DISKUZE K ČLÁNKU Renault o přenosu technologií do silničního provozu i mezi svými odběrateli motorů F1

V letošní sezóně naposledy zazní zvuk 2,4litrových osmiválců s přirozeným sáním. Šéf traťového provozu společnosti Renault Sport F1 - Remi Taffin - hovoří o tom, co se během té doby naučili, co bylo přeneseno do silničních vozů nebo navzájem mezi jejich F1 zákazníky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault o přenosu technologií do silničního provozu i mezi svými odběrateli motorů F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 20.08.2013 11:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 5 lidé) 14.08.2013 21:14
Na turbu je motorgenerátor (označovaný jako MGU… »
» Petr (Hlasovali 5 lidé) 14.08.2013 21:39
Já obrázek ze silničního vozu zvolil záměrně,… »
» erdedy (Hlasovali 3 lidé) 14.08.2013 12:43
paradny clanok! 01 01 01»

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Treba povedať aj to,.. ...že MGUH je pripojený na ten hriadeľ turbokompresora, cez planetóvú prevodovku, kde pastorok na hriadeli MGUH je planéta a cez satelity otáčaš ozubeným vencom, ktorý je spriahnutý s s hriadeľom generátora motorgenerátora (MGUH). Zaručuje to veľký prevodový pomer z vysokých až 100 000 ot./min. nadol, aby si dostal nielen rozsah menovitých generátora, ale docieliť tým aj optimálnu veľkosť krútiaceho momentu, akoľko ak by si len spojil hriadeľ turba s generátorom motorgenerátora priamo, tak ho vlastne zastavýš, lebo krútiaci moment je veľmi nízky a otáčky nepoužiteľmé pre generátor (sú moc vysoké) a o tom som sa tu už zmienil. 11

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        A ešte som zabudol,... ...že o turbo dieru prídu, na rozdiel od iných dier preto, lebo Twin scroll turbo, ktoré sa bude u 1,6 V6 Turbo používať, je konštruované tak, že tú dieru potláča a je to už v názve v preklade toho Twin scroll - Pulzná turbína so skrutným vírom. Turbokompresor sa skladá totiž z jedného kompresora a dvoch turbín v rozdelenej skrini na vrchu kde sú obe prepojené, kde 3 valce poháňajú jednu a druhé 3 druhú a sú zoradené pri sebe I.turbína 1.,2.,3. valec a II.turbína 4.,5.,6. valec. Komprédo ? 11

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        A nakoniec o hydrodynamických ložiskách sme sa nepreli,... ...lebo som ťa odkázal na diplomovku, zverejnenú na internete, poslucháča z Brna, kde to je vysvetlené v celej šírke a ja som tvrdil to isté. Pseudoadiabatický motor je realita v člne, lebo ho tam má aj bývalý prezident USA Busch a je namontovaný v Audi 8 a sleduje Technická univerzita v Bratislave, kde ho sleduje vedúci katedry automobilov a lodí, pre využívanie na komerčné účely, do bežných aut, lebo v závodoch sa mal objaviť už v tejto sezóne a neviem, či sa im podarilo na to zohnať tím, leb to nie je jednoduché z dôvodu, že ak to nepôjde v tejto, tak len v budúcej sezóne sa môže objaviť v niektorom z tímov pre 24 hodinovku, lebo bol upravený z toho R5 Turbo pre tieto účely (najskôr pre závod katamaránov, kde ten tím zvýťazil). 11

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.80.165.XXX
    paradny clanok! 01 01 01

    najzaujimavejsie su (pre mna) posledne dve vety. 03

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Díky.
      Poslední dvě věty myslíš:
      Sign Up to see what your friends like
      a Sdílejte článek na sociálních sítích? 04

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.80.165.XXX
      Aha, kecám.03 "Tri" posledne vety.03

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      37.48.38.XXX
      Článek výbornej, ale pro mně asi nejzajímavější fotka prvního motoru ze tří.Tipuju EF15 "C" s kvalifikačním výkonem pro Ayrtona 1200-1300koní.
      Kam se na to dneska hrabou s elektro kafemlejnkama.Tohle byl nářez a vydržel i tři kvalifikační kola 04
      Renault,BMW,TAG Porsche ty tenkrát uměli pořádně zafoukat!

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Máš pravdu, že ten výkon EF 15 "C" bol enormný,... ...no vtedy zrejme sa pouíval iný motor pre kvalifikáciu ako pre závod a nebol obmedzený nielen prietok, ale ani cekove stanovená spotreba na závod, tak do toho motora napumpovali, čo to dalo. 18

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          37.48.42.XXX
          No přesně tak.To byla doba,kdy se neřešilo nic a motory se vozily snad po desítkách kusů.Omezení prostě žádný.Senna si nechával na kvaldu nafoukat maximální výkon co šel a myslím,že motor přežil 3, nebo 4 kola.(De Angelis s tím nejezdil, asi to bylo o život) Už si to tak nepamatuju-je to moc dávno.Byl to Lotus 98T, pro Renault nejvýkonější auto co kdy jezdilo s jeho motorem.Vím,že nějak soupeřily s BMW o nejvyšší výkon, který byl udajně kolem 1400koní, ale kdoví.... Těch 1200 ale udává přímo Renaultsport, takže tomu bych věřil.Dneska prostě neuvěřitelný.



          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Roberto

            178.40.130.XXX
            Myslím že niektorá automobilka vtedy ani nevedela aký výkonný presne kvalifikačný motor má, lebo vo fabrike ani nedokázali odmerať nič nad 1 000 koní :)

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Arnoux

              37.48.40.XXX
              Roberto Renault měl jako jediný na světě už tenkrát motorovou brzdu do 1300PS.Spolupracovali úzce s Ratier a Mecachrome, tak to asi pocházelo od letadel.Aspon to oficiálně prezentovali.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            BMW sa dostalo s výkonom ešte vyššie,... ...na tých 1400 koní a paradox bol v tom, že to vydržali staré vyzrené bloky motorov (boli to štvorvalce), ktoré boli vyhodené ((slušne povedané uložené) za hangárom z nejakej overovacej série a tieto to prekoňovanie vydržali a ako jediné prežili a dodnes sú tie repliky turbomotorov v múzeu automobilky. Ak tak pôjdeš, tak si ich pozri. 11

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama