DISKUZE K ČLÁNKU Rozhovor s Massou: Schumacher byl rychlý, ale Alonso je z pohledu inteligence lepší

Felipe si bude navždy pamatovat den prvního vítězství v Brazílii v roce 2006. "Vítězství za volantem vozu Ferrari v žlutozelené kombinéze – to je moje nejlepší chvíle života."

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rozhovor s Massou: Schumacher byl rychlý, ale Alonso je z pohledu inteligence lepší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 13.11.2013 08:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 10 lidí) 08.11.2013 13:01
Až budeš mít chvilku, tak si něco přečti o… »
» mi88ki (Hlasovali 3 lidé) 11.11.2013 18:00
Prostě shodneme na tom, že se neshodneme skoro… »
» odin (Hlasovali 2 lidé) 13.11.2013 08:08
Máš pravdu, omlouvám se. Ale tady nejde o to,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • ERRORR

    93.99.142.XXX
    asdaddsddasdas Briatore jasně řekl, že Alonso pod tlakem zrychluje schumacher nikoliv. Navíc pro Alonsa hraje další fakt má velmi dobré všechny schopnosti závodního jezdce a ještě jeho závodní inteligence.

    + 5 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • plackobijec

      188.159.217.XXX
      Kdyz nekdo postavi sbirani bodu a krouzeni nad zavodeni, tak se tomu ted rika inteligence? Mjj. jak Alfons "zrychluje" pod tlakem jsme mohli napt. videt v posledni ctvrtine minule sezony, kdy ucebnicovym prikladem, jak se o titul bojovat nema byly posledni zavody sezon 2010 a 2012. 01 01 01 03

      + 6 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    94.112.78.XXX
    Massa se s Michaelem potkal jen v jedne sezone ktera byla jeho posledni. Tezko muze posoudit jaky byl Michael ve svych nejlepsich letech. Porovnavat Alonsa na zacatku kariery a Schumachera na konci je nelogicke a tak stale beru v potaz to ze Alo 2x titul v jedne staji Michael 7 titulu ve dvou stajich.

    + 8 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Chufu

    62.245.112.XXX
    Fernando neoslnil Je ale zajímavé, že po celou dobu dlouhývh 4 let je výrazně lepší, než Felipe.
    Je zajímavé, že jako jeden z mála je dobrý v nejednom slušném týmu. Byl výborný v Renaultu, výborný v McLarenu a špatný není ani ve Ferrari. A nebo je snad opakované druhé místo v šampionátu špatné? A jak jsou tedy na tom ostatní (kromě Vettela?) Co k tomu říct?

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Arnošt

    213.151.83.XXX
    Jižani nemají rádi němce Michael přišel do ferrari v době krize ferrari a po dvouletech zdvihnul ferrai k pěti titulům. Alonzo přišel k ferrari a po čtyřech letech titul žádný. To svědčí o vyšších kvalitách Alonza, že.

    + 17 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Až budeš mít chvilku, tak si něco přečti o historii, abys tu nepsal takové nesmysly. Zvlášť se zaměř na rok, kdy Schumacher přestoupil k Ferrari a na rok, kdy pro Ferrari získal první titul. Pak tyto dva letopočty dej sousedovic děcku a popros jej, aby ti spočítalo rozdíl. Možná pak zjistíš, že Alonso na tom není o nic hůř, než byl Schumacher ve svých prvých letech u Ferrari.

      + 10 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Jenže Schumi nepřišel v roce 1996 do vítězného týmu, ale do týmu který více jak deset let nepřičichnul k vavřínům. To že s ním byl schopen hned následující rok bojovat o titul do posledního závodu mělo určitě větší váhu, než přijít do týmu, který bojoval o titul v posledních 12 letech snad desetkrát. Alonso je sice skvělý jezdec, ale že by přinesl do Ferrari úspěch ? Spíš opak je pravdou. Ale netvrdím, že je to vina Alonsa. Za největší chybu považuji angažovanost a hloupost Lucy, který zlikvidoval vítězný tým, tím že začal vrtat do něčeho co fungovalo. Byl to on, který domluvil Kimiho a nepřímo tím poslal Schumiho do důchodu, protože ten pochopil o co tu jde. Tím jak si Luca začal usurpovat moc ve stáji, tak se zbalil i zbytek vítězného týmu, a nový tým už prostě tak úspěšný není a nejspíš ani nebude, když pravidelně dostává lekce od výrobce předražených limonád.

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          V lecčemž s tebou souhlasím a naše názory se tolik neliší. Přesto si dovolím poznámku. Co je podle tebe "vítězný tým"? Jak dlouho podle tebe nesmí bojovat o titul, aby jsi takový tým nenazval vítězný?
          Podle mne patřilo Ferrari téměř vždy za těch dvacet let, (co byli bez titulu) ke kandidátům na titul. To, že během sezóny se ukázaly dominantní jiné stáje, je druhá věc. Stejně jako v posledních čtyřech letech. Proč najednou počítáš Ferrari k vítězným týmům (když je tam Alonso) přesto, že RedBull má suverénně nejlepší auta. Za těch 20 let měl několikrát pilot Ferrari k titulu hodně blízko (např. 1990) a stejně tak v PK patřilo Ferrari několikrát k uchazečům o titul. Což pokračovalo i v době působení Schumachera. Já pořád nevidím ten údajný velký přínos Schumiho a naopak žádný přínos Alonsův. Jestliže Massa, (a nejen on), který měl možnost jezdit s oběma, srovná a vyhodnotí Alonsa jako lepšího pilota, tak je to pro mě (sice subjektivní Massův), ale přesto dosti pádný argument. Chápu, že příznivci Schumachera to nesou nelibě, jelikož jej nejprve poslal do důchodu Alonso, svými dvěma tituly a pak (jak jsi napsal) Luca díky angažmá Kimiho. Což je první důvod proč Alonsa nemít rád. A příznivci Hamíka zas Alonsovi nemohou zapomenout, že si nenechal kálet na hlavu od McLarenu a Hamiltonovic rodiny. Což je druhý důvod proč má Alonso více nepřátel, než příznivců. A ještě na závěr, k úspěchu potřebuješ mít k dispozici TOP auto, výborného pilota a přízeň komisařů, respektive FIA. To vše mělo v době Schumiho Ferrari. Dnes toto vše má RedBull. Možná, kdyby v minulých čtyřech letech mělo Ferrari alespoň dva ze tří předpokladů úspěchu, nemuseli jsme se tu dohadovat a ten titul by jim Alonso také získal.
          Pro mne budou vždy více atraktivní ti "slabší", kteří dokáží bojovat o vítězství s těmi silnými, než silní, jež mají k dispozici pro sběr titulů veškeré možnosti. Proto uznávám Alonsovo jezdecké umění (nikoliv charakterové vlastnosti), nad všechny současné piloty F1.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • mi88ki

            mi88ki

            86.49.79.XXX
            Prostě shodneme na tom, že se neshodneme skoro na ničem.

            Ve Ferrari na začátku 90´ let panoval těžký amaterismus. V roce 96 vznikl defacto nový tým a jezdec resp. Schumi byl jen částí této změny. Nicméně tento tým začal postupně fungovat a taky vítězit. Luca se cítil na vedlejší koleji, což bylo pro Ferrari jediné štěstí. V roce 2005, kdy se Bridgestone nepodařilo vyrobit konkurenceschopné pneumatiky poté, co tebou nazývaná proSchumachrovská FIA , znovu zamíchala pravidla, tak Luca využil této situace, aby zase převzal moc a začal zakulisně jednat. Poté co se bez souhlasu Todta a Brawna domluvil s Kimim, tak urychlil rozpadnutí tohoto vítězného spolku.
            Jinak ta darebná FIA šla Schumimu tak na ruku, že změnila bodování, aby vítězství nemělo takovou hodnotu a taky vymyslela kvalifikaci na jedno kolo, přičemž logicky ne vždy měli jezdci stejné podmínky. A zákaz výměny gum taky nevypadalo jako pravidlo, které by šlo Ferrari na ruku o čemž snad svědčí i tragický propad výkonosti po uvedení tohoto pravidla.

            A co se týče komentáře Felipeho, tak srovnával jezdce na konci kariéry a jezdce, který byl na vrcholu sil. A napsat o skoro důchodci, že byl rychlý a Fernando inteligentnější jezdec je spíš poklona pro toho staršího. Ferda schumiho dvakrát se srovnatelného technikou porazil, ale to první vítězství mělo asi stejnou váhu jako to Schumiho rok předtím. Prostě oba měli k dispozici vítězný balík a využili ho. V roce 2006 se poprvé ukázalo, že Alonso, když jde o vše, tak jdou jeho výkony dolů. Nakonec ho zachránil prasklý ventil a odstoupení Michaela z vedoucí pozice v předposledním závodě, jinak by Schumi nejspíš šampionát vyhrál.
            Ano, ta druhá kariéra Schumiho už byla o ničem jiném. Schumi je jezdec, který byl zvyklý tvrdě pracovat od rána do večera na testovací trati. Zákaz testovaní znamenal, že je potřeba vyvíjet a testovat virtuálně což bylo pro Schumiho nemožné. Navíc to už bylo závodění v údržbě gum, s čímž měl Mercedes asi největší trable ze všech a Schumi byl dobrý v něčem jiném, tedy v ryzím závodění, kde se jede pořád na hraně a úsporný jezdec už z něj prostě vyrost nemohl.

            + 3 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Tak to se opravdu neshodneme na ničem.
              Pár faktů: v roce 95 bylo Ferrari (bez Schumachera a spol.) druhé se ziskem 73 bodů. V roce 96 (se Schumacherem a spol) bylo Ferrari druhé se ziskem 70 bodů. To je tedy progres!!! V dalších třech sezónách končili vždy druzí. A až v páté sezóně získali titul jak v jednotlivcích, tak v PK.
              Pro porovnání Ferrari 2009 (bez Alonsa) skončilo až čtvrté, Ferrari 2010 (poprvé s Alonsem) bylo třetí, v 2011 opět třetí, v 2012 druhé a letos zatím figurují na třetím místě. Nechápu, proč vidíš Ferrari do kterého přestoupil Alonso jako VÍTĚZNÝ TÝM, naproti tomu Ferrari poloviny 90-tých let vidíš jako amateristické? 18 18 18 Tak to jsi zaslepený fanboy a vést s tebou jakékoliv diskuze je jen ztrátou času.
              Jinak FIA míchá pravidly od dob, kdy ji začali ovlivňovat Ecclestone s Mosleyem. Do roku 2004 bylo rozhodování FIA proSchumacherovské od roku 2005 už nikoliv. (Jako by si řekli, že mu už sedm titulů stačí). Prostě jen naznačuji, že zisk titulu má FIA možnost "dovolit, nebo nedovolit" každému pilotovi. A o Schumacherovi to platí také. Vlastně jsi mi to i potvrdil.
              A co se týče Massova srovnání, nejsem přesvědčen, že by byl Schumi od roku 2005 na konci kariéry.18 Stejně jako, že je Alonso teprve od roku 2010 na vrcholu sil. Opět účelově zkresluješ.
              A druhá Schumiho kariéra? To bylo procitnutí pro jeho fanboys. O štření gum to bylo až poslední dva roky, první rok šetřit nemusel nic, stejně jezdil těžký průměr.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                165.72.200.XXX
                V 95' bylo Ferrari třetí :D

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Máš pravdu, omlouvám se. Ale tady nejde o to, zda byli třetí, nebo druzí. Reagoval jsem na hloupé a účelové zkreslování historie od Arnošta (nebýt jeho příspěvku, vůbec bych se této diskuze nezúčastnil) a následně mi88ki. To jsou přesně ty kecy, podle kterých byl Schumacher v minulosti hlavním konstruktérem, managerem Ferrari, mechanikem, testmenem, ladičem aut, vedoucím týmu a konečně i pilotem, který za dva roky vytáhl Ferrari z propadliště dějin na samé výsluní.
                  Což není a nikdy nebyla pravda !!!
                  Zatímco Alonso je ubožák, jež má v lepším případě štěstí.
                  Také jsem v původním příspěvku napsal, že obě mise, jak Alonsova, tak Schumiho jsou si ve svém začátku podobné. Prostě mě mi88ki nepřesvědčil svými nesmysly, že Schumi nastupoval k amatérskému týmu a udělal z nich profesionály, zatímco Alonso nastupobval k vítěznému týmu a udělal z nich amatéry. Nic víc, nic míň03

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • tom

      85.135.210.XXX
      Prepac ale takuto matematicku ulohu by spravne vyrisil kazdy prvacik.
      Alr ty nie.
      Takze bud nevies pocitay alebo umyselne zavadzas a klames?

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • prcák

      212.109.191.XXX
      to je právě ta inteligence....nabulíkovat lidem jak špatné auto má a že každý bod je z říše zázraků.Opravdu se těším na den,až si Alonso sbalí kufry a konečně z Ferrari vypadne.

      + 16 / − 13

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Felipe rýchlo zabúda,... ...práve Michael ho nazval mladším bratom a nie Fernando a odovzdal mu žezlo, v ktorom mal pokračovať pri získavaní ďalších titulov majstrov sveta pre tím Ferrari. On však na to nemal síly a ani schopnosti, preto prišiel do skudérie Fernando, ale ako vidieť, ani on úplne neoslnil. 18

    + 13 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama