DISKUZE K ČLÁNKU Legendy odcházejí: Jean-Pierre Beltoise

Není to tak dávno, vlastně pouhého čtvrt roku, kdy jsme se rozloučili s Andreou de Cesarisem. Počátek nového letopočtu znamená pro formuli 1 odchod další legendy, třebaže nedominující všemožným statistikám, přesto osobnosti, která se do historie F1 zapsala výrazným písmem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Legendy odcházejí: Jean-Pierre Beltoise

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 09.01.2015 13:49 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    89.176.12.XXX
    kik BRM byl vubec velice zajimavy tym. Uz ve svych zacatcich mel problemy se spolehlivosti a vlastne jedine obdobi ktere mu opravdu vyslo bylo era 1.5-ve formule kdy G. Hill dosahl v roce 1962 titulu a v dalsich 3 letech obsadil 2. misto. Pritom v roce 1964 o titul prisel az v poslednim zavode diky kolizi s Italem Bandinim z Ferrari...
    Pritom zacatek roku 1973 jeste vypadal slibne - podium v Kyalami, Lauduv vynikajici trenink prave v Monacu, ale to bylo asi tak vsechno. Stanley mel velke oci, sliboval pilotum nemozne apod. K tomu jsem kdysi cetl historku ze Stanley slibil Laudovi vykonnejsi motor a cele to spocivalo v tom, ze - a ted to nevim jiste - hlavni motorar polozil ruce na motor, chvili se soustredil a hned mel motor vyssi vykon18 Jak jsem koupil tak prodavam - bylo to otistene v nejake rocence nekdy kolem roku 1975 kde byl nejaky rozsahlejsi clanek prave o Laudovi. RoBertino by to mozna mohl ve svem archivu najit.

    + 11 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      194.228.20.XXX
      byli to Piloti F1 v r.1974...příloha Motoristické současnosti.....jinak o podiu v Kyalami 1974 si mohlo BRM jen zdát18 18 18

      + 10 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • kik

    165.72.191.XXX
    Je zajimave ze tenkrat v Monacu dosahl Jean-Pierre sveho prvniho a jedineho vitezstvi a staj BRM sveho posledniho vitezstvi (o 25 let pozdeji nastala podobna situace s dvojci Olivier Panis a Ligier). Pritom jeste rok predtim staj dosahla 2 vitezstvi a nekolika umisteni na podiu. Asi nejvetsim problem byl L. Stanley ve vedeni ktery se choval k pilotum jako ke sluzebnictvu (viz Monza 1971 kdy mu vitez P. Gethin musel vymenit pichle kolo) a tym ktery par let predtim jeste patril ke spicce se postupne propadal stale nize a po ztrate sponzoru (Marlboro, Motul) pak nemel ani penize na vyvoj. Problemem byly i vlastni motory V12 ktere nebyly moc spolehlive.
    Je opravdu zajimave ze hodne francouskych pilotu zacinalo tenkrat na motocyklech - krome Beltoise napr. Depailler a pokud se nepletu tak i Cevert.

    + 11 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      83.208.82.XXX
      Přesně tak, BRM vlastně v Monacu ukončilo svou vítěznou éru, pak už se jen potácelo od pěti k nule, do toho musíme započítat i podivný (a neúspěšný) pokus o návrat v roce 1977. Stanley - jak jsem psal ve svém obsáhlém materiálu před několika lety - byl opravdu despota a kromě zmíněného Gethina jsou dobře známy i jeho extempore s Laudou a Regazzonim.
      BRM asi potopil vývoj a neúspěch nesmírně komplikovaného šestnáctiválce na počátku třílitrové formule, když se k tomu přidal stále se zhoršující stav Owenův, tak asi nebylo jiné cesty. Jen připomínám - v roce 1971 ještě vyhrál Rakousko (Siffert) a Itálii (Gethin), což vypadalo, že dojde k nějakému vzepětí...
      Cevert hodně drandil na skútrech, ale myslím, že závody na nich žádné nejel, jeho počátkem byl závodní kurs v Magny-Cours.

      + 12 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • kik

        89.176.12.XXX
        To patrilo sem:
        BRM byl vubec velice zajimavy tym. Uz ve svych zacatcich mel problemy se spolehlivosti a vlastne jedine obdobi ktere mu opravdu vyslo bylo era 1.5-ve formule kdy G. Hill dosahl v roce 1962 titulu a v dalsich 3 letech obsadil 2. misto. Pritom v roce 1964 o titul prisel az v poslednim zavode diky kolizi s Italem Bandinim z Ferrari...
        Pritom zacatek roku 1973 jeste vypadal slibne - podium v Kyalami, Lauduv vynikajici trenink prave v Monacu, ale to bylo asi tak vsechno. Stanley mel velke oci, sliboval pilotum nemozne apod. K tomu jsem kdysi cetl historku ze Stanley slibil Laudovi vykonnejsi motor a cele to spocivalo v tom, ze - a ted to nevim jiste - hlavni motorar polozil ruce na motor, chvili se soustredil a hned mel motor vyssi vykon18 Jak jsem koupil tak prodavam - bylo to otistene v nejake rocence nekdy kolem roku 1975 kde byl nejaky rozsahlejsi clanek prave o Laudovi. RoBertino by to mozna mohl ve svem archivu najit. 18

        + 10 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          83.208.82.XXX
          Stanleyovy fígle Louis toho vůbec udělal plno, nad čím zůstával rozum stát. Když mu Regazzoni v hotelu po prvním tréninku v GP Monaca 1973 oznámil, že motory stojí za starou bačkoru, Stanley odkráčel do vedlejšího pokoje a když se vrátil, sdělil, že právě mluvil s dílnou a slíbil navýšení výkonu o 20 koňských sil. Jenže Lauda druhý den zjistil, že v té místnosti žádný telefon nebyl. Kik má na mysli asi článek K Ferrari přes soud, který líčil boj Louise o Laudu - nelze Stanleyovi upřít, že kvality Rakušana odhadl dobře. Vyšlo to v ročence Piloti F1 1974.
          Jinak BRM - poslední vítězství Beltoise 1972, ten zrovna tak zajel poslední výsledek na stupních vítězů (JAR - 1974), poslední pole-position Regazzoni v Argentině 1973, poslední nejrychlejší kolo Beltoise v "jeho" Monacu 1972, poslední absolvovaná Grand Prix v JAR 1977 - byl to 197. závod. Pokusím se časem historii BRM dostat i sem.

          + 11 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • kik

            89.176.12.XXX
            Tak to by bylo perfektni. BRM byl spolu s Ferrari sveho casu muj oblibeny tym protoze pouzivaly 12-ti valce03. Vlastne krome kratke epizody Tecna to az do prichodu Renaultu a jeho turba byly jedine 2 tymy ktere v 70. letech nepouzivaly Cosworthy.

            + 10 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              83.208.82.XXX
              Francouzi Kiku, pozapomněl jsi na Matru, která po spolupráci s Fordem přešla v roce 1970 pod Chrysler a připravila dvanáctiválec, se kterým jezdila dvě sezóny, a od roku 1975 to zkoušela znovu (Shadow). A pak přišly tři roky s Ligierem.

              + 12 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • kik

                165.72.191.XXX
                Uz jsem hlava derava - samozrejme Matra a Amonova smula prave pri GP Francie 1972 kde H. Marko dostal kamenem do oka (coz vedlo k povinnemu uzivani integralnich prilb) a Chris opet nevyhral pro zmenu diky defektu pneumatiky. A ten vikend byl suverene nejrychlejsi.

                + 10 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • rock

              37.188.130.XXX
              "...az do prichodu Renaultu..."

              Myslím, že Alfy se objevily dřív. Jednak na začátku sedmdesátých s Marchem (?) a pak je definitivně ve druhé polovině dekády přitáhl Bernie do Brabhamu.

              + 11 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                83.208.82.XXX
                Alfy na začátku 70. let Spolupráce Autodelty s McLarenem a posléze s Marchem proběhla v letech 1970 a 1971, ale to byly osmiválce. Až pro Brabham v roce 1976 byl odvozen dvanáctiválec, se kterým Ecclestoneho tým jezdil tři roky (a vyhrál dva závody, oba poněkud kontroverzní). Pak už nastala éra čistokrevné Alfy...

                + 10 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

Lance Stroll se svou nehodou postaral o napjatou situaci před GP Brazílie

Alibismus FIA nebo snaha něco zakrýt? Vysvětlení podivného jednání kolem kvalifikační nehody Strolla

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama