DISKUZE K ČLÁNKU Brzdy ve Formuli 1: Nároky monopostů, vliv KERSu a DRS

K dobrému času na kolo ve Formuli 1 nestačí být pouze rychlý, velkou hraje také správné brzdění. Na okruhu v Montrealu se brzdí v sedmi místech, z toho na šesti velmi tvrdě. Jak to ovlivňuje nároky na brzdy? Jaký vliv na ně mají novinky letošní sezóny - KERS a DRS?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brzdy ve Formuli 1: Nároky monopostů, vliv KERSu a DRS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 11.06.2011 09:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasoval 1 člověk) 09.06.2011 11:50
Nevím, nakolik jsou ČSN pro F1 závazné. 03 »
» erdedy (Hlasoval 1 člověk) 09.06.2011 18:59
Lojzko/Ľaľo: 1. Co to tu skusas stale? Vidim,… »
» erdedy (Hlasoval 1 člověk) 10.06.2011 15:37
Lojzko je mi luto, ze mas asi xenofobiu ci si… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Anonym

    XXX
    Tak jsem si o tom něco odborného přečetl a nejdůležitější je fakt, že pokud píst umístěný za brzdou má poloviční objem než píst u kotouče, tak tlačí dvojnásobnou silou ale má jen poloviční zdvih. Pedál má pohyb několik cm, zatímco pohyb pístu u kotouče je v řádu mm.

    Takže se dá síla celkem pohodově převodovat.

    A tomu ještě páka na pedálu, kde platí, že při delší páce ramena se přímo úměrně zvyšuje vyvinutá síla za cenu delšího pohybu.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lojzko

      XXX
      Máš úplnú pravdu, lebo to udáva aj ČSN 270005, ktorá hovorí v kap. 12, že maximálna sila na ručnú brzdu je 160 N a na pedál nožnej 300 N. Je to úplne v súlade, z EN a ISO, čo som si skontroloval. Preto pri prezentácii Brembo urobilo chybu a o jednu nulu to osolilo navyše. Nemá to byť 2000 N, ale 200 N. 14

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Lojzko je mi luto, ze mas asi xenofobiu ci si nejaky rasista?, len to hovoris na nespravnom mieste - ja niesom ani madar ani madaron, ci ako to nazyvas. Ked uz sme pri tom, ved Ty sa asi nevies ani suvisle, zrozumitelne vyjadrovat. Ked tak pozeram na Tvoj prispevok... precitaj po sebe co si napisal a najdi chybu co si kde zabudol - prstiky su rychlejsie ako hlava? 13
    Nevadi 03 Mne nejde o Tvoju slovencinu Ty velky "Slovák"... 03

    Stale si mi ale neodpovedal ci sa "dobre bavíš" za statne peniaze?
    Chapem, ze sa Ti nechce odpovedat a ked este nahodou napises, tak len urazku, nejaku uplne "od veci" narazku, ci na uplne iny prispevok alebo "este lepsie" - v kazdom pripade "do autu" a hlavne pod inym nickom. 02

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lojzko

      XXX
      Neurážaj sa, chcel som ti polichotiť ! 18 18

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        XXX
        Ty mna urazit nemozes pan najväcsi "Slovák". 03

        Stale sa vyhybas odpovedi? Chapem...
        A... ani NKÚ si nechce nikto rozhadat, ze? 19

        Nemusis sa bat, ja nemam cas sa s takym niecim ani niekym zaoberat. Bav sa dalej 01 03

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • bačík

    XXX
    To je zase snůška nesmyslů! Pletete newtony s kilogramy, statiku s dynamikou... Tohle je článek pro normální lidi. Proto používá zjednodušení. Když se 70ti kilový chlap odrazí ke skoku, udělá dřep nebo dupne na brzdu tak okamžitá dynamická síla může být ještě daleko větší než statická tíha 200kg chlapa. To jste se nikdy při odrazu nezabořili do sněhu???

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      To je samozřejmně pravda, ale to, co se děje mezi pilotem a brzdovým pedálem při brzdění není okamžitý dynamický děj. Brždění trvá několik sekund.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Anonym

    XXX
    A už vidím takového Satoa, který vážil 50 kg po vánocích jak tlačí 200 kg hodinu a to x krát po dobu závodu 12

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Lojzko/Ľaľo:
    1. Co to tu skusas stale? Vidim, ze Ta to este nepreslo 03 02

    2. S normami sa v tomto pripade asi moc neda argumentovat. Neviem ci nestacia udaje Brembo ci Mercedesu? Aj by som sam veril viac nejakej hodnote "do" 2kN... (v extreme). Nuz ale ked uvadzaju tak ako uvadzaju, neni preco im neverit.
    V kazdom pripade nic Ti nebrani napisat im, ze maju chybu v udajoch 03 prip. To nieje podla normy CSN.
    Mozno sa spamätaju a hned nas prestanu vodit za nos 13 01

    P.S.: niekde som zahliadol ako narazas na Fernandovych 65kg - to nech Ta nemyli, su ludia, ktori dokazu/zvladnu fyzicky viac ako 100kg "zdravy chlap". Co taky horolezci napr.? 03 19

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lojzko

      XXX
      Maďaróni nie sú zdraví, lebo sú psychicky narušení ! Je to otrasom, z tých škaredých koníkov ! 18

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    XXX
    200 kg je nesmysl, možná 5 x to nějaký Barbar conan zvedne ale ne celý závod. Podle mě je tlak na brzdu možná 200 kg i když brembo uvadí 140 kg, ale to není rovno tlaku který tlačí jezdec na pedál. Mějte rozum. Podle mého to řeší páka, protože délka pohybu pedálu bude určitě delší než délka pohybu čelisti. Takže poloviční délka pohybu čelistí = 1/2 tlak na konci páky. To je jako u hydraulického heveru. Taky zvedneš lehce auto, díky tomu, že máš delší páku. A tvrdím snad, že tlačím na páku jednou tunou ?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Tak sa skrátka pomýlili a treba ich na to upozorniť. Nie je to žiadna tragédia! Aj ja sa občas pomýlim! Ak niekto napíše, že Lewis spadol do vápna a z neho Bílá, budeš tomu veriť ? 18

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Při přetížení 5,5 G? 04 Týmy F1 ani dodavatelé brzdových materiálů asi holt neumí počítat.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ľaľo

    XXX
    V norme je to jasne uvedené, a 2000 N je sila na čeľustiach brzdných strmeňov zosilená hydraulikou, zo sily akčnej na pedáli brzdy ! 11

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Nevím, nakolik jsou ČSN pro F1 závazné. 03

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lojzko

      XXX
      ČSN 270005 vychádza z fyziologických predpokladov priemerného jedinca, ovládať nejaké zariadenie, pričom, pre to pre ruky menšia záťaž, lebo tie sú slabšie ako nohy a tam sú udané maximálne hodnoty. Obecne ČSN sú v súlade s EN (európskymi) a ISO (platnými celosvetovo) normami, nie sme predsa krováci (ČR, SR) ! 18

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Ja som už predtým deklaroval a teraz uvádzam, že v ČSN 27 0005, kap. 12 je jasne uvedené, že sily namajú presiahnúť u ručných pák 160 N a nožných pedálov bŕzd 300 N. Sekli ste sa o jednu 0. Má to bť 200 N nie 2000 N. 11

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama