DISKUZE K ČLÁNKU Kimi kvůli poškození ztrácel 0,25 sekundy na kolo, proč mu Lotus nos s křídlem nevyměnil?

Ředitel traťového provozu Lotusu Alan Permane hovoří o pneumatikových strategií a vysvětluje, proč je někdy lepší jezdit s poškozeným vozem - jako včera v případě Kimiho Räikkönena - než je vyměnit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kimi kvůli poškození ztrácel 0,25 sekundy na kolo, proč mu Lotus nos s křídlem nevyměnil?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 16.04.2013 00:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 10 lidí) 15.04.2013 12:31
Proto nepíšu, že by byl před ním, ale že by to… »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 10 lidí) 15.04.2013 15:37
Tuším, že ještě ani v jednom závodě neměl k… »
» Mike17 (Hlasovalo 9 lidí) 15.04.2013 12:26
Hmm, 0,25s/kolo to mohl Alonsa celkem honit. … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Tohoto roku je väčšia priepasť medzi Kimim a Romainom,.. ...v minulom roku sa vedel Romain aspoň v niektorých závodoch lepšie kvalifikovať, no tohoto roku, ako keby stratil formu, je úplne bezzubí. Čím to je, čím to je ? 08

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000190

      uzivatel000190

      213.210.156.XXX
      Tuším, že ještě ani v jednom závodě neměl k dispozici stejnou techniku jako raikkonen což je trošku unikát a určitě to svůj podíl má.

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        No, ale na druhej strane je to aj risk,.. ...že sa to nemusí osvedčiť, pričom Romain štartoval vždy s overeným autom a to je rozdiel. Spomeň si na minulý rok, že ako to blolo u Felipeho ako dopadol, keď testoval nové diely. Ale je zas pravda, že vtedy mali pošahaný aerotunel a teraz majú všetko so SRN, s aerotunelu Toyoty. 11 18

        + 3 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    95.102.80.XXX
    rozbity lotus rychlejsi ako zvysok pola iskri lietali mame tu dalsi RB 18

    + 6 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000190

      uzivatel000190

      213.210.156.XXX
      jiskry To je zajímavé téma, neměl by jsi k tomu Petře nějaký článek? Od Lotusu to jiskří na konci závodu kdy mají prázdnou nádrž? Někde jsem něco zahlédl, že mají snad nějaký systém řízení výšky pomocí hnacích os v převodovce,ale také je možné, že jsem to jen blbě pochopil a smotal jsem to s něčím jiným?

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Já jsem si nějakého nadměrného jiskření oproti ostatním top týmům nevšiml. Lotus používá FRIC systém, tedy hydraulicky propojené přední a zadní zavěšení, podobně jako Mercedes (už nejméně dva roky) a Ferrari. Nedokážu si představit, že by to řídili pomoci "hnacích os v převodovce," přijde mi to jako hloupost (ale na druhou stranu to může vyplývat z neznalosti, nejsem konstruktér vozů F1). Jinak při zastávkách si Kimi přidával přítlak na předním křídle, tím se může T-tray (přední část podlahy) dostávat teoreticky o něco níže.

        + 9 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000190

          uzivatel000190

          213.210.156.XXX
          Když to říkáš ty tak ti věřím asi jsem si to jen vsugeroval, ale prostě mě to zaujalo u Lotusu, že jiskří celý závod a u ostatních jsem to neviděl. To, že se to děla pomocí těch os je třeba kravina jen jsem to někde četl, že tam snad je nějaká šedá oblast kde se s tím právě dá pracovat, ale ve finále to nemusí být pravda nebo se to týkalo úplně něčeho jiného... Tak možná článek na téma FRIC, to je také něco o čem slyším poprvé a vůbec by mě nenapadlo, že je přední a zadní zavěšení propojené .04

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            89.190.61.XXX
            Jsou propojený jenom tlumiče na jedné nápravě mezi sebou a je tím nahrazenej klasickej stabilizátor.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              78.157.160.XXX
              Kdepak, mají propojený i předek zadek. cože to jinak selhalo včera Nicovi? ;)

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Eddmund

                81.201.60.XXX
                tahle věs kdy jsou hydraulicky propojeny všechny tlumiče měl už citroen DS na konci šedesátých let princim je stejný a je to velmi účinná záležitost :)

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • anonym

                89.190.61.XXX
                Dá se o tom někde něco dohledat? Našel jsem jenom propojení na jedné nápravě, jinak nic.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Hmm, 0,25s/kolo to mohl Alonsa celkem honit. Těším se na další závod. 04

    + 9 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama