DISKUZE K ČLÁNKU Rozhovor s Hornerem: Kam se poděl magický dotek Neweyho? Řešení v nedohlednu
Šéf Red Bullu Christian Horner pro oficiální stráky Formule 1 odpovídá na otázky, které se týkají jejich současné nedostatečné výkonnosti, problémů s pohonnou jednotkou Renault, výsledků pilotů i budoucnosti týmu. Připouští, že své potíže jen tak rychle nevyřeší.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Rozhovor s Hornerem: Kam se poděl magický dotek Neweyho? Řešení v nedohlednu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
08:44 25.04.2015 77.240.96.XXXHorner Konečně začal Horner mluvit trochu rozumě. Z mého pohledu pěkná zpověď šéfa týmu. Zajímavé otázky a rozumné odpovědi. Snad poprvé po pěti-šesti letech si Horner odpustil ve svých odpovědích zaujatost, napadání druhých a poitikaření. Konečně se to dalo číst a nebyl jsem nas...
Článek si uložím, protože Horner říká zajimavé věci a zde se mi špatně staré články dohledávají.-
-
odin
08:38 26.04.2015 77.240.96.XXXAno, to je přesně ono. Nasazení novinek šitých horkou jehlou byl asi jenom důsledek zoufalství u RedBullu. Agresivní řešení jsou v éře turbo také dosti nespolehlivá. A v případě RedBullu a Neweyho návrhů aut to platí dvojnásob.Oni se pohybují na hraně pravidel (občas za) a buď vítězí, nebo mají neskutečné problémy s dojetím do cíle.Však víme, jak na tom některé modely Neweyho aut byly. Z mého pohledu je to logické. Auto netvoří pouze šasi, nebo pouze motor. Proto nelze svalovat vinu pouze na konstruktéra šasi, nebo pohonné jednotky, jak to bývalo u RBR tradicí.
-
-
-
Kapor
10:40 24.04.2015 194.160.178.XXXVôbec by som sa nečudoval,... ...ak by bol Adrian na rok u Ferrari, lebo tú bezzubosť, ktorú ukázal Red Bull už zrejme nemôže znášať a kazí mu to meno, ak oni na to v tomto majstrovskom tíme kašľú a na to jednoducho zabudli , patlajú sa s výrobcom, ktorým je Renault, ktorý prekročil svoj tieň a je len otázkou času, kedy bude musieť s F1 odísť a ignorujú Audi, ktoré s nimi chcelo o sezóne 2015 jednať už minulý rok a preto si je sám nielen Christián, ale aj majiteľ tímu Red Bull na vine a sakramensky na to doplatí, lebo Renault ich stiahne do kačírku so sebou. Toro Rosso ešte stále má kontakty a môže na rok prejsť znovu k Ferrari.
-
Adi
12:48 24.04.2015 176.74.130.XXXKapore, teď si mimo. Nevidím jediný důvod, proč by měl jít Newey do Ferrari, když ti mají skvělého Allisona. Navíc Newey nikdy nebyl s Ferrari spojen. Jeho dlouhodobé jsou Williams, Mclaren a Red Bull. Renault letos zatím odvádí hroznou práci, to je fakt. Sezóna pro něj bude těžká. Ale ještě pořád je to dle poštu podií a vítězství druhý nejlepší motor. Jak správně Horner podotknul, sezóna netrvá 4 závody, ale 19, možná 20. V Renaultu nejsou žádný ořezávátka, staví motory pro F1 skoro 40 let, jejich V8 je nejúspěšnější motor. Vůbec nechápu tvoje kydy na Renault kvůli 4 nepovedeným závodům. Vzpomen si na loňské V6T od Ferrari, to byla snad ještě větší ostuda! A konečně to tvoje Audi...když pominu, že koncern VW nechce do F1 momentálně vstoupit, tak hlavně nerozumím, jak si můžeš být jistý, že by to Audi zvládlo...o konstrukci moderních motorů do F1 neví nic, histoprie nulová, a nějaký TDičko v LeMans serii to rozhodně nevytrhne... nezlob se na mě, ale Honda nám momentálně jasně ukazuje, jak se dá podělat a to o F1 ví milionkrát víc než Audi a je to větší automobilka než Audi... Chápu, že máš hlad po vítězství Ferrari a 7 let od posledního titulu je hodně, ale nepiš tady závěry po pár závodech, taky bych se ti mohl za pul roku celkem slušně vysmát
-
-
limbi
20:29 23.04.2015 93.153.40.XXXTo je obrat v odpovědích :D Dva roky zpět se to rozebíralo, že Red Bull vyhrává jen díky neomezenému toku peněz co rve do vývoje vozu a vedení se dušovalo, že rozhodně neutrácí nejvíce a oháněli se efektivitou vývoje. Teď tu tvrdí že do F1 investovali více než McLaren nebo dokonce Ferrari, které dlouhodobě mělo nevyšší investice.
Dál se pořád ohání tím, že se musí změnit pravidla. Pokud si vzpomínám, tak to byl zrovna Red Bull, kdo při své dominanci tvrdil, že nedělá nic vyjímečného jen se jsou lepší než ostatní a nevidí důvod proč by se mělo něco měnit i přes jejich náskok který byl rapidně větší, než ten co má teď Mercedes na Ferrari.
Ani nemluvím o tom, že se často pohybovali až za hranicí pravidel (průtok paliva, pružná křídla atd atd). Mě z těch neustálých pláčů a nářků co ustupují a zas přicházejí vyplývá to, že Red bull je prostě značka a jako taková potřebuje pouze zisk. Nikdy to nebyla a nebude tradiční stáj F1...-
Jens
21:33 23.04.2015 78.157.160.XXXJak se pohybovali za hranicemi s "pružnými křídly?" To jsi trochu přestřelil, ne? Za to nikdy potrestáni nebyli - a to FIA několikrát na popud soupeřů změnila testy flexibility, vždy byli čistí. A ostatním se křídla neprohýbala nebo co to je za výmysl? Kromě průtoku paliva loni v Austrálii nikdy pravidla tak, jak byla tehdy psána, neporušili během 4 let dominance, to si jen zapšklí fanboys vymýšlejí pohádky o zlém Red Bullu.-
-
Jens
07:09 24.04.2015 109.81.245.XXXTo rozdíl je, ale jde přeci o to, jestli se ti ohýbají nad rámec daný pravidly nebo ne. Red Bull v tomto pravidla nikdy neporušil, a to po něm FIA jela jako po uzeném. Ostatně, až po zem se prohýbala i soupeřům, to nebyl jen Red Bull. Nedivím se, že si vůbec najednou nejsi jistý rokem, kdy to bylo.-
limbi
10:05 24.04.2015 199.64.72.XXXMám na to jiný názor, nebo spíš postoj. Není to tak dávno co se ohýbání aerodynamických posuzovalo čistě podle vizuálu viz zadní křídlo Renaultu v sezóně 2004. Tenkrát to odhalila kamera umístěná na airboxu. Bylo řečeno, že se ohýbá moc a nikdo nic neměřil. V pravidlech bylo (jestli je teď těžko říct) že prvky které vytváří přítlak nesmí být pohyblivé. Tím to pro mě končí a to, že někdo jako Red Bull dohnal Fia k tomu, že musela "zpřísnit" testy ohybů křídel je věc druhá. Navíc se testují se 100 kg zátěží což je prakticky nic, když křídlo dokáže vygenerovat 2x-4x víc a je vyrobené z kompozitních vláken. Sám se kompozity zabývám, takže vím, že stačí drobně pozměnit úhel natočení vláken za účelem posunutí zlomového bodu a křídlo které se při 100 kg ohne o 1cm se při 150 může ohnout už o 3 cm. Pružnost je u těchhle materiálů nelineární a je těžké to správně nastavit. Právě proto se o to všichni snažili ale nedosáhli toho čeho Red Bull. To že nevím, který rok to bylo je proto, že se to řešilo asi v rámci 3 sezon vím že jednou z nich bylo 2011. Takže to nebylo proto že bych si to vycucal z prstu.-
Jens
10:24 24.04.2015 109.81.245.XXXA jak bys to chtěl ošetřit? Křídla se ohýbají všem, nejsou z betonu. Proto se musí stanovit způsob, jakým se bude měřit - nyní to je sílou 1000 N na dvou místech na každé straně křídla, průhyb nesmí být větší než 10 mm, což rozhodně není "prakticky nic."
Red Bull v tomto neporušil pravidla, křídla se prohýbala a prohýbají všem. F1 je o posouvání limitů ve všech oblastech, tedy i v oblasti kompozitů a flexibility. Ta se musí nějak exaktně kontrolovat a pravidelně každý víkend kontroluje. Vůbec nezáleží na tom, co se ti u televize jeví jako moc nebo málo. Pravidla jsou stejná pro všechny a v této oblasti je nikdo nikdy neporušil, bez ohledu na pláč některých fanoušků, kteří těžce nesli dominanci Red Bullu. -
Adi
12:55 24.04.2015 176.74.130.XXXFlexi křídla Red Bullu byly trnem v oku konkurence nesčetněkrát a nesčetněkrát na FIA tlačili, ať to zarazí... 4x se o to pokoušeli, 4x Red Bull prošel a stejně se mu ta křídla ohýbaly vesele dál.
Evidentně byly v poznání kompozitů dál než jiné týmy a to jim přinášelo legální výhodu. Stejně jako te%d Mercedes odvedl nejlepší práci a to jim přináší výhodu... o tom hold motosport je a vem klidně jed na to, že kdyby FIA shledala flexi třídla nelegálníma, tak klidně RB diskvalifikuje, stejně jako by to udělala v případě, že by našli něco nelegálního v motoru Mercedes.
Jsme opět u toho samého, proč trestat úspěch? Ať se ostatní snaží ne?!
-
-
-
-
-
-
Mike17
09:24 24.04.2015 93.99.87.XXX-Velikost rozpočtu a velikost vlastních investic jsou 2 naprosto odlišné věci. Až se nad tím zamyslíš, možná ti dojde, že ten první odstavec jsi napsal blbě.
-Nepamatuji se, kdy měl RB takový začátek sezony, jako má letos Mercedes. Můžeš mi připomenout rok?
-Za průtok byli potrestáni odpočtem všech získaných bodů. Pružná křídla byla měřena mnohokrát, takže je blbost, že byly nelegální. Ano, je to značka, která to dělá pro zisk. Můžeš mi prosím uvést příklad někoho, kdo to pro zisk nedělá? -
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek