DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari F10 - Změny po Malajsii
Ferrari s sebou do Číny přivezlo podstatně vylepšený monopost F10. Rozebereme si některé novinky, které se na něm po závodě v Malajsii objevily.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari F10 - Změny po Malajsii
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasoval 1 člověk)
16.06.2010 22:58
Moc díky, takovýchto detailů si člověk nemůže… »
» uzivatel000190
(Hlasoval 1 člověk)
17.06.2010 13:24
No vývoj naopak může probíhat v neskutečném… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000190
15:52 17.06.2010 XXXUznávám, že moje přesvědčení o vítězi letošní sezóny se příliš neopírá o fakta Takže doufám dál a třeba až jim teď ve valencii od těch výfuků chytne kolo tak ještě s tím návrhem vsadit se přijdeš sám
K těm motorům - sice jsou zmražené, ale minimálně ty motory musí někdo montovat a všichni víme jak daleko jsou zmražené... takže na to potřebuješ velké zdroje pokud jsi zároveň konstruktér motoru.
Jo nejlehčí to má z té top trojice samozřejmě, mercedes už na samou špičku nepočítám. Paradoxně nejtěžší bych přisoudil roli ferrari, její motor letos vybouchl snad 8krát k tomu se loni říkalo, že je nejžravější a nikdy nebyl pasován na výkonnostního leadera. 30-20 koním také nevěřím už z pohledu velice dobré formy renaultu.
Vím, že f bylo až na čtvrtém místě právě o ten bod. -
Petr
14:02 17.06.2010 XXXJirko, ty jsi opravdovy fanda, to se musí nechat! Ja bych si letos netroufl vsadit na nikoho (a rozhodně ne proti Alonsovi), takže mě jako partnera pro sázku můžeš klidně odepsat. Ale třeba se tady v diskusi najde, kdo se tvou sázku přijme. (Osobně bych letos kandidáta na titul u Ferrari či McLarenu nehledal, ale nic proti těmto týmům).
Nová omezení zdrojů se motorů netýkají - jejich vývoj byl zmražen již dávno.
McLaren má nejlepší motor - v čem? Rozdíly v motorech jsou podle mě zanedbatelné (někdo má vyšší výkon, někdo menší spotřebu, jiný má nižší nároky na chlazení, snanější zabudování do vozu,...). Motory je třeba posuzovat komplexněji, nejen koníky, není to zas tak jednoduché. Vim, že Horner si pořád stěžuje, že mají až o 30 koní méně - nevěřím tomu, ale i kdyby - jejich Renault má zase jiné výhody (např. tu spotřebu).
A ještě jedna poznámka k tomu, co píšeš - cožpak nemá McL stejný motor jako Mercedes či Force India? V čem to pak má nejlehčí než ostatní týmy? -
uzivatel000190
13:24 17.06.2010 XXXNo vývoj naopak může probíhat v neskutečném tempu i u ferrari jen prostě dělají v něčem chybu. Určitě mají ztrátu a nejsou top, ale to není ani mcl (který má nejlepší motor, takže má situaci nejlehčí).
Pokud zavedli tyto omezení tak se to nevztahuje na oddělení motorů nebo jak je to ošetřeno?
Takže i v této situaci kdy je každý odepisuje se s tebou klidně vsadím, že fernando bude mistr.
Minulá sezóna a třetí místo - za ferrari jezdil jediný jezdec a na konci to bylo snad o bod. -
Petr
09:37 17.06.2010 XXXKaždý tým se věnuje současně věnuje vozu pro letošní i budoucí sezónu. Pominu teď to, že některé prvky mohou běžet navíc v počátečních fázích jako projekty nezávisle na voze (F-kanál) - je to o tom, kolik zdrojů věnuješ kterému vozu.
Kdo loni přesunul dříve většinu zdrojů na auto pro rok 2010 není žádná otázka. Ferrari se tím nikterak netajilo. Dokonce připustili, že kvůli tomu přišli o loňské třetí místo v Poháru konstruktérů.
Každý tým má navíc okruhy, které jeho monopostu vyhovují více, či méně, jak správně píšeš. Za zaspáním (nebo spíše pomalým vývojem, pokud bys mě chtěl tahat za slovíčko (ve fabrice jim tam chlapi v prac. době určitě nespí)) Ferrari si nicméně stojím - nikde nebyli nejrychlejší, od Bahrajnu (i tam vyhráli po tech. problémech Red Bullu) postupně vadnou - nebo ti přijde, že se zlepšovali? Prostě nevím, co dělali celou zimu, těšil jsem se, že na tom budou mnohem lépe (zatím je to trochu rozpačité, od Bahrajnu nic nevyhráli).
Zkoumání detailů na jejich voze mě v tom navíc utvrzuje - i Renault mi ve vývoji přijde agilnější než Scuderia. Navíc žádná novátorská řešení, zatím spíše kopírují a ohýbají pro svůj vůz to, co se u jiných týmů šustne.
McLaren v Barceloně: že by jim to na rozdíl od Ferrari kdovíjak šlo, to bych netvrdil (Hamilton byl v kvalifikaci pouze o 0,1 sec rychlejší). Za Red Bullem zaostávali propastně - o více než 0,8 vteřiny.
Nejsou omezeny jen lidské zdroje. Omezeno je testování, aerodynamický vývoj (čas v tunelech) i samotné rozpočty - týmy spolu uzavřeli dohodu o jejich omezení (částky na kterých se přesně dohodly ale nevím). -
uzivatel000190
09:09 17.06.2010 XXXNemohlo by se přihlášení pamatovat? Já jsem teď přišel o svůj příspěvek protože jsem se zapomněl přihlásit nebo bylo fajn na to před odesláním upozornit, že není člověk přihlášen?
Jinak tedy ve zkratce:
Sám uvádíš, že mcl vyvíjí fkanál už dva roky, takže je otázka kdo dříve začal pracovat na autě...
Ferrari ztrácelo jen v jednom závodě takže pojem zaspání mi přijde nepřesný. Mcl také jezdil slušně v barceloně a v monaku nic moc. Každý má výhodu jinde.
Myslím, že rozpočty nejsou nijak omezené pouze lidské zdroje. -
Petr
07:20 17.06.2010 XXXKřídlo je jiné než loni, i když je pravda, že se nezměnilo tak dramaticky jako například u Renaultu.
Pro mě je celkem překvapivé, jak Ferrari ve vývoji zaostává - není to jen tím, že až příliš energie a zdrojů vrazili do F-kanálu (který jim stejně nefunguje tak, jako v tunelu), ale zřejmě nejsou zvyklí pracovat s omezeným rozpočtem.
Na to, že brzy odpískali loňskou sezónu a jako jedni z prvních se pustili do vývoje vozu 2010, tak je jejich forma zklamáním.
Ale nic není ještě ztraceno, v šampionátech jsou vysoko, velký upgrade vezou již do Valencie. (Na druhou stranu konkurence také nespí - myslím, že na na vítězství to stačit nebude). -
uzivatel000190
22:58 16.06.2010 XXXMoc díky, takovýchto detailů si člověk nemůže všimnout, já měl za to, že to auto mimo přidání fkanálů je pořád stejné...
U ferrari mě je hlavní záhadou proč mají pořád tak jednoduché přední křídlo, které s drobnýma změnami mají snad už z minulého roku...? -
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek