DISKUZE K ČLÁNKU Závodní inženýr Pujolar odpovídá čtenářům F1news.cz: Bylo opravdu jasné, že Alonso má talent

Závodní inženýr Pastora Maldonada - Xevi Pujolar - odpovídá na vybrané dotazy čtenářů F1NEWS.CZ týkající se jeho práce, techniky, závodění i soukromí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Závodní inženýr Pujolar odpovídá čtenářům F1news.cz: Bylo opravdu jasné, že Alonso má talent

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 19.06.2012 17:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000280 (Hlasovalo 12 lidí) 18.06.2012 11:32
Naprosto skvěklé. Opět dokonalé jako všechny … »
» g0dlike (Hlasovalo 11 lidí) 18.06.2012 10:45
Díky redakci... ...a především Petrovi. Dobrá… »
» Petr (Hlasovalo 8 lidí) 18.06.2012 09:55
Co s tim mel chudak dela taky, ze? (A ja,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    90.179.19.XXX
    Tohle jsou nejlepší články! Člověka to vtáhne více do děje F1 a vlastně celého motorsportu a čím dál více zjišťuje že je to tzv. o milimetry. Skvělý článek Petře! Více takových. Mě by třeba zajímalo jak se na takovou pozici dostat.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Nasir

      188.175.176.XXX
      To by byl zajímavý dotaz. Třeba takhle:
      "Prosím tě, Xevi, jak by se mohl člověk stát závodním inženýrem Williamsu místo tebe?" 12

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Díky anonyme.
      Dotaz zajímavý, měl ses ale ptát před dvěma týdny, na drtivou většinu dotazů Xevi odpověděl. Vystudoval strojní inženýrství na Gironské univerzitě ve Španělsku a pracoval v nižších sériích (motokáry, F3000), postupně se díky své píli a schopnostem propracoval do F1.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000280

    uzivatel000280

    193.85.229.XXX
    Naprosto skvěklé. Opět dokonalé jako všechny články po celý rok. Jste prostě suuuuupéééééér server. Přeju tobě Petře i celé redakci co nejkrásnější léto a co neůžasnější dovolenou. 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01

    + 12 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Díky. Do dovolené mi sice ještě nějaký ten týden zbývá, ale samozřejmě přejeme i vám, ať si užijete zasloužených radovánek, adrenalinu i odpočinku, obzvlášť jestli se už chytáte vyrazit.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • g0dlike

    g0dlike

    88.103.93.XXX
    Díky redakci... ...a především Petrovi. Dobrá práce!01 Skutečně oceňuju snahu získat informace od lidí bezprostředně spjatých s F1 (ať už osobně jako v tomto případě při Xaviho návštěvě Prahy, nebo prostřednictvím jiné formy komunikace) a to i přes to, že určitě možnosti (i finanční) procházet se osobně paddockem během VC nemáte.

    Jak je to vůbec složité dostat se jako novinář na VC a mít možnost setkat se s lidmi od F1? A plánujete něco takového podniknout na některou z VC (Německo, Belgie, Itálie) ?

    + 11 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Taky díky. Dostat akreditaci na závody složité je. Co se týče rozpočtu, to se samozřejmě srovnávat nedá, nemáme TV podporu.
      Z redakce na závody jezdíme několikrát ročně, svého zástupce na okruhu jsme měli i v Barceloně i v Monaku.
      V F1 máme několik dobrých kontaktů, možnost povykládat si s inženýry mám celkem často. 04
      Příspěvek byl redakčně upraven.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.176.XXX
        Ty dobré kontakty jsou spojeny s některými týmy, jestli můžeme vědět? 03
        Jestli máte takové možnosti, zkusíte někdy zase "ulovit" někoho z inženýrů nebo mechaniků na dotazy? Myslím, že to byl super nápad zkusit vyzpovídat Xeviho. Vyřiďte mu poděkování, že si na nás udělal čas. (redakci děkuji samozřejmě též)

        Měl bych tip - bylo by možné "ulovit" Marka Sladea, závodního inženýra Kimiho Raikkonena? Dělal mu inženýra už v McLarenu a teď podruhé. Myslím, že by bylo zajímavé se ho poptat, jak se Kimi změnil, jak se zlepšil, jak se to liší v Meku a teď v Lotusu (no to by nám asi moc neprozradil, ale zkusit to můžem) atd. Navíc Kimi je tady oblíben, takže by se určitě nahrnuly dotazy o něm.

        Samozřejmě lidi by asi chtěli nejvíc někoho od Hamiltona, Alonsa nebo Schumiho, ale počítám, že tyhle top týmy nedovolují svým zaměstnancům moc mluvit a asi by bylo těžké se k nim dostat. Slade z Lotusu by snad byl reálnější. Nebo někdo ze Sauberu, třeba Francesco Nenci (inženýr Kobayashiho). Co vy na to, zkusíte někoho?

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          S některými, ne se všemi. Podrobnosti a jména nechci (a v určitých případech ani nemůžu) prozrazovat. Obecně to je tak, že jsem rád, když si najdou čas na mě a mé dotazy (dnes jsem například mohl povykládat s Caterhamem a exkluzivně nám umožnili zveřejnit, co chystají pro Valencii a Silverstone - detaily, které v jejich ofic. prohlášení před Valencií nenajdete), snažím se poznatky zakomponovat do článků.

          Odpovědět na 25 dotazů čtenářů je velký nadstandard (schválně zkuste zapátrat po F1 webech (samozřejmě zahraničních), kdo tohle svým čtenářům v takovém rozsahu v poslední době umožnil), který vyžaduje spoustu času, (který navíc nemůžu využít já pro sebe 04 ). Vše to musí projít schválením týmu a kontrolou jejich PR oddělením. Navíc si vemte, jak důležitá je naše země (se specifickým jazykem, malým počtem obyvatel, absence F1 týmu/jezdce atd.) pro svět F1. Nějaký český server by jim mohl být celkem ukradený. Xevimu (a potažmo Williamsu) za jeho čas a úsilí obrovské díky.

          Samozřejmě se budeme snažit kontakty rozvíjet dále a přinášet exkluzivní informace, jen podobnou možnost hned příští týden nečekejte (navíc některé týmy by to svým inženýrům ani neumožnily). Týmy opravdu makají, vyvíjejí o stosedm a navíc už pracují na příštích vozech a základních konceptech pro r. 2014, nikdo nemá moc času, navíc nejsme Autosport. Pár věcí vypadá slibně, uvidíme.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Nasir

            188.175.176.XXX
            Nemyslel jsem, že by to bylo další týden ani další měsíc. Je mi jasné, že český web pro ně nemá prioritu a nejde to hned. Jenom mě zajímalo, jestli se pokusíte o něco podobného u jiného týmu. Myslíte, že by ten Mark Slade byl reálný? Třeba i na konci sezóny, kdyby to jindy nešlo. Teď jsem si uvědomil, že pracoval i s Hakkinenem, Alonsem a Schumacherem (pokud se nemýlím), takže má těch zkušeností hodně.

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000324

    uzivatel000324

    213.160.168.XXX
    Super! Thank you very much for the answers Xevi !

    Petr dik za sprostredkovanie!

    dodo

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.91.56.XXX
    Milionova odpoved! :-) (Nic v zlom! 03 )

    01 01 01 najviac sa mi paci odpoved na K******u otazku "za miliony" 11

    P.S.: teraz este len zacne frflanie na Pirelli... jak su nevypocitatelne atd...06 Ale "mohol" som si to odpustit, ja viem...12

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Co s tim mel chudak dela taky, ze? (A ja, zformulovat Lojzkov 10strankovy vseobsahujici dotaz do jedne otazky). 04

      + 8 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        195.80.165.XXX
        je to tazke... 01
        Pamätam, ze to bola tak "komplexna/obsirna" otazka, ze by to bolo aj na doplomovku. 14

        + 8 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Zlobivý veterinář

    88.81.73.XXX
    Kterých čtenářů? Nějakých VIP? 12

    + 4 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama