DISKUZE K ČLÁNKU Renault o přenosu technologií do silničního provozu i mezi svými odběrateli motorů F1
V letošní sezóně naposledy zazní zvuk 2,4litrových osmiválců s přirozeným sáním. Šéf traťového provozu společnosti Renault Sport F1 - Remi Taffin - hovoří o tom, co se během té doby naučili, co bylo přeneseno do silničních vozů nebo navzájem mezi jejich F1 zákazníky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault o přenosu technologií do silničního provozu i mezi svými odběrateli motorů F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Kapor
12:54 15.08.2013 194.160.178.XXXTreba povedať aj to,.. ...že MGUH je pripojený na ten hriadeľ turbokompresora, cez planetóvú prevodovku, kde pastorok na hriadeli MGUH je planéta a cez satelity otáčaš ozubeným vencom, ktorý je spriahnutý s s hriadeľom generátora motorgenerátora (MGUH). Zaručuje to veľký prevodový pomer z vysokých až 100 000 ot./min. nadol, aby si dostal nielen rozsah menovitých generátora, ale docieliť tým aj optimálnu veľkosť krútiaceho momentu, akoľko ak by si len spojil hriadeľ turba s generátorom motorgenerátora priamo, tak ho vlastne zastavýš, lebo krútiaci moment je veľmi nízky a otáčky nepoužiteľmé pre generátor (sú moc vysoké) a o tom som sa tu už zmienil. -
Kapor
13:33 15.08.2013 194.160.178.XXXA ešte som zabudol,... ...že o turbo dieru prídu, na rozdiel od iných dier preto, lebo Twin scroll turbo, ktoré sa bude u 1,6 V6 Turbo používať, je konštruované tak, že tú dieru potláča a je to už v názve v preklade toho Twin scroll - Pulzná turbína so skrutným vírom. Turbokompresor sa skladá totiž z jedného kompresora a dvoch turbín v rozdelenej skrini na vrchu kde sú obe prepojené, kde 3 valce poháňajú jednu a druhé 3 druhú a sú zoradené pri sebe I.turbína 1.,2.,3. valec a II.turbína 4.,5.,6. valec. Komprédo ? -
Kapor
13:53 15.08.2013 194.160.178.XXXA nakoniec o hydrodynamických ložiskách sme sa nepreli,... ...lebo som ťa odkázal na diplomovku, zverejnenú na internete, poslucháča z Brna, kde to je vysvetlené v celej šírke a ja som tvrdil to isté. Pseudoadiabatický motor je realita v člne, lebo ho tam má aj bývalý prezident USA Busch a je namontovaný v Audi 8 a sleduje Technická univerzita v Bratislave, kde ho sleduje vedúci katedry automobilov a lodí, pre využívanie na komerčné účely, do bežných aut, lebo v závodoch sa mal objaviť už v tejto sezóne a neviem, či sa im podarilo na to zohnať tím, leb to nie je jednoduché z dôvodu, že ak to nepôjde v tejto, tak len v budúcej sezóne sa môže objaviť v niektorom z tímov pre 24 hodinovku, lebo bol upravený z toho R5 Turbo pre tieto účely (najskôr pre závod katamaránov, kde ten tím zvýťazil).
-
-
-
-
-
Arnoux
16:27 14.08.2013 37.48.38.XXXČlánek výbornej, ale pro mně asi nejzajímavější fotka prvního motoru ze tří.Tipuju EF15 "C" s kvalifikačním výkonem pro Ayrtona 1200-1300koní.
Kam se na to dneska hrabou s elektro kafemlejnkama.Tohle byl nářez a vydržel i tři kvalifikační kola
Renault,BMW,TAG Porsche ty tenkrát uměli pořádně zafoukat!-
Kapor
17:00 14.08.2013 194.160.178.XXXMáš pravdu, že ten výkon EF 15 "C" bol enormný,... ...no vtedy zrejme sa pouíval iný motor pre kvalifikáciu ako pre závod a nebol obmedzený nielen prietok, ale ani cekove stanovená spotreba na závod, tak do toho motora napumpovali, čo to dalo.-
Arnoux
18:15 14.08.2013 37.48.42.XXXNo přesně tak.To byla doba,kdy se neřešilo nic a motory se vozily snad po desítkách kusů.Omezení prostě žádný.Senna si nechával na kvaldu nafoukat maximální výkon co šel a myslím,že motor přežil 3, nebo 4 kola.(De Angelis s tím nejezdil, asi to bylo o život) Už si to tak nepamatuju-je to moc dávno.Byl to Lotus 98T, pro Renault nejvýkonější auto co kdy jezdilo s jeho motorem.Vím,že nějak soupeřily s BMW o nejvyšší výkon, který byl udajně kolem 1400koní, ale kdoví.... Těch 1200 ale udává přímo Renaultsport, takže tomu bych věřil.Dneska prostě neuvěřitelný.
-
-
Kapor
13:08 15.08.2013 194.160.178.XXXBMW sa dostalo s výkonom ešte vyššie,... ...na tých 1400 koní a paradox bol v tom, že to vydržali staré vyzrené bloky motorov (boli to štvorvalce), ktoré boli vyhodené ((slušne povedané uložené) za hangárom z nejakej overovacej série a tieto to prekoňovanie vydržali a ako jediné prežili a dodnes sú tie repliky turbomotorov v múzeu automobilky. Ak tak pôjdeš, tak si ich pozri.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek