DISKUZE K ČLÁNKU Williams: Za méně efektivnější foukání nemohl jen Cosworth

Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan v rozhovoru pro Autosport označuje klíčové slabiny loňského monopostu, které řešily před novou sezónou. Zmiňuje se také o jejich problematickém foukání, výhodách nového motoru Renault a přístupu k návrhu převodovky a KERSu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Williams: Za méně efektivnější foukání nemohl jen Cosworth

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 16.02.2012 07:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasoval 1 člověk) 15.02.2012 09:40
Za mna, uz len nazov pekne znie "Williams… »
» erdedy (Hlasoval 1 člověk) 15.02.2012 09:48
Petr: Este sa chcem utvrst v jednej veci - … »
» erdedy (Hlasoval 1 člověk) 15.02.2012 09:49
.... chcem utvrdit...." 06 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Kapor:
    Chapem, ze si nahnevany, ked Ti zmazli na SK stranke vsetky "prispevky" a tie Tvoje tzv. "akdemicke debaty". A neni treba vysvetlovat preco... 02

    "Akademicke debaty" to akoze s Tebou ty "akademik"?
    Ako zart, nemam namietky. Kde je ta akademia? Vo Velkom Zaluzi, Pezinku...?
    Ty vies akurat tak oplzlo nadavat, ked s Tebou niekto (nikto) nesuhlasi, to skutocne "akademicky" priatelko!

    O com tocis?
    Ja som nikde nepisal, ze riadenie a blabla je nejaky vyvoj... Nechapem kde si to nabral ale nevadi, uz sme si zvykli, ze citas pomedzi riadky - ale aj to co tam vobec neni... Ako napr. vcera/predvcerom s tym fukanim a dierou v RedBullackom nose...

    A znova opakujem, ok "jednodussie" (aby si nehladal medzi riadkami zas) - co si tu tak basnicky vymenoval, s temou prakticky nijak nesuvisi. Budes si mliet svoje ale len jedna odpoved na zaver - "Ať si pindá, na to my jsme zvyklí"... 03

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Jo a chlapi, paci sa mi, ze uz sa moze clovek zoznamit aj na f1news 01 01 01

    Viz. horny banner - "exkluzivní kontakty" 06 06 06 14 13

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      XXX
      jasně 04! to se tam nejspíš budou nabízet k seznámení ty hostesky z roštu Velkých cen, co tam drží ty paraplata. aby to bylo stylové 18 18 01

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Pěkný článek, jsem rád, že neplivou na svého bývalého dodavatele i když je jasné, že cosworth na top 3 nemá. Snad se počet dodavatelů motorů nesníží ještě více.
    Jinak už se ví jak to bude s motory od 2014? bude se moc normálně vyvíjet? Podle mě u nového motoru nemohou okamžitě zastavit vývoj, protože ti co by něco neudělali dobře by odešli... ?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    XXX
    Nechápu proč Mark Gillan tak mluví my jsme se foukání začali věnovat pozdě nebo převodovka,tak i KERS cílem bylo zajištění výkonnosti a spolehlivosti, s níž jsme se na počátku loňska trápili....přece převzal otěže až od Singapůru 2011.Do té doby to měl nastarosti Sam Michael.Jinak parádní článek 04

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Podle mě ano.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      XXX
      Rovnako ďaleko sú určite aj motorári Ferrari a Mercedesu, lebo inak by ich monoposty nekonkurovali tak silne motoru Renault. Podstata je v tom, že pred masívnym využívaním výpočtovej techniky, keď ona neumožňovala nielen snímanie mnohých veličín, ale aj ich riadenie, sa používal na stanovenie účinnosti motora Carnotov obeh, čo bol idealizovaný diagram. Dnes nie je problém snímať množstvo hodnôt nielen chladiacej vody, oleja, parametrov spaľovania a tepelného režimu, ale ich aj efektívne riadiť výpočtovou technikov a konkrétne centrálnej jednotky od Mclarenu, čím sa dá docieliť jediné, že motor pracuje v optimálnom režime kedy tribologické podmienky zaručujú čo najmenšie mechanické opotrebenie pri maxime výkonu. Coswort do tohoto výzkumu nemal ako investovať väčší balík, lebo nie je bohatý ako Mercedes alebo Ferrari a už nie vôbec ako Renault, kde sa investovali horibilné sumy z Red Bullu na tento výzkum a realizáciu práve v tomto tíme.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        XXX
        A co to ma spolocne s temou?

        Ked uz spominas "Carnotov obeh/cyklus", tak pokial viem, opisuje "len idealny stav", ktoremu sa potrebuje priblizit kazdy tepelny stroj.
        A, ze sa zacala pouzivat moderna vypoctova technika na manazment motorov (pozn. uz davno) je tiez kazdemu hadam jasne - je to vzdy len spojita regulacia - aby sa stroj, v tomto pripade motor, priblizoval/"vmestil" do nejakych danych pozadovanych parametrov. A co ako ma byt? 16

        K veci:
        Ze Cosworth nema dostatocny balik penazi na vyvoj??? 16 Toto je cista spekulacia - ved ich nosna cinnost je vyvoj/vyroba pretekarskych motorov a pan Gallagher sa netajil ich uzasnym vyvojom a pomaly "naskokom" oproti ostatnym, tak neviem ocom?
        Nevravim, ze nemas v niecom pravdu ale motory su viac/menej jasne specifikovane pravidlami/zmrazenim a nikto nevyvija uplne od nuly... sice vyvoj niektorych "nuancii" moze byt hodne nakladny - len ci by to bolo aj pre nich (Mercedes, renault, Ferrari) efektivne aby kvoli stotine mali vyblajznut 20mil€ na vyvoj, si tiez dobre rozmyslia... 03 (hlavne, ked sa uz sustreduju na novy V6)

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    .... chcem utvrdit...." 06

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Petr:

    Este sa chcem utvrst v jednej veci -
    "Poskytuje nám o dost více flexibility, obzvláště v záležitostech jako jsou provozní teploty vody a oleje" - suvisi to priamo aj s nejakym pomyselnym pomerom "vykonnost aero"/chladenie?
    Je to priklad toho ako sa spekuluje napr. o Newey-ovi, ze preferuje Renault prave kvoli tymto vlastnostiam, ze moze u neho ist "viac/dalej na limit"?

    Tuto "teoriu" som uz pocul velakrat a priznam sa, ze aj sam som ju velmi "rad zivil". 11

    Dik!

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Je len dobre, že Williamsu sa podarilo zdokonaliť nielen vlastný KERS, ale aj celý monopost a bude usilovať o stratené pozície už v tejto sezóne ! 01

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Za mna, uz len nazov pekne znie "Williams-Renault" 14

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama