DISKUZE K ČLÁNKU Před sezónou s Ecclestonem: Do týmu by bral Vettela, Alonsa i Hamiltona, rozhodovaly by peníze

Bernie Ecclestone pro oficiální web Formule 1 hovoří na prahu nové sezóny o svých očekáváních, o ženách v F1, přesunu technických pracovníků, nové situaci v Mercedesu i o svých oblíbených pilotech. Dotýká se také nových destinací, kam hodlá s Formulí 1 zamířit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Před sezónou s Ecclestonem: Do týmu by bral Vettela, Alonsa i Hamiltona, rozhodovaly by peníze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 15.03.2013 19:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 13.03.2013 23:25
No nejsem manažer ani politik, takže nebudu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Nasir

    188.175.176.XXX
    Bernieho aukce pojede dál Bernie: "Faktem je, že přestavujeme mistrovství světa, nikoliv Evropy, takže možná o pár evropských závodů přijdeme, protože se vydáme do dalších částí světa. Spousta zemí klepe na naše dveře a je na čase nalézt nová správná místa pro Formuli 1."

    Přeloženo bez keců:
    "Zájem je pořád velký a já pořád nemám dost peněz, takže moje aukce na závody pojede dál. Kdo zaplatí více, ten bude mít závod. Nic jiného mě nezajímá."
    Po světě je spousta manažerů a politiků, kteří se chtějí chlubit tím, že mají doma závod v F1, a přitom nejsou ochotni si to zaplatit - dotovat to bude jejich země z daní. Ideální propojení byznysu a politiky. Manažerské a politické socky, které by v konkurenčním prostředí samy nic nezvládly a zkrachovaly, tak mohou slavit a utrácet, protože riziko jejich soukromého podnikání nese stát na daních.

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      No nejsem manažer ani politik, takže nebudu hodnotit jejich výkony. Částečně máš asi pravdu, ale pár maličkostí ti uniklo:
      1.Peníze nikdy nejdou celé ze státního rozpočtu. Většinou jde o menší část. Troufám si říct, že jsou i závody bez finanční účasti státu.
      2.Závod tam zaměstná tisíce lidí, kterým stát nemusí vyplácet podpory, ale bude od nich vybírat daně z mezd.
      3.Přijede spousta turistů, kteří v té zemi nechají spousty peněz a z těch peněz půjde taky slušná část do státní pokladny (dph, daně z příjmu).
      4.Je to velká reklama. To znamená, že nějací turisti tam díky tomu přijedou i mimo závod a můžou se díky tomu závody uskutečnit i nějaké obchody, což může přinést nějaké oživení tamního obchodu i průmyslu.

      Nevím, kde se závody finančně vyplatí a kde ne a jak dobře si to tamní manažeři a politici spočítali. Ale už jsem viděl hloupěji vyhozené peníze. Stačí se podívat k nám kde končí miliardy a žádný závod F1 tu nemáme.
      03

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.176.XXX
        1. Netvrdil jsem, že to platí pro všechny závody. Mluvil jsem o určité sortě manažerů a politiků.
        2. Z toho ale nic nevyplývá. Že ti lidi někde pracují, neznamená, že by jinak byli na podpoře. Prostě by dělali jinou práci.
        3+4. Jasně, ale pokud jde zrovna o závod, který má velkou ztrátu, tak ti vyšší výběr DPH ap. během jednoho víkendu příliš nepomůže. Jenom sníží tu ztrátu. Samozřejmě pokud je ta země celkově bohatá, může si dovolit i tu velkou dotaci.
        Peníze - peníze se samozřejmě vyhazují i jinde a mnohem více, to se shodneme. Ale to už jsme mimo téma. A náš český banánistán bych v téhle souvislosti radši nezmiňoval. Ještě bysme spočítali, kolik okruhů jsme tu za ty peníze mohli mít postavených a kolik let je provozovat (dotovat). 03
        (i když někoho třeba potěší, že jsme jednomu "chytrákovi" zaplatili oddlužení Slavie.. to je taky sport, akorát pěší 03 )

        Bernie prostě vyhýbavě plkal, tak jsem reagoval. Byť mám závody taky rád, není špatné občas koukat na realitu a ne jenom na tu show.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          194.213.47.XXX
          1.ok
          2.F1 nevytlačuje nějakou konkurenci, tedy aspoň ne aspoň trochu srovnatelnou. Tudíž vytváří pracovní místa, která by jinak nebyla. Vycházím z toho, že všude mají aspoň malou nezaměstnanost. Připouštím, že jsou země kde úřad práce nevyplácí podpory. Ale i tak všude zaměstnanci platí daně. To je pro stát přínos a nemá nic společného se ziskem nebo ztrátou podniku.
          3a4.Nebereš vůbec v úvahu, že se závodem je spojena spousta věcí kolem. To že je závod ve ztrátě je věc jedna. Druhá je to, že díky závodu má zisky spousta dalších firem a lidí. Ty nemají s rozpočtem závodu nic společného, ale ekonomiku a příjmy státu hodně ovlivní. Takže když je závod třeba 10 mega ve ztrátě, ale firmy kolem mají 100 mega zisk, je to pro stát špatně i kdyby to dotoval celé? Jasně, jen příklad vycucaný z prstu, ale když nevidíš do reálných čísel, nemůžeš vědět jak dobrou práci někdo vykonal. 03
          A je tu ještě jeden pohled: Skoro žádné divadlo se neobejde bez dotací. Všechny je zavřeme? Stejně tak většina hradů stojí hrozný prachy zbouráme je? Přece jen mají jistou nefinanční hodnotu. Stejně tak závod F1 v zemi je něco, na co se bude vzpomínat a budou na to hrdí. 03
          Myslím, že to je taky trochu pohled na realitu ne?04

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Nasir

            188.175.176.XXX
            Poslední věta - určitě, proto o tom diskutujem. 03
            2. Kdepak, z hlediska práce totiž o F1 vůbec nejde. Zdaleka nejvíc lidí to zaměstná na stavbě. Jenže takové okruhy nestaví nějaké místní firmy, které by jinak musely propouštět. Kdyby ten okruh nevznikl, ta společnost by stavěla jiný projekt, v jiném městě, akorát třeba o něco méně lukrativní. Na správě hotové tratě už tolik lidí nepracuje, hlavně tam, kde ta trať není během roku využívána. Takže bych to nepřeceňoval.
            3.+4. Už jsem ti na to odpověděl. Spíš mi připadá, že ty nebereš v úvahu, že ten závod tam bude 1x ročně (pokud trať nebude využita ještě jinak). Záleží jak velká je návštěvnost a kolik těch lidí přijede na více dní, ne jenom na závod, protože ti ani nejdou do hotelu. Ale při velké dotaci to podle mě těžko pokryješ z DPH. Obrat se možná raketově zvedne z pohledu obchodníků, ale ne DPH, to je úplně jiná cifra.

            Divadla - chápu, kam míříš, jenže srovnáváš příliš zjednodušeně. Problém je v tom, že tyhle závody se konají 1x ročně, takže se nedá říct, že by ta dotace sloužila pravidelně pro zábavu nebo jiné vyžití obyvatel toho kraje. Čili velká sekera do rozpočtu a přínos minimální. Divadlo ti hraje celý rok. Zadruhé divadlo spadá pod kulturu a tu stát nemůže nechat úplně umřít.
            Měl sis zvolit jako příklad spíš dotace na sport typu fotbal. Tam ale zase platí, že to slouží obyvatelům toho kraje stabilně. A kdyby ten fotbal krachnul, tak část fandů a "taky fandů" si najde jinou "zábavu" děláním bordelu v ulicích.

            Jinak abys mě nepochopil zle, napsal jsem, že bohatý stát si samozřejmě tu dotaci dovolit může. To ale neplatí třeba u závodu ve Valencii nebo Koreji. Tam platí zřejmě to, co jsem napsal v prvním příspěvku.

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.232.XXX
      Když tam bude (pro diváky u TV) dobrá a zábavná trať, tak ať se jede třeba na Marsu. A jestli to zaplatí místní podnikatel nebo marťánci ze svých daní, to je mi fakt naprosto ukradený. Naopak úzká, klikatá trať bez možnosti předjíždění mne nenadchne, ani kdyby měla jméno sebetradičnější (za všechny třeba Imola byla taková, když v kalendáři F1 končila).

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama