DISKUZE K ČLÁNKU Williams: Za méně efektivnější foukání nemohl jen Cosworth
Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan v rozhovoru pro Autosport označuje klíčové slabiny loňského monopostu, které řešily před novou sezónou. Zmiňuje se také o jejich problematickém foukání, výhodách nového motoru Renault a přístupu k návrhu převodovky a KERSu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Williams: Za méně efektivnější foukání nemohl jen Cosworth
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
erdedy
20:52 15.02.2012 XXXKapor:
Chapem, ze si nahnevany, ked Ti zmazli na SK stranke vsetky "prispevky" a tie Tvoje tzv. "akdemicke debaty". A neni treba vysvetlovat preco...
"Akademicke debaty" to akoze s Tebou ty "akademik"?
Ako zart, nemam namietky. Kde je ta akademia? Vo Velkom Zaluzi, Pezinku...?
Ty vies akurat tak oplzlo nadavat, ked s Tebou niekto (nikto) nesuhlasi, to skutocne "akademicky" priatelko!
O com tocis?
Ja som nikde nepisal, ze riadenie a blabla je nejaky vyvoj... Nechapem kde si to nabral ale nevadi, uz sme si zvykli, ze citas pomedzi riadky - ale aj to co tam vobec neni... Ako napr. vcera/predvcerom s tym fukanim a dierou v RedBullackom nose...
A znova opakujem, ok "jednodussie" (aby si nehladal medzi riadkami zas) - co si tu tak basnicky vymenoval, s temou prakticky nijak nesuvisi. Budes si mliet svoje ale len jedna odpoved na zaver - "Ať si pindá, na to my jsme zvyklí"... -
-
uzivatel000190
12:32 15.02.2012 XXXPěkný článek, jsem rád, že neplivou na svého bývalého dodavatele i když je jasné, že cosworth na top 3 nemá. Snad se počet dodavatelů motorů nesníží ještě více.
Jinak už se ví jak to bude s motory od 2014? bude se moc normálně vyvíjet? Podle mě u nového motoru nemohou okamžitě zastavit vývoj, protože ti co by něco neudělali dobře by odešli... ? -
FWMonty
11:16 15.02.2012 XXXNechápu proč Mark Gillan tak mluví my jsme se foukání začali věnovat pozdě nebo převodovka,tak i KERS cílem bylo zajištění výkonnosti a spolehlivosti, s níž jsme se na počátku loňska trápili....přece převzal otěže až od Singapůru 2011.Do té doby to měl nastarosti Sam Michael.Jinak parádní článek -
-
Kapor
11:52 15.02.2012 XXXRovnako ďaleko sú určite aj motorári Ferrari a Mercedesu, lebo inak by ich monoposty nekonkurovali tak silne motoru Renault. Podstata je v tom, že pred masívnym využívaním výpočtovej techniky, keď ona neumožňovala nielen snímanie mnohých veličín, ale aj ich riadenie, sa používal na stanovenie účinnosti motora Carnotov obeh, čo bol idealizovaný diagram. Dnes nie je problém snímať množstvo hodnôt nielen chladiacej vody, oleja, parametrov spaľovania a tepelného režimu, ale ich aj efektívne riadiť výpočtovou technikov a konkrétne centrálnej jednotky od Mclarenu, čím sa dá docieliť jediné, že motor pracuje v optimálnom režime kedy tribologické podmienky zaručujú čo najmenšie mechanické opotrebenie pri maxime výkonu. Coswort do tohoto výzkumu nemal ako investovať väčší balík, lebo nie je bohatý ako Mercedes alebo Ferrari a už nie vôbec ako Renault, kde sa investovali horibilné sumy z Red Bullu na tento výzkum a realizáciu práve v tomto tíme.-
erdedy
13:04 15.02.2012 XXXA co to ma spolocne s temou?
Ked uz spominas "Carnotov obeh/cyklus", tak pokial viem, opisuje "len idealny stav", ktoremu sa potrebuje priblizit kazdy tepelny stroj.
A, ze sa zacala pouzivat moderna vypoctova technika na manazment motorov (pozn. uz davno) je tiez kazdemu hadam jasne - je to vzdy len spojita regulacia - aby sa stroj, v tomto pripade motor, priblizoval/"vmestil" do nejakych danych pozadovanych parametrov. A co ako ma byt?
K veci:
Ze Cosworth nema dostatocny balik penazi na vyvoj??? Toto je cista spekulacia - ved ich nosna cinnost je vyvoj/vyroba pretekarskych motorov a pan Gallagher sa netajil ich uzasnym vyvojom a pomaly "naskokom" oproti ostatnym, tak neviem ocom?
Nevravim, ze nemas v niecom pravdu ale motory su viac/menej jasne specifikovane pravidlami/zmrazenim a nikto nevyvija uplne od nuly... sice vyvoj niektorych "nuancii" moze byt hodne nakladny - len ci by to bolo aj pre nich (Mercedes, renault, Ferrari) efektivne aby kvoli stotine mali vyblajznut 20mil€ na vyvoj, si tiez dobre rozmyslia... (hlavne, ked sa uz sustreduju na novy V6)
-
-
-
erdedy
09:48 15.02.2012 XXXPetr:
Este sa chcem utvrst v jednej veci -
"Poskytuje nám o dost více flexibility, obzvláště v záležitostech jako jsou provozní teploty vody a oleje" - suvisi to priamo aj s nejakym pomyselnym pomerom "vykonnost aero"/chladenie?
Je to priklad toho ako sa spekuluje napr. o Newey-ovi, ze preferuje Renault prave kvoli tymto vlastnostiam, ze moze u neho ist "viac/dalej na limit"?
Tuto "teoriu" som uz pocul velakrat a priznam sa, ze aj sam som ju velmi "rad zivil".
Dik! -
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek