DISKUZE K ČLÁNKU S Briatorem o platících pilotech, nových motorech, Singapuru 2008 a "krádeži" Schumachera

Rozhovor časopisu F1 Racing s bývalým šéfem závodního týmu Renault nejen o "Crashgate," "zbytečné" změně současných motorů, na kterých nevidí nic špatného, ale také o snižování nákladů, zvyšování atraktivity Formule 1 či údajné "krádeži" Michaela Schumachera Eddiemu Jordanovi v roce 1991.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: S Briatorem o platících pilotech, nových motorech, Singapuru 2008 a "krádeži" Schumachera

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 02.05.2013 20:53 Vložte komentář

Nejlepší názory

» skejpa (Hlasovalo 11 lidí) 29.04.2013 14:51
Tady se ale nikdo nechce bavit o tom jestli by… »
» hixaxon (Hlasovalo 10 lidí) 29.04.2013 19:13
Nerozumím, proč si skejpovy komentáře… »
» Prokop S. (Hlasovalo 9 lidí) 29.04.2013 19:04
je to narážka na to, že Lotus nemá zdaleka tak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mil

    89.177.60.XXX
    Docela s Briatorem souhlasím, co se směřování F1 týká. Názor, že F1 je královna motorsportu a přehlídka té nejlepší techniky, řízená nejlepšími jezdci, je naprosto naivní. Pravdou je, že v dnešní době jsou to takové poloplečky, kde patrně jedinou špičkovou věcí jsou brzdy. Dřív to byla soutěž technických mozků- kdo přišel na nějakou novinku, získal výhodu. A auta se postupně vylepšovala. Až do doby, kdy přišly první omezení - napřed možná z dobrého úmyslu kvůli bezpečnosti (např. wingcary). Ale posledních x let už to je z úplně jiných důvodů. Prostě technické možnosti už dospěly do takového stupně, že to začalo být kontraproduktivní. Kde jsou dnes takové věci, jako kontrola trakce, hmotové tlumiče, všelijaké aero křidélka apod.? Proč jsou zakázané foukané difuzory? Proč jsou zmrazené motory? Spousta zlepšení byla zakázána a s bezpečností to nemá společného vůbec nic. Na druhé straně se vymýšlí horší pneu, DRS, KERS a podobné umělotiny, které jsou spíš degradací tohoto sportu. Prostě je třeba se rozhodnout, že to bude víc o závodění, byť třeba s velkými omezeními, nebo víc o dokazování technických možností, což při dnešních možnostech se zvrhne v soupeření 2-3(ostatní na to nebudou mít) technologických gigantů, kteří při vynaložení ohromného množství peněz postaví nakonec skoro stejná auta. Třeba ta telemetrie - ano je to úžasné, co všechno dokážeme. Ale skutečně je to normální, mít v autě 150 čidel poskytující tuny dat za sekundu a podle toho, co vyplivne počítač říkat pilotovi, co má dělat. Dnes nejsou potřeba nejlepší piloti, dnes jsou potřeba fyzicky zdatní jedinci s bohatými sponzory, kteří dokáží nastavovat spousti čudlíků na volantu. Proto to není zábavné.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    95.103.17.XXX
    k F1 vzdy patrili hochstapleri a zlocinci na briatore je zatykac v 4 statoch na eclestona len v 2. ale kto by zase vytvoril vacsiu show ako tito vagabundi 18

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Chválí Jensona? Nestačím kroutit hlavou a koulet očima.
    Vždycky se o něm vyjadřoval, že je rychlý jako patník u silnice a teď tolik chvály.
    Asi si uvědomil, že pravda najevo už vyšla.

    + 4 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    78.102.203.XXX
    Přiznám se, že ne ůplně rozumím Briatoremu ... "Některé týmy utrácejí spoustu peněz, a pak vám Kimi Räikkönen s Lotusem vyhraje závod. Opravdu věřím, že nejlepší auto v F1 měl minulý rok Lotus."

    + 3 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jakub

    90.180.91.XXX
    velice zajímavé počtení 01

    + 11 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zlo

    88.101.168.XXX
    Pokud by došlo na realizaci Briatoreho plánu, už to nebude F1. Jednotné vozy, unifikované, zastaralé motory. 02

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      109.81.245.XXX
      A závodění by bylo méně vzrušující? Horší podívaná? Méně spravedlivé? Dražší pro všechny včetně diváků?

      + 7 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • skejpa

        skejpa

        89.102.107.XXX
        Tady se ale nikdo nechce bavit o tom jestli by to byla horší podívaná. Takové formule jaké popisuješ tu již jsou. F1 je ale něco víc právě proto, že se tam posouvají hranice.
        Mě by udělalo radost, kdyby se formule zrychlovali. Přijde mi velmi zvláštní, že týmy utrácí horentní sumy a časy na kolo jsou daleko za těmi z let 2004/2005, kdy měli formule V10... Kdy se tyhle časy překonají ?

        + 11 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • skejpa

          skejpa

          89.102.107.XXX
          *zrychlovaly :-)

          + 4 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • hixaxon

            hixaxon

            89.177.88.XXX
            Nerozumím, proč si skejpovy komentáře zasloužily mínuska. To jako někdo vážně chce unifikovanou formuli beze změn?

            + 10 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Inkognito

              78.157.167.XXX
              Pravdou je, že závody by pak byly napínavější a opravdu by jsme pak poznali kdo je nejlepší z pilotů. Nicméně F1 byly vždycky i o nákladném vývoji a propagaci automobilek.

              + 5 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Inkognito

          78.157.167.XXX
          Pochybuju že se překonají v blízké době. Tehdy byly o asi více než 100koní silnější a většinou taky lehčí. Nyní jsou rychlejší v zatáčkách ale mají horší akceleraci a top speed.

          Přeju si alespon návrat tankování, s omezeným počtem gum by to imo mohlo nabídnout mnohem zajímavější závody, kdo ví.

          + 4 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jyrki

            46.33.112.XXX
            to je for, ne? Tankovani byl mor formule, na trati se nezavodilo, zavody se rozhodovali v boxech. Proc predjizdet, kdyz to jde pres boxy?
            Dneska je to umele, ale je na co koukat. A aby to bylo opravdu o pilotech, muselo by se to vratit hodne let zpet...az k manualnim prevodovkam.

            + 7 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • iNKOGNITO

              78.157.167.XXX
              Mám za to, že nudné to udělaly spíše hodně trvanlivé pneumatiky Bridgestone. V kombinaci s Pirreli to může vypadat o hodně jinak a taky by šlo vidět, kdo na to umí pořádně zatlačit i v závodním režimu.

              + 5 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • erdedy

                erdedy

                91.127.63.XXX
                Nuda je dosledok aerotunelov. Kym sa lovec snazi dostat cez supera, super ma jednu podstatnu vlastnost k dobru - "problem" sa udrzat vobec na trati 03
                Potom sa to musi nahanat vselijakymi DRS, KERS atd...

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama