DISKUZE K ČLÁNKU Williams o závodě v Indii: Nová podlaha fungovala, čísla z tunelu sedí

Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se ohlíží za Velkou cenou Indie a hodnotí výkonnost jejich vozu FW33. Je spokojen s jeho posledním vylepšením, časy na kolo i s pneumatikami. V Abú Zabí podle něj bude tým schopen postoupit do závěrečné části kvalifikace, byť si Maldonado bude muset odpykat trest za nasazení devátého motoru.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Williams o závodě v Indii: Nová podlaha fungovala, čísla z tunelu sedí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 05.11.2011 20:46 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • David

    XXX
    Průměrné čisté závodní kolo Kovalainena - 1:32,876 min; totéž u Barrichella - 1:32,413 min.
    Rozdíl necelé půl sekundy. A to jsem jen opsal co napsal Petr v jiné diskuzi. Nevím co je na tom k nepochopení.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      XXX
      Pokud je to průměr udělaný tak že se výsledný čas závodníka vydělí počtem kol,pak je to víc než silně nepřesné.

      Kovalainen odjel klasický závod,Rubens odjel s poškozeným autem první kolo a opravoval v boxech,dále mu tým upravil strategii na pouhou jednu zastávku.

      Je to srozumitelné?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • juras

    XXX
    David:
    Pomalejší o 0,4 sec. ?

    A na to jsi došel jak?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    XXX
    Čekal jsem až budu mít průměrné časy jednotlivých stintů.

    Kovalainen 1 stint 19 kol 1:34,094
    Barrichello 1 stint 32 kol 1.33,777

    Kovalainen 2 stint 18 kol 1:32.613
    Barrichello 2 stint 21 kol 1.30.421

    Kovalainen 3 stint 16 kol 1:31,725

    nejrychlejší kolo

    Kovalainen 58 kolo 1.30,294
    Barrichello 56 kolo 1.28,635

    Samozdřejmě srovnání má dost "much",protože Rubens jel po opravě v prvním kole jen na jednu zastávku a roli hrají rovněž použité směsi v jednotlivých stintech.

    Vzhledem k tomu že byl Barrichello i s naloženým autem v první fázi závodu na tvrdší směsi rychlejší než Kovalainen a na měkčí přestože odjel ve srovnávaném stintu o 3 kola víc proti Kovalainenovi jeho průměr byl téměř o 2 sec,rychlejší si dovolím tvrdit že Williams byl jednoznačně rychlejší a rozdíl odstupu Team Lotusu je stále kolem 1,5 až 2 sec.,což by odpovídalo kvalifikaci.To že Kovalainen dojel před Barrichellem je dílem Rubensovi kolize po startu,prvnímu kolu a opravě v depu kde nabral velikou ztrátu.Pouze jedna regulérní zastávka pak skutečnou rychlost Williamsu ještě více zkresluje.

    Podle mě Gillan mluví pravdu,Williams byl v Indii v pozici soupeře Renaultu,FI a dokonce TR.Když srovnáme stinty Algusuardiho s Barrichellovými,jsou velmi vyrovnané.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • FWMonty

      XXX
      přesně tak.I Maldonado se taky pěkně držel jezdců Toro Rosso.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      Nikdo tu netvrdil že byl Lotus rychlejší jen tu bylo poukázáno na fakt že Kovi byl v průměrném kole jen o 0,4 sek pomalejší.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • juras

      XXX
      Škoda že když někdo kliká na nesouhlasím,nedá nějakej argument.

      Třeba proč si myslí že nemám pravdu když jsem to něčím podložil?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • juras

    XXX
    David:
    Řekl bych že se hádáme zbytečně.
    Nejlepší bude počkat na další závod01.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    XXX
    moc se omlouvám na jiné stránce je to vysvětleno 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • David

    XXX
    Třeba se mílím ale 13 a 15 pozice v kvaldě nemluví o zlepšení. V závodě rubens 15-tý za Lotusem a Pastor DNF.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000046

      uzivatel000046

      XXX
      Z pohľadu umiestnenia určite nie. To súhlasím. Ale to je len jeden pohľad.

      Pastora od postupu do Q3 delili dve desatiny sekundy. To už nie je neprekonateľný rozdiel.
      Čo je hlavné, vo Williamse konečne pochopili pneumatiky. Rubens dokázal odjazdiť preteky prakticky ne jednu zastávku ( ak pominieme výmenu krídla v prvom kole ). To sa doteraz nestalo. Williams bo ku gumám, hlavne k zadným priveľmi agresívny. Zdá sa, že to zvládol.

      Dá sa namietať, že Rubensov výkon bol ovplyvnený tým, že krúžil od začiatku so stratou jedného kola. To bol. Ale asi ho preto tam nechali, aby overili správanie pneumatík. Podľa všetkého fakt nová podlaha zabrala.
      Je to skôr povzbudenie do ďalšej sezóny, táto je tak či tak stratená. Ale konečne sa dáta z tunelu začínajú zhodovať s výsledkami na trati. To je naozaj dobrý signál.
      Spolu s novým motorom a dúfajme aj novým pilotom na poste jedničky nevidím dôvod, aby sa Williams dostal oveľa vyššie ako teraz.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • David

        XXX
        Museli upravit strategii díky výměně křídla, to vedlo k tak dlouhému stintu. Pokud chceš zjistit zda se zlepšuješ je nejjednoduší podívat se na výsledky. A ještě jeden faktor, někdy se prostě stane že trať vozu sedne a ani neví proč. Letos to bylo hodně zřetelné, několikrát se stalo že pro papírového vítěze trať neseděla a naopak.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000046

          uzivatel000046

          XXX
          Ale veď nejde o to, prečo mu upravili stratégiu. Ani o to, či trať sadla alebo nie. To je v tomto prípade nepodstatné.
          Podstatné je, že FW33 dokázal odjazdiť dlhý stint bez straty rýchlosti. To doteraz možné nebolo.
          Ešte podstatnejšie je, že v Grove aj vedia prečo to bolo možné. Aspoň to tvrdia. 04
          To pokladám za zlepšenie.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • David

            XXX
            Tím že musel do boxů v prvním kole museli zůstat na trati déle jinak by skončil Rubens na konci startovního pole. (myšleno díky další zastávce). A podstatné je i jaké časy jezdil. Chtělo by to počkat na průměrné kola jezdců.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • hmmm

              XXX
              To, proč a jak jel Rubens dlouhý stint, ale přece nikdo nerozporuje. Incinatus jenom správně poukazuje na to, že dřív by takhle dlouho jezdit nejspíš nevydržel, protože by mu prostě odešly gumy. Tzn. zlepšení, byť třeba ne viditelné na čase, tam nejspíš bude. Aby mohl tým auto zrychlovat, musí ho nejdřív pochopit, a to se jim teď možná začíná dařit.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • David

                XXX
                Já si ale právě myslím že né že by nevydržel ale že musel vydržet protože se mu stalo v prvním kole co se stalo a museli upravit strategii. A proto tomu i nasvědčuje průměrné kolo které je pouze o půl sekundy lepší než Koviho. Pokud by jel na více zastávek jeho průměrné kolo by bylo rychlejší ale ztratil by zase čas v boxech (čas který se do průměrného kola ale nepočítá). William udělal to co děla každý tým v této situaci. Vydržet co nejdéle na dráze, natáhnout stint. Každopádně jsem zvědav na příští závod, snad bude více objektivní.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • FWMonty

                  XXX
                  ......a odkud znáš průměrný čas Kovalainena a Barrichella 03To doma měříš?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    XXX
    Williams se v Indii zlepšil a já doufám,že budou v tom dál pokračovat.Jinak motor Cosworth mě hodně zklamal v sezoně 201102

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000046

      uzivatel000046

      XXX
      Súhlasím.
      Aj keď zohľadníme fakt, že za poruchou motora číslo 8. je porucha prevodovky, tak Cosworth je na tom so spoľahlivosťou veľmi biedne.
      Pastor spotreboval sedem motorov na predchádzajúcich 16 pretekov. To je nedostatočné. Ak by sa sezóna išla na plánovaný počet 20 pretekov, tak by posledný Pastorov motor musel vydržať celkovo 4 veľké ceny.
      To by nezvládol.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton sice nevyhrál, ale připomněl své lepší dny

GP ŠPANĚLSKA: Verstappen na pro něj úspěšné trati vítězí, hrdinou dne opět Norris

Valtteri Bottas je jedním z těch, kdo si po kvalifikaci nemálo důvěřuje (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Španělska: Všichni hovoří o minimálních rozdílech

Hvězda Landa Norrise stále stoupá - ve Španělsku získal druhé pole-position (ilustrační snímek)

KVALIFIKACE GP ŠPANĚLSKA: Smíšené pocity u McLarenu, Norris triumfuje, Piastri zahodil šanci

Carlos Sainz v tuenlu v závodě v Monaku

Třetí trénink byl mimořádně vyrovnaný. Nejrychlejší Sainz

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)

Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Lando Norris v závodě v Bahrajnu

První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

George Russell v GP Kanady

"Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama