DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes má s adaptací F-kanálu problémy - aktualizováno
Týden před Velkou cenou Kanady Ross Brawn připustil, že má Mercedes s nasazením F-kanálu problémy - stále jim na voze nefunguje tak, jak by měl.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes má s adaptací F-kanálu problémy - aktualizováno
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000156
(Hlasoval 1 člověk)
08.06.2010 12:13
Chcelo by to nejaký iný pohľad na zadné krídlo.… »
» uzivatel000156
(Hlasoval 1 člověk)
09.06.2010 08:50
Pozri ten prvý obrázok - ľavá vyzerá hrubšie.
… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000156
12:39 09.06.2010 XXXTo poznám okrem názvu stalling. Keď na to pozerám, tak McLarenu ústí rúra do hornej časti krídla. Presne tam, kde ústí koleno Mercedesu ak by privádzalo vzduch zo spodnej hrubej časti.. -
Petr
09:06 09.06.2010 XXXPodle mě to je optický klam.
Stalling (sorrky) = stav, kdy křídlo ztrácí efektivitu kvůli oddělení horního a spodního toku vzduchu. Generuje přitom méně přítlaku - ale zároveň také menší odpor.
Toho využívají na rovinkách F-kanály (v zatáčkách naopak křídlo funguje tak, jak má, efektivně). Více info např. v tomto starším [odkaz na stránku] kde jsem ještě před sezónou popisoval fungování takového křídla u McLarenu. -
uzivatel000156
08:50 09.06.2010 XXXPozri ten prvý obrázok - ľavá vyzerá hrubšie.
Čo je to stalling na krídle? -
-
uzivatel000156
07:01 09.06.2010 XXXVďaka za obrázky. Tie otvory bohužiaľ nie je vidieť. Prívod vzduchu cez bočnice by mohol byť celkom reálny, potom by to mohlo pokračovať cez najväčšiu hrúbku krídla do stredu krídla a cez to koleno do druhej časti krídla, kde by to mohlo cez nejaké otvory vyfukovať medznú vrstvu.. To je len také mudrovanie... -
uzivatel000156
12:13 08.06.2010 XXXChcelo by to nejaký iný pohľad na zadné krídlo. Mne sa zdajú tie otvory umiestené kolmo na smer prúdenia. Takže by veľa vzduchu nenabrali. Načo by tam mohlo byť to koleno tiež netuším.-
Petr
14:08 08.06.2010 XXXKridlo z Turecka: [odkaz na stránku] [odkaz na stránku]
a pro srovnání z Monaka: [odkaz na stránku]
či z Barcelony: [odkaz na stránku]
Kanál by měl vést bočnicemi.
-
-
Petr
20:15 07.06.2010 XXXJá prostě nevěřím, že v Turecku už používali aktivní verzi. Jedním z důvodů je to, že na bočnicích zadního křídla nepozoruji žádnou změnu. Důvěryhodnější zdroje z F1 o tom mlčí. Někteří mi na dotaz odpověděli - ví o tom, ale netroufají si to potvrdit. Spíše sdílejí stejný názor.
Vím, že by to mohlo takto fungovat, jak o tom píšou na formula1.com, i když vedení vzduchu krkolomné: tím kanálem od kokpitu totiž to zadní křídlo nemusí "krmit" (to dělají ty dva otvory na horní straně hlavního profilu křídla), může sloužit pouze k jeho ovládání.
Otvory, které se objevovaly po Bahrajnu byly už i větší. A rádio? Poslechněte si, co Rosbergovi vlastně říkají (bylo to v 5. kole, ať to nemusíte dlouho hledat). To nemusel být pokyn k jeho aktivaci, ale podle mě k tomu, aby jejich řešení přizpůsobil svůj styl či stopu - to ještě jezdili piloti těsně za sebou.
Každopádně v Kanadě už bude jasno ;) -
uzivatel000036
16:05 07.06.2010 XXXJen dodatek....Otvory ktere byly naboku od Bahrajnu byly mensi a byly tam z duvodu ze v dane dobe slouzily vyhradne k chlazeni kokpitu a tim i samotnych pilotu. Timto si samozrejme Mercedes nevedomky velice do budoucna pomohl, a nemel tak tezke reseni, jako cekalo teamy, ktere pouzivaji standartni chlazeni kokpitu, vetsinou spickou predni casti vozu.
V posledni modyfikaci slouzi zmineny otvor Mercedesu k provozu F-ductu a k tomuto ucelu byl patricne zvetsen. -
uzivatel000036
15:48 07.06.2010 XXXOk, diky.. ono slo jen o tu vetu, ktera uz zmizela.
Tj. ze jej nemaji moznost ovladat, to bylo potvrzeno* radiovou komunikaci, ze ovladaji, i kdyz tedy jeden jezdec (NR) na to zapomina, neb si jeste pravdepodobne nenavykl
*(samozrejme i kdyz vezmem v potaz odkazovany web, ktery je pro vas jako autora neduveryhodny a budeme to respektovat) -
Petr
08:56 07.06.2010 XXXUpravím to.
Mě se moc to moc nezdá, vedení vzduchu mi přijde příliš komplikované (bočnicí zadního křídla tak, aby uprostřed docházelo ke stallingu, vzduch musí proudit téměř 90° záhyby ), na to, aby to mohlo fungovat.
Jinak Formula1.com není příliš spolehlivý zdroj co se tech. informací týče. Osobně tomu stále ještě 100% nevěřím, čekám, až se potvrdí důvěryhodnější zdroje. Navíc otvory po boku nosu tam jsou už od Bahrajnu. -
uzivatel000036
08:29 07.06.2010 XXXChtel bych upozornit, ze v clanku zminujete, ze F-duct Mercedesu neni stale ovadan pilotem.
Konkretne jde o vetu: "Od řešení McLarenu se navíc mírně liší - piloti *jej* zatím nemohou jeho fungování z kokpitu ovlivňovat."
Jelikoz je clanek ze vcerejska, je to davno pote (GP Turecka) co ma Mercedes system ovladatelny nohou, (oficialni zdroj to uvedl 30.5.2010 [odkaz na stránku] ) a my jsme mohli v primem prenosu slyset vybizeni zavodniho inzenyra Rosberga k tomu aby Rosberg F-duct nezapomel nalezite pouzivat. Tj. bylo by treba v clanku tuto chyblu nejakym zpudobem zkorigovat. Hezky den cele redakci
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek