DISKUZE K ČLÁNKU Renault o přenosu technologií do silničního provozu i mezi svými odběrateli motorů F1
V letošní sezóně naposledy zazní zvuk 2,4litrových osmiválců s přirozeným sáním. Šéf traťového provozu společnosti Renault Sport F1 - Remi Taffin - hovoří o tom, co se během té doby naučili, co bylo přeneseno do silničních vozů nebo navzájem mezi jejich F1 zákazníky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault o přenosu technologií do silničního provozu i mezi svými odběrateli motorů F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
11:14 20.08.2013 194.160.178.XXXPreto nik neprotestuje,.. ...lebo Tatrovka má nového majiteľa, kde za celým v pozadí, kto dražbu financoval je J&T, preto určite ak bude pokračovať výroba nákladných aut, krorá je špecifická nielen konštrukciou podvozka, ale aj stavbou vznetového motora, ktorých kvalitu overil Dakar. Pokračovať by mal aj vývoj a výroba limuzín, ktorá mala tradíciu a mohla by byť excelentnou výrobou so vzduchom chladeným pseudoadiabatickým zážehovým motorom, ktorý v úprave 1,6 V6 Turbo s MGUK by bol revolúciou nielen v komerčnej produkcii, ale v úprave aj pre F1, kde by sa upravili len otáčky na max. 15 000 ot./min. a zmenil sa rozvod na ovládaný pneumaticky, ako je to u súčastných V8, na ktorý by nemal ani Mercedes, lebo jeho koncepcia je o krok späť. Je podivné, že všetko hrá pre motor V6, ktorý používali jazdci pre autokros do konca r. 1986 (Havel, Král, Křesťan), ktorý mal vŕtanie 85 mm a zvih 77 mm a 7200 ot./min. po poslednej úprave, čo by chcelo len novú hlavu, zníženie zdvihu na 53 mm, kradšie ojnice, nové piesty a piestne krúžky s enormne nízkym koeficientom trenia, Twin scroll turbo s plniacim tlakom 2,8 baru, potrubie ústiace do hlavy v tvare venturiho trubice, kompresný pomer 14.1 a výfukové potrubie, kde 1.2.3. valec poháňa I. turbínu a 4.5.6. valec zas II. turbínu, pulznej turbíny so skrutným vírom. A nakoľko by mal mať motor 15 000 ot./min. tak rozvod by musel byť ovládaný pneumaticky, ako je to dnes u motorou V8. Ostatok motorových dielov by som zachoval, lebo kľuka a ložiská by to určite vydržali pri zníženom telepnom zaťažení, ktoré je pri pseudoadiabatickom motore charakteristické. Trebalo by upraviť ešte prevod na stredový vetrák, ktoré by stačilo zmenšiť 1:5, nakoľko by to úplne postačovalo na jeho chladenie a tým by sa znížil aj jeho príkon, proti pôvodnému, ktorý sa používal u Tatra 613 V6 pre autogros. Ak som na niečo zabudol, alebo napísal, čo sa prieči so znalosťami niekoho fundovaného, prosím Vás, aby ste ma opravili, bez nadávok a invektív. Ďakujem ! -
Kapor
12:05 16.08.2013 194.160.178.XXXJa by som z toho,... ...čo je dnes v F1 nedal nič do dnešných aut, lebo tie majú dnes viac vybavenia ako monoposty F1 a nevozia zbytočná šrot. Majú totiž vypínania motora na každej križovatke, ktoré znižuje spotrebu a nemajú MGUH, ktoré by tam bolo úplne zbytočné a to nielen v hybride F1, ale aj komerčných automobiloch. Lebo budúcnosť je hlavne v pseudoadiabatickom motore, ktorý je vzduchom chladený z dôvodu, lebo na to ten vzduch plne postačuje. Preto aj ja vidím veľmi reálne vstup Českého tímu v r. 2015 do F1 s pseudoadiabatickým motorom TATRA V6, ktorý sa zmodernizije a upravý na Turbo, čím triapóljnásobne stúpne výkon, preto ak Bohumil Křesťan mal na ňom v r. 1986 199 kW, tak ja očakávam tých 650 kW na začiatok a krútiaci moment cez 1000 kN, eln z motora a z MGUK tých 120. Celému systému totiž kľudne postačí k chladeniu centrálny vetrák, kde motor bude preplňovaný tlakom 2,8 barov, pri kompresnom pomere 1:14. Vzduchom chladený, pseudoadiabatický motor Tatra 613 V6 Turbo je to, čo che nielen F1, ale aj sféra komerčných aut, t.t. pseudoadiabatické motory s nízkou spotrebou, ktoré sú úplne ekologické, aby sme v autách nevozili zbytočný šrot, t.j. výmeníty tepla všeho druhu, ale ich výkon sa získali hlavne využitím paliva, t.j. práve práce na piest a doplnili to energiou, získanej z rekuperácie pri brzdení, pričom ten motor bude absolutne ekologický, lebo pri studenom spaľovaní nie sú na to vytvorené podmienky, aby škodliviny s paliva ako je benzín vznikali. Ak to dnes nechce nikto pochopiť, tak je buď chudobný duchom, alebo sleduje ciele na nanhromadenie zisku, ktoré pochovali aj v minulom storočí osvietenecké myšlienky Nikolu Teslu, ktorého nielen okradli o časť jeho patentov, ale ho úplne znemožnili ako človeka, ba dokonca zruinovali, aby mohli zarábať na hlúposti iných, ktorí radi nakupujú za peniaze, ktoré nezískali poctivou prácou, lebo ak áno, tak by si ich viac vážili každý zarobený groš a rozmýšľali by o tom, či kupovať kvalitu, alebo brak s honosnou reklamou. Preto ja aj v F1 aj v komerčných autách rád uvidím vzduhom chladené štvortaktné hybridy doplnené MGUK, t.j. rekuperáciou elekrickej energie získanej rekuperáciou pri brzdení, kým neprídu plné alektromobily nielen v F1, ale aj v bežnej dopravnej prevádzke, kde dodávka energie za jazdy nebude prekvapením, čoho základy už v minulom storočí položil Nikola Tesla, ale napiek hlúposti a peniazom nenažratých pupkáčov z vygumovanými mozgami, to nebolo len zastavené, zakázané a zamknuté v a zapeťačené členmi FBI, aby sa to dnes v novom storočí oprášilo a začalo konečne využívať. Aj taký zložitý je život.-
-
Kapor
11:36 19.08.2013 194.160.178.XXXNemelem,.. ...len som sa preklepol, lebo to má byť 1000 Nm/ot. a Nikola už v jeho bdobí vedel vyslať na vzdialenosť el. energiu veľkého účinku, no nevedel ju ešte presne nasmerovať tam, kde úplne chcel. Túto dokonalosť ešte nedosahoval a bola to len otázka ďalších pokusov a zdokonaľovania. Pri jeho myšlienkovom potenciále bola však škoda, že mu v práci nedovolili pokračovať a dnes hoci je už veda omnoho ďalej niet takého vedca, ktorý by to posunul za mílnik, ktorý tam zanechal tento geniálny vedec. 3 fázovú striedavú sústavu nebyť jeho, by sme nemali dodnes a všetko by bežalo na jednosmerný prúd tak, ako si to priala židovská loby v USA, ktorá nakoniec aj Nikolu Teslu úplne zruinovala.
-
-
-
Kapor
16:52 14.08.2013 194.160.178.XXXÁno, pre Red Bull bude možno dobré,... ...vrátiť sa ku koncepcii fúkania a máp motora, ktoré odlišne riešili a využíval vo svojom monoposte v tom čase v Lotuse a v ere turbo od r. 2014, to bude na úvod sezóny určite jeden s prvkou naviac proti konkurencii. Usporiadnie komponntov a výmeníkov rôzneho druhu v motorovom priestore tiež, ako strach o to, že im nevystačí palivo na celý závod, lebo výkon motora je dimenzovný tak, aby ten benzín bohate stačil na celý závod a zo začiatku sezóny začnú preto s nižším výkonom, aby postupne nasmerovali vývoj motora tak, že za možnosťou zvýšenia výkonu bude stáť aj zvýšenie spotreby, ale na takú mieru, aby tomu stačil povolený prietok a stanovená spotreba na celý závod nebola prekročená.-
Arnoux
18:23 14.08.2013 37.48.42.XXXKapře mám na tebe jeden dotaz.Z přízpěvků vim,že sleduješ všechny ty hybridní součástky co dnes jezdí v F1 a Le Mans a mimo našeho sporu o ložisko turba a Slovenský zázračný motor celkem myslím,že víš o čem mluvíš.
V článku o motorech někdy z víkendu se psalo,že na turbu je přímo nějaký generátor-což se přiznám nevěděl jsem.
Po přečtení jsem dostal strach z jedný věci.Nepříjdou tím motory o turbodíru,která dřív dělila piloty na ty kteří si zvykli a na ty kteří se s tím nenaučili nikdy jezdit.
-
Petr
21:14 14.08.2013 78.157.160.XXXNa turbu je motorgenerátor (označovaný jako MGU-H) připojený k turbodmychadlu. Funguje jako generátor, absorbuje výkon hřídele turbíny, čímž dochází k rekuperaci tepelné energie z výfukových plynů.
Bude se zároveň používat pro řízení rychlosti turbodmychadla, aby odpovídala tomu, kolik vzduchu potřebuje motor. Znamená to, že ho zpomalí (jako obtokový ventil výfukových plynů) nebo naopak zrychlí, aby kompenzoval turbo lag. Taková turbodíra jako kdysi podle mě vznikat nebude.
Otáčky MGU-H budou přesahovat 100 tis./min, rekuperovaná energie bude přesahovat 2MJ na kolo.-
-
-
-
-
erdedy
22:17 14.08.2013 178.41.72.XXXJj, Citan, Á-cko, pribudne C-cko a tusim Vito... To uz neni daleko k W05...
Ja nemam nic proti nafte a fakt je, ze by som niekedy chcel vidiet nejake priame porovnanie s benzinom (myslim v F1). Ale obavam sa, ze by tomu min. branilo najprv (tusim uz teraz existujuce) pravidlo o palivach v F1 a potom hadam aj nejaky "pragraf" o emisiach... Jedine, ze by v pretekoch zaviedli nejake 15-20 minutove "pauzy"/zlta faza/vlajky atd..., kde by museli monoposty ist konstantnou rychlostou, kvoli regeneracii FAP... -
-
-
-
Arnoux
21:47 14.08.2013 37.48.40.XXXDík za vysvětlení.Tak to jsem celkem zklamanej.V podstatě setrvačník na hřídeli.No jo, pokrok nelze zastavit, ale doufám,že tam nějaká prodleva přecijen zůstane.
Petře dnes jsem četl na konkurenci od Vettela pořadí jeho nejoblíbenějších modelů F1 a píše o mistrovském Brabhamu z roku 1983, že mněl výkon v kvalifikaci až 1500PS.Já si to z té doby pamatuju taky,že se přetahoval Renault s BMW o výkon motoru a myslím,že Renault připustil svůj výkon kolem 1400PS, ale mám pocit,že to bylo později až v modelu Lotus 98T (1985-6).Největší brzda byla právě ve Viry a to snad jen do 1300PS.Nebylo by možné vyštrachat nějaké info a udělat v tom pořádek? Pochybuju,že by si to Vettel vymyslel.
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek