DISKUZE K ČLÁNKU Taffin o vylepšeních Renaultu, zapalování a 0,5s ztrátě na Mercedes

Provozní ředitel Renaultu Rémi Taffin v rozhovoru pro Auto Motor und Sport rozebírá pokroky Renaultu, čerpání žetonů i zmenšující se ztrátu na vedoucí Mercedes - ta podle něj dosahuje v oblasti motoru už jen půl sekundy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Taffin o vylepšeních Renaultu, zapalování a 0,5s ztrátě na Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 08.06.2016 13:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 01.06.2016 16:57
Honda řekla, že se současným konceptem motoru a… »
» HellHogr (Hlasovali 2 lidé) 01.06.2016 20:22
Pramení mi to z toho, že Renault dolouhodobě… »
» airwar1939 (Hlasovali 2 lidé) 01.06.2016 21:56
To je nesmysl, vyvíjet a zkoušet mohou naprosto… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    Tak atmosferickou eru bych u Renaultu zrovna nevytahoval, viz jejich motor V111 stupnu... v atmosferach bylo lepsi BMW, Honda, mercedes a Ferrari.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      176.74.140.XXX
      V111 stupňů byl pokus, který byl velmi rychle odepsán. V čem byly motory BMW, Mercedes, Honda a Ferrari lepší? Možná ve špičkovém výkonu. To však není jediný parametr, který určuje pořadí motorů. Co třeba spolehlivost a ovladatelnost? Spotřeba? Pružnost (Nm)? Možnosti foukání pomoci motoru? Možností extrémního mapování, atd.? Fandové výše popsaných výrobců nám renaulťákům rádi připomínají, že jejich motory dávaly o nějaký ten kůň více, když se na to však člověk podívá z vícero úhlu pohledů, tak zjistí, že objektivně nejlepší a hlavně nejúspěšnější motory atmo éry měl Renault... a to jak v V10 díky 90. létům s Williamsem a Benettonem, tak v éře V8 hlavně díky Red Bullu, ale i vlastní zásluhou. Mimochodem, napsat, že V8 Honda byl lepší motor, než V8 Renault, to už chce hodně odvahy, protože ten byl ve všem horší než Renault.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Sešla se tady mooc pěkná dvojce H fans. Nic proti vám kluci, i já mám rád Hondy a dokonce jsem byl součástí komunity, byl jsem např. na Honday atd atd. Každopádně jestliže se vymezíme pouze na F1. Tak od svého návratu Honda líže dno mezi motoráři. Nikdo je nenutil nastoupit až v r. 2015, bylo to jejich rozhodnutí s tím, že již v r. 2013 (tedy před 3mi lety) tvrdili, že pozdější nástup do kolotoče F1 jim dá výhodu... no, že se mýlili, vidíme všichni. Každopádně za mě mluví fakta - Renault našel 50 ps přes zimu a 30 ps před Monacem, potvrzují to jak GPS data a jezdci, tak výsledky RB a již brzy se začne zlepšovat i tovární tým, jen si počkejte na "motorové okruhy", tam bude mít McLaren s Renaultem celkem problém i přes fakt, že šasi Renaultu je defakto loňský Lotus, který již loni byl považován za podprůměrné šasi. 0,4s jsou data potvrzená z GPS, 0,2s to dělalo v Monacu, kde jsou nejmenší nároky na motor v celém kalendáři. Užívejte si pěkné Alonsovo umístění, další podobnou šanci bude mít v Maďarsku. Leda by Honda nasadila vylepšení tak o 50ps minimálně, pak by z toho mohly být pravidelné body. Zatím však Honda jen mluví, ale není to vidět, Renault je nyní nejspolehlivější a již výkonově konkurenceschopná PJ. K tomuto statusu má Honda velmi daleko, takže se klidně vsadím, že ani v roce 2017 nebude mít Honda výkonnější PJ než Renault. A vaše kecy a shazování Renaultu tomu rozhodně nepomůžou pánové :) Můžete se utěšovat jak chcete, kdyby byl Renault tak špatný jak si přejete, tak se k němu nevrací TR, které již teď motorově ztrácí na RB. Co by dala Honda alespoň za výkon loňského Ferrari...

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Nikita19

    Nikita19

    46.229.123.XXX
    Hoši, nějak se ztrácím ve vašich úvahách! Jsme fandové Formule 1 a jistě každý fandíme své stáji nebo svému pilotovi! Proč potom osočování, zda je lepší Ferrari nebo Mercedes nebo Honda!? Všichni se snaží pracovat a vyvíjet co nejlepší motor a šasi a proto bych nezatracoval Renault! Ještě uvidíte co dokáže! No a s tím, že může být Renault rád, že od něj RB neodešel. Velká chyba, nechal bych je jít a za ty pomluvy bych jim žádný motor nedal. Na čem si myslíš, že by jezdili, kdyby jim Renault motor nedal! Asi by auto tlačil Horner! Blbej je na to dost! No a na závěr, proč se najednou hrne RB k Renaultu? Protože postupným vývojem opět dokázali udělat schopný motor! Proto se tam cpe i Toro Rosso. Podívej se na loňské výsledky a hlavně prognozy třeba od Hornera! Samé keci a nic víc! Jen pomluvy! Ale to je právě ta Formule 1 a je potřeba opět přitáhnout zájem fanoušků a né řešit žabo myší války, jestli je lepší Ferrari nebo Renault! 01

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • HellHogr

    HellHogr

    90.180.138.XXX
    Proč mám pocit, že Renault se bije do hrudi jen tak? chápu, pochvali se od RB jim nedostane, ale tyhle prohlášení jak všechny stahujou a jak to je silnější a islěnjší motor .. ostatní výrobci mlčí .. to znaená, že Renault bude mega před ostatníma a ostatní stagnují? asi ne

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      176.74.140.XXX
      Zrovna jsem dočetl jednu velkou pochvalu Hornera i směrem do Viry, takže tímto to asi nebude 03
      [odkaz na stránku]

      Dále se dá dočíst, že Honda defakto musí začít odznova a že potřebuje 50 žetonů ke stažení náskoku. 03

      Ono je nutné vzít v potaz, že se PJ Renaultu za poslední půlrok zlepšila o cca 80 ps. Je to jediný výrobce, který alespoň pustí nějaké info, takže si dokážeme i my fandové spočítat nějaké ty údaje. Kdyby byli všichni výrobci stejně sdílní jako u Renaultu, nemuseli bychom odhadovat, ale měli bychom velmi přesná data. Každopádně o tom vychází dost článků asi také proto, že to lidi čtou / sledují víc než jiné články.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        90.180.138.XXX
        Honda řekla, že se současným konceptem motoru a systémem žetonů, by to vyšlo na 40-50 žetonů, a pokud opravdu čteš články i ostatních výrobců PJ, tak určitě víš, že Honda úplně od začátku nemusí začínat, nehledě na to, že nehodlá kopírovat koncept Mercedesu jako to dělá Renault, hlavně jsme zvěvdav na tempo vývoje Renaultu, až bude neomezený vývoj, nic proti,ale myslím, že na to Renault doplatí nejvíc, třeba se ale pletu

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          212.96.178.XXX
          Nevím, kde pramení tva nedůvěra ve vývoj Renaultu, je to nejúspěšnější motorář atmosferické éry a rozhodně má kapacity a inženýry na to, aby mohli konkurovat Ferrari a Mercedesu. Kdybys ty články četl pozorně i ty, věděl bys, že jedinej, kdo zatím kopíruje Mercedes je Ferrari, které mělo v r. 2014 stejný koncept jako Renault, ale od r. 2015 rozdělilo kompresor a turbo po vzoru Mercedesu, kdežto Renault zůstal u svého konceptu, který nyní úspěšně vylepšuje. Honda jak známo má nynější koncept nejhorší a musí ho celý překopat, jestli se vydá směrem Mercedesu a Ferrari, nebo si vybere koncepci podobnou Renaultu, to zatím asi ví jen oni. Jedno je však jisté, Kromě Hondy jsou zbývající výrobci výkonově již na podobných úrovních a to je pro F1 jen dobře. Věřím, že i Honda příští rok s novou koncepcí mohutně posílí a bude společně s Mclarenem zatápět TOP 3. No a od roku 2018 jim již bude úspěšně sekundovat tovární tým Renaultu :)

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • HellHogr

            HellHogr

            90.180.138.XXX
            Pramení mi to z toho, že Renault dolouhodobě nezvládá vývoj, je logický že tři dodavatelé PJ jsou před Hondou, která má o rok míň, to je snad jasné ne? nebo že by kouzlili hned od začátku? jen ti prostě jasně ukazuju, že Honda si nehraje na Renault a přizná veřejnosti pravdu a etluče se do hrudi jak Renault pro nic, od Renaultu neustále slyším jak se zrychlili o 0,4 - Ricci a RB řekli, že je to desetina .. takže tyhle kecy v kleci jsou už fakt nudný, prostě Renault má špatné piloti, vývoj a PJ je jakžtakž dobrá a když to přirovnám Renault vs McLaren - Honda, tak jestli Honda má opravdu o 50 koní míň jako Renault jak sám tvrdíš, tak Renautl jako takový snad postavil šasi z kamene a dřeva 03

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            178.255.168.XXX
            Kdybys cetl ty clanky do konce nepises nesmysly o Honde, viz muj jiny prispevek s odkazem. Neni nic jiste.
            A Renault byl posledni dobou uspesny jen diky RB. Podivej kde se placal Willik a jak poskocil po prechodu na motory Mercedes 03
            Jestli bude Honda s McL nekomu zatapet nevim, take doufam, ale mam pocit ze jejich sasi je lepsi prumer a to na bednu moc stacit nebude. Tovarni Renault od 2018 asi zadna spica nebude. Spicka bude RB a pokud sezenou od roku 2018 opravdu povedeny motor je vymalovano pro vsechny a o titulu si muzou nechat jen zdat.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        178.255.168.XXX
        Honda rika, ze nebude mozna koncepci menit, to znamena bude jen ladit.
        3.odstavec - [odkaz na stránku]

        A ty zetony potrebuje ne proto, ze by mela vse spatne, jak se mylne domnivas, ale proto, ze jim v tovarne bouri mozky a maji spoustu reseni. Na jejich vyzkouseni je potreba spousta zetonu, protoze jinak vyzkousis jen neco a zetony jsou vycerpany, kapisto? 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.128.XXX
          To je nesmysl, vyvíjet a zkoušet mohou naprosto bez omezení nejdříve na brzdě a pak také v autě v rámci testovacích dnů, z nichž první proběhli před cca. 14 dny v Barceloně a tam Honda žádné vylepšení nedovezla.

          Jestli je koncepce Hondy dobrá nebo ne se nehodlám přít, mám na to svůj názor... ale dá se to říct i takto, soušasný motor Honda má nižší výkon a horší spolehlivost než motor Mercedes v sezoně 2014. To zda bude Honda mněnit koncepci, nebo jen opravovat drobné chyby zjevně zatím jasné není, ale spoń podle článku na který odkazuješ to ani v Hondě ještě nevědí (což také není zrovna ideální).

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            178.255.168.XXX
            Na brzde muzes asi zkoušet dobře motor, ale asi to není ideální pro komplet pohon s ERSem. To asi potvrdi i Renault, kdy loni neco ocekavali dle brzdy a vysledek se na trati nedostavil. vyvoje vseho by pomohlo neomezene testovani na trati.

            Jinak ke koncepci Hondy je tezke se vyjadrovat. To muze akorat Honda. Honda zatim sbira data, loni jich moc nenasbirala. Jestli ma Honda nizsi spolehlivost pochybuji, letos je vse bezproblemu, vetsi problemy ma i Ferrari. Vykon nevim, ale pochybuji ze by Mercedes byl pred dvema roky vykonejsi. Ty vykony jdou hodne nahoru kazdym rokem. Mercedes ma a mel spoustu dat v roce 2014, uz je v F1 nejakou chvili. Urcite na tyhle nove motory pouzil i spoustu technologii, ktere pouzival u atmomotoru. Honda musela postavit novy tym a nemela zadna data, zadne zkusenosti s vyvojem motoru pro F1. Tohle se neda porovnavat.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              77.240.188.XXX
              Tak simulace na brzdě jsou pokud jde o funkčnost a výkon průkazné 100%, ale logicky nelze nasimulovat provozní věci, jako vibrace a podobně.

              Omezení testování je problém, ale Honda mohla nový motor na sezonu 2016 zkoušet v posezonních testech, a následně další modifikace mohli testovat v předsezonních testech, a další nyní v testech v Barceloně. V reálu ale dovezli současný motor na předsezonní testy. Podle mě tak jak jsem studoval pravidla, by pro dobře fungující konstrukci neměl být počet žetonů omezující, 32 žetonů na sezonu umožňuje překopat 50% motoru... ale ve skutečnosti třeba i 75%, protože drobnější modifikace lze lehce zakamuflovat jako zvýšení spolehlivosti. renault opakovaně říká že 32 žetonů za sezonu má problém smysluplně využít.

              Pokud jde o vhodnost koncepce, tak to asi nikdo neposoudíme, ale rozhoduje výkon a toho má zatím Honda nejméně.

              Pokud jde o současné verze motorů, tak pravidla začala platit v roce 2009, s tím že motory měli být použity už v sezoně 2013. Mercedes vyvíjel už od roku 2009, konkurence hned na startu až od roku 2010 či 2011, Honda snad až od roku 2013. Jasně že ta ztráta musí být znát, Honda platí za opožděný vývoj, a také trochu i za svou japonskou povahu, kdy se rozhodnutí dělají pomalu a všichni strašně dodržují hierarchii. Pokud jde o výkon Renault udával výkon v roce 2014 850 koní, u Mercedesu se hovořilo o 875 koní, v roce 2015 měl mít Mercedes kolem 900 koní, loni měla na něj honda ztrácet až 150 koní... takže to by měla tak 750 koní, dnes má Mercedes kolem 930-950 koní, Honda údajně 850-870, takže plus mínus má teď výkon co Mercedes před dvěma lety. Ale jsou to jen odhady.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001639

                uzivatel001639

                89.111.77.XXX
                Honda ma vykonu malo, musi na nem zamakat, o tom zadna. Ale neni to dle meho vinou koncepce. Nemuzem hodnotit kolik vykonu mela Honda loni, protoze pohon nejel naplno diky nepovedenemu MGU-K, tam byl nejvetsi problem a to zpusobovalo nejvetsi ztratu celkoveho vykonu, takze klinde tech 150koni, jak rikas. Jenze spalovak bych rekl, ze je/byl na slusne urovni a byl loni srovnatelny se spalovakem od Mercedesu v uvodni sezone, takze koncepce spalovaku nevypada, ze by byl hlavni problem. Jsem spise zvedav, jestli i pristi rok bude Honda verit, ze to spise musi doladit nebo pujde cestou jistoty a udela vetsi turbo mimo valce a pujde cestou jako ostatni.
                Ze by byl rozdil Mrcedes - Renault v uvodni sezone jen 25 koni moc neverim, to by RB dohnal sasim. Vime jak to vypadalo, spise byl rzdil minimalne 50 koni, spise bych rekl 50-75koni.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • airwar1939

                  airwar1939

                  77.240.188.XXX
                  Tak výkonost Hondy lze hodnotit i podle časů na kolo, to že byl McLaren 2015 pomalejší na kolo než Mercedes 2014 se dá zjistit - jasně bylo to díky omezení výkonu Hondy... ale i Mercedes omezuje výkon z důvodu spolehlivosti.

                  Skutečné výkony se asi hned tak nedovíme, takže jsou to vše jen odhady odborníků. Ale Renault tvrdil že na začátku senony 2014 měl výkon 850 koní, a na začátku 2015 a 2016 měm mít 875 koní... to jsou údaje od automobilky, v jakém režimu ovšem neuvádí. Mercedes naproti tomu tvrdí, že během sezony 2015 překonal hranici 900 koní, tudíž v roce 2014 měl nepochybně méně. To o kolik má RB lepší či horš íšasi než Mercedes se také nedovíme, jde také o konfiguraci okruhu, každému může sedět něco jiného. A v neposlední míře výkon je jedna věc, další je ovladatelnost motoru, a pak také mechanický grip, který je zásadní pro přenesení výkonu na vozovku. Prostě moc proměnných, takže jen číslo výkonu ja zavádějící.

                  Můj názor je ten že Honda zaostává výkonnostně o tolik, že to asi jen vylepšováním nedožene, bude potřebovat zásadní změny, viz spalovací prostor a zapalování v předkomoře, asi i jinak řešené turbo a tepelný motorgenerátor atd. Prostě těch změn aby dohnali konkurenci bude třeba hodně a vše to vyvinou a sladit potřebuje zdroje finanční, lidské i časové. V současnosti mají za sebou tři a půl roku vývoje, a to ja kpomalu řešili spolehlivost, kde nejsou ničím omezováni ve vývoji (ani těmi žetony) ukazuje dle mě že nelze očekávat teď nějaké extra překotné tempo.

                  Já mám k Hondě velký respekt, ale reálný pohled na jejich působení v auto či motosportu je prostě ten, že na jednu stranu dokáží dominovat a vítězit... ale také jim to celkem dost dlouho trvá, než toho dosáhnou. V předchozí turbo éře do F1 vstoupili v podstatě v roce 1983... ale začali dominovat až v roce 1987... pak e tam vraceli na přelomu tisíciletí, dokonce měli vlastní tým... ale ten získal titul až když ho prodali a s motorem Mercedes. V motorkách mají dominantní období ,ale i období kdy se dívali na konkurenci několik let s odstupem. Prostě ani konkurence nespí a je podobně schopná a odhodlaná, takže to nebude mít Honda jednoduché. Důležité ale je aby zvolili dobré řešení a vyvíjeli rychleji než konkurence.

                  Snad se jim to povede a bude v F1 větší konkurence. Pro rok 2017 tomu ale ještě nevěřím.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.77.XXX
    Otazka na redakci - ma tedy Renault uz u tohoto upgradovaneho motoru zapalovani v predkomurce?
    Pokud ano, tak se uz asi nedaji cekat nejake zazraky ve vyraznem narustu poctu koni v letosni sezone 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      176.74.140.XXX
      Raději se začni modlit, protože jestli budou u Renaultu vylepšovat tempem jaké od zimy nasadili, tak Ferrari nechají brzy za sebou (jestli již nenechali) 03

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        178.255.168.XXX
        Tak Ferrari za sebou motorove asi jeste dlouho nenechaji. Porovnavej tovarni auta s motory. To znemana tovarni Renault a tovarni Ferrari. Vysledek je pro Renault dost spatny a jeste dlouho bude. To ze RB je aerodynamicky uplne jinde je vec jina a Renault si muze jen pochvalovat, ze mu takovato spickova staj neutekla. To se ale muze po roce 2018 zmenit 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama