DISKUZE K ČLÁNKU Trocha statistiky a historie nemůže škodit

Poněkud pokroucená a různými zásahy ovlivněná sezóna 2020 se nám pomalu přesunula do poslední třetiny a téměř odpověděla na několik otázek. Já bych se dnes rád věnoval jedné analýze a splnil vyslovené přání.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Trocha statistiky a historie nemůže škodit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 17.10.2020 22:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Achard (Hlasovali 3 lidé) 14.10.2020 20:23
Paráda, jako vždy. Když píšeš o zaskakujících… »
» RoBertino (Hlasovali 3 lidé) 14.10.2020 21:07
Ještě by tu měl být zmíněn jeden aspekt - F1, ať… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 15.10.2020 12:57
Ach jo, já jsem moula 20 Tolik jsem toho teď… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Tradičně pěkné počtení. Paddocky mám rád, protože autor vždy poskytne čtenářům jistý názor a také srovnání s minulostí. Pravda v tomto paddocku to porovnávání bylo trochu vynucené Ferdou. Já si ale myslím, že porovnávat "minulost" se současností v F1, lze jen velmi těžko, pokud vůbec. 03 Jedna věc je inflační bodování (což lze dle Robertova návodu přepočítat ), ale druhá věc je počet zúčastněných pilotů a týmů a pak ještě "poměry", které v tom, či onom období, v F1 panovaly.

    Co se týče autorových výhrad k "škodolibým" komentářům na adresu Ferrari, pak je třeba rozlišovat, zda byly myšleny škodolibosti v diskuzích na různých fórech, či škodolibosti z úst kometátorů TV přenosů. V druhém případě by ta míra škodolibosti měla být přeci jenom korigována výší profesionalismu, neb komentátoři ovlivňují veřejnost. Ale tak, či onak vlna negativního vnímání Ferrari vznikla kvůli něčemu, co není ve sportu zcela obvyklé. A srovnání s Juventusem kulhá na obě nohy. V případě Juventusu totiž byli všichni (soupeři i fanoušci) informováni co se stalo a jaký trest byl udělen. V případě Ferrari nic takového není. Víme pouze, že Ferrari s FIA ukulo pikle jejichž výsledkem je tajná dohoda (o čem? se můžeme pouze domnívat...) a propastná ztráta výkonu jejich pohonné jednotky a to u všech týmů, které ji používají.
    Pro mne je to arogance nejhrubšího zrna, plivnutí do tváře všem kteří mají F1 rádi. A vůbec se nedivím fanouškům, kteří si "zchladí žáhu" za to, jak je s nimi jednáno (stylem: " polibte nám pr..l, my jsme Ferrari a nikomu nic vysvětlovat nebudeme a FIA máme zmáknutou..."). 03
    Prostě to, co předvedla FIA s Ferrari není jízda všemi koly mimo trať, to je jízda skrz tribuny přes diváky a mimo okruh. Zkrátka, už jsme zase o krok jinde, kde já F1 vidět nechci.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Ach jo, já jsem moula 20 Tolik jsem toho teď napsal ohledně Ferrari a něco jak to autor vnímá, přes hodinu jsem nad tím strávil a vážil slova, dokud mi při překliknutí na záložku s obsahem článku trochu neujela ruka a při kliku se trefila přesně na křížek zavření záložky s mým těžce vytvořeným elaborátem 11

    Nemám sílu do toho jít opět tak se omlouvám ale ve zkratce. Nějaká silná pomstychtivá vlna jsou hodně přehnaná slova. Současný stav Ferrari vnímám jako důsledek opatření proti šlendriánským praktikám a tudíž to vnímám spíše jako zadostiučinění než jako nějakou pomstu. To že to FIA zazdila poměrně netransparentním způsobem mě na tom bolí nejvíce, ale co se týče Ferrari, doufám že budou zpět na předních příčkách brzy, ale ne tak kontroverzním způsobem. Nějaké škodolibé pošlapávání, já nevím, jejich fanoušci to určitě vnímají intenzivněji ale já obecně nějaké přehnané ataky na jejich formu nevnímám.

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.99.XXX
      Tohle moc dobře znám - jednou jsem takhle hodlal doformulovat poslední myšlenku v Paddocku, udělalo to bzuíííííí a byl jsem bez proudu. No, kdyby moje rozpoložení šlo přeměnit na elektrickou energii, asi bych z ní žil tak týden.
      Moc dobře vnímám, jak to je myšleno, jen si myslím, že v týmu je plno lidí, kteří třeba vůbec netuší, co se děje "nahoře", osobně považuju za velkou sci-fi, že by si vedení svolalo celou továrnu a řeklo: Ragazzi, ode dneška makáme na nelegálním motoru. Praktiky neslučující se s pravidly rozhodně nemají být podporovány, legenda nelegenda. Ale jak nám historie F1 ukazuje, zločin a trest tu nefungují a pohyb nejen Ferrari, ale i jiných týmů byl kolikrát na hraně a sem tam i kousek za ní. Spíš to, Situsi, myslím takhle: Ferrari chybovalo, dopustilo se přestupku - to je fakt. Ale soustavě a opakovaně se do něj trefovat? To je jako kdybych dodneška řval na Juventus, že to je banda podvodníků, kteří nemají ve špičkovém fotbale co dělat - kvůli sázkařské aféře. To neznamená, že bychom je měli honem všichni litovat a milovat je, ale hned několikrát za přenos zopakovat, jak je to v Maranellu strašné, závod za závodem? Bylo by mi milejší, kdyby konkrétně komentátoři místo tohoto lebedění dávali pozor, co se děje na trati, pak by jim neutíkaly podstatné věci, jako naposled kolize Albon - Kvjat, a to je jen jeden případ z několika.
      Zkrátka, klidně si rýpejme, ale mějme i respekt. Třeba v případě Williamsu neslýchám, že nebýt diskvalifikace v Německu 2019, tak už bezmála 40 závodů neurvali ani jeden bodík, nebo jak dlouho čeká McLaren na vítězství...
      V každém případě díky za reakci.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Tak co se týče komentátorů tak to se chce v každém případě obrnit, protože oni si jedou to svoje a jejich názory často až vnucují obecenstvu bez ohledu na to jak je ten jejich názor tzv. "na vodě", a opakovaně. K McLarenu toho měli "na vodě" taky nespočet, je to divné ale chce to brát tu povídanou od nich asi jako kdekoliv jinde v diskuzi. Posledně třeba jak Hulk střídal Péreze, že nakonec neodstartoval do závodu ze strany Racing Pointu ÚMYSLNĚ. Možná to jen hypoteticky naznačit, ale to jak to bylo podané ve mě vzbuzovalo pocit "jak to takhle můžou říci".

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.99.XXX
          Vypadá to vysloveně profesionálně, když se po dvou třech minutách proberou a konečně zjistí, co už většina diváků dávno ví. Dost často čtu, že se zvuk vypíná nebo se ladí na jiný kanál. Pravda je, že se člověk může obrnit, ale dovolím si jednu myšlenku - zatímco diskutující zastupuje jen sám sebe, komentátor je profesionál, od nějž se očekává stejný výkon. Vím, že všude možně existuje snaha udělat z toho něco jako plážový mejdan, ale pak se nesmíme divit, že nám ten či onen nadšeně sděluje, jak se právě podařilo jezdci, který deset kol předtím odpadl, předjet soupeře. 13

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Nějak tam nečtu , že krize Ferrari byla způsobena nelegálním motorem A tím se svezli i další dva motorový zákazníci. O trestu nemá cenu spekulovat ...žádný nebyl. Takže to že Ferrari dostává naloženo je tak nějak logické...

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Moc děkuji za kus pravé nefalšované novinařiny. Tohle je trošku jiné kafe než přeložený článek. 01
    Když si člověk trochu zavzpomíná na mladší léta, tak si uvědomí, že dřívější éra byla nejenom o hodně svobodnější, ale taky mnohem pestřejší nejen na techniku, ale taky na střídání jezdců. Důvodů bylo povicero. Často jezdci nebyli pod dlouhodobými smlouvami jako dnes a dohody byly třeba jen na pár závodů. Dalším důvodem bývalo zranění. Bohužel až příliš častý to jev. 20 Poslední důvod rozepisovat raději nebudu.
    Z těchto důvodů si bohatší týmy držely náhradního jezdce, kterého v pozdějších létech když se F1 stala bezpečnější za slušné peníze pronajímali jiným týmům. Něco podobného se sice děje i dnes, ale posledním takovým obchodním artiklem byl Jenson Button.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.99.XXX
      Ještě by tu měl být zmíněn jeden aspekt - F1, ať to vypadá sebevíc neuvěřitelně, dříve nebývala takový zlatý důl a piloti kolikrát prchali na závody F2 a přivydělávali si tam. Co na tom, že jako jezdci kategorie A nemohli bodovat. Byla jich celá řada a žádné nuly. Navíc sice existovali Prioritní jezdci FIA, ale jak ukázala historie, do F1 se dostali i ti, kteří patřičné podmínky nesplňovali. Na jednu stranu divočina, na druhou se dělo daleko víc. Nechci lkát nad minulostí, ale vědět už na začátku sezóny, kdo to (zase) vyhraje, to je naprd.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        INDY taky bývala s jezci F1 docela spřízněná kategorie. A určitě bylo ještě mnoho jiných závodů kde si jezdci odskakovali na fušky.
        Nebyl velký problém přeskočit z monopostu do plecháče a obráceně, když ve všech vozech byl jenom volant,spojka, brzda, fofr klacek a plyn bez dzyndzyků na volantu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Achard

    Achard

    88.101.171.XXX
    Paráda, jako vždy.
    Když píšeš o zaskakujících jezdcích, první mě napadnul Patrick Tambay. Po roce 1979 musel odejít od McLarenu, v roce 1981 se vrátil s Theodore, ale pak zaskakoval u Ligieru a zase konec. Potřetí se vrátil jako záskok za Gillese Villeneuva a vyhrál čtvrtý závod co jel...

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.99.XXX
      Zdravím, Pavle.
      Ono s Patrickem to je ještě trochu jinak. Původně ho měl v merku Ken Tyrrell a rozhodoval se, jestli on, Jabouille nebo Leclere. Nakonec Patrick ostrouhal, Tyrrellovy tradiční šance pro nováčky v rámci GP Francie a USA (hlavně piloti s podporou ELF) využili Jabouille a Leclere, ale Patricka lapil nejdřív John Surtees, ale rychle se ho zbavil a chňapl po něm Teddy Yip. U McLarenu byl na kordy s Mayerem, protože jezdil i jiné soutěže a to mu Teddy odmítl tolerovat. V 1981 střídal u Ligieru Jabouillea, protože ten po zranění z předchozí sezóny nemohl jezdit. Pak se opravdu zdálo, že je utrum, až přišlo poněkud smutné angažmá od Ferrari... Moc jsem mu přál, aby se chytil aspoň u Beatrice Haas Lola, ale kdepak. Tak si to vynahradil v rallye Paříž-Dakar.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

Charles Leclerc při pátečním tréninku v Soči

"Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

Lewis Hamilton s Mercedesem W11 na Nürburgringu

Vedení Daimleru je pro setrvání v F1, chce ale snížit náklady a dopad na životní prostředí

Nico Hülkenberg se o víkendu nenudil

"Max je o 0,3 s před ostatními. Red Bull pro rok 2021 zvažuje Hülkenberga," prozrazuje Marko

Fernando Alonso v rámci filmovacího dne v Barceloně

FOTO: Alonso zpět u Renaultu - v Barceloně otestoval letošní vůz RS20

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama