DISKUZE K ČLÁNKU S Tilkem o okruzích: Proč nemůžeme mít více zajímavých zatáček?

Fádní, jednotvárné, neumožňující předjíždění. Takové jsou podle většiny fanoušků okruhy dvorního architekta Formule 1 Hermanna Tilkeho. A právě on a jeho spolupracovník Peter Wahl pro F1 Racing odpověděli na dotazy týkající se navrhování a přípravy nových tratí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: S Tilkem o okruzích: Proč nemůžeme mít více zajímavých zatáček?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 05.02.2012 09:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000729 (Hlasoval 1 člověk) 02.02.2012 19:36
Jsem rád za tento článek.Spousta lidí vidí tuhle… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • feese

    XXX
    A proč okruhy stavět, když existuje spousta přírodních nebo napůl přírodních tratí. Ty vznikaly přirozeně na běžných silnicích v místech, které byly pro piloty výzvou. Stačí jrn doplnit bezpečností prvky. Které jsou nejhezčí tratě? Spa, Nürburgring, Imola... žádné uměle vystavěné okruhy. F1 by se měla vrátit ke kořenům. Když se může mezi stromy jezdit rallye, tak proč ne formule?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • vanoverlord

      XXX
      Medzi stromami sa F1 už jazdiť veľmi nebude - na taký okruh mimo nedostaneš dostatočný počet divákov, ktorý by aspoň sčasti pomohol uhradiť usporiadateľovi poplatok pre FOM/CVC? (Ecclestone). Ono aj tých pár "prírodných" okruhov je už upravených tak, že sú v porovnaní s minulosťou len odvarom samých seba - Spa so širokými výjazdovými a hlavne asfaltovými zónami, Hockenkeim je úplne na nepoznanie... Nikto dnes predsa nebude stavať nanovo to, čo musia upravovať už teraz na starých okruhoch.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • jc

    XXX
    Souhlasim s nazorem, ze by nemel 99% novych trati stavet jeden clovek nebo tym. To je jak kdyby vsechny auta stavel VW... brr. Nebo vsechny formule [doplnte_si].

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000729

    uzivatel000729

    XXX
    Takhle...dle mého názoru je dnešní F1 vůči jezdcům velmi benevolentní.Osobně jsem proti vyasfaltovávání únikových zón.Ono to bere celkem dost napětí.Vzpomenu třeba na závod v Maďarsku 98,kde jel Schumacher jako posedlý ďáblem,přitom stačila maličká chyba a závod by pro něj skončil (a neměl k tomu tehdy daleko).Byl si tohoto rizika vědom,přesto jel za limitem svého vozu.
    Ano je fakt,že asfaltované únikovky dávají možnost vrátit se do závodu,ale pak nastává situace,kdy někteří borci na tohle spoléhají a dokáží z toho těžit například v postartovních tlačenicích.
    Další benevolencí je DRS,které má jezdcům pomoct při předjíždění...jenže několikrát je to především berlička k udržení se v souboji."Ujíždějící" závodník se může na okruhu snažit sebevíc,ale soupeři stačí jedna vteřina v detekci.A ta ho minimálně drží na dostřel.F1 se snaží jít dopředu,ale spíše jsou to kroky zpátky.Chybí mi syrové závodění (občas je něco k vidění,zvláště v podání Schumachera,který se toho ve svých 43 letech nebojí).I když pak občas vyfasuje napomenutí,že nebyl dostatečně gentlemanský.Chybí mi jízda na limitu,kdy chyba může znamenat konec v závodě.Chybí mi napínavé souboje a větší rivalita.
    Prošlo by dneska třeba tohle? [odkaz na stránku]

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Radim

      XXX
      Magny cours překrásný okruh, škoda že se nejezdí. Schumi s Alonsem ukázali jak se na to má!

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Peter Wahl: No, trestat je špatné slovo. Pokud máte štěrkové únikové zóny, riskujete, že vyjedete, zaseknete se a závod pro vás končí. Nyní mohou jezdci svou chybu napravit. Ztratí čas v porovnání se soupeřem, ale může pokračovat.

    Ztratí čas třeba jako Kimi ve Spa 2007, tuším, kde projel Blanchimont po vnějšku mimo trať aniž by na tom tratil, nebo ztratí čas jako Kubica a Massa v deštivém Fuji, tuším, kde se v posledních dvou nebo třech zatáčkách vzájemně několikrát vytlačili z trati a přesto se vždy ten, co jel vnějškem mimo trať, udržel v souboji?

    Nechte si vyasfaltované zóny, když je musíte mít, ale oddělte je od trati pásem něčeho, co bude mít výrazně nižší grip než asfalt!

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000729

    uzivatel000729

    XXX
    Jsem rád za tento článek.Spousta lidí vidí tuhle problematiku strašně zjednodušeně....podobně jako závod ve Spa.Nedokáží pochopit,že o těchto věcech rozhodují peníze a předpisy.A že je někdy nutné jít cestou kompromisů.Tím jsou i okruhy Tillkeho.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • dusinko3

    XXX
    Okruh bude stát uprostřed olympijské vesnice. Povede okolo stadionů pro zimní Hry v roce 2014. Budeme mít permanentní boxy a hlavní tribunu. Ostatní bude dočasné. Soči je skvělé místo, jsou tam slušné hotely a jezdí tam hodně turistů. ---- v preklade: bude to dalsi nudny okruh ako valencia ale bude mat krasne prostredie a su tu skvele hotely, co viac chcete?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Inkognito

    XXX
    Škoda že nepadla otázka o Abu Dhabi, dvorní katastrofě v F1.

    Ono když už se staví uprostřed pouště tak tam pravoúhlé zatáčky podle mě nemají co dělat ...

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Radim

    XXX
    Navíc jak uvedl ono to není jen o tom nakreslit kama to povede, položit asfalt a hotovo. Vše má své normy. 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Radim

    XXX
    Pro nás diváky je to sice nuda jako prase, ale kdo má tu výsost krestli okruhy pro F1?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama