DISKUZE K ČLÁNKU S Briatorem o platících pilotech, nových motorech, Singapuru 2008 a "krádeži" Schumachera
Rozhovor časopisu F1 Racing s bývalým šéfem závodního týmu Renault nejen o "Crashgate," "zbytečné" změně současných motorů, na kterých nevidí nic špatného, ale také o snižování nákladů, zvyšování atraktivity Formule 1 či údajné "krádeži" Michaela Schumachera Eddiemu Jordanovi v roce 1991.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: S Briatorem o platících pilotech, nových motorech, Singapuru 2008 a "krádeži" Schumachera
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mil
20:53 02.05.2013 89.177.60.XXXDocela s Briatorem souhlasím, co se směřování F1 týká. Názor, že F1 je královna motorsportu a přehlídka té nejlepší techniky, řízená nejlepšími jezdci, je naprosto naivní. Pravdou je, že v dnešní době jsou to takové poloplečky, kde patrně jedinou špičkovou věcí jsou brzdy. Dřív to byla soutěž technických mozků- kdo přišel na nějakou novinku, získal výhodu. A auta se postupně vylepšovala. Až do doby, kdy přišly první omezení - napřed možná z dobrého úmyslu kvůli bezpečnosti (např. wingcary). Ale posledních x let už to je z úplně jiných důvodů. Prostě technické možnosti už dospěly do takového stupně, že to začalo být kontraproduktivní. Kde jsou dnes takové věci, jako kontrola trakce, hmotové tlumiče, všelijaké aero křidélka apod.? Proč jsou zakázané foukané difuzory? Proč jsou zmrazené motory? Spousta zlepšení byla zakázána a s bezpečností to nemá společného vůbec nic. Na druhé straně se vymýšlí horší pneu, DRS, KERS a podobné umělotiny, které jsou spíš degradací tohoto sportu. Prostě je třeba se rozhodnout, že to bude víc o závodění, byť třeba s velkými omezeními, nebo víc o dokazování technických možností, což při dnešních možnostech se zvrhne v soupeření 2-3(ostatní na to nebudou mít) technologických gigantů, kteří při vynaložení ohromného množství peněz postaví nakonec skoro stejná auta. Třeba ta telemetrie - ano je to úžasné, co všechno dokážeme. Ale skutečně je to normální, mít v autě 150 čidel poskytující tuny dat za sekundu a podle toho, co vyplivne počítač říkat pilotovi, co má dělat. Dnes nejsou potřeba nejlepší piloti, dnes jsou potřeba fyzicky zdatní jedinci s bohatými sponzory, kteří dokáží nastavovat spousti čudlíků na volantu. Proto to není zábavné. -
-
-
-
-
skejpa
14:51 29.04.2013 89.102.107.XXXTady se ale nikdo nechce bavit o tom jestli by to byla horší podívaná. Takové formule jaké popisuješ tu již jsou. F1 je ale něco víc právě proto, že se tam posouvají hranice.
Mě by udělalo radost, kdyby se formule zrychlovali. Přijde mi velmi zvláštní, že týmy utrácí horentní sumy a časy na kolo jsou daleko za těmi z let 2004/2005, kdy měli formule V10... Kdy se tyhle časy překonají ?-
-
-
Inkognito
18:49 29.04.2013 78.157.167.XXXPochybuju že se překonají v blízké době. Tehdy byly o asi více než 100koní silnější a většinou taky lehčí. Nyní jsou rychlejší v zatáčkách ale mají horší akceleraci a top speed.
Přeju si alespon návrat tankování, s omezeným počtem gum by to imo mohlo nabídnout mnohem zajímavější závody, kdo ví.-
Jyrki
21:18 29.04.2013 46.33.112.XXXto je for, ne? Tankovani byl mor formule, na trati se nezavodilo, zavody se rozhodovali v boxech. Proc predjizdet, kdyz to jde pres boxy?
Dneska je to umele, ale je na co koukat. A aby to bylo opravdu o pilotech, muselo by se to vratit hodne let zpet...az k manualnim prevodovkam. -
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek