DISKUZE K ČLÁNKU S Tilkem o okruzích: Proč nemůžeme mít více zajímavých zatáček?
Fádní, jednotvárné, neumožňující předjíždění. Takové jsou podle většiny fanoušků okruhy dvorního architekta Formule 1 Hermanna Tilkeho. A právě on a jeho spolupracovník Peter Wahl pro F1 Racing odpověděli na dotazy týkající se navrhování a přípravy nových tratí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: S Tilkem o okruzích: Proč nemůžeme mít více zajímavých zatáček?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000729
(Hlasoval 1 člověk)
02.02.2012 19:36
Jsem rád za tento článek.Spousta lidí vidí tuhle… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
feese
17:34 04.02.2012 XXXA proč okruhy stavět, když existuje spousta přírodních nebo napůl přírodních tratí. Ty vznikaly přirozeně na běžných silnicích v místech, které byly pro piloty výzvou. Stačí jrn doplnit bezpečností prvky. Které jsou nejhezčí tratě? Spa, Nürburgring, Imola... žádné uměle vystavěné okruhy. F1 by se měla vrátit ke kořenům. Když se může mezi stromy jezdit rallye, tak proč ne formule?-
vanoverlord
09:04 05.02.2012 XXXMedzi stromami sa F1 už jazdiť veľmi nebude - na taký okruh mimo nedostaneš dostatočný počet divákov, ktorý by aspoň sčasti pomohol uhradiť usporiadateľovi poplatok pre FOM/CVC? (Ecclestone). Ono aj tých pár "prírodných" okruhov je už upravených tak, že sú v porovnaní s minulosťou len odvarom samých seba - Spa so širokými výjazdovými a hlavne asfaltovými zónami, Hockenkeim je úplne na nepoznanie... Nikto dnes predsa nebude stavať nanovo to, čo musia upravovať už teraz na starých okruhoch.
-
-
-
uzivatel000729
08:53 03.02.2012 XXXTakhle...dle mého názoru je dnešní F1 vůči jezdcům velmi benevolentní.Osobně jsem proti vyasfaltovávání únikových zón.Ono to bere celkem dost napětí.Vzpomenu třeba na závod v Maďarsku 98,kde jel Schumacher jako posedlý ďáblem,přitom stačila maličká chyba a závod by pro něj skončil (a neměl k tomu tehdy daleko).Byl si tohoto rizika vědom,přesto jel za limitem svého vozu.
Ano je fakt,že asfaltované únikovky dávají možnost vrátit se do závodu,ale pak nastává situace,kdy někteří borci na tohle spoléhají a dokáží z toho těžit například v postartovních tlačenicích.
Další benevolencí je DRS,které má jezdcům pomoct při předjíždění...jenže několikrát je to především berlička k udržení se v souboji."Ujíždějící" závodník se může na okruhu snažit sebevíc,ale soupeři stačí jedna vteřina v detekci.A ta ho minimálně drží na dostřel.F1 se snaží jít dopředu,ale spíše jsou to kroky zpátky.Chybí mi syrové závodění (občas je něco k vidění,zvláště v podání Schumachera,který se toho ve svých 43 letech nebojí).I když pak občas vyfasuje napomenutí,že nebyl dostatečně gentlemanský.Chybí mi jízda na limitu,kdy chyba může znamenat konec v závodě.Chybí mi napínavé souboje a větší rivalita.
Prošlo by dneska třeba tohle? [odkaz na stránku] -
hmmm
03:37 03.02.2012 XXXPeter Wahl: No, trestat je špatné slovo. Pokud máte štěrkové únikové zóny, riskujete, že vyjedete, zaseknete se a závod pro vás končí. Nyní mohou jezdci svou chybu napravit. Ztratí čas v porovnání se soupeřem, ale může pokračovat.
Ztratí čas třeba jako Kimi ve Spa 2007, tuším, kde projel Blanchimont po vnějšku mimo trať aniž by na tom tratil, nebo ztratí čas jako Kubica a Massa v deštivém Fuji, tuším, kde se v posledních dvou nebo třech zatáčkách vzájemně několikrát vytlačili z trati a přesto se vždy ten, co jel vnějškem mimo trať, udržel v souboji?
Nechte si vyasfaltované zóny, když je musíte mít, ale oddělte je od trati pásem něčeho, co bude mít výrazně nižší grip než asfalt! -
uzivatel000729
19:36 02.02.2012 XXXJsem rád za tento článek.Spousta lidí vidí tuhle problematiku strašně zjednodušeně....podobně jako závod ve Spa.Nedokáží pochopit,že o těchto věcech rozhodují peníze a předpisy.A že je někdy nutné jít cestou kompromisů.Tím jsou i okruhy Tillkeho. -
dusinko3
19:11 02.02.2012 XXXOkruh bude stát uprostřed olympijské vesnice. Povede okolo stadionů pro zimní Hry v roce 2014. Budeme mít permanentní boxy a hlavní tribunu. Ostatní bude dočasné. Soči je skvělé místo, jsou tam slušné hotely a jezdí tam hodně turistů. ---- v preklade: bude to dalsi nudny okruh ako valencia ale bude mat krasne prostredie a su tu skvele hotely, co viac chcete?
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek