DISKUZE K ČLÁNKU Rozhovor s Whitmarshem: Proč Hamiltonovi Alonso s Pérezem ujížděli?

Martin Whitmarsh odpovídá na dotazy týkající se poslední Velké ceny Malajsie. Jak si v ní podle něj McLaren vedl? Proč Lewis nestahoval Alonsa s Pérezem a dostal podle něj Mexičan šanci na Ferrari zaútočit? Měl být závod v úvodu kvůli dešti přerušen? Proč za smíšených podmínek nezazářil Button, jak jsme u něj byli zvyklí?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rozhovor s Whitmarshem: Proč Hamiltonovi Alonso s Pérezem ujížděli?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 01.04.2012 08:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Duncan66 (Hlasovalo 9 lidí) 29.03.2012 14:27
1. Ze maji vsichni stejne podminky neznamena,… »
» ladys (Hlasovali 2 lidé) 29.03.2012 17:45
Konečně to někoho napadlo 03 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • CASTROL MAGNATEC

    93.99.142.XXX
    proč??? Protože Alonso a Peréz jsou daleko rychlejší než Hamilton a jistě všichni víme,že MClareny patří poslední 2-3 sezóny mezi 2 nejrychlejší vozy a tenhle rok je Mclaren jasně nejrychlejší.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jiva61

    212.158.158.XXX
    Já myslím,že udělali správně když závod přerušili.Nejde o to,že by jich dojelo jen 10,ale tady šlo už o bezpečnost jezdců.Ty co jezdili od druhého místa výš v jednu chvíly skoro vůbec nic neviděli.Jen si představte,že tam sedí někdo z vás,to moře vody co se na vás valí...nic nevidíte a ještě jste zmáčený jako když vylezete z rybníka

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja si však myslím, že aerodynamika monopostu Mclarenu je dobre vyriešená a overená pri suchom závode,.. ..ale nie je oslnivá, len priemerná pri mokrom, lebo obtekanie vodnej triešte má iné vlastnosti od ktorých sú odvodené potom aj hlavné charakteristiky vozidla, ktoré neexcelovalo, ale zapadlo do priemeru, pričom ešte aj Ferrari a dokonca aj Sauber bol v tom lepší. Asi je to tým, že predsezóne testy prebiehali len v suchých podmienkach a za ďažďa a silného lejaku sa netestovalo vôbec. 11

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Huhukoktejl

    193.228.234.XXX
    Hmmm Mě štve, že ten závod přerušili... no a co, že by 14 aut vypadlo a dojelo by jen deset. To se nedá nic dělat, tak to je!! Má se závodit! Vyhraje ten, kdo se s podmínkama vyrovná nejlépe. Nevím, co to zavádějí za móresy v posledních letech, trošku zaprší a už se stojí. Na co teda ty gumy do mokra mají? Copak se dřív nejezdilo v dešti?? ...howgh... byl jsem v tu neděli fakt dost nas*atej, naštěstí mi to pak ten nezvyklý průběh závodu částečně vynahradil...

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    109.202.68.XXX
    Arry Na jednu stranu velká propast u Ferrari v kvalifikaci, na druhou o dost menší ztráty v závodech. O tom, že potřebují zapracovat na svém monopostu není pochyb, ale líbí se mi jedna věc - Ferrari vždy stavilo auta hlavně pro ZÁVOD. O tom by F1 měla být především. Ne na jedno kolo nahypované auto, které sice v kvaldě získá pole a v závodě nedokáže konkurovat. Velká cena nekončí v sobotu...

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      93.99.142.XXX
      Pro Hamiltona je to výhoda.protože když bude mít nejrychlejší vůz tak v pohodě vyhraje kvalifikaci,tím pádem mu v závodě odpadá předjíždění,které na rozdíl od Alonsa Hamilton nezvládá a dost často havaruje.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Hr3bec

      85.135.106.XXX
      Viděl bych to tak jak Mynona.....Podle mě není dost možné aby když mám rozdíl 1s na kolo na suchém setupu u obou vozů tak to musí +/- platit i když jsou oba nastaveny na mokro......nevěřím, že Ferratri a Sauber maj auta dělané do deště a na suchu jsou ko...

      Takže na této myšlence, že Fernando a Perez zariskovali a nastavili to na mokro by mohlo docela logicky vysvětlovat, proč McLaren byt má momentálně asi nejrychlejší auto jezdil najednou stejné nebo o něco málo horší časy.

      Takže podle mě McLaren oba vozy suchý setup a u Ferrari (Massa -suchý, Fernando - mokrý) a to samé i u Sauberu...Perez - Kobi

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Arry

        109.202.68.XXX
        Kvalda vs. závod Já souhlasím s tím, že MCL je momentálně nejrychlejší a přeji jim to. Jen mi nejde do hlavy, proč když měli nastavení do sucha, na konci závodu nijak nezářili. Tím spíš měli PER a ALO dojet/předjet. V tom mi to moc nesedí.

        + 7 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mynona

    165.72.200.XXX
    Asi možná tuším důvod proč byl Alonso a Perez tak rychly proti zbytku. Zajímalo by mne zda nedošlo ke změně konfigurace vozu u Alonsa a Perze po druhé části kvalifikace ? Zapadá mi totiž jejich velká ztráta ve třetí části suché kvaldy a jejich dominance v závodě hlavně za mokrých podmínek. Podle mého názoru tito dva jezdci riskli nastavení do mokra a obětovali tak třetí část kvaldy, stačí se podívat na časy.

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • David

    178.22.116.XXX
    Konec Lewise Podle mne jsme svědky konce Lewise. Za mokra kdy se ruší veškeré výhody, kdy mají všichni jakoby stejnou techniku se ukázalo že Lewis už je někde jinde. Jakoby začal používat mozek a skončilo jeho rádoby závodění. Takže né talent ale pouze mnohdy riskující člověk který mnohdy ukončil vlastní chybou druhému soupeři závod. Když začínal v F1 měl skvělou techniku a nikdo ho na předních pozicích neohrožoval tudíš byl za supermana, teď má opět skvělou techniku a dosud nic nepředvedl. Zřejmně minulý rok zjistil že riskovat nemá cenu, neboť to vede pouze k havárii, bohužel pro něj, jinak rychlý být neumí.

    + 15 / − 19

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.29.32.XXX
      Po dvou zavodech za atypickych podminek, kdy navic Lewise hodne poskodily boxy a strategie tymu, delas a jak se divam na souhlasna "kliknuti" nejen ty totalne ukvapeny nazor, ze Lewis 1. nema talent 2. nic nepredvedl 3. rychly je jen, kdyz jede za hranou 4. vsechny jeho kolize jsou jenom jeho vina a dalsi vyplody tve fantazie.
      Jsem rad, ze ses vratil s dalsim objevnym komentarem o tvem "milackovi" 12, Sice je neslusne smat se chore mysli, ale smich je zdravy a dekuji ti za nej 11 Kazdy den aspon jedno tve zamysleni prosim 13

      + 12 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • David

        178.22.116.XXX
        Nebyli dostatečně rychlý, jen si to přiznej, tedy jen Lewis. ALO a PEREZ byli v tu správnou chvíli (za mokra či osychající tratě) nejrychlejšími na dráze a samozřejmně jim pomohl SC. Všichni měli stejné podmínky na trati, takže vymluvy nejsou namístě. A hlavní věc PROČ Lewis nestahoval Peréze nebo Alonsa??? Ano dvakrát byl na PP ale to neznamená že vyhrál závod. V kvalifikaci si může dovolit jet na 120 % protože je si jist že by to nikdo neodnesl. Kdežto v závodě mu ta jeho rychlost je na nic když si brzo odrovná pneu a začíná strácet. Austrálie byla také toho ukázka, tam mu Button natrhl gaťata. Ukázal mu jak se jezdí na pneu Pirelli.

        + 7 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          1. Ze maji vsichni stejne podminky neznamena, ze maji vsichni stejne nastaveni auta, ktere ma velmi zasadni vliv na to jak ti to jede. To je pro tebe na pochopeni asi moc silny orisek, co? 03
          2. kdyz 12 kol pred koncem ztracis 15s a jsi schopen stahovat 1s na kolo, proc riskovat ztratu 15 bodu a poskozeni vozu? ( Lewis po prezuti chvili stahovat zacal, ale proste by tech 15s za tech par kol uz nezvladl a tak udelal dobre a dojel v klidu pro 15 bodu.) 20
          3. kdyz mas v zavode volnou trat, muzes jet taky "na 120%" takze tvoje teorie o kvalifikaci vs zavod vs kolize je jen dalsi nesmysl z tve plejady.
          4. kdyz to budu brat stejne stupidne jako ty, tak v Malajsii ukazal Lewis Jensonovi mnohem vic jak se jezdi na pneu Pirrelli nez Jenson v Australii. Ale takhle muze premyslet pouze primitiv, kdyz nevidi vsechny souvislosti a ty je bud nevidis, nebo v pripade Lewise videt nechces 09
          5. Tesim se na tvoje ohybani reality v dalsi"objektivni" analyze o tvem "o tvem milackovi" 11

          + 9 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Hr3bec

      85.135.106.XXX
      Stejně jako kolega se tomu cos napsal jen směju! 2 závody = 2* PP a 2*třetí místo a ty napíšeš, že nic nedokázal a že není rychlý... Kdyby nebyl rychlý nebyl by 2* na PP. Pokud jsi závod viděl tak musíš vědět co se dělo při všech Lewisových zastávkách a když se podíváš na zdejší web tak najdeš i přesné čísla z pitu.....a tam se jasně dočteš, že kdyby to mechanici nepodělali byl by na tom o 10s lépe...tzn, že by byl přímo v souboji Fernando x Perez...Takže nevím kde na ty výplody chodíš .-))

      Nejvíce mě fascinuje jak do Lewise x let všichni kopou, že je sice nejrychlejší ze všech ale nejezdí hlavou a proto nikdy nebude nejlepší....a když vidí, že je 10s za 2 místem a podmínky jsou jaké jsou a dojede na jisté body místo aby se hnal za něma.....tak je zase pomalý, z formy, končí, ... :-D jste směšní :)))

      To jen ukazuje na to jak jste objektivní a stojíte si za svým názorem :-DDDD

      + 16 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • David

        178.22.116.XXX
        Stačí jedna otázka, PROČ Lewis nestahoval ALO a PER??? Odpověz si na ni a zjistíš kde je chyba. V austrálii to bylo vidět na souboji s Vettelem, vůbec po něm nešel nedělal nic, pouze kroužil. button dokázal Vettelovi ujed. Jak jsem psal může být rychlý na jedno kolo a tím to taky končí. Dle mého to jsou kecy, myšleno to že neumí pracovat s pneu. Šlo to vidět na tom co řekl o jeho situaci a to ve smyslu že se chce vrátit k roku 2007 a chce podávat konzistentní výkony. Tohle naznačuje že začal myslet mozkem že musí začít myslet, ale bohužel pro něj s tím zkončilo jeho závodění ale to se pouze znovu opakuji.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • David

        178.22.116.XXX
        A ještě jedna otázka od kdy stačí Lewisovi dojed na bodech??? Vždy byl jezdcem co se prodíral polem a nespokojil se z rádoby třetím místem. V Austrálii to šlo vidět tam mu strnul úsměv, Button mu dal důležitou lekci.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Jura

    158.196.170.XXX
    No..ze bych z tohoto clanku byl nejaky chytrejsi..nebo dokonce dostal odpovedi na otazky v titulku...to se opravdu rict neda 02

    + 9 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.29.32.XXX
      Taky jsem ocekaval v clanku trochu konkretnejsi duvody proc Lewis nestihal a treba proc se Lewise rozhodli povolat na posledni pitstop az kolo po Alonsovi a ne aspon dve kola drive, kdyz uz Ricciardo na suchych jezdil o 5 a vic sekund rychlejsi kola nez zbytek startovniho pole 17 V clanku je z 90% napsane to, co se zde pise v ruznych jinych prohlasenich Whitmarche 09

      + 9 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama