DISKUZE K ČLÁNKU Räikkönen: O pneumatikách, odchodech a F1 jako takové
Finský závodník vkročil do formule 1 v roce 2001 a kroutí v ní už 13 sezónu. Mám ještě v dobré paměti jeden z jeho prvních rozhovorů v F1 nesoucí název Raketa z Espoo. Proto jsou jeho současné názory zajímavé i pro porovnání.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Räikkönen: O pneumatikách, odchodech a F1 jako takové
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
kik
13:27 24.07.2015 165.72.200.XXXSouhlasím s tím že DRS je taková obezlička pro to, aby alespň občas byl vidět nějaký předjížděcí manévr. S těmi gumami by mohly být zajímavé šachy v případě, kdyby se dodávala i sada schopná vydržet celý závod. Takže by měl pilot k dispozici např. 3 sady - měkou, střední (dnešní tvrdá) a tvrdou. A právě ta poslední by měla celý závod vydržet. Taky by mě docela zajímalo, jak by to vypadalo, když by nějaký tým s autem, které šetří gumy, s nimi jel celý závod. Možná by se umístil dost vysoko... -
Duncan66
11:43 24.07.2015 89.29.32.XXXCo se technickych veci tyce, tak ma asi pravdu, jen by me zajimalo, kde se za jeho doby tak casto a lehce predjizdelo? To si tedy osobne nevybavuju a i statistiky prece dokazuji, ze po zavedeni DRS se oproti minulym sezonam predjizdi daleko vice.
A pokud chcete zpatky pneu, na kterych pilot ujede bez problemu 70% zavodu na nejmekci smesi jako napr. Mark Webber v Madarsku 2010 tak prosim. Mi to jako optimalni nepripada.-
RoBertino
12:34 24.07.2015 83.208.82.XXXTak ohledně DRS bych to neviděl jako závodní předjíždění, ale umělé, to je věc názoru. Je také otázkou, jestli povinná výměna pneumatik je bezpodmínečně nutná, možná by to strategicky bylo zajímavé, kdyby někdo překvapil soupeře a zkusil to dojet na jeden zátah. -
Mike17
12:35 25.07.2015 93.99.87.XXXAle nikdo přece nechce, aby někdo jezdil 70% závodu na nejměkčí směsi. Nebo jsem nic takového nezaznamenal. Princip by měl být takový, že mají vydržet celý stint jezdit konstntně rychle (díky úbytku paliva by měla být kola pořád rychlejší). A jak dlouhý má být stint je otázka. Není problém mít gumy, co vydrží třeba 10 kol a pak se "rozpadnou". Nebo dřív aspoň takové byly.
-
-
-
Mike17
19:38 23.07.2015 93.99.87.XXXNo vzhledem k tomu, že tehdy byly auta rychlejší spíš v zatáčkách, než na rovinkách (takže pro gumy větší zátěž), tak jsou podle mne jeho slova relevantní.
Každopádně ikdyž se občas musely za závod 4x vyměnit, mohl na nich jet naplno celý stint.
-
-
Mike17
15:08 23.07.2015 93.99.87.XXXCituji: Dříve auta dosahovala vyšších rychlostí, pneumatiky byly lepší, měkčí... prostě byly jiné, ale rychlejší. Když se objevilo Pirelli, změnily se pochopitelně pneumatiky, můj dojem je, že ty předtím vám poskytovaly větší radost z jízdy, mohli jste jet celou dobu na limitu. Teď musíte šetřit palivo, šetřit pneumatiky, šetřit tohle, šetřit tamto...
Takže nejsem sám, kdo si myslí, že teď nejezdí na limitu a dřív byly gumy lepší a vydržely celý stint. -
Zip
14:44 23.07.2015 109.81.209.XXXJak se říká, pod tohle bych se klidně podepsal, zvláště pod první odpověď. Prostě rozumný chlap, co díky svým zkušenostem má právo hodnotit. A to jsem nikdy nebyl jeho příznivec(spíše opak, soupeřil proti mým oblíbeným), ale postupem času se karta obrací, alespoň u mne.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek