DISKUZE K ČLÁNKU Vettel: Zrušil bych KERS, zavedl V12 motory a uspořádal závod v New Yorku

Snad každý závodník někdy zatoužil usednout do kokpitu vozu Formule 1. Ale co ti, kteří tu možnost již dostali a pravidelně bojují o nejlepší pozice? O čem sní tito jezdci? Na to odpověděl současný mistr světa, Sebastian Vettel. Rád by prý prohnal McLaren MP4-5 na okruhu Nürburgring Nordschleife proti Jochenu Rindtovi, prvním rakouskému mistru světa.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel: Zrušil bych KERS, zavedl V12 motory a uspořádal závod v New Yorku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 01.04.2011 19:58 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Lojzko:

    daj mi/nám (verím, že to zaujíma veľa ľudí) prosím jediný link, kde sa spomína CommonRail "V GENERÁCIE" v súvislosti s GDI alebo proste s priamym vstrekovaním "BENZÍNU"!
    Úplne vážne.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar

    XXX
    S Jochenem Rindtem je to trošku problematické, narodil se za války v Německu, otec němec, matka rakušanka. Národnost je německá občanství měl pochopitelně také německé. Rodiče zahynuli za války při bombardování, dále se o jeho výchovu starali babička a dědeček z matčiny strany kteří žili v Gratzu (Rakousko), tam také začal Rindt závodit - logicky s Rakouskou licencí, proto se po celou dobu jeho kariery u jeho jména objevuje Rakouská vlajka. A rakušané ho logicky považovali za svého, němci se po trgédii v LeMans a tragické smrti von Tripse o autosport moc nezajímali.

    Jochen si pak vzal finku Ninu, spolu mají dceru Natašu (rok 1967), oddán bal jako nemecký státní občan, stejně tak na jeho úmrtním listě je uvedeno německé státní občanství. A v neposlední řadě, když byl pohřben na hřitově ve Štýrském Hradci, musel biskup vydat speciální dekret aby mohl být na tomto hřbytově pohřben občan německé národnosti a jiného vyznání.

    Protože patří Jochen mezi jezdce kteří jsou tak trochu moje srdeční záležitost, tak jsem se o to zajímal, dokumenty či kopie dokumentů viděl. Takže Jochen byl 100% po celou dobu svého života Nemecký občan, ale veřejně vystupoval pod Rakouskou vlajkou.

    Ono se v historii formule 1 pár podobných perliček najde, třeba jako otázka zda byl Alberto Ascari někdy mistrem Formule 1 - správná odpověď je že nebyl (alespoň u Ferrari v tomto mají jasno), i když dnes se uvádí že byl mistrem v letech 1952 a 1953.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    To, čo stanovila FIA od r. 2013, je najekologickejšou alternatívov, ktorá zachová výkon osemvalcov, lebo štvorvalec s vyskotlakým vstrekovaním paliva Common-rail V generácie a preplňovaním Twin-scroll turbo, to zaručuje. Zníži sa spotreba paliva, auto bude štíhlejšie a bude mať menší odpor, preto sa monoposty v žiadnom prípade nezpomalia. Seba môže trápiť len to, že tá výhoda využitia prúdenia výfukových plynov bude potlačená a tým aj Venturiho efekt, lebo štvorvalec turbo nebude produkovať toľko plynov, aby vytvoril taký efekt ako teraz, alebo dvojitý difúzor, lebo plyny sa spomalia v turbíne turbodúchadla, kde vykonajú prácu na stlačenie vzduchu pre preplňovanie motora. Zdvosnásobí sa výkon KERSu, čo bude mať za následok ešte lepšie zrýchlenie auta a zlepší predbiehanie ! 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      Lojzko Ty si nedas povedat... Ze? 20 04

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      XXX
      opravdu si myslis, ze se timto resenim usetri na zivotnim prostredi vice, nez kdyby se ty desitky, mozna stovky miliony dolaru na vyvoj novych motoru a kersu dali opravdu na nejake ekologicke projekty? navic prece baterky na jeden zavod stoji statisice dolaru kazdy tym, to mas miliony dolary na kazdy zavod. Jen malo veci je vice absurdnich, nez snaha delat z F1 "zelenou". Je to pouze a jen PR sracka, nic vic. Nove reseni kvuli novym nakladum bude mozna i 100x mene ekologicke, nez reseni soucasne. Staci trochu myslet a neskakat lidem na PR kecy 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    problém môže byť s oneskorením turba, ale pokiaľ sa bude môcť štartovať s nabitými baterkami, tak problém asi odpadá.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lojzko

      XXX
      Tento problém tu odpadá, lebo Twin-scroll turbo, je vlastne biturbo v jednom, teda konkrétne jedna turbína na výfukové plyny a dva kompresory, z ktorých jeden plní dva a druhý, druhé dva valce, ako je to u 5-kového radu BMW. Samozrejme, že kompresory majú variabilné natáčanie lopatiek a tým je turbo-efekt úplne odstránený !
      11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • wrt

        XXX
        tie dva kompresory majú mechanický pohon? Aj keby mali, tak je preplňovanie závislé na otáčkach, natáčané lopatky to môžu do istej miery zlepšiť. Ale s nabitými baterkami to bude aj tak jedno.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000342

    uzivatel000342

    XXX
    Závod v NY? Dělá si srandu? To by mohli rovnou závodit na oválu pro NASCAR a vyšlo by to asi na stejno, 12-ti válce bych ještě bral, ale rušit KERS po tom co do toho narvali tolik peněz? To je taky zhovadilost, spíš bych zvýšil kapacitu KERSu, aby měl konečně nějaký znatelnější efekt.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fox

      XXX
      Především jde o to, že kdyby nevymýšleli takové zhovadilosti jako je KERS a čtyřválcové motory, tak by nemuseli řešit, proč to stojí tolik a je to k ničemu. Vlastně s Vettelem souhlasím, zavést V12 motory a nechat stájím volnou ruku ohledně testování a hned by to bylo lepší. A ten New York bych hned neodsuzoval, třeba by ta trať nebyla špatná, záleželo by na tom, kdo by jí navrhl.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000665

    uzivatel000665

    XXX
    Motory jsou mi celkem jedno, ale bud nevi ze Rindt byl Rakusan redaktor nebo Vettel?

    Tak to prosim v clanku opravte, nebo pokud je to citace - dejte to do zavorky

    Diky

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000178

    uzivatel000178

    XXX
    Fetl by zrušil KERS já bych nejraději zrušil Fetla.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • coulthard

    XXX
    Sebastien, McLaren MP4-5 Ti neodporucam, ma to spojku a riadiacu paku navyse, to by bolo na Teba asi privela.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • a

    XXX
    seb má z KERSu bobky, podle mě tuší, že ho to může v sezóně ohrozit

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar

    XXX
    Jochen Rindt sice mládí prožil v Rakousku, závodil po celý život s licencí Rakouské automotoklubu, je v Rakousku dokonce i pohřbený (na hřbytově v štýrském Hradci), ale byl německé národnosti a po celý život i v den své smrti měl Německé občanství. Tudíž je to papírově první německý mistr světa. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wtr

    XXX
    24 valce by boli ešte zelenejšie ako 12 valce. Vettel by sa mal zaoberať hlavne tým, čomu rozumie.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • skejpa

      skejpa

      XXX
      On ma pravdu. Ta sranda okolo kersu stoji prostredky, material a urcite i nejake ty splodiny pri vyrobe apod. Mozna to usetri par CO2 na trati ale kolem a kolem to setrnejsi neni. Ony obecne formule nevyprodukujou CO2 skoro zadnej v porovnani s dopravou na svete, takze to cele omezovani je jen tak naoko, aby to jako dali za priklad svetu, coz je podle me se ctyrvalcema prehnany. Ja bych nechal osmivalce.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama