DISKUZE K ČLÁNKU Räikkönen: O pneumatikách, odchodech a F1 jako takové

Finský závodník vkročil do formule 1 v roce 2001 a kroutí v ní už 13 sezónu. Mám ještě v dobré paměti jeden z jeho prvních rozhovorů v F1 nesoucí název Raketa z Espoo. Proto jsou jeho současné názory zajímavé i pro porovnání.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Räikkönen: O pneumatikách, odchodech a F1 jako takové

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 27.07.2015 15:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Zip (Hlasovalo 21 lidí) 23.07.2015 14:44
Jak se říká, pod tohle bych se klidně podepsal,… »
» Sunkael (Hlasovalo 20 lidí) 23.07.2015 15:01
Pěkný rozhovor, pod první odpověď bych se taky… »
» Mike17 (Hlasovalo 19 lidí) 23.07.2015 15:08
Cituji: Dříve auta dosahovala vyšších rychlostí,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • kik

    kik

    165.72.200.XXX
    Souhlasím s tím že DRS je taková obezlička pro to, aby alespň občas byl vidět nějaký předjížděcí manévr. S těmi gumami by mohly být zajímavé šachy v případě, kdyby se dodávala i sada schopná vydržet celý závod. Takže by měl pilot k dispozici např. 3 sady - měkou, střední (dnešní tvrdá) a tvrdou. A právě ta poslední by měla celý závod vydržet. Taky by mě docela zajímalo, jak by to vypadalo, když by nějaký tým s autem, které šetří gumy, s nimi jel celý závod. Možná by se umístil dost vysoko...

    + 9 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    89.29.32.XXX
    Co se technickych veci tyce, tak ma asi pravdu, jen by me zajimalo, kde se za jeho doby tak casto a lehce predjizdelo? To si tedy osobne nevybavuju a i statistiky prece dokazuji, ze po zavedeni DRS se oproti minulym sezonam predjizdi daleko vice.

    A pokud chcete zpatky pneu, na kterych pilot ujede bez problemu 70% zavodu na nejmekci smesi jako napr. Mark Webber v Madarsku 2010 tak prosim. Mi to jako optimalni nepripada. 17

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Tak ohledně DRS bych to neviděl jako závodní předjíždění, ale umělé, to je věc názoru. Je také otázkou, jestli povinná výměna pneumatik je bezpodmínečně nutná, možná by to strategicky bylo zajímavé, kdyby někdo překvapil soupeře a zkusil to dojet na jeden zátah.

      + 7 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        Takze by jsi radsi videl napr. Madarsko bez jedineho predjeti ale bez DRS? Ja tedy ne, dekuji. A to same plati i o mnoha dalsich tratich, kde ani s DRS neni predjizdeni zadna sranda jako Barcelona apod.

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Ale nikdo přece nechce, aby někdo jezdil 70% závodu na nejměkčí směsi. Nebo jsem nic takového nezaznamenal. Princip by měl být takový, že mají vydržet celý stint jezdit konstntně rychle (díky úbytku paliva by měla být kola pořád rychlejší). A jak dlouhý má být stint je otázka. Není problém mít gumy, co vydrží třeba 10 kol a pak se "rozpadnou". Nebo dřív aspoň takové byly.

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • ladys

    ladys

    178.23.219.XXX
    To Mike17 Vzhledem k tomu, že píše o tom že auta dosahovala vyšších rychlostí, tak bych to bral s rezervou

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      No vzhledem k tomu, že tehdy byly auta rychlejší spíš v zatáčkách, než na rovinkách (takže pro gumy větší zátěž), tak jsou podle mne jeho slova relevantní. 03
      Každopádně ikdyž se občas musely za závod 4x vyměnit, mohl na nich jet naplno celý stint.

      + 9 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Cooper

    Cooper

    188.120.212.XXX
    Joo Kimi to řekl uplně přesně ... kéž by se do F1 vrátily motory V10 nebo ještě lépe V12 :-D Držím Kimimu palce snad Ferrari uplatní opci a uvidíme ho v rudém voze i příští rok ... FORZA FERRARI

    + 14 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    88.146.158.XXX
    Má pravdu. A je dobře, že si i sám uvědomuje, že letos nejezdí moc dobře. Kimi je realista. Přál bych mu aby se ještě vzpamatoval ale už tomu moc nevěřím :/

    + 18 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Cituji: Dříve auta dosahovala vyšších rychlostí, pneumatiky byly lepší, měkčí... prostě byly jiné, ale rychlejší. Když se objevilo Pirelli, změnily se pochopitelně pneumatiky, můj dojem je, že ty předtím vám poskytovaly větší radost z jízdy, mohli jste jet celou dobu na limitu. Teď musíte šetřit palivo, šetřit pneumatiky, šetřit tohle, šetřit tamto...

    Takže nejsem sám, kdo si myslí, že teď nejezdí na limitu a dřív byly gumy lepší a vydržely celý stint. 04

    + 19 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zip

    Zip

    109.81.209.XXX
    Jak se říká, pod tohle bych se klidně podepsal, zvláště pod první odpověď. Prostě rozumný chlap, co díky svým zkušenostem má právo hodnotit. A to jsem nikdy nebyl jeho příznivec(spíše opak, soupeřil proti mým oblíbeným), ale postupem času se karta obrací, alespoň u mne.

    + 21 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Sunkael

      Sunkael

      78.45.153.XXX
      Pěkný rozhovor, pod první odpověď bych se taky podepsal. Přál bych mu aby se ještě ukázal.

      + 20 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kamuj Kobajaši s Toyotou TF109

Toyota se vrací do F1, uzavírá technické partnerství s Haasem

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama