše. Nemá to byť 2000 N, ale 200 N.
-
-
erdedy
15:37 10.06.2011 XXXLojzko je mi luto, ze mas asi xenofobiu ci si nejaky rasista?, len to hovoris na nespravnom mieste - ja niesom ani madar ani madaron, ci ako to nazyvas. Ked uz sme pri tom, ved Ty sa asi nevies ani suvisle, zrozumitelne vyjadrovat. Ked tak pozeram na Tvoj prispevok... precitaj po sebe co si napisal a najdi chybu co si kde zabudol - prstiky su rychlejsie ako hlava?
Nevadi Mne nejde o Tvoju slovencinu Ty velky "Slovák"...
Stale si mi ale neodpovedal ci sa "dobre bavíš" za statne peniaze?
Chapem, ze sa Ti nechce odpovedat a ked este nahodou napises, tak len urazku, nejaku uplne "od veci" narazku, ci na uplne iny prispevok alebo "este lepsie" - v kazdom pripade "do autu" a hlavne pod inym nickom. -
-
bačík
10:01 10.06.2011 XXXTo je zase snůška nesmyslů! Pletete newtony s kilogramy, statiku s dynamikou... Tohle je článek pro normální lidi. Proto používá zjednodušení. Když se 70ti kilový chlap odrazí ke skoku, udělá dřep nebo dupne na brzdu tak okamžitá dynamická síla může být ještě daleko větší než statická tíha 200kg chlapa. To jste se nikdy při odrazu nezabořili do sněhu??? -
-
erdedy
18:59 09.06.2011 XXXLojzko/Ľaľo:
1. Co to tu skusas stale? Vidim, ze Ta to este nepreslo
2. S normami sa v tomto pripade asi moc neda argumentovat. Neviem ci nestacia udaje Brembo ci Mercedesu? Aj by som sam veril viac nejakej hodnote "do" 2kN... (v extreme). Nuz ale ked uvadzaju tak ako uvadzaju, neni preco im neverit.
V kazdom pripade nic Ti nebrani napisat im, ze maju chybu v udajoch prip. To nieje podla normy CSN.
Mozno sa spamätaju a hned nas prestanu vodit za nos
P.S.: niekde som zahliadol ako narazas na Fernandovych 65kg - to nech Ta nemyli, su ludia, ktori dokazu/zvladnu fyzicky viac ako 100kg "zdravy chlap". Co taky horolezci napr.? -
anonym
23:59 09.06.2011 XXX200 kg je nesmysl, možná 5 x to nějaký Barbar conan zvedne ale ne celý závod. Podle mě je tlak na brzdu možná 200 kg i když brembo uvadí 140 kg, ale to není rovno tlaku který tlačí jezdec na pedál. Mějte rozum. Podle mého to řeší páka, protože délka pohybu pedálu bude určitě delší než délka pohybu čelisti. Takže poloviční délka pohybu čelistí = 1/2 tlak na konci páky. To je jako u hydraulického heveru. Taky zvedneš lehce auto, díky tomu, že máš delší páku. A tvrdím snad, že tlačím na páku jednou tunou ? -
-
McMatej
16:06 09.06.2011 XXXAle prdlajs. Na stránkách Brembo se jasně uvádí "na pedál". [odkaz na stránku]
-
-
-
Lojzko
12:42 09.06.2011 XXXČSN 270005 vychádza z fyziologických predpokladov priemerného jedinca, ovládať nejaké zariadenie, pričom, pre to pre ruky menšia záťaž, lebo tie sú slabšie ako nohy a tam sú udané maximálne hodnoty. Obecne ČSN sú v súlade s EN (európskymi) a ISO (platnými celosvetovo) normami, nie sme predsa krováci (ČR, SR) !
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek